Netflix onredelijk over delen account

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lowieze »

ramon250 schreef:
29 mei 2023 11:01

Ik zie een oude dame voor me met een leesbril en een loep die de kleine lettertjes bestudeert en meent dat aanpassing daarvan periodiek de normaalste zaak van bedrijfsvoering is. EN daarmee redelijk zou zijn.

Dit was de strategie van Netflix in 2017: https://twitter.com/primevideouk/status ... frame.html

Dat zegt eigenlijk alles. Nu wil Netflix trouwe abonnees gaan naaien.
Als u het nu toch over de UK hebt:

https://tweakers.net/nieuws/204782/netf ... satie.html

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door witte angora »

ramon250 schreef:
29 mei 2023 11:01
Ik zie een oude dame voor me met een leesbril en een loep die de kleine lettertjes bestudeert
Geen idee hoe het met Lowieze zit, maar ik heb voor de lettertjes in die link toch echt geen leesbril en loep nodig... zelfs een studie is niet nodig om te begrijpen wat er staat. :D

Ramon, ik blijf bij wat ik gezegd heb: je gaat de discussie aan met de verkeerden. Ga naar het Juridisch Loket of een advocaat, schakel desnoods je rechtsbijstand in als je die hebt - en laat Netflix in het stof bijten.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ramon250 schreef:
29 mei 2023 10:38
Ik zou Netflix benadelen door mijn account op te zeggen en niet meer te betalen en de content van Netflix op een werkelijk illegale wijze te blijven kijken met mijn andere 3 vrienden. Dàn is er sprake van misbruik. Nu niet. Ik betaal al jaren premium voor 4 schermen in mijn huiselijke kring.
Maar uw huiselijke kring bestaat maar uit één persoon.

En dan gaat u toch werkelijk illegaal kijken? Wat een onzin dreigement.

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

Lady1234 schreef:
29 mei 2023 11:18
ramon250 schreef:
29 mei 2023 10:38
Ik zou Netflix benadelen door mijn account op te zeggen en niet meer te betalen en de content van Netflix op een werkelijk illegale wijze te blijven kijken met mijn andere 3 vrienden. Dàn is er sprake van misbruik. Nu niet. Ik betaal al jaren premium voor 4 schermen in mijn huiselijke kring.
Maar uw huiselijke kring bestaat maar uit één persoon.

En dan gaat u toch werkelijk illegaal kijken? Wat een onzin dreigement.
U moet eens goed lezen wat ik schreef. Ik dreig niet, ik wil het premium abonnement betalen wat ik al sinds 2015 doe. Ik wijs op de mogelijkheid dat men (niet ik) illegaal kan kijken. Zonder iets te betalen.
Maar als ze blijven zeuren met hun telkens aangepaste verkoopmethoden ben ik er weg, genoeg andere diensten.

Het twitterbericht van Netflix : "Love is sharing a password" wordt niet voor niets trending op Twitter, ook door de comments van Prime Video dat er duidelijk van geniet.
https://twitter.com/primevideouk/status ... frame.html

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uw vrienden kijken zonder iets te betalen.

. Zonder iets te betalen.
Maar als ze blijven zeuren met hun telkens aangepaste verkoopmethoden ben ik er weg, genoeg andere diensten


Er worden geen verkoopvoorwaarden aangepast. En die andere diensten moeten ook betaald worden,

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Moneyman »

ramon250 schreef:
29 mei 2023 09:48
Ik betaal voor 4 schermen dus maak ik de keuze wie daar gebruik van maakt.
Onzin. Je betaalt voor 4 schermen binnen je huiselijke kring. Dus ja, jij bepaalt - maar binnen de grenzen van de voorwaarden.
ramon250 schreef:
29 mei 2023 09:48
En dat is geen misbruik, want het dupeert Netflix niet. Netflix verdient net zoveel aan mijn 4 schermen als dat van een gezin in 1 huis.
Onzin, uiteraard.
ramon250 schreef:
29 mei 2023 11:01
Dit was de strategie van Netflix in 2017...
Ik heb nieuws voor je: we leven inmiddels in 2023... welkom in de wereld van vandaag.
ramon250 schreef:
29 mei 2023 11:01
Nu wil Netflix trouwe abonnees gaan naaien.
Trouwe abonnees...?? Je bedoelt: abonnees die jarenlang in strijd met de voorwaarden Netflix hebben genaaid?

