Netflix onredelijk over delen account

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
05 jun 2023 19:17
Nijogeth schreef:
05 jun 2023 18:55
Het prachtigste aan dit topic is de discussie over de term huishouden. Dat moet toch helemaal niet moeilijk zijn. Huis is enkelvoud, het gaat dus om de bewoners van dat huis. Een gezin is niet per se een huishouden. 4 vreemden kunnen een huishouden vormen, mits woonachtig in hetzelfde huis.
Maar vier vreemden kunnen ook vier huishoudens zijn in hetzelfde huis. 😁
Mijn woordenboek zegt van niet. Wel voor de belasting misschien, niet in de letterlijke zin van het woord. De eerste betekenis is namelijk 'bewoners van een huis'.

Speedy123
Berichten: 1055
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Speedy123 »

PGros schreef:
05 jun 2023 19:06
@Speedy123
Als een mobiel apparaat tot het huishouden behoort dan is het apparaat-id bekend bij Netflix en dan mag dat apparaat via een ander ip adres ook gebruikmaken van Netflix. En eens in de zoveel tijd zal dat zelfde apparaat-id ook met het huisnetwerk verbonden moeten zijn om toegang te houden.
Dat staat er niet, er staat 'die zijn verbonden met het internet op de hoofdlocatie':
Een Netflix-huishouden is een verzameling apparaten die zijn verbonden met het internet op de hoofdlocatie waar je Netflix kijkt.
Dat Netflix het oogluikend toestaat indien je af en toe je apparaat verifieert op je hoofd locatie, doet daar niets aan af. Als je elders kijkt, bijvoorbeeld onderweg dan is het apparaat niet verbonden met het internet op de hoofdlocatie en daarmee dus geen onderdeel van een Netflix huishouden conform haar eigen definitie van een huishouden.

Kennelijk heeft Netflix een soort gedoog beleid die in strijd is met haar eigen regels. En dat is grappig want vroeger riep Netflix dat je best je account mocht delen, was ook een soort gedoog beleid.

Hoe kan je als klant nu bepalen wanneer iets wel of niet 'gedoogd' wordt? Wanneer ben je als klant dan in overtreding en wanneer niet?

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar je hebt heel veel verschillende soorten huizen. Niet alle bewoners van een huis hoeven een huishouden te vormen.

Maar wat Netflix bedoelt, is mijns inziens volkomen duidelijk.

Netflix heeft nooit gezegd dat je je abonnement met anderen, niet behorend tot je huishouden, mocht delen. Dat ze er nietstegen deden, is wat anders.

En je mag nog steeds met je eigen device Netflix kijken via het internet van een ander of je internetbundel of zo.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
05 jun 2023 19:31
Netflix heeft nooit gezegd dat je je abonnement met anderen, niet behorend tot je huishouden, mocht delen. Dat ze er nietstegen deden, is wat anders.
Dan ben ik toch benieuwd waar de accounts Basic, Standaard en premium voor zijn.
Met Basic kan je op één apparaat kijken, met Standaard op twee apparaten en met Premium op zes apparaten. Als die niet bedoeld zijn om te delen, waarom zou je als Netflix klant dan nog een uitgebreider account nemen?

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
05 jun 2023 19:35
Lady1234 schreef:
05 jun 2023 19:31
Netflix heeft nooit gezegd dat je je abonnement met anderen, niet behorend tot je huishouden, mocht delen. Dat ze er nietstegen deden, is wat anders.
Dan ben ik toch benieuwd waar de accounts Basic, Standaard en premium voor zijn.
Met Basic kan je op één apparaat kijken, met Standaard op twee apparaten en met Premium op zes apparaten. Als die niet bedoeld zijn om te delen, waarom zou je als Netflix klant dan nog een uitgebreider account nemen?
Niet iedereen in het gezin hoeft hetzelfde leuk te vinden en te kijken hoop ik?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
05 jun 2023 19:45
kuklos schreef:
05 jun 2023 19:35
Lady1234 schreef:
05 jun 2023 19:31
Netflix heeft nooit gezegd dat je je abonnement met anderen, niet behorend tot je huishouden, mocht delen. Dat ze er nietstegen deden, is wat anders.
Dan ben ik toch benieuwd waar de accounts Basic, Standaard en premium voor zijn.
Met Basic kan je op één apparaat kijken, met Standaard op twee apparaten en met Premium op zes apparaten. Als die niet bedoeld zijn om te delen, waarom zou je als Netflix klant dan nog een uitgebreider account nemen?
Niet iedereen in het gezin hoeft hetzelfde leuk te vinden en te kijken hoop ik?
Dan herhaal ik mijn vraag maar, waarom zou je als klant nog een uitgebreid account nemen als deze niet bedoeld zijn om te delen? De mensen die ik ken met een uitgebreid account hebben dit juist om te kunnen delen.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een uitgebreider, of het premium abonnement maakt dat je tegelijkertijd op twee of vier schermen kunt kijken, of downloaden op telefoon of tablet

