Pagina 1 van 2

Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 04 jul 2023 01:29
door Ziggodupe
Ziggo heeft bij mij een bedrag geïncasseerd wat niet klopt. Sinds 10 mei een abonnement tv en internet waarvoor ik per 26 mei een bedrag heb betaald voor de periode mei en juni. Tot dusver geen probleem. Wordt er nu ineens een bedrag geïncasseerd over zowel mei (alleen dan wel vanaf 1 mei??) tot en met juli waarbij ook de beloofde 50% korting niet berekend wordt.Gebeld met ziggo dat dit niet klopt, krijg ik te horen dat het wel met de volgende termijn verrekend wordt. Het gaat hier over bijna 100 euro die ik niet zomaar kan missen. Het bedrag dus gestorneerd. Daarna geprobeerd om bij Ziggo duidelijk te krijgen hoe ik het werkelijk te betalen bedrag zou kunnen voldoen. Totaal geen medewerking: het bedrag wat openstond moest betaald worden, let wel: het foutieve bedrag! Nog aangeboden dat zij dan maar bij het volgende betaalmoment 2x het maandbedrag mochten incasseren: maar nee hoor. Krijg ik vanavond in de mail een bericht dat zij akkoord zijn gegaan met een door mij voorgestelde betalingsregeling! En, je raad het al: over het ten onrechte bedrag. Ik heb een mailwisseling in mijn ziggo app waarin ik duidelijk aangeef dat ik daar niet mee akkoord ga.Wat moet ik hier mee….dit kan toch niet?

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 04 jul 2023 11:30
door Lady1234
Zet uw klacht eens op het Ziggo forum.

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 04 jul 2023 14:26
door oscarha
Het is oneerlijk om het verkeerde bedrag in rekening te brengen voor een dienst, en nog frustrerender als het bedrijf niet meewerkt om het probleem op te lossen.
Ik raad je aan opnieuw contact op te nemen met Ziggo en de situatie uit te leggen. Zorg ervoor dat je de e-mailcorrespondentie vermeldt waarin je duidelijk aangeeft dat je het niet eens bent met het onjuiste bedrag. Vraag ook of je een supervisor kunt spreken. Als je er met Ziggo nog steeds niet uitkomt, kun je contact opnemen met de Consumentenautoriteit Nederland (ACM).

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 04 jul 2023 15:11
door Morgan le Fay
Om te beginnen storneren is vloeken in de kerk , hiermee zet u uzelf minimaal met 1- 0 achter.
Er gaan nu een aantal boekhoudkundige processen draaien waar zelfs de meest slimme accountant scheel van gaat kijken.
En zoals al gezegd zet uw vraag op het Ziggo forum neer.
Maar laat wel even weten wat het geworden is, een gelijk spel of deurwaarder/incasso buro.

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 04 jul 2023 15:22
door Cro
Hoewel je mogelijk in je recht staat is storneren in dit soort situaties vaak niet handig, immers dat soort processen gaan allemaal vaak vol automatisch, waardoor dit je nu minimaal een boel tijd kan gaan kosten om op te lossen, mogelijk ook nog stress gaat opleveren en in het ergste geval ook nog geld zal gaan kosten, al verwacht ik dat laatste hier niet direct.

Hoewel niet prettig, is het in dit soort situaties vaak het meest pragmatisch om het systeem de fouten automatisch te laten herstellen.

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 04 jul 2023 15:24
door Lady1234
En u weet toch wat u voor juli moet betalen? Ik zou dat in ieder geval per omgaande overmaken.

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 04 jul 2023 15:59
door ZeerPrivé
Lady1234 schreef:
04 jul 2023 15:24
En u weet toch wat u voor juli moet betalen? Ik zou dat in ieder geval per omgaande overmaken.
Dat werkt niet.

