Netflix onredelijk over delen account

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
26 mei 2023 17:41
Dan misschien op roetvegen?
Stroopwafels?

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dit is wel een "hot topic", met 64 reacties in goed 7 uur tijd :D
Van dizcriminatie is natuurlijk geen sprake, maar calculerende burgers worden natuurlijk boos als er een geitenpaadje wordt afgesloten.

Ik kijk al een jaar of wat mee op het account van een van de kinderen. Het is een heel lief kind, dus misschien schokt ze wel 4 euro om het karig pensioentje van haar oude vader te ontzien. Ze meende gelezen te hebben dat het ook voldoende kon zijn om eens per zoveel (drie?) maanden zo'n extra (extern) ip-adres te valideren vanaf de eigen telefoon.

Ik twijfel nogal of ik zelf een abo moet nemen. Het aanbod sluit niet echt goed aan bij mijn smaak. Heel veel Amerikaanse meuk of andere actiezooi waar ik ook niet op zit te wachten.

Wel heel erg leuk vond ik de Vlaamse series Eigen Kweek ("You can't put your nose in andermans ménage!") en Baraki, en de Franse serie Dix Pourcent (op Netflix: Call my agent).
Cunk on Earth is een vermakelijke Engelse historische documentaire.

Echt goede oude zwartwitfilms zijn er niet heel veel. Er is wel wat te vinden met bv Edward G Robinson (Amerikaanse film noir) of Terry-Thomas (Engelse komedies), maar dan gaat het meestal om het wat mindere werk helaas.

Kortom, ik sluit niet uit dat Netflix mijn klandizie gaat verliezen. Zij liggen daar vast niet wakker van, en ik beslist niet.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien geeft die lieve dochter dan wel een andere streamingdienst cadeau aan haar oude arme vadertje.

Ik kijk via mijn zoon. Even afwachten wat hij voor mij in petto heeft. 😁

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ramon250 »

Onkruid71 schreef:
26 mei 2023 14:44
angel1978 schreef:
26 mei 2023 14:20
Onkruid71 schreef:
26 mei 2023 14:14
Abbo met 1 scherm is geen 4k.
Misschien eens je bril op zetten, je mist het hele punt
Volgens mij ging het om 4K en 4 schermen inderdaad.
Jij bent een van de weinigen die het lijkt te snappen. Ik heb een premium account voor 4k en 4 schermen die gelijktijdig kunnen kijken.
Basic is voor 1 scherm en standaard is voor 2 schermen gelijktijdig.

Netflix is bang voor grote verspreiding van de inloggegevens. Omdat er inderdaad mensen zijn die ze doorverkopen aan soms tientallen anderen.
In mijn geval heb ik het premiumabonnement en zijn we met 4 personen die de inloggegevens niet verder verspreiden. Ons gedrag is als van een gezin op 1 adres. Ieder kijkt zijn/haar film of serie en verder niks raars.
Alleenwonenden met een premiumabonnement betalen hetzelfde als een gezin op 1 adres waarbij 4 schermen gekeken kan worden.

Ik kan me voorstellen dat Netflix kritisch kijkt naar het basic en standaardabonnement, maar laat een alleenwonende met premiumabonnement gewoon 4 accounts houden tegen dezelfde prijs. Het maakt immers niet uit ook als het gezin op vakantieadres ook Netflix kijkt.

Maar angel prikt graag denk ik.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U mag nog steeds op uw vakantieadres, op een terras of elders naar Netflix kijken.

Geen een alleenstaande is verplicht een abonnement te nemen met vier accounts, want u kunt met een eenvoudiger abonnement ook gewoon op meerdere apparaten Netflix bekijken. Alleen niet tegelijkertijd.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
26 mei 2023 18:22
U mag nog steeds op uw vakantieadres, op een terras of elders naar Netflix kijken.

Geen een alleenstaande is verplicht een abonnement te nemen met vier accounts, want u kunt met een eenvoudiger abonnement ook gewoon op meerdere apparaten Netflix bekijken. Alleen niet tegelijkertijd.
Het gaat niet alleen om kijken op meerdere apparaten, gaat ook om de beeldkwaliteit. Op mijn 4K t.v. ga ik niet naar een belabberd beeld zitten kijken, dus het goedkoopste abo valt al meteen af. Standaard abo zou beeldkwaliteit net acceptabel zijn, maar dat is maar 4 euro goedkoper dan het Premium abonnement, prijsverschil vind ik niet de moeite waard om naar standaard abo te switchen.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lowieze »

@ramon250
“ Ons gedrag is als van een gezin op 1 adres”

Ja, zo lust ik er nog wel een paar.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
26 mei 2023 18:00
Misschien geeft die lieve dochter dan wel een andere streamingdienst cadeau aan haar oude arme vadertje.

Ik kijk via mijn zoon. Even afwachten wat hij voor mij in petto heeft. 😁
Waarom zouden de kinderen dat moeten betalen? Volgens mij hebben jullie beiden een goed pensioen. Ik ben niet te beroerd om voor naaste familieleden te betalen als zij geen cent te makken hebben. Maar familie met voldoende inkomsten geef ik echt geen cent voor streamingdiensten. Ik verwacht het andersom ook zeker niet van mijn kinderen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
26 mei 2023 18:42
Lady1234 schreef:
26 mei 2023 18:00
Misschien geeft die lieve dochter dan wel een andere streamingdienst cadeau aan haar oude arme vadertje.

