Overnamekosten huurhuis

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overnamekosten huurhuis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Toenik mijn huis kocht in 1974 bleek dat bij de voorcontrole voor het transport de verkoper het zonnescherm en het regenkapje boven de voordeur verwijderd te hebben en aan de buren gegeven te hebben.

Hij werd door de notaris zeer dringend gemaand die zaken terug te installeren, want die waren onroerend en hoorden bij het huis. En dat heeft hij dus ook gedaan.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Overnamekosten huurhuis

Ongelezen bericht door BL2 »

snuffel1 schreef:
04 jun 2023 09:42
Zo te lezen accepteren de huidige bewoners uw gedane bod van 300 euro en zou het wel heel erg triest zijn als u het door u gedane bod ongedaan gaat maken. De manier waarop u behandeld bent is niet netjes geweest maar om nu zeg maar wraak te nemen is ook niet netjes want de huidige huurders kunnen geen kant meer op behalve alles gratis aan u over te doen.
Als de oude bewoners telkens voor de deur staan te bedelen om meer geld, ben je er toch gauw klaar mee.
Zo snel mogelijk afkappen, bod vanzelfsprekend intrekken en ga zsm genieten van je nieuwe woning.

Amandaahh89
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2013 19:28

Re: Overnamekosten huurhuis

Ongelezen bericht door Amandaahh89 »

Ze vonden t chantage wat we deden... k zei dat is jullie mening. Wij vinden zo'n prijs voor overnamen in huurwoning belachelijk. Ze begon er nu over ook dat t voor spullen was en vloer... naja we hebben dr ons bedrag gegeven en overnamelijst getekend. Tis nu klaar voor ons.
Nog eventjes en kunnen we omhuizen.. :)

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Overnamekosten huurhuis

Ongelezen bericht door BL2 »

Chantage !

Als ik op zo'n manier aan de voordeur zou worden toegesproken, gauw klaar mee.
Waarom heb je toch betaald, verbijsterend na al het advies...........

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Overnamekosten huurhuis

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nevyn schreef:
04 jun 2023 09:14
Ik snap zo wie zo niet waarom mensen zelf een keuken in een huurwoning plaatsen, of je moet van plan zijn er heel lang te blijven wonen.
Mijn oma heeft 50+ jaar in dezelfde huurwoning gewoond. Ze heeft nu een appartement in een complex voor ouderen. Bij mijn oma is 20 jaar geleden een keer de keuken en woonkamer volledig aangepakt. Daarvoor is aangeklopt bij de woningbouwvereniging om te kijken wat mogelijk was. Deze wilde best meedenken en zelfs een deel meebetalen.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Overnamekosten huurhuis

Ongelezen bericht door Nevyn »

Nijogeth schreef:
04 jun 2023 15:22
Nevyn schreef:
04 jun 2023 09:14
Ik snap zo wie zo niet waarom mensen zelf een keuken in een huurwoning plaatsen, of je moet van plan zijn er heel lang te blijven wonen.
Mijn oma heeft 50+ jaar in dezelfde huurwoning gewoond. Ze heeft nu een appartement in een complex voor ouderen. Bij mijn oma is 20 jaar geleden een keer de keuken en woonkamer volledig aangepakt. Daarvoor is aangeklopt bij de woningbouwvereniging om te kijken wat mogelijk was. Deze wilde best meedenken en zelfs een deel meebetalen.
Dat schrijf ik ook, als je heel lang in een huurwoning blijft.
Maar het huis van TS is van 2010 , dus de vorige huurders hebben er 13 jaar gewoond als zij de eerste huurders waren.
En misschien heeft de verhuurder ook mee betaald,
Maat ik handel zelf wat in vintage en zie vaak dat verkopers de prijs op sentiment in plaats van op daadwerkelijke waarde zetten.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Overnamekosten huurhuis

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat je eigendom niet is kun je niet gratis aan een ander overdoen.

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Overnamekosten huurhuis

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

alfatrion schreef:
04 jun 2023 23:24
Wat je eigendom niet is kun je niet gratis aan een ander overdoen.
Kwestie is al afgehandeld.

Speedy123
Berichten: 1054
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Overnamekosten huurhuis

Ongelezen bericht door Speedy123 »

xflorisx schreef:
03 jun 2023 12:21
Ik denk er wat anders over. Het gaat om een mooie keuken en tuinaanleg. Tenminste dat moet je dan ook vinden. Als dat totaal jouw zin niet is kun je niet gaan bieden. In dit geval gaat het om €2000. Ik zou 1500 bieden en blij zijn met het mooie spul. In goede harmonie overnemen kan wel eens veel meer voordelen geven.
Onzin. Je neemt hiermee grote risico's want het is helemaal niet gezegd dat de eigenaar van de woning akkoord was met de aanpassingen. Als de nieuwe huurder dit accepteert, kan het zomaar zijn dat die een dikke factuur ontvangt als die in de toekomst weer vertrekt.

Als het niet goed voelt, niets overnemen. Geen documenten ondertekenen van de vorige bewoners m.b.t. overname van spullen. Bij het betrekken van de woning duidelijke foto's maken van alles en contact openen met de verhuurder om te controleren of alles in originele staat is en u de woning in de toekomst in deze staat weer kunt inleveren.

Plaats reactie