Geld en product kwijt door Vinted

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Petraservaring
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2023 02:02

Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door Petraservaring »

Ik heb een hotwheels autootje verkocht, zat nog in de verpakking, ik heb het goed verpakt verstuurd, de leegte opgevuld en in bubbeltjesfolie, ik heb foto's gemaakt hoe ik het heb verzonden, helaas is het pakketje tijdens het transport beschadigd geraakt, dus alleen de verpakking en niet het autootje zelf.
Na 7 dagen wordt dit gemeld door de koper, Vinted ging het onderzoeken, in hun bericht stond dat ik niets hoefte te doen, na 6 dagen kreeg ik weer een bericht dat de koop geannuleerd is, de koper wilde het niet terug sturen maar wilde ook het geld terug, en vinted gaf hier akkoord voor, de koper heeft dus het autootje van mijn zoontje en het geld retour, ik krijg niets vergoed omdat ik het terug had moeten nemen en ook de retourkosten zou ik moeten betalen, hoe krom is dit !!!
Het gaat om een klein bedrag maar ik vind dit belachelijk, ik vind het gewoon oplichtingspraktijken, Vinted heeft een contract met de vervoerder dus de vervoerder zou dit moeten vergoeden aan Vinted en ik zou dan vervolgens gewoon mijn geld moeten krijgen, Vinted laat mij hierbij in de steek en zegt letterlijk dat ik dit met de koper moet uitzoeken, de koper reageerd niet meer want die vind het wel best.
Het gaat om een bedrag onder de 10 euro, maar voor mensen die tot de groep minima horen is dit veel geld.
Mijn zoontje wilt in ieder geval nooit meer wat verkopen, Bedankt Vinted.

rvjapio2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 apr 2023 10:03

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door rvjapio2 »

Wat een vreemde gang van zaken. Blijkbaar beschikt Vinted over uw geld, nog los van uw verantwoordelijkheid als verzender. Zo'n systeem had marktplaats ook. Een heldere les: Voortaan gewoon alles in eigen hand houden.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Verkoop die spulletjes in het vervolg maar op Koningsdag. Boter bij de vis.

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Het risico van transport ligt altijd bij de verzender en nooit bij de vervoerder, wie daar ook een contract mee heeft, de enige uitzondering is verzekeren, indien mogelijk, dan ligt het risico bij de verzekeraar. Verzenden is risico accepteren.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Misschien is de vraag die ik nu stel meer een onderwerp bij het feed-back forum, maar omdat het het onderwerp gerealateerd is plaats ik hem toch even hier. Ik had bij bovenstaande opmerking van 7e henk geplaatst dat zijn melding "onzin" was. De heer moneyman vond dat ik dat moest argumenteren en daarop plaatste ik de opmerking dat ik dat niet van plan was.
Los van het feit of moderatie hier inhoudelijk wel of niet mee eens kan zijn moet ik constateren dat zowel mijn opmerkingen als die van moneyman zijn verwijderd zonder notificatie. Dus de opmerking van 7e henk blijft dus staan als uitsmijter.
Waarom zei ik "onzin" (ga er dus toch op in): Het zou wat moois zijn als je een dienst afneemt (het verzenden) en degene die de dienst verleend zou nooit en te nimmer aansprakelijk zijn als de dienst niet of niet naar naar behoren zou worden uitgevoerd.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door juliomariner »

J. Deltoer schreef:
31 mei 2023 15:11
Het zou wat moois zijn als je een dienst afneemt (het verzenden) en degene die de dienst verleend zou nooit en te nimmer aansprakelijk zijn als de dienst niet of niet naar naar behoren zou worden uitgevoerd.
Nimmer is een groot woord maar alleen als het pakket verzekerd is verzonden krijg je de verzekerde waarde vergoed. Bij niet verzekerd hooguit een luttel bedrag per kg. Zo staat het in de wet en daar houden de pakketdiensten zich in dit geval graag aan.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door Erthanax »

J. Deltoer schreef:
31 mei 2023 15:11
(...) Waarom zei ik "onzin" (ga er dus toch op in): Het zou wat moois zijn als je een dienst afneemt (het verzenden) en degene die de dienst verleend zou nooit en te nimmer aansprakelijk zijn als de dienst niet of niet naar naar behoren zou worden uitgevoerd.
Toch heeft, volgens mij, DeZevendeHenk wel gelijk. De aansprakelijkheid van de transporteur of postdienst is heel beperkt. Een kleine financiële vergoeding, meer zit er niet in. Voor waardevolle pakketten kan de verzender gebruik maken van verzekerd verzenden.
Of dat eerlijk of billijk is, daarover kan men van menig verschillen. Dát het zo is, is echter geen onzin maar de werkelijkheid (voor zover ik weet).

