Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ellen zorg
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 mei 2023 14:50

Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door Ellen zorg »

Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek niet zijn doorgekomen en daardoor hun bank contract opgezegd hebben gekregen. En of, maar niet toe worden gelaten bij een andere bank met niet geldige redenen.

Omdat wij met ons verhaal nu echt naar de media willen stappen na 6 maanden geen stichting rekening te hebben zoeken wij mensen met dezelfde verhalen.

Wat opmerkelijk is in ons verhaal is, is dat de bank het feit dat ik een bedrijf en een stichting heb doodeng lijkt te vinden. Ondanks dat we alle bankvragen konden beantwoorden zocht de oude bank waar ik al mijn hele leven bij zat maar uitwegen om ons er toch uit te kunnen werken met alle gevolgen van dien. Een nieuwe rekening voor de stichting krijgen is bijna onmogelijk. (half jaar al niet gelukt) Weer worden er bizarre vragen gesteld terwijl wij alles goed voor elkaar hebben. Ook vragen die ik eigenlijk niet kan beantwoorden in het kader van de wet van privacy. De belastingdienst heeft ons juist een pluim gaf dat alles er goed uit zag. Dus hoe is dit toch mogelijk.

De gevolgen zijn zo erg dat het doek dreigt te vallen. Om te kunnen overleven, betaal ik inmiddels zelf de lasten van de stichting. Wat helaas niet meer langer gaat. Wij zijn genoodzaakt om te stoppen omdat ik er onder door ga.

Als wij de kvk bellen en andere mensen in het bankwezen spreken schijnt het schrijnend te zijn. Wij zijn nu gedwongen om ons verhaal te doen, maar weten dat we niet de enigste zijn. De schaamte kan aanwezig zijn als je in zo'n situatie komt. Ik dacht eerst ook dat ik er een puinhoop van gemaakt had. Tot een advocaat ons vertelde dat we het prima hadden kunnen aanvechten. Ik wil niet meer privé terug en de stichting ook niet. Dus het niet aangevochten om te mogen blijven bij de oude bank. Wel gaat ons dossier naar de Civid. Want nadat ik mij er in ging verdiepen viel mij het op dat het hooguit slordigheden waren waar ze over vielen. Maar dat dit absoluut niet in de buurt kwam van de risico's van witwasserij en fraude (wwft). Voor ons gevoel zijn banken enorm bang dat er iets tussendoor glipt. In ons geval was ik omdat ik ook nog in loondienst was er sprake van een rekeningcourant verhouding. Dus dat ik bedragen voorschoot om op tijd rekeningen te kunnen betalen omdat dit mogelijk was. Voor zowel het bedrijf als de stichting. Dit mag belastingtechnisch. En hoe kan je van wit geld überhaupt zwart geld maken? Ook zijn contante privé uitgaven bij elkaar opgeteld over een aantal jaren heen die ik allemaal moest uitleggen. Alle inkomsten waren vaste stromen en duidelijk herleidbaar.

Mocht je overlappingen hebben met ons verhaal. Dan hoor ik dit graag.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Beste antwoord
Gekozen door Ellen zorg

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

door NeoDutchio » 31 mei 2023 20:27

Als ik het goed begrijp gaat het om een zakelijke rekening. U bent nu op een consumentenforum waar ook wel ondernemers tussen kunnen zitten, maar wellicht kunt u meer hulp krijgen op www.higherlevel.nl. Dat is het forum van de KVK.
NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ik het goed begrijp gaat het om een zakelijke rekening. U bent nu op een consumentenforum waar ook wel ondernemers tussen kunnen zitten, maar wellicht kunt u meer hulp krijgen op www.higherlevel.nl. Dat is het forum van de KVK.

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Voor u Jammer dat DSB bank er niet meer is. Dirk zou hier weinig problemen mee gehad hebben.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u hebt een bedrijf en een stichting en u bent ook nog in loondienst.

Maar u hebt een rekening-courant met uw bedrijf en ook nog met die stichting. En dan waren er ook nog slordigheden waarover gevallen werd.

