Bij wie moet ik klagen?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat ongeluk met wellicht als gevolg die voortdurende hoofdpijn, is al van een flinke tijd terug. Waarna gewoon twee banen aangehouden werden.

Dagkoers
Berichten: 540
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Lady1234 schreef:
29 mei 2023 17:31
Maar wat valt er te klagen over die bedrijfsarts? Loopt u in de ziektewet met die hoofdpijn? Opbouwen kan geen kwaad.
Ik ben 100% in de ziektewet.
het begin van 31 augustus 2022 tot eind februari 2023.
Ik ben daarna weer begonnen en begin april ben ik weer helemaal uitgevallen.
Ik heb tegen de bedrijfsarts gezegd... Ik ben depressief en ik slik medicijnen en ik kan mij niet concentreren.
Zijn advies is dat ik het moet proberen door op te bouwen. Helaas heeft hij mij dat advies niet verzonden maar wel naar mijn teammanager gestuurd.
Ik kan niet goed functioneren door die hoofdpijn.

Die bezorgbaan gaat wel omdat ik dan een helm op mijn hoof heb en koude lucht in mijn gezicht.

Bij de gemeente wordt ook post bezorgd op een scooter, maar dat mag ik niet doen omdat dat gedaan wordt door mensen van het werkleerbedrijf en ik heb ambtenaren cao, die doen dat werk niet.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mag u met die medicijnen wel op die brommer rijden? En u loopt voor uw baan in de ziektewet, maar uw bijbaan voert u wel uit. Ik kan mij niet voorstellen dat uw werkgever daarmee akkoord is, of de bedrijfsarts.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dagkoers schreef:
29 mei 2023 21:15
Zijn advies is dat ik het moet proberen door op te bouwen. Helaas heeft hij mij dat advies niet verzonden maar wel naar mijn teammanager gestuurd.
Ik zie het al. Klagen heeft in dit stadium helemaal geen nut. Het huidige beleid is (al werd dat 'vroeger' ook zo gedaan): eerst in kaart brengen wat er nog wel mogelijk is. Daar is dat advies op gebaseerd. Het is geen advies 'tegen' jou; het is een advies om te kijken wat er mogelijk is, zodat je zo min mogelijk afhankelijk wordt van een uitkering.

Wat je beter kunt doen is een 'weekboek' bijhouden. Alsjeblieft geen dagboek. Dan schrijf je per week op wat je hebt gedaan om de pijn te verminderen, en wat je hebt gedaan om meer en beter te kunnen functioneren. Je schrijft dan ook op wat het resultaat was. Daaruit volgt op een gegeven moment vanzelf wat je wel of niet aan kan, en waar je nieuwe grenzen liggen. Maak er geen dramaqueen-roman van: gewoon in een paar zinnen de feiten. Bij je volgende bezoek neem je het mee, en bespreek je het. Best kans dat hij met nieuwe tips komt waar je wat mee kunt - en best kans dat hij op een gegeven moment zegt: 'ik denk niet dat er nog veel valt te verbeteren, u hebt nu alles wel geprobeerd'.

Dagkoers
Berichten: 540
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Lady1234 schreef:
29 mei 2023 21:29
Mag u met die medicijnen wel op die brommer rijden? En u loopt voor uw baan in de ziektewet, maar uw bijbaan voert u wel uit. Ik kan mij niet voorstellen dat uw werkgever daarmee akkoord is, of de bedrijfsarts.
De bedrijfsarts vind het ok dat ik die andere baan doe, daar is niks mis mee.
Hij kwam ook al met het advies om post te bezorgen op de scooter.
Die medicijnen neem ik in voor het slapen gaan, het moment van de eerste bezorgronde is 1630 uur, dus dat valt wel mee.

Dagkoers
Berichten: 540
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

witte angora schreef:
29 mei 2023 21:36
Dagkoers schreef:
29 mei 2023 21:15
Zijn advies is dat ik het moet proberen door op te bouwen. Helaas heeft hij mij dat advies niet verzonden maar wel naar mijn teammanager gestuurd.
Ik zie het al. Klagen heeft in dit stadium helemaal geen nut. Het huidige beleid is (al werd dat 'vroeger' ook zo gedaan): eerst in kaart brengen wat er nog wel mogelijk is. Daar is dat advies op gebaseerd. Het is geen advies 'tegen' jou; het is een advies om te kijken wat er mogelijk is, zodat je zo min mogelijk afhankelijk wordt van een uitkering.