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

Lady1234 schreef:
29 mei 2023 11:40
Uw vrienden kijken zonder iets te betalen.
Er wordt voor 4 schermen betaald. U zeurt mevrouw.

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door xflorisx »

ramon250 schreef:
29 mei 2023 10:27

Mevrouw Lowieze, u kunt blaten wat u wilt. Punt is dat ik recht heb op 4 schermen en daarvoor betaal, van misbruik is geen sprake.
Netflix is onredelijk, nu ze via promotie van accountdelen via Twitter o.a. de vijver heeft droog gevist, om extra geld te rekenen voor exact hetzelfde product waar ik al de hoofdprijs voor betaal vanwege 4 schermen.

Dat u dat anders ziet, prima misschien bent u aandeelhoudster, betekent niet dat Netflix hierin redelijk zou zijn. Ze verandert simpel de algemene voorwaarden en probeert de duurste abonnementen verder uit te melken. Misschien is dat gewone bedrijfsvoering, redelijk is het allerminst.
Niet erg netjes van je. Om mevrouw/meneer van blaten te beschuldigen. Volgens mij moet je de voorwaarden bij jouw abonnement nog eens doorlezen. En als je het er nog niet mee eens bent, de adviezen opvolgen in dit topic.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Advies is netflix dumpen😄

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door xflorisx »

Dat kan. Ik ben ook de toegang tot Netflix kwijt. Dat was nog een achtergelaten account van iemand die daar niet voor wenst te betalen. Ik keek toch nooit, maar ik denk dat er wel weer een account komt.

mp3president
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jan 2022 11:02

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door mp3president »

Ik ben benieuwd hoe het bij mij gaat worden. Ook ik heb het duurste abo. Maar mijn kids die thuis "wonen", maar vaak bij hun partners zijn, kijken aldaar ook NF.
Dan komt er ook nog eens bij dat ik als hoofdgebruiker, internationaal chauffeur ben en dus altijd onderweg mobiel stream en dus altijd wel een ander ip adres heb. Maar ja, ik kan mijn abo ook opzeggen, heb nog diverse andere streamingsdiensten.

Misschien is dat zelfs een oplossing, massaal je abonnement opzeggen bij Netflix. Zijn ze zo bekeerd of failliet.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat u doet, mag dus juist wel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door moederslink »

ramon250 schreef:
29 mei 2023 11:59
Er wordt voor 4 schermen betaald.
Prima voor één adres.
Dat verandert dus nu.
Een ander kan niet meer meeliften op uw abo.
Ook mijn Ziggoabo wordt voor de zoveelste keer verhoogd.

Boodschappen? Minder inhoud, maar wél een prijsverhoging.
En ga zo maar door.
Zeg het op en ga voor NPO plus >>>> € 2.95 p.m
Die andere 3 kameraden kunnen hetzelfde doen.
Méér dan genoeg aanbod op NPO plus.
Ik heb er meer dan genoeg aan.
Minder op schermen kijken, meer er op uitgaan.
De natuur is momenteel prachtig!

16again
Berichten: 16036
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
29 mei 2023 14:13
Maar wat u doet, mag dus juist wel.
...er wordt wel op minimaal 4 adressen gekeken.

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
29 mei 2023 14:46

Prima voor één adres.
Dat verandert dus nu.
Een ander kan niet meer meeliften op uw abo.
Ook mijn Ziggoabo wordt voor de zoveelste keer verhoogd.

Boodschappen? Minder inhoud, maar wél een prijsverhoging.
En ga zo maar door.
Zeg het op en ga voor NPO plus >>>> € 2.95 p.m
Die andere 3 kameraden kunnen hetzelfde doen.
Méér dan genoeg aanbod op NPO plus.
Ik heb er meer dan genoeg aan.
Minder op schermen kijken, meer er op uitgaan.
De natuur is momenteel prachtig!
Ik vind uw reacties altijd lief en goed bedoeld, maar een streamingdienst als Netflix is niet te vergelijken met NPO Plus. Persoonlijk vind ik weinig programma’s op NPO de moeite waard om te bekijken, laat staan om ze nog eens terug te kijken.
En wat meer bewegen in de natuur betreft, daarover ben ik het helemaal met u eens.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
29 mei 2023 14:54
Lady1234 schreef:
29 mei 2023 14:13
Maar wat u doet, mag dus juist wel.
...er wordt wel op minimaal 4 adressen gekeken.
Maar dat is het probleem helemaal niet.

