Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
03 jun 2023 10:34
alfatrion schreef:
03 jun 2023 09:24
NeoDutchio schreef:
02 jun 2023 14:45
Er is door u aangegeven dat u 1 maand wilde, heel strak gezien zou dat al betekenen dat de overeenkomst rond is. Echter kan je ook zeggen dat het pas rond is na de betaling.
Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding daarvan. De verrichting van een betaling is daar geen voorwaarde voor.
Als ik iets in mijn winkelwagentje die aanvaard ik het aanbod, maar kan digitaal mijn winkelwagentje nog leegmaken of in een fysieke winkel de spullen weer terugleggen.
Je miskent het verschil tussen betaling en betalingsverplichting.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
03 jun 2023 10:43
NeoDutchio schreef:
03 jun 2023 10:34
Als ik iets in mijn winkelwagentje die aanvaard ik het aanbod, maar kan digitaal mijn winkelwagentje nog leegmaken of in een fysieke winkel de spullen weer terugleggen.
Dat is een uitspraak vanuit de eigen gedachte.
Dat is een uitspraak vanuit de praktijk.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ben je naar de rechter gegaan? Kun je hier een geanonimiseerde versie van het vonnis plaatsen? Ik lees namelijk graag waarom de rechter vindt dat er een overeenkomst tot stand is gekomen, doordat jij een product in een winkelwagentje legde, en waarom je die overeenkomst vervolgens kon ontbinden, door dat product weer uit je winkelwagentje legde. Als het vonnis betrekking heeft op de koop op afstand, zoals in deze casus, dan ben ik ook benieuwd naar de vraag hoe de rechter het een ander verantwoord met de verplichting tot een bestelknop die duidelijk moet aangeven dat er een betaalverplichting.
ICT Recht schreef:Zoals hierboven is aangegeven hebben verschillende rechtbanken zich na deze uitspraak van het Hof over een aantal bestelknoppen uitgelaten. Het gaat om de volgende knoppen: “Bestelling plaatsen”, “aanvragen”, “Bestel nu”, en “Plaats je bestelling”. Volgens de rechtbanken blijkt uit deze bestelknoppen onvoldoende dat de consument een betaalverplichting heeft. Daarom vernietigen de rechtbanken de gesloten overeenkomsten.

https://www.ictrecht.nl/blog/bestellen- ... -duidelijk
Misschien kun je ook gelijk even uitleggen hoe webwinkeliers die duidelijke bestelknop in de praktijk regelen in relatie tot het plaatsen van producten in je winkelmandje.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
03 jun 2023 14:15
En het startschot is weer gegeven voor een nutteloze (juridische) discussie. Helaas Alfatrion.
De conclusies die je trekt komen dus niet voort uit de rechtspraktijk maar dus toch uit de eigen gedachten.
NeoDutchio schreef:
03 jun 2023 10:34
Als ik iets in mijn winkelwagentje die aanvaard ik het aanbod, maar kan digitaal mijn winkelwagentje nog leegmaken of in een fysieke winkel de spullen weer terugleggen.
Er wordt geen aanbod aanvaard doordat een klant producten in zijn winkelwagentje legt.

PVG1957
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2023 10:17

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door PVG1957 »

Ten overvloed vermeld ik nog even, dat ik een betalingsite kwam, en toen zag ik dat ik alleen kon betalen via een creditcard die ik niet heb, en toen heb ik deze pagina weggeklikt. Het is nu al 3 dagen stil, afwachten.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door grun »

PVG1957 schreef:
04 jun 2023 08:36
Ten overvloed vermeld ik nog even, dat ik een betalingsite kwam, en toen zag ik dat ik alleen kon betalen via een creditcard die ik niet heb, en toen heb ik deze pagina weggeklikt. Het is nu al 3 dagen stil, afwachten.
Is het eigenlijk een NL site of in het buitenland? Dit omdat je moet betalen bij een bank in Zwitserland? Ik verwacht niet dat er binnenkort een Zwitserse deurwaarder in de auto springt om je thuis te bezoeken.

Geen idee hoe dit soort vorderingen afgehandeld worden, internationaal gezien. Even los van de vraag of de vordering terecht is of niet.

marieke-1975
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 feb 2023 13:06

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door marieke-1975 »


PVG1957
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2023 10:17

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door PVG1957 »

Het is een Nederlandse site, het eindigd op.nl
Gr Peter.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De site is afkomstig uit Zwitserland, dit is bij de algemene voorwaarden terug te vinden. Deze algemene voorwaarden zijn ook behoorlijk eenrichtingsverkeer gericht op de ondernemer. Helaas kan ik niet zien hoe het bestelproces er exact uitziet en of het dus overeenkomt met hoe het in de algemene voorwaarden beschreven staat. Want dat blijft de key, hoe het aangaan van de overeenkomst er exact uitziet. Dat valt voor mij niet te controleren aangezien ik mijn mailadres niet wil achterlaten.