Wat je beter kunt doen is een 'weekboek' bijhouden. Alsjeblieft geen dagboek. Dan schrijf je per week op wat je hebt gedaan om de pijn te verminderen, en wat je hebt gedaan om meer en beter te kunnen functioneren. Je schrijft dan ook op wat het resultaat was. Daaruit volgt op een gegeven moment vanzelf wat je wel of niet aan kan, en waar je nieuwe grenzen liggen. Maak er geen dramaqueen-roman van: gewoon in een paar zinnen de feiten. Bij je volgende bezoek neem je het mee, en bespreek je het. Best kans dat hij met nieuwe tips komt waar je wat mee kunt - en best kans dat hij op een gegeven moment zegt: 'ik denk niet dat er nog veel valt te verbeteren, u hebt nu alles wel geprobeerd'.
Woensdag heb ik een gesprek met mijn teammanager, ik hou jullie op de hoogte!
Sorry wat er in het verleden gebeurd is!

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door BL2 »

Elke keer weer een ban, elke keer weer een nieuwe account naam verzinnen. Zou er ook hoofdpijn van krijgen.
Maar fijn dat je je bijbaan wel kan en mag doen. Zou de bedrijfsarts maar erg dankbaar zijn......

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Hoewel ik niet alle reacties heb gelezen, heb ik wel een vermoeden waar de diepere oorzaak van uw klachten ligt. Hoge stress, die u misschien wel bij uzelf, zonder erg, oproept, lijdend tot ernstige depressiviteit.

Ik ben geen arts, maar herken uw klachten. Ben wat dat betreft een ervaringsdeskundige.

U dient, al dan niet met externe hulp, aan die stressklachten te gaan werken. Geen goede neuroloog in Vlietland Schiedam, SFG of Erasmus MC in Rotterdam die hier iets mee kan. Maar, heel verrassend, uw bedrijfsarts kan dit wel.

Ga niet in beklag bij hem/haar, dat maakt uw stressklachten alleen maar erger. Zoek er hulp, zoals ik dat bij mijn bedrijfsarts destijds deed. Die stuurde mij door naar een goede psycholoog waar ik intensief aan die stressklachten geholpen ben.

Dat heeft grote invloed op de periode van functioneren de vele jaren daarna gehad, omdat ik leerde met mijn stress en verborgen boosheden om te gaan. Genoeg gebeurd daarna wat flink stressvol kon zijn, en ja, stress piekt ook bij mij soms wel eens door de bovengrens. Maar door die goede, intensieve psychologische hulp kon ik beter functioneren daarna, op vele vlakken van het dagelijks leven, als de vele jaren daarvoor.

En aanvullend. Anti-stress pilletjes heb ik nooit gebruikt. Dat is symptoombestrijding, niet werken aan de oorzaak.

Dagkoers
Berichten: 540
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

BreejKC schreef:
30 mei 2023 13:06
Hoewel ik niet alle reacties heb gelezen, heb ik wel een vermoeden waar de diepere oorzaak van uw klachten ligt. Hoge stress, die u misschien wel bij uzelf, zonder erg, oproept, lijdend tot ernstige depressiviteit.

Ik ben geen arts, maar herken uw klachten. Ben wat dat betreft een ervaringsdeskundige.

U dient, al dan niet met externe hulp, aan die stressklachten te gaan werken. Geen goede neuroloog in Vlietland Schiedam, SFG of Erasmus MC in Rotterdam die hier iets mee kan. Maar, heel verrassend, uw bedrijfsarts kan dit wel.

Ga niet in beklag bij hem/haar, dat maakt uw stressklachten alleen maar erger. Zoek er hulp, zoals ik dat bij mijn bedrijfsarts destijds deed. Die stuurde mij door naar een goede psycholoog waar ik intensief aan die stressklachten geholpen ben.

Dat heeft grote invloed op de periode van functioneren de vele jaren daarna gehad, omdat ik leerde met mijn stress en verborgen boosheden om te gaan. Genoeg gebeurd daarna wat flink stressvol kon zijn, en ja, stress piekt ook bij mij soms wel eens door de bovengrens. Maar door die goede, intensieve psychologische hulp kon ik beter functioneren daarna, op vele vlakken van het dagelijks leven, als de vele jaren daarvoor.