Ik kijk via mijn zoon. Even afwachten wat hij voor mij in petto heeft. 😁
Waarom zouden de kinderen dat moeten betalen? Volgens mij hebben jullie beiden een goed pensioen. Ik ben niet te beroerd om voor naaste familieleden te betalen als zij geen cent te makken hebben. Maar familie met voldoende inkomsten geef ik echt geen cent voor streamingdiensten. Ik verwacht het andersom ook zeker niet van mijn kinderen.
Wat bloedserieus. 😁😁

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door witte angora »

ramon250 schreef:
26 mei 2023 18:02
Ik kan me voorstellen dat Netflix kritisch kijkt naar het basic en standaardabonnement, maar laat een alleenwonende met premiumabonnement gewoon 4 accounts houden tegen dezelfde prijs. Het maakt immers niet uit ook als het gezin op vakantieadres ook Netflix kijkt.
.
Ik woon ook alleen, en betaal voor mijn woning net zoveel als de buren met twee kinderen, dus vier personen. Eigenlijk ook niet eerlijk. Ik vind dat de vier alleenstaanden op de galerij samen dezelfde huur moeten betalen als het stel met de twee kinderen. Want in feite zijn wij ook een soort gezin, waarbij het LAT-gedeelte van de relatie voornamelijk de galerij betreft.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat Netflix volgens mij gaat doen, is dadelijk kijken op welke ip-adressen er gebruik wordt gemaakt van de accounts. Wordt er tegelijk op 2 ip-adressen gestreamd, dan overtreed je simpelweg de regels en zal het account geblokt worden.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
26 mei 2023 19:16
Wat Netflix volgens mij gaat doen, is dadelijk kijken op welke ip-adressen er gebruik wordt gemaakt van de accounts. Wordt er tegelijk op 2 ip-adressen gestreamd, dan overtreed je simpelweg de regels en zal het account geblokt worden.
Ze gaan ook kijken naar het kijkgedrag.
Zo zie je maar, dat ze dit al die jaren niet konden tegenhouden is onzin. Bij sommige gebeurt dit al jaren.

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
26 mei 2023 18:42
Waarom zouden de kinderen dat moeten betalen? Volgens mij hebben jullie beiden een goed pensioen. (...)
Mijn kinderen moeten dat helemaal niet betalen. Een van hen (een van mijn liefste dochters) bood het destijds aan, zodat we het konden proberen. En pakweg vier jaar later probeer ik het nog steeds. Verdere overwegingen over het al dan niet nemen van een abo staan in mijn eerdere reactie.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@onkruid

Bij wie gebeurt dat al jaren?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
26 mei 2023 19:54
@onkruid

Bij wie gebeurt dat al jaren?
Bij andere soort steamingsdiensten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik hou het simpel : heb een NPO PLUS abo voor € 2.95 p.m.
Kan eindeloos terugkijken, en series en documentaires en films kijken.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
26 mei 2023 19:16
Wat Netflix volgens mij gaat doen, is dadelijk kijken op welke ip-adressen er gebruik wordt gemaakt van de accounts. Wordt er tegelijk op 2 ip-adressen gestreamd, dan overtreed je simpelweg de regels en zal het account geblokt worden.
1 account, meerdere ip adressen en op een niet mobiel apparaat. En alleen die devices op het niet thuis ip adres zullen worden geblokkeerd.

jochemd
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door jochemd »

ramon250 schreef:
26 mei 2023 10:17
Als alleenstaande word ik met de nieuwe strategie van Netflix gedupeerd omdat ik met vrienden en familie op andere adressen niet het account mag delen maar dit wel zou mogen als we allemaal op 1 adres wonen.
Je wordt niet door Netflix gedupeerd, maar door de wetgever:

  • Je Netflix abonnement is altijd voor "persoonlijk" en "niet-commercieel" gebruik geweest. Dus het delen met anderen mag niet en heeft nooit gemogen.

    Waarom Netflix er geen bezwaar van maakt als je dat binnen een huidhouden doet is vanwege de copyright wetgeving. De Auteurswet 1912 zegt dat vertoning in besloten kring geen openbaarmaking is (onder voorwaarden). Besloten kring wordt meestal vertaald als een huishouden. Verschillende fysieke locaties is in elk geval geen besloten kring.

    Netflix is sinds de invoer van de Copyright Directive verplicht om op te treden tegen het delen van accounts.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als je bijvoorbeeld een zomerhuisje huurt, mag je daar best via een chromecast Netflix streamen naar een tv die daar staat, via het wifi netwerk van het park.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
26 mei 2023 19:16
Wat Netflix volgens mij gaat doen, is dadelijk kijken op welke ip-adressen er gebruik wordt gemaakt van de accounts. Wordt er tegelijk op 2 ip-adressen gestreamd, dan overtreed je simpelweg de regels en zal het account geblokt worden.
Je mobiel op 4G heeft ook een ander IP adres.

Plaats reactie