Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door scontra »

Ivo.w schreef:
09 jun 2023 20:36
Lady1234 schreef:
09 jun 2023 17:50
Die “claim” is niet alleen voor al gepensioneerden, maar ook voor werkenden die nu opbouwen en zelfs voor erfgenamen van gepensioneerden.
Dus iedereen krijgt er geld bij?

Hoe dan? Waar komt dat geld vandaan? Wie gaat dat betalen?
Dat geld zit in de pensioenpotten aangezien het niet is uitgekeerd (het was/is er wel nl.) maar is opgepot en dat geld heeft ook nog eens goed gerendeerd in het afgelopen decennium.
En dat is ook de pot waar het geld uiteindelijk ook vandaan moet komen, maar dat zou ook zonder bemoeienis van de e.o.a. (goede doelen) stichting moeten kunnen worden gerealiseerd door de Overheid of de pensioenfondsen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Stichtingen hebben geen leden. En André van Duin is gelukkig verstandiger.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Als die pensioenpot nog verder groeit verwacht ik dat onze premier of onze minister van financien op het idee gaat komen om de praktijken van hun illustere voorgangers Lubbers en Kok te gaan herhalen. Gewoon pensioenfondsen afromen met een nieuwe uitnamewet. Ik verwacht een nieuwe crisis en hun kunnen dat (ons) geld goed gebruiken voor hun mooie doelen.
Overigens zouden ze dat ook kunnen doen als de pot niet verder groeit. :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
09 jun 2023 17:41
Moneyman schreef:
09 jun 2023 17:07
Dus: de pensioenfondsen zijn zonder succes aansprakelijk gesteld. Stel dat Krol wint, en de Staat aansprakelijk is, hoe denkt Krol dan in vredesnaam dat "om tafel gaan" met de pensioenfondsen ertoe zal leiden dat zij alsnog gaan betalen?
De pensioenfondsen waren niet aansprakelijk omdat het een verplichting van de staat was. Als de staat aansprakelijk is kunnen ze de pensioenfondsen vertellen dat het alsnog met terugwerkende kracht kan.
Ja, en die gaan dan natuurlijk direct betalen... :wink:
PGros schreef:
09 jun 2023 17:41
Hoe dan ook lijkt het me kansloos dat het geld gaat opleveren.
Eens.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Zoals al die claim clubs, de enige die hier wijzer van wordt is die club zelf. Trap er niet in.

Mijnheer Krol zorgt sowieso prima voor zichzelf, iets wat hem verbazingwekkend goed lukt voor iemand die eigenlijk niks kan. Respect.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Arizonakid schreef:
10 jun 2023 23:09
Zoals al die claim clubs, de enige die hier wijzer van wordt is die club zelf. Trap er niet in.

Mijnheer Krol zorgt sowieso prima voor zichzelf, iets wat hem verbazingwekkend goed lukt voor iemand die eigenlijk niks kan. Respect.
Niks geen respect. Gewoon schaamteloos.

Lizzy104
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2023 10:44

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Lizzy104 »

Pieter Lakeman heeft begin mei al zoiets aangekaart, en Henk Krol gebruikt precies dezelfde bewoordingen. Dan ga ik me al afvragen euhhhh mmmhhhmm

menorcaspanje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2023 08:36

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door menorcaspanje »

Mooi initiatief en kom mensen niet zo negatief. Niet geschoten altijd mis en het kost je niks . Als jet mocht lukken dan betaal ik graag die paar procenten. Wordt een beetje moe van die mensen die altijd wat te mekkeren hebben. is nooit goed wat je ook doet.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door 16again »

Lizzy104 schreef:
14 jun 2023 08:36
Pieter Lakeman heeft begin mei al zoiets aangekaart, en Henk Krol gebruikt precies dezelfde bewoordingen. Dan ga ik me al afvragen euhhhh mmmhhhmm
Geen idee wat je je gaat afvragen. Pieter Lakeman heb ik hoog zitten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

menorcaspanje schreef:
14 jun 2023 08:40
Mooi initiatief en kom mensen niet zo negatief. Niet geschoten altijd mis en het kost je niks . Als jet mocht lukken dan betaal ik graag die paar procenten. Wordt een beetje moe van die mensen die altijd wat te mekkeren hebben. is nooit goed wat je ook doet.
Of je je niets kost is nu juist nog maar de vraag.

Je argumentatie is een beetje in de categorie van "ja maar het was gratis!", om vervolgens te klagen dat men genaaid blijkt te zijn.