Speedy123
Berichten: 1055
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lady1234 schreef:
05 jun 2023 19:31
Maar je hebt heel veel verschillende soorten huizen. Niet alle bewoners van een huis hoeven een huishouden te vormen.

Maar wat Netflix bedoelt, is mijns inziens volkomen duidelijk.

Netflix heeft nooit gezegd dat je je abonnement met anderen, niet behorend tot je huishouden, mocht delen. Dat ze er nietstegen deden, is wat anders.

En je mag nog steeds met je eigen device Netflix kijken via het internet van een ander of je internetbundel of zo.
Eh nee dus. Niet volgens de nieuwe Netflix definitie van een huishouden. Je mag volgens die definitie alleen via het Internet van de hoofd locatie kijken.

Verder had Netflix het nooit over huidhouden, tot 2021 was het huishoudelijke kring:
"De Netflix-dienst en de content die via de dienst toegankelijk, zijn alleen bedoeld voor je persoonlijke, niet-commerciële gebruik en mogen niet worden gedeeld met personen buiten de huiselijke kring."
Auteurrecht.nl defineert huishoudelijke kring als volgt:
Het begrip 'huiselijke kring' wordt nogal strikt opgevat: het gaat hierbij echt alleen om familie en huisvrienden of een daaraan gelijk te stellen kring.
Je mocht je account dus gewoon delen met personen die tot je huiselijke kring behoren en dat kan bijvoorbeeld een huisvriend zijn. Of je broer.

Verder publiceerde Netflix met Valentijn 2017 de volgende Tweet:
Love is sharing a password.
En directeur Reed Hastings zei in 2016 nog:
We love people sharing Netflix," CEO Reed Hastings said Wednesday at the Consumer Electronics Show here in Las Vegas. "That's a positive thing, not a negative thing.
Kortom, delen was altijd gewoon toegestaan, de limitatie zat op het aantal simultane streams.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, delen in de huiselijke kring. Moeder mocht in de woonkamer kijken, zoon op zolder, dochter op haar slaapkamer en vader in de garage. Maar je mocht je gegevens niet geven aan je broer die om de hoek woont. Broer mag wel meekijken in de garage.

En in de huiskamer mag iedereen meekijken, als ze maar niet hoeven te betalen voor het kijken.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
05 jun 2023 19:48
angel1978 schreef:
05 jun 2023 19:45
kuklos schreef:
05 jun 2023 19:35


Dan ben ik toch benieuwd waar de accounts Basic, Standaard en premium voor zijn.
Met Basic kan je op één apparaat kijken, met Standaard op twee apparaten en met Premium op zes apparaten. Als die niet bedoeld zijn om te delen, waarom zou je als Netflix klant dan nog een uitgebreider account nemen?
Niet iedereen in het gezin hoeft hetzelfde leuk te vinden en te kijken hoop ik?
Dan herhaal ik mijn vraag maar, waarom zou je als klant nog een uitgebreid account nemen als deze niet bedoeld zijn om te delen? De mensen die ik ken met een uitgebreid account hebben dit juist om te kunnen delen.
Dan herhaal ik mijn antwoord nog maar even. De meeste mensen die ik ken hebben een gezin waarbij meerdere leden van het gezin (denk aan kinderen) iets anders willen zien dan de hoofdeigenaar van het account. Om gelijktijdig te kunnen streamen binnen een huis en ook nog in hoge kwaliteit, heb je minimaal een standaard of premium nodig.
Zo.is het ook bedoeld.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door kuklos »

@Speedy123, dank je. Zo heb ik ook altijd begrepen dat Netflix ermee omging. Juist zoveel mogelijk delen en daarvoor zijn ook de uitgebreidere accounts in het leven geroepen, waar mensen ook meer voor betalen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mensen blijven maar een tweet uit 2017 aanhalen..