Voor een bank genoeg rode vlaggen. Maar ik wens u succes bij het Kifid.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat voor stichting is het precies? Bepaalde stichtingen worden namelijk niet graag geholpen door banken.

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
31 mei 2023 21:13
Dus u hebt een bedrijf en een stichting en u bent ook nog in loondienst.

Maar u hebt een rekening-courant met uw bedrijf en ook nog met die stichting. En dan waren er ook nog slordigheden waarover gevallen werd.

Voor een bank genoeg rode vlaggen. Maar ik wens u succes bij het Kifid.
Een hele nare manier om te zeggen dat TS absoluut kansloos is bij Kifit. Waarom altijd zo extreem giftig?

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door juliomariner »

TS: probeer het eens bij de Deutsche bank, het schijnt dat deze bank rekeningen aanbieden voor mensen en rechtspersonen die bij een ander bank gewijgerd zijn.
Vanwege de hoge boetes die de banken hebben gehad (en die nog boven hun hoofd hangen) zijn ze momenteel extreem streng. Strenger dan bijv. de belastingdienst. Zelfs het kleinste ding wordt als verdacht gezien. Als je als bedrijf een aantal grote coupures wilt storten is dat al verdacht terwijl gebruik van grote coupures in sommige sectoren heel gewoon is. Zelfs als je met een factuur kunt aantonen dat het gewoon wit geld is wordt je gezegd dat ze je nu een waarschuwing geven maar als het weer een keer voorkomt ze de "bankrelatie gaan heroverwegen" met andere woorden ze gooien je er gewoon uit. Probeer dan maar eens bij een andere bank een rekening te openen. Het schijnt dat alleen de Deutsche Bank je dan nog een rtekening wil geven.
De banken slaan nu gewoon helemaal door. Dit heeft helemaal niets meer met witwassen en terrorisme te maken.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door grun »

Nijogeth schreef:
31 mei 2023 22:10
Wat voor stichting is het precies? Bepaalde stichtingen worden namelijk niet graag geholpen door banken.
Daar zit ik ook aan te denken. Bekend is dat de grootbanken erg huiverig zijn voor alles wat met erotiek te maken heeft. Sexwerkers kunnen zich beter niet inschrijven onder de titel 'sexwerker' maar als 'medewerker in de persoonlijke dienstverlening'.

Overigens schijnt de online bank KNAB minder moeilijk te doen, heeft TS het daar al geprobeerd?

Ellen zorg
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 mei 2023 14:50

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door Ellen zorg »

Bedankt voor je reactie. Mensen in het bedrijfsleven geven dit al aan. Maar als stichting met een duitse bank aankomt dan is uitleg wel nodig. Ik merk nu ik er open over praat dat de verhalen los barsten. Wat je schrijft is enorm herkenbaar. Het heeft niks meer met wistwassen etc te maken. Het is extreem weren. Maar dit zou toch eigenlijk helemaal niet mogen? Als ik zie wat dit mentaal gedaan heeft met mij. Dan is het niet best. Radar vermoed dat dit gelijk staat als het toeslagenschandaal. Nou helaas klopt dit ook. Zelfs ons gezamenlijke kinderrekeningen die ik met mijn ex partner had werden er uit gegooid. Ze geven aan dat ze je de tijd geven? Nou nee, ze maakten een fout om per ongeluk de stichting rekening dicht te zetten. Net voor de volle december maand, net een anbi er op en een mooie inzamelingsactie op de planning. Ze wilden hun fout niet herstellen, wel toegeven. Ik had dus geen tijd om een vervangende bank te vinden. Het is echt bizar, ik sta bekend als 1 van de betere stichtingen in deze categorie en moet nu stoppen door deze ellende? Het geld wat ik definitief kwijt ben door dit. Dat voelt echt vreselijk. Ik snap nu waarom mensen aan zoiets als dit kapot kunnen gaan. En dan ben ik een behoorlijk sterk persoon.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat voor stichting is het precies? Je hoeft de naam niet te zeggen, maar de branche kan al veel betekenen.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door juliomariner »

De Deutsche Bank heeft volgens ook een Nederlandse tak.

