Netflix onredelijk over delen account

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

ramon250 schreef:
26 mei 2023 11:42

Nu vind ik dat het afgelopen jaar ook heel veel ouwe meuk (ook in zwartwit) werd aangeboden en er weinig echt interessants...
Die ouwe meuk zoals jij het noemt vind ik nu juist wel weer heel interessant. Meningen verschillen.

PGros
Berichten: 1131
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door PGros »

ramon250 schreef:
26 mei 2023 11:46
J. Deltoer schreef:
26 mei 2023 11:36
Het is klantvriendelijker als je het wel mag. En er zijn genoeg aanbieders die er geen probleem mee hebben.
Precies wat ik bedoel. Alleenstaanden worden gediscrimineerd hierdoor.
Als Netflix al niet veel aanbied wat je wat vindt. En andere aanbieders leveren wel wat je wilt. Waar is dit topic dan voor? Stap je toch gewoon over.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

ramon250 schreef:
26 mei 2023 10:59
Huishouden is een woord dat niet verder wordt omschreven in de overeenkomst met Netflix.

Voor mij is mijn huishouden van poly-amoureuse aard in LAT-relatie.

Er werd niet gesproken over 1 adres.
Oh, ik begrijp het al. Als het financieel gunstig is, is een LAT relatie 1 huishouden en als het financieel ongunstig is, zijn het 2 huishoudens. Zo werkt het niet in de realiteit hoor.

Er is hier maar 1 iemand onredelijk (om geen ander woord te gebruiken) en dat ben jij.

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

Lady1234 schreef:
26 mei 2023 11:57
Welja, gediscrimineerd nog wel liefst.
Wat maakt het uit waar die 4 schermen gekeken worden? Wat is daar het grote bezwaar van? Ik heb niet het goedkoopste abonnement genomen voor slechts 1 scherm. Ik wil met vrienden samen kijken naar een film of serie om erover te praten. Zijn ze bij mij thuis is dat geen probleem terwijl dat wel probleem zou zijn als ze elders wonen...

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

ramon250 schreef:
26 mei 2023 12:08
Lady1234 schreef:
26 mei 2023 11:57
Welja, gediscrimineerd nog wel liefst.
Wat maakt het uit waar die 4 schermen gekeken worden? Wat is daar het grote bezwaar van? Ik heb niet het goedkoopste abonnement genomen voor slechts 1 scherm. Ik wil met vrienden samen kijken naar een film of serie om erover te praten. Zijn ze bij mij thuis is dat geen probleem terwijl dat wel probleem zou zijn als ze elders wonen...
Als je met vrienden buiten je eigen huishouden wilt kijken, kunnen die vrienden een Netflix abonnement afsluiten. Als je het niet eens bent met het beleid van Netflix, zeg je toch lekker je abonnement op. Dat zal ze leren...

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lowieze »

ramon250 schreef:
26 mei 2023 11:46

Precies wat ik bedoel. Alleenstaanden worden gediscrimineerd hierdoor.
😂 alleenstaanden met een LAT relatie bedoelt u

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

ZeerPrivé schreef:
26 mei 2023 12:13

Als je met vrienden buiten je eigen huishouden wilt kijken, kunnen die vrienden een Netflix abonnement afsluiten. Als je het niet eens bent met het beleid van Netflix, zeg je toch lekker je abonnement op. Dat zal ze leren...
Ik heb al betaald voor 4 schermen. Waarom zouden zij dan een eigen abonnement nemen terwijl zij ook single zijn?

Er zit niks anders op dan het opzeggen van het account. De meekijkende vrienden stoppen er ook mee en zijn niet van plan een eigen abonnement te nemen. Daarvoor is het hen de moeite niet waard.

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

Lowieze schreef:
26 mei 2023 12:21
ramon250 schreef:
26 mei 2023 11:46

Precies wat ik bedoel. Alleenstaanden worden gediscrimineerd hierdoor.
😂 alleenstaanden met een LAT relatie bedoelt u
Ik bedoel alleenwonenden uiteraard maar begrijp dat het komisch overkwam.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

ramon250 schreef:
26 mei 2023 12:24
ZeerPrivé schreef:
26 mei 2023 12:13

Als je met vrienden buiten je eigen huishouden wilt kijken, kunnen die vrienden een Netflix abonnement afsluiten. Als je het niet eens bent met het beleid van Netflix, zeg je toch lekker je abonnement op. Dat zal ze leren...
Ik heb al betaald voor 4 schermen. Waarom zouden zij dan een eigen abonnement nemen terwijl zij ook single zijn?

Er zit niks anders op dan het opzeggen van het account. De meekijkende vrienden stoppen er ook mee en zijn niet van plan een eigen abonnement te nemen. Daarvoor is het hen de moeite niet waard.
Netflix zal van jullie opzegging niet wakker liggen.

Groeten van een andere 'gediscrimineerde' alleenstaande met ook een Premium abo, :mrgreen:

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

PGros schreef:
26 mei 2023 12:04
Waar is dit topic dan voor?
Erop attenderen dat het Netflix nu menens is met het verbod op delen van de accounts.
Niet slim van Netflix, er zijn zoveel streamingsdiensten, velen zijn veel goedkoper en staan delen wel toe. Maar dat is hun beleid.
Mijn beleid is om mijn abo op Netflix nu tegen het licht te houden. En dat betekent opzeggen. Niemand van de Netflix delers gaat een eigen abo nemen.
En als ik nu toch bezig ben, mijn Ziggo abo gaat naar ruim 78 euro per maand. Die gaat er dus ook uit.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door witte angora »

ramon250 schreef:
26 mei 2023 10:17
Ik heb een Netflix Premium Account. Daarmee mag ik met 4 schermen tegelijk Netflix kijken. Maar nu komt het: ik ben alleenstaande met 1 televisie in de woonkamer en met 2 ogen die tegelijk 1 scherm kunnen kijken.

