Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.

Welke wasmachine zou je kiezen?

Wasmachine met wifi
2
18%
Normale wasmachine
9
82%
 
Totaal aantal stemmen: 11

mirjamvh68
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2023 11:04

Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door mirjamvh68 »

Onze wasmachine is aan het einde van het latijn en ben nu aan het kijken naar een nieuwe wasmachine. Nu vroeg ik mij af of mensen ervaringen hebben met smart wasmachine? Ik ben moeder van 2 kinderen, zitten beiden op voetbal en ik ben maar druk met alle wasjes die ik moet draaien… Nu las ik dat je de wasmachine op afstand kunt besturen en zo kunt timen dat je thuis komt van werk wanneer de wasmachine klaar is. Nu denk ik dat een wasmachine met wifi wassen net wat makkelijker voor mij maakt, maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen hier mee zijn? Vinden jullie het echt een fijne functie of is het in de praktijk toch niet heel handig? Ik hoor graag van jullie!

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik denk niet dat je je thuis komen van werk kan afstemmen op het klaar zijn van de wasmachine middels wifi. Denk dat je andersom bedoelt..
Maar dat kunnen wasmachines al heel lang en ook zonder wifi, nl. met uitgestelde start. Ook zonder wifi kun je een machine met een programma van 3 uur om 14.00 uur laten starten als je denkt om 17.00 uur thuis te zijn van werk, allemaal zonder wifi. Dat kunnen eigenlijk alle wasmachines van tegenwoordig.
Waarom zou je op je werk ook nog je wasmachine op afstand willen starten?

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Ik heb ook een hele slimme wasmachine.
Mijn wasmachine is namelijk zelfs zo slim dat hij gewoon zijn werk doet zonder wifi.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Persoonlijk zie ik het nut er niet van in. U zult toch zelf de was enen waspoeder er in moeten doen en ook de was er weer uithalen.

Ook ben ik geen voorstander van het draaien van machines tijdens afwezigheid.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Uitgestelde start lijkt me handiger dan wifi. 's Ochtends de was erin, instellen en je hoeft er niet meer aan te denken.

Als je het via wifi wil doen, moet je het niet vergeten, of een herinnering in je agenda zetten en hopen dat je op dat moment niet druk bent met iets belangrijks.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

WiFi is handig als je zonnepanelen hebt, overdag niet thuis bent en op afstand in de gaten kan houden wanneer er opbrengst genoeg is om op eigen stroom te wassen.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door witte angora »

mirjamvh68 schreef:
07 jun 2023 11:08
Nu vroeg ik mij af of mensen ervaringen hebben met smart wasmachine?
Een hoop meningen, maar tot nu toe geen ervaringen. :wink:

Ik heb ook niet zo'n ding, kan je vraag dus ook niet beantwoorden. Wat je kunt doen is kijken of je ergens recensies kunt vinden, of een test.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zelfs zonder ervaring kan iedereen constateren dat je voor de wens van Mirjam géén smart wasmachine nodig hebt. Andere wensen die WiFi logisch maken (zoals door NeoDutchio terecht benoemd) zie ik niet, dus ik zou gewoon de wasmachine die qua specs en prijs het best passen kopen. Zit er dan toevallig ook nog WiFi op? Prima. Zit het er niet op? Ook prima, want Mirjam heeft het blijkbaar helemaal niet nodig ;-)

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Ik heb een wasmachine met wifi. Erg handig dat je een melding krijgt op je telefoon of (samsung) tv dat de was klaar is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
07 jun 2023 12:58
Ook ben ik geen voorstander van het draaien van machines tijdens afwezigheid.
Ik ook niet. Zal geen was draaien wanneer ik afwezig ben.
Je weet maar nooit...lekkage - kortsluiting?
Ik kan het niet verklaren/ toelichten waarom ik het geen goed idee vind want de kans hierop is toch nihil .