Twitter is een sociaal medium en het is inmiddels 2023 hoor.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
05 jun 2023 20:00
Zo.is het ook bedoeld.
Zie het antwoord van Speedy123.

Als wat jij zegt klopt hebben heel veel mensen ook geen reden meer voor een uitgebreider account. Waarom zou je dat nog nemen als je niet mag delen? Fijn voor die gezinnen, maar zat abonnees hebben geen gezin en dat uitgebreidere account puur om te delen. Of beter gezegd, hadden, want de reden voor dat account verdwijnt dus.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
05 jun 2023 20:02
Mensen blijven maar een tweet uit 2017 aanhalen..

Twitter is een sociaal medium en het is inmiddels 2023 hoor.
Klopt.
Maar delen was dus de bedoeling. Dat het nu is aangepast maakt niet dat tig mensen gewoon doen wat er ooit toegestaan was en waar het ook voor bedoeld was. Dan kan Netflix gaan klagen wat ze wil, maar mensen deden gewoon wat Netflix zelf ooit gepromoot heeft.

Speedy123
Berichten: 1055
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Erthanax schreef:
05 jun 2023 18:58
Speedy123 schreef:
05 jun 2023 18:43
Erthanax schreef:
05 jun 2023 13:59
Weet u dat zeker? Op de website van Netflix lees ik onder "Waar kan ik kijken?" namelijk:

en op dezefde website leest u:
Een Netflix-huishouden is een verzameling apparaten die zijn verbonden met het internet op de hoofdlocatie waar je Netflix kijkt.
Dus ja je mag 'mobiel' kijken zolang het apparaat maar verbonden is met je eigen Internet verbinding op je hoofd locatie.
Ik trek die conclusie niet. De eerste zin van mijn citaat van Netflix is immers: "Kijk altijd en overal."
De beperking die u aanhaalt slaat op wie tot het huishouden behoort, niet op de plaats waar die leden van dat huishouden kunnen kijken. Dat is immers "(altijd en) overal."
Netflix heeft haar definities veranderd. Ze is overgegaan van personen naar apparaten. Een Netflix huishouden bestaat dus niet uit personen maar bestaat uit apparaten. En die zijn locatie gebonden aan het Internet adres van de hoofd locatie.

Kortom, leden doen er niet meer toe, het gaat alleen nog maar over apparaten.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

Speedy123 schreef:
05 jun 2023 20:06
Erthanax schreef:
05 jun 2023 18:58
Speedy123 schreef:
05 jun 2023 18:43


en op dezefde website leest u:



Dus ja je mag 'mobiel' kijken zolang het apparaat maar verbonden is met je eigen Internet verbinding op je hoofd locatie.
Ik trek die conclusie niet. De eerste zin van mijn citaat van Netflix is immers: "Kijk altijd en overal."
De beperking die u aanhaalt slaat op wie tot het huishouden behoort, niet op de plaats waar die leden van dat huishouden kunnen kijken. Dat is immers "(altijd en) overal."
Netflix heeft haar definities veranderd. Ze is overgegaan van personen naar apparaten. Een Netflix huishouden bestaat dus niet uit personen maar bestaat uit apparaten. En die zijn locatie gebonden aan het Internet adres van de hoofd locatie.

Kortom, leden doen er niet meer toe, het gaat alleen nog maar over apparaten.
Het ging altijd al over apparaten, dat is namelijk wat Netflix ziet.. welk mens er achter dat apparaat zit of hoeveel is voor hen niet te zien.

Netflix denkt in accounts, abonnementen en apparaten.. en geld natuurlijk.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Één abonnement mag dus NIET In bijvoorbeeld de woonkamer van een verpleeghuis, of in een kroeg.