Ellen zorg
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 mei 2023 14:50

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door Ellen zorg »

Lady1234 schreef:
31 mei 2023 21:13
Dus u hebt een bedrijf en een stichting en u bent ook nog in loondienst.

Maar u hebt een rekening-courant met uw bedrijf en ook nog met die stichting. En dan waren er ook nog slordigheden waarover gevallen werd.

Voor een bank genoeg rode vlaggen. Maar ik wens u succes bij het Kifid.
Dit zouden geen rode vlaggen hoeven zijn..... Het bedrijf maakt dat de stichting lager in de kosten kan zitten. Allemaal zo legaal als wat. De verhouding mag gewoon. Daarnaast heeft het bedrijf vaste klanten en ik heb een goede baan. Allemaal zo wit als wat en goed traceerbaar. Bewust zo uitgezet. Helaas heb ik er door een werkongeluk uitgelegen. De stichting draaide toen even op eigen geld. Schoot bedragen voor uit eigen zak, Dat wat terug kon, ging soms terug. Allemaal legaal, de belastingdienst is daar juist een voorstander voor. In het bedrijfsleven is dat juist beter als je een starter bent. Dat waren dus de slordigheden waar de bank over viel.....

Ellen zorg
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 mei 2023 14:50

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door Ellen zorg »

juliomariner schreef:
01 jun 2023 08:44
De Deutsche Bank heeft volgens ook een Nederlandse tak.
Dank je wel!!

Ellen zorg
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 mei 2023 14:50

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door Ellen zorg »

grun schreef:
01 jun 2023 08:34
Nijogeth schreef:
31 mei 2023 22:10
Wat voor stichting is het precies? Bepaalde stichtingen worden namelijk niet graag geholpen door banken.
Daar zit ik ook aan te denken. Bekend is dat de grootbanken erg huiverig zijn voor alles wat met erotiek te maken heeft. Sexwerkers kunnen zich beter niet inschrijven onder de titel 'sexwerker' maar als 'medewerker in de persoonlijke dienstverlening'.

Overigens schijnt de online bank KNAB minder moeilijk te doen, heeft TS het daar al geprobeerd?
Haha, we grappen inmiddels dat we daar ons werk maar van moeten maken. Als we toch al zo veroordeeld worden. Terwijl ik het schandalig vind dat bepaalde takken worden uitgesloten. Wij vallen er absoluut niet onder. En toch is het ons overkomen. Als ik hoor van de kvk hoe erg het nu is? Wij zijn nu bezig met ons verhaal uit te schrijven en eerst gewoon verhalen te verzamelen. Pas dan laat ik het wel even weten. Knab is wel een idee maar staat bekend dat die rekeningen blokkeert. En dan kan je dus niet eens meer bij je geld. Zijn nu bezig met een gewone bank, maar die stelt ook vragen dat je denkt. Doe normaal zeg!! Kom dan gewoon langs als er al zoveel geld in onderzoeken zit. (dit zijn de woorden van mensen die hier komen, die snappen er echt geen hout van waarom wij zo behandeld worden)

Ellen zorg
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 mei 2023 14:50

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door Ellen zorg »

J. Deltoer schreef:
01 jun 2023 01:01
Lady1234 schreef:
31 mei 2023 21:13
Dus u hebt een bedrijf en een stichting en u bent ook nog in loondienst.

Maar u hebt een rekening-courant met uw bedrijf en ook nog met die stichting. En dan waren er ook nog slordigheden waarover gevallen werd.

Voor een bank genoeg rode vlaggen. Maar ik wens u succes bij het Kifid.
Een hele nare manier om te zeggen dat TS absoluut kansloos is bij Kifit. Waarom altijd zo extreem giftig?
Dank je wel.... Na alle ellende doet mij een iets ''giftige'' opmerking niet veel meer. Wij zouden de zaak aanmelden bij Kifit. Maar hoor meer dat het kansloos is. Ik wil er wel graag wat mee doen. Want dit kan gewoon echt niet. Ik ben reflectief genoeg geweest in het proces, maar nuchter kun je gewoon zien dat het veel te ver is gegaan.

