Geld en product kwijt door Vinted

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er staat niet welke verpakking beschadigd is. De verpakking van het pakketje of het doosje waar het autootje in zit.

De koper heeft het pakje niet geweigerd, krijgt het geld terug, stuurt het pakje ook niet terug en weigert contact.
Mijns inziens stinkt dit.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door Erthanax »

angel1978 schreef:
31 mei 2023 19:31
Maar jij en misschien ook wel TS weet niet wat de koper misschien wel weet. Maar dat laat onverlet dat als je een produkt verkoopt, intact met hele verpakking, dat deze dat dan ook moet zijn. Welke waarde de koper hieraan hecht is aan de koper en niet aan een ander om te bepalen.
Daar had ik wel aan gedacht, maar met een modern Hot Wheels autootje lijkt het me niet waarschijnlijk. En mocht het onverhoopt wel het geval zijn, dan is die koper helemaal een schaamteloze boef dat hij het autootje houdt nadat hij zijn geld heeft teruggekregen. Een onwetend kind tweemaal bezwendelen? Bah !

DeZevendeHenk
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Geld en product kwijt door Vinted

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

J. Deltoer schreef:
31 mei 2023 15:11
Het zou wat moois zijn als je een dienst afneemt (het verzenden) en degene die de dienst verleend zou nooit en te nimmer aansprakelijk zijn als de dienst niet of niet naar naar behoren zou worden uitgevoerd.
Als je, en pin me aub niet op de juiste juridische termen, grove nalatigheid kunt aantonen wordt het een ander verhaal. En voordat mensen denken dat de wet aangepast moet worden, alle transport werkt zo. Als je een bepaalde waarde wil verzekeren kan dat, maar dat zit niet standaard in de prijs.

Plaats reactie