Netflix heeft helemaal geen definities veranderd. Zoals gezegd er mag nog steeds overal, buitenshuis op je eigen apparaat gekeken worden.

Hooguit dat je nu wellicht 1 keer per maand moet kijken vanaf je locatie of zo.

Want hoe ze gaan handhaven is nog helemaal niet bekend.

En je bent abonnee, geen lid.

Speedy123
Berichten: 1055
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Speedy123 »

angel1978 schreef:
05 jun 2023 20:02
Mensen blijven maar een tweet uit 2017 aanhalen..

Twitter is een sociaal medium en het is inmiddels 2023 hoor.
Ja en? Die tweet is het bewijs dat in 2017 het delen van een account bij Netflix toegestaan was. Net zoals de directeur in 2016 stelde dat hij het delen van Netflix geweldig vond. Lady1234 beweerde dat Netflix het delen van een account nimmer toestond. Dat is dus aantoonbaar niet waar.

Netflix heeft haar definities gewijzigd. Van huishoudelijke kring is het nu huishouden geworden. En bij Netflix gaat huishouden gaat niet over personen maar over apparaten die gebruik maken van het internet op de hoofd locatie. En dat maakt alles anders.

Opa en oma die acht maanden per jaar in Amersfoort wonen maar in december naar hun tweede huis in Benidorm gaan om vier maanden te overwinteren mochten in Benidorm gewoon gebruik maken van hun Netflix account. Nu mag dat niet meer. het account is niet langer persoonsgebonden maar is heden ten dagen locatie gebonden. Geldt voor iedereen met een vakantie huisje of caravan met vaste standplaats. Daar mag je op de TV geen Netflix meer kijken, ook, al gebruik je je eigen account.

Kortom, behoorlijke wijzigingen in de voorwaarden. Het gekke is alleen dat ik geen duidelijk bericht heb ontvangen van deze best vergaande wijzigingen, er wordt in het geheel niet gewezen op deze consequenties van de nieuwe voorwaarden.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

Speedy123 schreef:
05 jun 2023 20:15
angel1978 schreef:
05 jun 2023 20:02
Mensen blijven maar een tweet uit 2017 aanhalen..

Twitter is een sociaal medium en het is inmiddels 2023 hoor.
Ja en? Die tweet is het bewijs dat in 2017 het delen van een account bij Netflix toegestaan was. Net zoals de directeur in 2016 stelde dat hij het delen van Netflix geweldig vond. Lady1234 beweerde dat Netflix het delen van een account nimmer toestond. Dat is dus aantoonbaar niet waar.

Netflix heeft haar definities gewijzigd. Van huishoudelijke kring is het nu huishouden geworden. En bij Netflix gaat huishouden gaat niet over personen maar over apparaten die gebruik maken van het internet op de hoofd locatie. En dat maakt alles anders.

Opa en oma die acht maanden per jaar in Amersfoort wonen maar in december naar hun tweede huis in Benidorm gaan om vier maanden te overwinteren mochten in Benidorm gewoon gebruik maken van hun Netflix account. Nu mag dat niet meer. het account is niet langer persoonsgebonden maar is heden ten dagen locatie gebonden. Geldt voor iedereen met een vakantie huisje of caravan met vaste standplaats. Daar mag je op de TV geen Netflix meer kijken, ook, al gebruik je je eigen account.

Kortom, behoorlijke wijzigingen in de voorwaarden. Het gekke is alleen dat ik geen duidelijk bericht heb ontvangen van deze best vergaande wijzigingen, er wordt in het geheel niet gewezen op deze consequenties van de nieuwe voorwaarden.
Onzin!

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door kuklos »

Speedy123 schreef:
05 jun 2023 20:15
Kortom, behoorlijke wijzigingen in de voorwaarden. Het gekke is alleen dat ik geen duidelijk bericht heb ontvangen van deze best vergaande wijzigingen, er wordt in het geheel niet gewezen op deze consequenties van de nieuwe voorwaarden.
Dit dus.

Als Netflix zaken wil wijzigen mogen ze dat gewoon wat mij betreft. Maar laat ze daar open en eerlijk over zijn, het gewoon toegeven in plaats van dit gedonder. Zeg gewoon dat de voorwaarden worden aangepast.

Plaats reactie