Op zich kan ik me uw bezwaren tegen deze heel beperkte aansprakelijkheid wel voorstellen. Een oplossing zal echter wel moeten komen vanuit de Nederlandse of Europese wetgever, lijkt me.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
31 mei 2023 15:11
De heer moneyman vond dat ik dat moest argumenteren en daarop plaatste ik de opmerking dat ik dat niet van plan was.
Fijn dat je na het moderatie-ingrijpen toch voortschrijdend inzicht hebt. Weten we nu in ieder geval wát je onzin vond. En weten we ook dat je benaming "onzin" te stellig is, want Zevende Henk heeft gewoon grotendeels gelijk.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De aansprakelijkheid van de vervoerder is in ieder geval, in Nederland, beperkt tot € 3,40 per kilo. Dat autootje zal amper iets wegen.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Grappig. Dus een bezorger die denkt: he, wat een interessant pakketje, daar zou wel eens een aifoon in kunnen zitten of bij een ander een pleestasjonfaif, die zijn voor mij, dan kan de vervoerder tegen de verzender zeggen: dikke pech, ons niet bellen.
Mocht ik ooit in geldnood komen denk ik dat ik ook maar bezorger wordt. Mijn baas is toch niet aansprakelijk en ik loop binnen....

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door Erthanax »

Afgezien van de wettelijke regeling is het natuurlijk wel vreemd dat in dit specifieke geval de ontvanger wel het betaalde bedrag retour heeft ontvangen en toch het autootje behoudt. Dat TS daar verbolgen over is, begrijp ik heel goed.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door juliomariner »

Denk u niet dat als een bezorger dit geintje iets te vaak uithaalt de werkgever een onderzoekje gaat doen? Als antwoord op J. Deltoer

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Erthanax schreef:
31 mei 2023 16:40
Afgezien van de wettelijke regeling is het natuurlijk wel vreemd dat in dit specifieke geval de ontvanger wel het betaalde bedrag retour heeft ontvangen en toch het autootje behoudt. Dat TS daar verbolgen over is, begrijp ik heel goed.
Je leest dat meer over Vinted. Dus dan maar geengebruik meer maken van dat platform.

En het gaat erover dat de verpakking beschadigd is, zelfs niet het autootje.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lady1234 schreef:
31 mei 2023 17:05
(...) En het gaat erover dat de verpakking beschadigd is, zelfs niet het autootje.
Precies, en dat is toch kras.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
31 mei 2023 18:11
Lady1234 schreef:
31 mei 2023 17:05
(...) En het gaat erover dat de verpakking beschadigd is, zelfs niet het autootje.
Precies, en dat is toch kras.
Bij speelgoed is de verpakking (compleet en in tact) soms meer waard dan het speelgoed zelf.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

juliomariner schreef:
31 mei 2023 16:41
Denk u niet dat als een bezorger dit geintje iets te vaak uithaalt de werkgever een onderzoekje gaat doen? Als antwoord op J. Deltoer
Nee, waarom? De werkgever heeft er geen last van. Hij is niet aansprakelijk.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door Lady1234 »

angel1978 schreef:
31 mei 2023 18:12
Erthanax schreef:
31 mei 2023 18:11
Lady1234 schreef:
31 mei 2023 17:05
(...) En het gaat erover dat de verpakking beschadigd is, zelfs niet het autootje.
Precies, en dat is toch kras.
Bij speelgoed is de verpakking (compleet en in tact) soms meer waard dan het speelgoed zelf.
Maar hier gaat het over een item wat verkocht is voor minder dan € 10,00.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door juliomariner »

J. Deltoer schreef:
31 mei 2023 18:27

Nee, waarom? De werkgever heeft er geen last van. Hij is niet aansprakelijk.
nee maar teveel klachten vinden ze toch ook niet leuk.
Goed het gaat om een artikel van 10 euro maar dat maakt in principe niet uit. Of het nou om 10 of 1000 gaat het principe is hetzelfde

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door Erthanax »

angel1978 schreef:
31 mei 2023 18:12
Erthanax schreef:
31 mei 2023 18:11
Lady1234 schreef:
31 mei 2023 17:05
(...) En het gaat erover dat de verpakking beschadigd is, zelfs niet het autootje.
Precies, en dat is toch kras.
Bij speelgoed is de verpakking (compleet en in tact) soms meer waard dan het speelgoed zelf.
Maar dan toch wel met het bijbehorende autootje onbeschadigd in het doosje? Het gaat dan meestal om oude modellen van bv Dinky Toys. Of dat ook geldt voor Hot Wheels weet ik niet zeker.

Aangezien het zoontje van TS voor een paar euro een autotje verkocht heeft, denk ik niet dat het gaat om een exclusief verzamelobject. In het bericht staat niets wat daar op wijst.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
31 mei 2023 19:26
angel1978 schreef:
31 mei 2023 18:12
Erthanax schreef:
31 mei 2023 18:11
Precies, en dat is toch kras.
Bij speelgoed is de verpakking (compleet en in tact) soms meer waard dan het speelgoed zelf.
Maar dan toch wel met het bijbehorende autootje onbeschadigd in het doosje? Het gaat dan meestal om oude modellen van bv Dinky Toys. Of dat ook geldt voor Hot Wheels weet ik niet zeker.

Aangezien het zoontje van TS voor een paar euro een autotje verkocht heeft, denk ik niet dat het gaat om een exclusief verzamelobject. In het bericht staat niets wat daar op wijst.

Maar jij en misschien ook wel TS weet niet wat de koper misschien wel weet. Maar dat laat onverlet dat als je een produkt verkoopt, intact met hele verpakking, dat deze dat dan ook moet zijn. Welke waarde de koper hieraan hecht is aan de koper en niet aan een ander om te bepalen.

Plaats reactie