Ellen zorg
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 mei 2023 14:50

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door Ellen zorg »

J. Deltoer schreef:
31 mei 2023 20:45
Voor u Jammer dat DSB bank er niet meer is. Dirk zou hier weinig problemen mee gehad hebben.
Er is nog een milde bank, maar die doet ook niet meer aan rekeningen voor een stichting. Als het zo doorgaat en als ik de verhalen van mensen met nieuwe verzoeken hoor. Is er straks gewoon helemaal geen mogelijkheid meer

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door grun »

Ellen zorg schreef:
01 jun 2023 09:06
Knab is wel een idee maar staat bekend dat die rekeningen blokkeert. En dan kan je dus niet eens meer bij je geld.
Ik vermoed dat een gedeelte van die blokkades komt door klanten die zich afvragen waarom ze zich opeens opnieuw moeten identificeren. Dat hebben ze al gedaan toen ze klant werden en nu moet het door gewijzigde wetgeving (wwft) opnieuw. Ik snap de achterdocht wel, je leest tegenwoordig in de media zulke rare verhalen over phishing en oplichting van ouderen enzovoort. Vorig jaar had de ICS ook al zo'n actie waarbij alle klanten zich opnieuw moesten identificeren en waarover geklaagd werd, ook hier op het forum.

Misschien bunq bank dan? Bunq doet niet aan monitoring van transacties, net als een aantal andere online banken.
https://tweakers.net/nieuws/203658/dive ... nog%20niet.

Ellen zorg
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 mei 2023 14:50

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door Ellen zorg »

grun schreef:
01 jun 2023 09:46
Ellen zorg schreef:
01 jun 2023 09:06
Knab is wel een idee maar staat bekend dat die rekeningen blokkeert. En dan kan je dus niet eens meer bij je geld.
Ik vermoed dat een gedeelte van die blokkades komt door klanten die zich afvragen waarom ze zich opeens opnieuw moeten identificeren. Dat hebben ze al gedaan toen ze klant werden en nu moet het door gewijzigde wetgeving (wwft) opnieuw. Ik snap de achterdocht wel, je leest tegenwoordig in de media zulke rare verhalen over phishing en oplichting van ouderen enzovoort. Vorig jaar had de ICS ook al zo'n actie waarbij alle klanten zich opnieuw moesten identificeren en waarover geklaagd werd, ook hier op het forum.

Misschien bunq bank dan? Bunq doet niet aan monitoring van transacties, net als een aantal andere online banken.
https://tweakers.net/nieuws/203658/dive ... nog%20niet.
Bunq oogt heel vaag, maar er zijn veel in mijn omgeving die het al gebruiken. Weet nog niet of die heel handig werkt voor een stichting. Maar een poging doen kan geen kwaad. Naar een Duitse bank hoor ik ook al heel veel.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door grun »

Ellen zorg schreef:
01 jun 2023 09:54
Bunq oogt heel vaag, maar er zijn veel in mijn omgeving die het al gebruiken. Weet nog niet of die heel handig werkt voor een stichting. Maar een poging doen kan geen kwaad. Naar een Duitse bank hoor ik ook al heel veel.
Bunq is een online NL bank die valt onder het garantiestelsel van de Nederlandse Bank. Tot een bedrag van 100.000 euro is je geld gewoon safe.

rwolters
Berichten: 1474
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Gezocht! Lotgenoten die een klantonderzoek van bank niet zijn doorgekomen

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
01 jun 2023 01:01
Lady1234 schreef:
31 mei 2023 21:13
Dus u hebt een bedrijf en een stichting en u bent ook nog in loondienst.

Maar u hebt een rekening-courant met uw bedrijf en ook nog met die stichting. En dan waren er ook nog slordigheden waarover gevallen werd.

Voor een bank genoeg rode vlaggen. Maar ik wens u succes bij het Kifid.
Een hele nare manier om te zeggen dat TS absoluut kansloos is bij Kifit. Waarom altijd zo extreem giftig?
Het is gewoon een opsomming van feiten. Maar kennelijk is dat al direct "naar" voor de sneeuwvlokjes....

Plaats reactie