Netflix onredelijk over delen account

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
angel1978
Berichten: 10940
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
26 mei 2023 21:52
Maar als je bijvoorbeeld een zomerhuisje huurt, mag je daar best via een chromecast Netflix streamen naar een tv die daar staat, via het wifi netwerk van het park.
Het kan dan wel zijn dat je een extra verificatie door moet om aan te tonen dat je het echt bent..
Overigens werkt een chromecast op een vakantiepark vaak niet ;)

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door criticus2 »

https://help.netflix.com/nl/node/24926

er zijn 2 verschillende dingen:

1 is het aantal apparaten waar je tegelijkertijd op kan kijken. Dat is voor een alleenstaande met maar 1 TV dus niet nodig, dus een premium account is overkill, dat is niet de schuld van Netflix.
En er is verschil in aangeboden beeldkwaliteit: gewoon HD, Full HD of ULtra HD (moet je TV dan wel aankunnen anders heeft dat geen zin).

het 2e is dat je in standaard en premium de mogelijkheid hebt tegen extra kosten externe gebruikers aan je account toe te voegen.
(ik denk dan bv aan een uitwonend studerend kind? maar ik denk dat delen met bv buren of vrienden waar dan ook ook toegestaan is. ).

ik zou eigenlijk niet weten wat nu Netflix verwijtbaar is, behalve dat ze wellicht ongewenst zaken tegen gekomen zijn en die gaten in de voorwaarden dichten, maar dat is niet verboden. Bevallen de aangepaste voorwaarden niet kan en mag je altijd opzeggen.
Netflix is nergens verplicht zich te conformeren aan de van wensen gebruikers, zij zijn zelf degene die de regels opstellen (binnen de wettelijke bepalingen).

ZeerPrivé
Berichten: 5413
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als je een goede 4K t.v. hebt, is een Premium account voor een alleenstaande helemaal geen overkill. Als je nog een Philips Matchline gebruikt, kan je volstaan met een basis abonnementje.

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
26 mei 2023 21:57
Nijogeth schreef:
26 mei 2023 19:16
Wat Netflix volgens mij gaat doen, is dadelijk kijken op welke ip-adressen er gebruik wordt gemaakt van de accounts. Wordt er tegelijk op 2 ip-adressen gestreamd, dan overtreed je simpelweg de regels en zal het account geblokt worden.
Je mobiel op 4G heeft ook een ander IP adres.
En wat maakt dat uit? Als je thuis bent zal je WiFi gebruiken. Als je ergens anders bent een andere WiFi. Maar als je ergens anders bent, dan kan je thuis niet streamen.

angel1978
Berichten: 10940
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

snuffel1 schreef:
27 mei 2023 10:41
De vraag blijft wel hoe Netflix gaat handhaven omdat bij een premium account mogen meerdere apparaten ter gelijker tijd gebruikt worden en niet huisadres gebonden zijn. Stel pa en ma gaan op vakantie loggen daar in met een ander ip adres dan zou Netflix het ip adres op het huisadres kunnen blokkeren en de thuisblijvende kinderen geen Netflix meer kunnen kijken omdat er twee ip adressen gebruikt worden. Waar Netflix eigenlijk op doelt is het onderling delen van inloggegevens waarbij anderen zeg maar mee liften op het account van een ander. Dat is een tijd lang gedoogd maar heeft nooit gemogen omdat die inloggegevens voor persoonlijk gebruik bedoelt zijn en niet aan derden verstrekt mogen worden.
Daar is weer een klok en klepel verhaal

Ancients
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2023 07:56

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Ancients »

Een IP valt ook onder persoonlijke gegevens volgens de Europese wetgeving en de Nederlandse AVG wet.
Ik heb Netflix nooit toestemming gegeven om mijn persoonlijke gegeven zoals mijn IP adres te mogen verzamelen en bewaren.
Kan alleen maar de tip geven om net als ik dit te melden bij de
autoriteitpersoonsgegevens

Mimomarjo
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2023 08:23

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Mimomarjo »

Ok...
In de algemene voorwaarden staat dar Netflix diensten eenzijdig mag wijzigen binnen 30 dagen na aanschrijven, dus ik wens je veel succes met t aanvechten.

Overigens;
Premium voor 4 schermen kijken, betekend 4 tegelijk. Als er amper gekeken wordt kun je downscalen. Tenzij je het voor die Ultra 4K beelden doet.

Succes!

Onkruid71
Berichten: 2684
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

https://www.filmvandaag.nl/nieuws/15100 ... den-vallen

Zo gaan ze dat dus doen bij netflix..

hbraakhuis
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2012 13:58

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door hbraakhuis »

Het is interessant om te kijken wat de algemene voorwaarden waren, die golden toen je klant werd.
In mijn geval (feb 2017):

4.2. De Netflix-dienst en de content die via de dienst toegankelijk, zijn alleen bedoeld voor je persoonlijke, niet-commerciële gebruik en mogen niet worden gedeeld met personen buiten de huiselijke kring. Tijdens je Netflix-lidmaatschap verlenen we je een beperkt, niet-exclusief en niet-overdraagbaar recht om toegang te krijgen tot de Netflix-dienst en Netflix-content. Onverminderd het voorgaande wordt er geen recht, eigendom of belang aan jou overgedragen. Je stemt ermee in om de dienst niet te gebruiken voor openbare vertoningen.

https://help.netflix.com/nl/legal/termsofuse?rev=60535

Ik vind dit zelf vrij breed interpreteerbaar; het lijkt vooral te willen voorkomen dat je je account inzet voor commerciële doeleinden of grote groepen laat meekijken.
Daarbij staat er 'huiselijke kring ' en niet 'eigen huishouden '.