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 04 jul 2023 16:02
door Moneyman
ZeerPrivé schreef:
04 jul 2023 15:59
Lady1234 schreef:
04 jul 2023 15:24
En u weet toch wat u voor juli moet betalen? Ik zou dat in ieder geval per omgaande overmaken.
Dat werkt niet.
Jawel. Het zorgt ervoor dat Ziggo in ieder geval niets te vorderen heeft,

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 04 jul 2023 16:05
door ZeerPrivé
Moneyman schreef:
04 jul 2023 16:02
ZeerPrivé schreef:
04 jul 2023 15:59
Lady1234 schreef:
04 jul 2023 15:24
En u weet toch wat u voor juli moet betalen? Ik zou dat in ieder geval per omgaande overmaken.
Dat werkt niet.
Jawel. Het zorgt ervoor dat Ziggo in ieder geval niets te vorderen heeft,
Dat kan, maar in de praktijk werkt een handmatige deelbetaling niet. Net als storneren, hoe iemand ook in zijn recht staat, alleen maar gesodemieter geeft.

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 04 jul 2023 16:08
door Moneyman
Eens hoor, storneren is niet de meest praktische oplossing. Maar áls je het doet, betaal dan in ieder geval wel wat je verschuldigd bent.

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 04 jul 2023 16:11
door NeoDutchio
Moneyman schreef:
04 jul 2023 16:02
ZeerPrivé schreef:
04 jul 2023 15:59
Lady1234 schreef:
04 jul 2023 15:24
En u weet toch wat u voor juli moet betalen? Ik zou dat in ieder geval per omgaande overmaken.
Dat werkt niet.
Jawel. Het zorgt ervoor dat Ziggo in ieder geval niets te vorderen heeft,
Er zit een verschil tussen kunnen en kunnen. Natuurlijk is het mogelijk om geld over te maken, maar dat wil niet zeggen dat het ook aankomt. Klopt het rekeningnummer (automatische incasso kan op een andere rekening binnen komen als handmatige overboekingen) en welk betalingskenmerk ga je gebruiken zodat de betaling ook herkend word. Zoals al gezegd geeft het verstoren van processen vaak meer problemen.

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 04 jul 2023 16:46
door Seinhuis
Ziggodupe schreef:
04 jul 2023 01:29
Wordt er nu ineens een bedrag geïncasseerd over zowel mei (alleen dan wel vanaf 1 mei??) tot en met juli waarbij ook de beloofde 50% korting niet berekend wordt.
Hou rekening mee dat u vooruit betaald en dat u bij de eerste factuur aansluiting kosten en monteur kosten berekend kan worden.

Mijn advies is om op de facturen (te zien in de Ziggo account) te bekijken wat er echt berekend is.

Het minste gedoe is om de factuur te betalen en hopen dat Ziggo volgende maand hersteld.
Betaal in ieder geval wat u moet betalen. Neem contact op met klantenservice van Ziggo om te vragen hoe u moet betalen.

U kunt ook contact opnemen met www.juridischloket.nl of uw rechtsbijstandverzekering voor advies.

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 04 jul 2023 16:57
door Methusalah
Storneren was inderdaad de meest onhandige zet om te doen. Niet alleen zet je nu een heel proces in werking met aanmaningen en extra kosten. Je maakt nu ook een puinhoop van de volgende factuur. Je weet wel, waar de correctie in zit. Dus dan betaal je weer te weinig en krijg je een naheffing.

Automatisering werkt, tot men er zelf aan gaat morrelen en dan ontstaan er echt hoofdpijn situaties die je niet moet willen.

En om heel eerlijk te zijn, er komt dus één onverwachte maand bij, juni en mei had je al verwacht, juli is de verassing. Maar als je niet een maand extra premie kan missen dan had je misschien beter geen abonnement kunnen nemen. Het klinkt namelijk alsof je bijna geen financiële ruimte hebt.

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 04 jul 2023 17:33
door Lady1234
Er was al voor mei en juni betaald, nu werd ineens voor drie maanden abonnement geïncasseerd en ook nog zonder de korting. Dus het gaat niet over één maand.

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 04 jul 2023 18:58
door Methusalah
Lady1234 schreef:
04 jul 2023 17:33
Er was al voor mei en juni betaald, nu werd ineens voor drie maanden abonnement geïncasseerd en ook nog zonder de korting. Dus het gaat niet over één maand.

Ja, wel. De TO wist dat mei (en alleen maar een gedeelte van die maand) en juni samengevoegd ging worden en dat was geen probleem. Het probleem is dat er nu één maand bij komt. Dus het gaat letterlijk om één extra maand wat het een probleem maakt voor de TO.