PVG1957
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2023 10:17

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door PVG1957 »

We wachten het maar af, het is nog steeds stil, bedankt voor de uitleg NEO

Speedy123
Berichten: 1054
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

PVG1957 schreef:
02 jun 2023 13:16
Ik heb een gratis profiel aangemaakt.
Het betreft hier een site waar je vrijblijvend kan rondkijken (flirtsite)
Het keuze menu gaf de mogelijkheid een abonnement te nemen van plus/minus € 30,00 per maand.
Die link heb ik aangeklikt, maar kreeg toen de keuze betalen via creditkaart.
En die heb ik niet, dus de betaling gecanceld
In de aanmaningen gaven ze nog aan, handmatig te kunnen betalen via een link naar een bank in Zwitserland met vermelding van mn adres.
Dat ga ik niet doen.
Het aanklikken van slechts een enkele link kan bij nooit leiden tot een bindende overeenkomst. Het is een kwestie van de overeenkomst betwisten. Het bewijs van uw betwisting bewaren en wachten of de tegenpartij bereidt is naar de rechter te stappen. Die kans acht ik heel klein.
Echter zorg ervoor dat uw altijd reageert met een bezwaar op eventuele incasso bureaus. Reageer ook op een eventuele toekomstige dagvaarding en verweer u in een eventuele rechtszaak. Dat kan gewoon schriftelijk indien u niet naar de rechtbank wil.

Al met al, niet druk over maken maar ook niet op zijn beloop laten indien u gemaand dan wel gedagvaard wordt.

GuusW
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 dec 2008 20:34

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door GuusW »

8 dagen bedenktijd ??

Speedy123
Berichten: 1054
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Hippox schreef:
05 jun 2023 12:10
Dit verhaal is veel te vaag om een antwoord te kunnen geven. En als je niet meer details wilt geven, wat op zich wellicht begrijpelijk is, kan niemand er wat mee.
Maar waarom maak je in vredesnaam een profiel aan op een dubieuze website? Ik zie verderop staan dat het een flirtsite is? Die zijn per definitie onbetrouwbaar. Als je zo nodig wilt flirten, ga dan naar de kroeg, of zo. Dit vind ik meer een gevalletje van "eigenschuld, dikke bult".
Bij het aangaan van een overeenkomst moet dit ondubbelzinnig duidelijk zijn. TS maakt duidelijk dat dit voor hem niet het geval was. Hij betwist de overeenkomst. En een goede kans dat hij in zijn recht staat, zie https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... C:2022:269

Dat u de website dubieus vind, dat u flirt sites per definitie onbetrouwbaar vind, maakt het niet ineens de eigen schuld van TS.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
05 jun 2023 12:05
Het aanklikken van slechts een enkele link kan bij nooit leiden tot een bindende overeenkomst.
Dat is ook niet de casus. TS heeft veel meer gedaan dan alleen op één link klikken.

Wees dus voorzichtig met je adviezen.

PVG1957
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2023 10:17

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door PVG1957 »

Goedemorgen, ik ben me zeker van bewust, dat het niet slim van mij was.
Gr.

PVG1957
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2023 10:17

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door PVG1957 »

Is overigens nog steeds stil in mn spambox.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door witte angora »

Speedy123 schreef:
05 jun 2023 13:15
Dat u de website dubieus vind, dat u flirt sites per definitie onbetrouwbaar vind, maakt het niet ineens de eigen schuld van TS.
TS vind de website dubieus.

Bemoei-Al
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 nov 2015 18:03

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door Bemoei-Al »

@ NeoDutchio

https://10minemail.com/nl/


Wat is wegwerpbare tijdelijke e-mail?

Wegwerp e-mail - is een dienstverlening die ervoor zorgt dat y e-mails op een tijdelijk adres kunt ontvangen, dat zichzelf vernietigt na het verstrijken van een bepaalde tijd. Het staat ook gekend onder namen zoals: tempmail, 10minutemail, throwaway email, fake-mail of trash-mail. Vele forums, Wi-Fi-eigenaars, websites en blogs vragen bezoekers om te registreren voordat ze inhoud kunnen bekijken, reacties kunnen plaatsen of iets kunnen downloaden. 10minemail - is de meest geavanceerde wegwerp e-maildienst die u helpt spam te vermijden en veilig te blijven.

PVG1957
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2023 10:17

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door PVG1957 »

Vanmorgen weer een bericht ontvangen in mn mailbox over openstaande vordering.
Zelf eens op onderzoek gegaan


De datingsite wordt beheerd door Dateblaster AG, uit Cham, in Zwitserland. Dit Zwitserse bedrijf beheert verschillende zwendel datingsites. We lezen over opzeggingen die op tijd zijn ingediend maar vaak worden genegeerd. Gebruikers hebben nare ervaringen beleeft tijdens pogingen onder een lidmaatschap uit te komen. Dat maakt deze oplichterij nog erger.

Ik maak dus in geen geval geld over naar deze organisatie, na overleg met het juridisch loket.
Ik heb geen gebruik gemaakt van jullie site, nadat de betaling niet is uitgevoerd, omdat ik geen creditcard in mijn bezit heb.

Ik wens hieromtrent dus ook niet meer lastig gevallen te worden.

rwolters
Berichten: 1477
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door rwolters »

Bemoei-Al schreef:
06 jun 2023 13:43
@ NeoDutchio

https://10minemail.com/nl/


Wat is wegwerpbare tijdelijke e-mail?

Wegwerp e-mail - is een dienstverlening die ervoor zorgt dat y e-mails op een tijdelijk adres kunt ontvangen, dat zichzelf vernietigt na het verstrijken van een bepaalde tijd. Het staat ook gekend onder namen zoals: tempmail, 10minutemail, throwaway email, fake-mail of trash-mail. Vele forums, Wi-Fi-eigenaars, websites en blogs vragen bezoekers om te registreren voordat ze inhoud kunnen bekijken, reacties kunnen plaatsen of iets kunnen downloaden. 10minemail - is de meest geavanceerde wegwerp e-maildienst die u helpt spam te vermijden en veilig te blijven.
Ik kan me niet voorstellen dat bedrijven waar je iets koopt of waar je je moet registreren deze emailadressen accepteren.

Plaats reactie