Maar algemene voorwaarden mogen gewijzigd worden, en vaak wordt er niet heel duidelijk over gecommuniceerd. En daar zou je over kunnen twisten: is er duidelijk genoeg gecommuniceerd over de nieuwe voorwaarden?

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Vrij breed interpreteerbaar”

Dat valt dus nogal tegen. Lees hier over auteursrecht, huiselijke kring.

https://www.auteursrecht.nl/auteursrech ... 20vrienden.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
28 mei 2023 10:58
“Vrij breed interpreteerbaar”

Dat valt dus nogal tegen. Lees hier over auteursrecht, huiselijke kring.

https://www.auteursrecht.nl/auteursrech ... 20vrienden.
En die definitie is dus breder dan enkel de leden van het gezin. "Huisvrienden" horen daar ook bij

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

16again schreef:
28 mei 2023 11:20
Lady1234 schreef:
28 mei 2023 10:58
“Vrij breed interpreteerbaar”

Dat valt dus nogal tegen. Lees hier over auteursrecht, huiselijke kring.

https://www.auteursrecht.nl/auteursrech ... 20vrienden.
En die definitie is dus breder dan enkel de leden van het gezin. "Huisvrienden" horen daar ook bij
Nou hier heb ik wat aan, dankjewel 16again.

Het betreft huisvrienden inderdaad en dat zou volgens het auteursrecht geen probleem moeten zijn.
We zijn met z'n vieren en de samenstelling verandert niet.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, huisvrienden. Die IN UW HUIS kijken. Niet in hun eigen huis.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ja, die huisvrienden mogen dus meekijken. Zo mag bv de eigen dvd ook bij die huisvrienden thuis in de speler stoppen, maar niet in de kroeg.

Bij Netflix gaat het niet om een fysieke drager, maar om de toegang tot de dienst. Met het eigen abo in andermans huis netflixen is geen probleem. Netflix staat dat toe en het blijft een huiselijke kring.

Maar dat anderen met mijn inloggegevens in hun eigen huis netflixen zonder dat ik erbij ben lijkt mij wel een probleem. Ten eerste is het abo niet overdraagbaar en mag ik geen inloggegevens delen (voorwaarden van Netflix). Ten tweede zou het voor de Auteurswet wel eens een nieuwe openbaarmaking kunnen zijn, waarin de contracten van Netflix (met de producent, en met mij) niet voorzien.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat stond in het verleden dus nergens. Netflix interpreteerde dit ruim om zoveel mogelijk klanten te scoren. Nu de markt verzadigd lijkt wordt de interpretatie enger om meer geld te genereren

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
28 mei 2023 11:36
Tja, huisvrienden. Die IN UW HUIS kijken. Niet in hun eigen huis.
Je link gaat inderdaad over wie er mee mag kijken bij een vertoning. Maar niet op welke locatie.
En de huiselijke kring refereert aan personen , niet locaties:
hbraakhuis schreef:
28 mei 2023 10:51
Het is interessant om te kijken wat de algemene voorwaarden waren, die golden toen je klant werd.
In mijn geval (feb 2017):

4.2. De Netflix-dienst en de content die via de dienst toegankelijk, zijn alleen bedoeld voor je persoonlijke, niet-commerciële gebruik en mogen niet worden gedeeld met personen buiten de huiselijke kring.

Onkruid71
Berichten: 2684
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

J. Deltoer schreef:
28 mei 2023 11:45
Dat stond in het verleden dus nergens. Netflix interpreteerde dit ruim om zoveel mogelijk klanten te scoren. Nu de markt verzadigd lijkt wordt de interpretatie enger om meer geld te genereren
Zo werkt het gewoon, en dan hun dure series, en films, tja dat kost veel geld, en ze hebben nu flinke concurrentie.

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

Als Netflix moeilijk blijft doen zijn er alternatieven van streamingdiensten. Ik denk dat Netflix met vuur speelt door nu problemen te maken en, net als in Spanje, veel mensen het abonnement opzeggen. In Spanje een miljoen van definitieve opstappers, in Nederland zal dat niet anders zijn. Bovendien zijn de tarieven erg hoog. Als alleenwonenden teruggaan naar het basis abonnement scheelt dat ook miljoenen euro's.

Door alle andere streamingdiensten is het aanbod enorm aan films en series en dat kun je toch niet allemaal kijken. En de beste films en series heb ik er al gezien.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan had u dus allang kunnen overstappen en uw huisvrienden, plus poly-amoureuze lat-relaties ook.

Er is niets onredelijks aan.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat overstappen zal nu ook massaal gebeuren, daar is niks onredelijks aan.

Plaats reactie