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 04 jul 2023 19:03
door Lady1234
Methusalah schreef:
04 jul 2023 18:58
Lady1234 schreef:
04 jul 2023 17:33
Er was al voor mei en juni betaald, nu werd ineens voor drie maanden abonnement geïncasseerd en ook nog zonder de korting. Dus het gaat niet over één maand.

Ja, wel. De TO wist dat mei (en alleen maar een gedeelte van die maand) en juni samengevoegd ging worden en dat was geen probleem. Het probleem is dat er nu één maand bij komt. Dus het gaat letterlijk om één extra maand wat het een probleem maakt voor de TO.
Misschien de OP nog eens lezen. Er werd, opnieuw, voor mei, juni en juli geïncasseerd. En dat heeft de Ts gestorneerd.

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 04 jul 2023 22:25
door 16again
NeoDutchio schreef:
04 jul 2023 16:11
Zoals al gezegd geeft het verstoren van processen vaak meer problemen.
Dan moet Ziggo haar processen maar eerst eens beter inrichten. Hoe moeilijk is het om bij een nieuwe klant de welkomst korting direct juist in rekening te brengen?
Nu verstoort Ziggo het huishoudboekje van TS.

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 04 jul 2023 22:45
door alfatrion
NeoDutchio schreef:
04 jul 2023 16:11
Moneyman schreef:
04 jul 2023 16:02
ZeerPrivé schreef:
04 jul 2023 15:59


Dat werkt niet.
Jawel. Het zorgt ervoor dat Ziggo in ieder geval niets te vorderen heeft,
Er zit een verschil tussen kunnen en kunnen. Natuurlijk is het mogelijk om geld over te maken, maar dat wil niet zeggen dat het ook aankomt. Klopt het rekeningnummer (automatische incasso kan op een andere rekening binnen komen als handmatige overboekingen) en welk betalingskenmerk ga je gebruiken zodat de betaling ook herkend word. Zoals al gezegd geeft het verstoren van processen vaak meer problemen.
Dit zijn allemaal geen voorbeelden van niet aankomen. En het is ook allemaal het probleem van Ziggo. Het is natuurlijk handig om de klantnummer door te geven, maar betaald is betaald.

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 05 jul 2023 00:35
door Jerpauw
Ik heb dit ook gehad.

De korting is vervallen om een of andere reden. Er is daar een oplossing voor.
vraag erom bij de klantenservice, ( de oplossing die u heeft gekregen is nonsens)


Ziggodupe schreef:
04 jul 2023 01:29
Ziggo heeft bij mij een bedrag geïncasseerd wat niet klopt. Sinds 10 mei een abonnement tv en internet waarvoor ik per 26 mei een bedrag heb betaald voor de periode mei en juni. Tot dusver geen probleem. Wordt er nu ineens een bedrag geïncasseerd over zowel mei (alleen dan wel vanaf 1 mei??) tot en met juli waarbij ook de beloofde 50% korting niet berekend wordt.Gebeld met ziggo dat dit niet klopt, krijg ik te horen dat het wel met de volgende termijn verrekend wordt. Het gaat hier over bijna 100 euro die ik niet zomaar kan missen. Het bedrag dus gestorneerd. Daarna geprobeerd om bij Ziggo duidelijk te krijgen hoe ik het werkelijk te betalen bedrag zou kunnen voldoen. Totaal geen medewerking: het bedrag wat openstond moest betaald worden, let wel: het foutieve bedrag! Nog aangeboden dat zij dan maar bij het volgende betaalmoment 2x het maandbedrag mochten incasseren: maar nee hoor. Krijg ik vanavond in de mail een bericht dat zij akkoord zijn gegaan met een door mij voorgestelde betalingsregeling! En, je raad het al: over het ten onrechte bedrag. Ik heb een mailwisseling in mijn ziggo app waarin ik duidelijk aangeef dat ik daar niet mee akkoord ga.Wat moet ik hier mee….dit kan toch niet?

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Geplaatst: 05 jul 2023 08:37
door grun
Jerpauw schreef:
05 jul 2023 00:35
Ik heb dit ook gehad.

De korting is vervallen om een of andere reden. Er is daar een oplossing voor.
vraag erom bij de klantenservice, ( de oplossing die u heeft gekregen is nonsens)
Goed om te weten, ik verwacht hier binnenkort hetzelfde probleem met een onterecht verdwenen korting op de eerstvolgende factuur.