Roosje25
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 okt 2017 09:51

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Roosje25 »

of deze actie haalbaar blijkt moet de toekomst uitwijzen.
Blijkbaar hebben echter een aantal personen hier niet door dat Henk Krol zijn leven heeft 'gebeterd', na een uitglijder, zoals we in Nederland iedereen een tweede kans horen te geven.
Deze personen mogen uiteraard hun mening hebben, maar dat Krol ondertussen eens goed heeft nagedacht en ziet wat er in de huidige en afgelopen regeringsperioden is mis gegaan, wordt blijkbaar niet herkend.
Alle pensioenen en ook de nog niet lopende pensioenen lopen namelijk hopeloos achter, dankzij het vasthouden aan de 105% grens, terwijl er zelfs in recessietijd nog 8% rendement werd gehaald.
Laatst gewijzigd door Roosje25 op 14 jun 2023 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Iemand kan zijn leven gebeterd hebben, maar dat betekent nog niet dat je hem als uithangbord moet gebruiken voor een zaak waar hij zelf zo gruwelijk in de fout is gegaan.

Daarmee alleen al wordt de geloofwaardigheid zwaar aangetast, naast alle andere bezwaren.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Roosje25 schreef:
14 jun 2023 10:07
Blijkbaar hebben echter een aantal personen hier niet door dat Henk Krol zijn leven heeft 'gebeterd', na een uitglijder...
Nou, vertel eens Roosje: waaruit blijkt dat Henk zijn leven heeft verbeterd?

Roosje25
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 okt 2017 09:51

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Roosje25 »

Moneyman schreef:
14 jun 2023 10:14
Roosje25 schreef:
14 jun 2023 10:07
Blijkbaar hebben echter een aantal personen hier niet door dat Henk Krol zijn leven heeft 'gebeterd', na een uitglijder...
Nou, vertel eens Roosje: waaruit blijkt dat Henk zijn leven heeft verbeterd?
hij komt op voor zaken die niet goed zijn, vooral vanuit onderwerpen war hij iets mee heeft. Verdient ook pas 1 cent aan dit traject als er daadwerkelijk iets gewonnen wordt.
Wat doet "Moneyman" ter verbetering?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Vooral van onderwerpen waar hij iets mee heeft”, ja andermans pensioengeld.

En waarop baseert u dat hij pa 1 cent verdient als er daadwerkelijk gewonnen wordt?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Roosje25 schreef:
14 jun 2023 10:37
hij komt op voor zaken die niet goed zijn, vooral vanuit onderwerpen war hij iets mee heeft.
Dat hij zich druk maakt over pensioenen, bewijst natuurlijk op geen enkele manier dat hij zijn leven zou hebben verbeterd. Dat denken is nogal naïef. Heb je ook concrete voorbeelden waar dat verbeterde leven uit blijkt?
Roosje25 schreef:
14 jun 2023 10:37
Verdient ook pas 1 cent aan dit traject als er daadwerkelijk iets gewonnen wordt.
Da's ook al niet waar. Vriend Krol kan op grond vand e statuten vanaf dag 1 én een beloning/ bezoldiging, én een onkostenvergoeding, én een vacatie ontvangen.
Roosje25 schreef:
14 jun 2023 10:37
Wat doet "Moneyman" ter verbetering?
Kritische vragen stellen over mensen waarvan ik geen enkele reden heb om ze ook maar een béétje te vertrouwen, laat staan ze grote financiële belangen toe te vertrouwen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens de statuten artikel 8 punt 5 krijgt Krol gewoon betaald met emolumenten.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Krol is natuurlijk alleen maar een betaald "gezicht" voor de organisatie Legis Capital. Legis kan de pensioen zaak eigenlijk helemaal niet schelen maar ziet het gewoon als een investering van durfkapitaal. Geld dat waarschijnlijk weer van andere investeerders en particulieren komt. Ik verwacht dat ze helemaal niet op een jarenlange rechtzaak zitten te wachten maar hopen op een schikking. Dkor nu extreem veel te eisen hopen ze dat de staat met een hoog schikkingsvoorstel komt. Als deze schikking hoog genoeg is en dus genoeg rendement opleverd gaan ze dus helemaal niet verder procederen. De tientallen miljarden die ze eisen zullen zeer waarschijnlijk nooit uitbetaald worden.

Roel1968
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2017 12:02

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door Roel1968 »

Ik vertrouw hem voor geen cent! Hij heeft al eerder laten zien dat hij niet zo goed met geld van een ander kan omgaan.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Henk Krol : pensioenvoldoen.nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Roel1968 schreef:
16 jun 2023 13:13
Ik vertrouw hem voor geen cent! Hij heeft al eerder laten zien dat hij niet zo goed met geld van een ander kan omgaan.
Hij kan juist prima met het geld van anderen omgaan. :wink:

Plaats reactie