ManuelW
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2021 09:51

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ManuelW »

Ik snap je, of ja, eigenlijk niet.

Ik ben ook alleen, ik heb gekozen voor het premium pakket, omdat je dan de max aan kwaliteiten hebt.
Ja ik betaal voor 4 schermen, het verschil tussen jou en mij is echter, dat ik wél weet dat dit al vanaf dag 1 voor mijn adres geldt, ofwel huishouden.
Ik deel m'n account ook met 2 anderen, die betalen hier echter niets voor, ik moet toch al betalen, dus lift maar mee, met in het achterhoofd dat dit ooit kon veranderen, wat nu dus gebeurt.

Willen zij gebruik willen blijven maken, vind ik prima, maar dan betalen zij die extra kosten, want dat ga ik niet doen. Ik betaal nu voor mijzelf, en een ander mag best kijken, zolang dat kan, no problem.

Ik zag ergens discriminatie staan, nou, dat is natuurlijk de reinste onzin die je kunt verkopen. Ik hoop je dit zelf ook wel snapt.

Er gaat nu gehandhaafd worden, op een regel die al sinds dag 1 geldt, maar de ogen voor gesloten werden, want dit kon niet tegen gegaan worden.
Dat jij als alleenstaande het Premium pakket afneemt, is je eigen keus, niemand die je dit verplicht (hoop ik voor je).
Dat je geen gebruik maakt van 3 schermen, omdat je alleen bent, doet niet ter zake voor de dienst. De mogelijkheid is er, mits binnen het eigen huishouden.

Je koopt een auto met airco, maar gebruikt dit nooit, had je er een zonder kunnen kopen, had wat gescheeld.
Je hebt verzekeringen waar je nooit gebruik van maakt, dan moet iemand anders dat kunnen ipv jij?
Je hebt 6 lepels, maar bent alleen, maar ja, worden verkocht per 6, dus ja 5 worden niet gebruikt.

Gare vergelijkingen, maar dat jij een dienst afsluit waar je deels gebruik van maakt, of kunt maken omdat je alleen bent, is niet het probleem van de aanbieder. Maar een keus die je maakt het toch wel of niet te doen.
Dus net als de meesten hier, raad ik aan om het op te zeggen of een lager abonnement.
Een juridische kwestie, ga je 101% verliezen, want zij hebben gelijk en staat in de voorwaarden, dat iemand niet helemaal snapt wat een huishouden inhoud (leer je op de basisschool), kunnen zij niets aan doen.

Maargoed het is 2023, waar er volop geklaagd, gezeurd en gecanceld wordt, wat er in 2017 gezegd is of wat andere diensten al dan niet toestaan, doet er niet toe. Prime is Netflix niet, en algemene voorwaarden mogen gewijzigd worden (wat hier niet het geval is, altijd al zo geweest)..
Die trouwe abonnees waar je het over hebt overigens, van de 4 is dat er maar 1, die andere 3 hebben zij niets mee van doen, die kijken illegaal ;)

Doe er je voordeel mee, i'm out.
Verdere reacties zullen uitblijven. Je mag reageren, alleen ga ik dat niet meer doen. Het is allemaal, van iedereen, wel duidelijk genoeg zo.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:
29 mei 2023 15:01
(...)een streamingdienst als Netflix is niet te vergelijken met NPO Plus. Persoonlijk vind ik weinig programma’s op NPO de moeite waard om te bekijken, laat staan om ze nog eens terug te kijken.
Ik kijk allerlei ( thriller ) series en documentaires en films op NPOPlus 😉.
Er wordt steeds van alles weer aangevuld.
Ennne ...bedankt voor het complimentje 😉.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:
29 mei 2023 15:01
(...)
Persoonlijk vind ik weinig programma’s op NPO de moeite waard om te bekijken, laat staan om ze nog eens terug te kijken.
Nog even : NPO plus is wat anders , dan NPO start.
Op NPO plus zit idd ook " de gids " zodat je ook eventueel kunt terugkijken of live kunt volgen.
Maar NPO plus heeft daarnaast ook ( thriller ) series, films en documentaires . Het aanbod wordt steeds aangevuld en ververst.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door BL2 »

ManuelW schreef:
29 mei 2023 17:03
Kijk, wel iemand welke het snapt !
Wat een gezeur over die schermen, zijn daar nu echt meer dan 160 berichten voor nodig.
Kijk en geniet ervan, hou je aan de spelregels, of zeg je abo op, zo simpel is het.

Plaats reactie