En aanvullend. Anti-stress pilletjes heb ik nooit gebruikt. Dat is symptoombestrijding, niet werken aan de oorzaak.
Bedankt voor uw advies.
De neuroloog van Schiedam en Rotterdam vertelden alle 2 dat mijn hoofdpijn een posttraumatische hoofdpijn is.
Het is begonnen net na de kaakoperatie.
Op dit moment heb ik helemaal geen stress.
Alles loopt prima.
Ik ben door de huisarts al naar een psycholoog doorverwezen, en ik heb ook al een eerste gesprek gehad.
De man vertelde dat ik geen psycholoog nodig hebt en ik ook niet.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dagkoers schreef:
30 mei 2023 14:19
De man vertelde dat ik geen psycholoog nodig hebt en ik ook niet.
Weet je 't zeker? Dit klinkt anders aardig schizofreen :D

Dagkoers
Berichten: 540
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Moneyman schreef:
30 mei 2023 14:24
Dagkoers schreef:
30 mei 2023 14:19
De man vertelde dat ik geen psycholoog nodig hebt en ik ook niet.
Weet je 't zeker? Dit klinkt anders aardig schizofreen :D
Ik vind het een goede grap ik kan er om lachen!!!

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Goed, laten we u dan het voordeel van de twijfel geven, niemand verdient 24 uur per dag koppijn.
Ik ken het want heb er jaren last van gehad.
U hebt dus een ongeluk gehad en bent hard gevallen.
Is er al een MRI van de nek gemaakt.
Ik ga even van mijn eigen situatie uit.
Altijd koppijn en allerlei onderzoeken gehad tot zelfs ziekenhuis opnames aan toe.
Konden niets vinden, tot ze een MRI van de nek hebben gemaakt. Blijkt dus dat 2 wervels versleten waren en een hernia in de nek.
Ik krijg nu als ik weer langdurig koppijn heb spuiten tussen de betroffen wervels die het ontstekingsproces een tijd stil leggen.
Ik heb dit een jaar of geleden voor het eerst 5 spuiten gehad. Deze hebben 2,5 jaar geholpen. Afgelopen winter weer 5 spuiten gehad, hopelijk gaan deze weer een jaar of 2 tot 3 helpen.
Ik zou toch eens vragen of ze hier naar willen kijken.

Dagkoers
Berichten: 540
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Bedankt voor uw reactie!
Ik heb 3 x gevraagd om een scan van mijn hoofd te maken:
1x Neuroloog van Schiedam en ze vond het niet nodig.
1x huisarts en die denkt ook dat het niet nodig is.
1x Neuroloog van Rotterdam en die vond het ook niet nodig.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

gezien uw forumgedrag weet ik dat u een vastbijtertje bent (gezien het aantal keren dat u hier reincarneerd) dus blijven vragen. Ze moeten geen MRI van uw hoofd maken maar van uw nek. (bij mij hadden ze ook eerst een MRI van het hoofd gemaakt waar niets op te zien was, behalve heel veel hersens)
Op een latere MRI zaten ze wel goed en kwam de ware oorzaak naar boven.
Heeft u ook last van de schouder en arm, en eventueel doof gevoel in de hand?

Dagkoers
Berichten: 540
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

juliomariner schreef:
30 mei 2023 14:45
gezien uw forumgedrag weet ik dat u een vastbijtertje bent (gezien het aantal keren dat u hier reincarneerd) dus blijven vragen. Ze moeten geen MRI van uw hoofd maken maar van uw nek. (bij mij hadden ze ook eerst een MRI van het hoofd gemaakt waar niets op te zien was, behalve heel veel hersens)
Op een latere MRI zaten ze wel goed en kwam de ware oorzaak naar boven.
Heeft u ook last van de schouder en arm, en eventueel doof gevoel in de hand?
Excuses dat ik u verkeerd heb begrepen.
Ik heb alleen hoofdpijn en meer niet.
(concentratieproblemen)

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

toch kan dat vanuit de nek komen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door BreejKC »

U gebruikt als reactie op de mijne het woord: posttraumatisch. Zoek nu maar eens op wat dat daadwerkelijk betekent.

Nogmaals, hoewel ik geen arts ben, heb je juist bij dit soort klachten behoefte aan psychologische hulp, niets anders. En post trauma gaat nooit meer weg, daar moet je mee leren omgaan. Daar heb je psychologen voor.