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
07 jun 2023 14:00
Ik kan het niet verklaren/ toelichten waarom ik het geen goed idee vind want de kans hierop is toch nihil .
Nee hoor, die kans is zéker niet nihil. Je gevoel klopt dus ;-) Apparaten die werken met water en stroom, en zeker waarbij warmte wordt ontwikkeld, vormen een reëel risico op brand. Vaatwasser, wasmachines, wasdrogers (met name die laatste is het meest brandgevaarlijke huishoudelijk apparaat): nooit aanzetten als je weg bent.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kokka1 schreef:
07 jun 2023 13:51
Ik heb een wasmachine met wifi. Erg handig dat je een melding krijgt op je telefoon of (samsung) tv dat de was klaar is.
Wij doen even de deur naar de trap open en horen dan of de wasmachine klaar is.

Missivo
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 jul 2022 22:12

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Missivo »

Wij hebben zo'n smart Wasmachine die via bleutooth te koppelen is aan de droger en aan je telefoon. Zat er toevallig op. We gebruiken het niet, meer werk om alles in te stellen dan de tijdschakelklok te gebruiken. Bovendien vinden we het niet erg dat de was even in de wasmachine zit na het wassen

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb al zo lang een wasmachine, dat ik weer hoe lang hij er over doet.

Morgan le Fay
Berichten: 503
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Mijn wasmachine is ook een slimme, als het programma klaar is gaat ie piepen :mrgreen:

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door marnix »

ik heb wel een smart vaatwasser,
kan ik uit mijn stoel hem aanzetten, geloof ik,
overigens gebruik ik wasmachine en vaatwasser niet als ik niet thuis ben,
ik woon in een flat, ben best voorzichtig ivm lekkages.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Moneyman schreef:
07 jun 2023 14:10
moederslink schreef:
07 jun 2023 14:00
Ik kan het niet verklaren/ toelichten waarom ik het geen goed idee vind want de kans hierop is toch nihil .
Nee hoor, die kans is zéker niet nihil. Je gevoel klopt dus ;-) Apparaten die werken met water en stroom, en zeker waarbij warmte wordt ontwikkeld, vormen een reëel risico op brand. Vaatwasser, wasmachines, wasdrogers (met name die laatste is het meest brandgevaarlijke huishoudelijk apparaat): nooit aanzetten als je weg bent.

Aangezien elk huishouden een wasmachine heeft zou je denken dat dit statistisch een hoge oorzaak moet hebben voor branden. Tot je er wat dieper in duikt en dan lees je het volgende:

Wanneer een wasmachine op stand-by staat, bestaat de kans dat er in het apparaat toch teveel warmte ontstaat, die kan ontaarden in een brand. Zorg er daarom voor dat u de stekker van de wasmachine na gebruik uit het stopcontact haalt. Dit zorgt ervoor dat het apparaat op geen enkele manier voor brandgevaar kan zorgen.

https://www.wasmachines.nl/nieuws/wasma ... n%20zorgen.

Om eerlijk te zijn ken ik niemand die dat doet (en zo heb je ook geen nut van de Wifi wasmachine). Persoonlijk heb ik er geen probleem mee om boodschappen te doen als de wasmachine aan staat.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een vreemd advies. Heel veel wasmachines zijn vast aangesloten met zo’n trekschakelaar.

En hie zou je dat moeten doen met bijvoorbeeld een ingebouwde vaatwasser?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Methusalah schreef:
07 jun 2023 17:04
Aangezien elk huishouden een wasmachine heeft zou je denken dat dit statistisch een hoge oorzaak moet hebben voor branden.
Dat is ook zo. En de droger is nog erger, die staat op nr 1. Volgens de brandweer dan, en die kunnen het weten :wink:

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wat is jullie ervaring met een smart wasmachine?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb iets van 18 programma's op mijn domme wasmachine. Een startonderbreking (tot 12 uur) heeft ie ook. Verder kan ik me geen functies bedenken die ik mis. En zeker niet voor de 50 euro die ik ervoor heb betaald.

Plaats reactie