Als alleenstaande word ik met de nieuwe strategie van Netflix gedupeerd omdat ik met vrienden en familie op andere adressen niet het account mag delen maar dit wel zou mogen als we allemaal op 1 adres wonen.
Het doet me denken aan de Wegenwacht van 30 jaar geleden. Als je geen lid was en pech had, kon je wel even het pasje van je buurman/vriend/broer/collega lenen. Daar heeft de ANWB terecht een eind aan gemaakt.

Waarom zou het met Netflix anders zijn? Je betaalt voor een aantal schermen in dezelfde woning. Dat je er minder hebt maakt toch niet uit? Ik heb net een andere auto op de autoverzekering gezet. De een er op, de andere er af. Het aantal kilometers dat ik mag rijden is onbeperkt, het aantal kilometers dat ik daadwerkelijk rij is 3000 tot 4000 per jaar. Dan kan ik die verzekering toch ook niet ronddelen aan ieder ander om de 'kilometers op te maken'?

Ik vind het een volstrekt logische beslissing. Overigens wordt je helemaal niet gedupeerd: je blijft hetzelfde betalen, en je blijft naar dezelfde tv met hetzelfde abonnement kijken. De enigen die nu meer kwijt zijn is je familie. En als je je familie mee wil laten kijken, nodig ze gerust uit voor een avondje Netflixen.
Laatst gewijzigd door witte angora op 26 mei 2023 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

J. Deltoer schreef:
26 mei 2023 12:38
PGros schreef:
26 mei 2023 12:04
Waar is dit topic dan voor?
Erop attenderen dat het Netflix nu menens is met het verbod op delen van de accounts.
Niet slim van Netflix, er zijn zoveel streamingsdiensten, velen zijn veel goedkoper en staan delen wel toe. Maar dat is hun beleid.
Mijn beleid is om mijn abo op Netflix nu tegen het licht te houden. En dat betekent opzeggen. Niemand van de Netflix delers gaat een eigen abo nemen.
En als ik nu toch bezig ben, mijn Ziggo abo gaat naar ruim 78 euro per maand. Die gaat er dus ook uit.
Je gaat teveel van jezelf uit.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
26 mei 2023 11:57
Welja, gediscrimineerd nog wel liefst.
Ik voorzie een wijziging in de grondwet: discriminatie op grond van huishoudsamenstelling. :lol:

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Aanvulling, ik bedoelde niemand van MIJN netflix delers....

rwolters
Berichten: 1544
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door rwolters »

De regels zijn niet veranderd maar worden nu pas toegepast. En in ruil daarvoor bieden ze de mogelijkheid om je account te delen voor een klein bedrag. Volgens de regels hadden mensen buiten het huishouden van de contractant een volledig eigen abonnement moeten hebben. Nu kan dat voor een paar euro. Dus eigenlijk is het aanbod flink verbeterd.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wat een baarlijke onzin weer.
4 euro pp meer betalen voor hetzelfde

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

J. Deltoer schreef:
26 mei 2023 12:54
Wat een baarlijke onzin weer.
4 euro pp meer betalen voor hetzelfde
Inderdaad, ik betaal 16 euro en zou dan voor de anderen nog eens 4 euro p.p. moeten betalen.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

ramon250 schreef:
26 mei 2023 13:06
J. Deltoer schreef:
26 mei 2023 12:54
Wat een baarlijke onzin weer.
4 euro pp meer betalen voor hetzelfde
Inderdaad, ik betaal 16 euro en zou dan voor de anderen nog eens 4 euro p.p. moeten betalen.
28 euro voor 4 accounts ( 16+ 3x4 ) = 7 euro pppm. Dat is goedkoper dan wat menig ander betaalt voor het goedkoopste pakket..

Overigens zijn er nog andere manieren om de kosten te verlagen, legaal.

Onkruid71
Berichten: 2689
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij, is dat premium juist het lokkertje geweest, om klanten te krijgen. Zodat ze groter konden worden.
Maar toen kwamen er overval concurrenten, waarvan sommige zelfs gratis.
Dat ze het account sharing niet konden voorkomen, is volgens mij niet echt de waarheid.
De kosten van de series en films moeten ook gedekt worden.
Ik denk dat velen hierdoor ook netflix weer gaan verlaten.

PGros
Berichten: 1131
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door PGros »

angel1978 schreef:
26 mei 2023 13:30
ramon250 schreef:
26 mei 2023 13:06
J. Deltoer schreef:
26 mei 2023 12:54
Wat een baarlijke onzin weer.
4 euro pp meer betalen voor hetzelfde
Inderdaad, ik betaal 16 euro en zou dan voor de anderen nog eens 4 euro p.p. moeten betalen.
28 euro voor 4 accounts ( 16+ 3x4 ) = 7 euro pppm. Dat is goedkoper dan wat menig ander betaalt voor het goedkoopste pakket..
Maar Ramon250 deelt de 16 euro nu door 4 en betaald maar 4 euro net als de mensen met wie ze deelt. En dat is het enige probleem, het wordt nu iets duurder.

Plaats reactie