Als uw huisarts of andere hulpverleners psychologische hulp niet nodig vinden is er wat anders aan de hand, ga dan eerst maar eens bij uzelf na waarom die huisarts of die andere hulpverleners u daar niet naartoe doorverwijzen willen.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat ongeluk en ook bijvoorbeeld de tandartstoestanden van toen, zijn hier toch uitgebreid besproken.

Dorfje
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door Dorfje »

BreejKC schreef:
30 mei 2023 16:15
U gebruikt als reactie op de mijne het woord: posttraumatisch. Zoek nu maar eens op wat dat daadwerkelijk betekent.
Posttraumatisch betekent gewoon "na letsel".

Dagkoers
Berichten: 540
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Bij wie moet ik klagen?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

snuffel1 schreef:
30 mei 2023 15:19
@dagkoers, zoveel pech als u in uw leven heeft meegemaakt zou u een in boekwerkvorm uit kunnen brengen. Uw mislukte huwelijk de trammelant bij de bezorgdienst waar u blijkbaar nog steeds werkzaam bent en de ongevallen die u tijdens het bezorgen heeft ervaren. Na in dienst treding bij de gemeente werd het een tijdlang stil dus ging ik er van uit dat het wel goed zou gaan. Toen uw ban blijkbaar voorbij was had u net een woning voor u zelf gekregen stelde daar terecht vragen over want opnieuw beginnen valt niet echt mee. Nu blijkt u tijdens uw werk als bezorger in een grijs verleden ten val gekomen te zijn en heeft daar een chronische hoofdpijn aan overgehouden heeft u daarom ooit die vraag over helmplicht gesteld want dat zou maar zo kunnen. Ik weet ook nog dat u bij de gemeente in dienst zou komen en blijkbaar is dat ook gelukt maar vanwege dat ongeval in dienst van de bezorgdienst bent u wederom uitgevallen en heeft u zich bij uw werkgever de gemeente ziek gemeld met als reden 24/7 hoofdpijn en depressiviteit wellicht door wat u in het verleden heeft meegemaakt. De gemeente uw hoofdwerkgever heeft naar uw uw ziekmelding de arbo arts ingeschakeld want voor als u het ontgaan is bedrijfsartsen die een ziekte briefje verstrekten bestaan al heel lang niet meer heeft geadviseerd om de werkzaamheden bij de gemeente weer gedeeltelijk op te gaan pakken maar dat hoeft in beginsel niet het werk te zijn waarvoor u bent aangenomen. U kunt bijvoorbeeld ook als huismeester aan de slag of bij beheer en onderhoud dus wat dat betreft legio opties maar die wil u niet en frustreert de re-integratie die tot de mogelijkheden behoord. Ik lees dat u in geen geval uw baan als maaltijdbezorger wil opgeven en met die eigenaar begon alle trammelant vanaf het verleden tot nu toe toch mee en dan bent u wel gezond genoeg om te blijven maaltijden te bezorgen maar u bent te ziek om uw werk bij de gemeente weer op te pakken. Vraag heeft u bij indiensttreding bij de gemeente uw neveninkomsten wel netjes opgegeven want als u ambtenaar in dienst treed dient u ook de ambtseed af te leggen.
Bedankt voor uw verhaal,
Ik wilde wel zeggen dat het niet helemaal klopt.
Bij wie bezorgdienst ben ik in 2019 al weg. Ze had een tweede zaak geopend en ze kreeg ruzie met het personeel daar.
Toen hebben 2 personeelsleden die zaak van haar overgenomen, en sindsdien werk ik voor hen.
Dus bij die 1e bezorgdienst ben ik weg. Het ongeluk wat ik kreeg in oktober 2019 had niks te maken met bezorgen. Ik was op weg naar de gemeente en ik kreeg bij de gemeente voor de deur dat ongeluk.
Ik heb met die bedrijfsarts gesproken, en ik heb vaak aangegeven om ander werk te doen maar niet aan de telefoon omdat ik mij niet goed kan concentreren. Er was ook een advies om te gaan bezorgen van post, maar dat wordt door mensen met een beperking gedaan.
De unitmanager vertelde dat iemand met een ambtenaren CAO nooit werkt doet van iemand van de ''sociale werkplaats''.

Plaats reactie