KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle
Geplaatst: 10 nov 2023 23:09
Wij zijn deze zomer aan huis benaderd door een KPN glasvezel adviseur (iemand die naar later bleek niet in dienst is bij KPN maar zich wel als KPN mederwerker legitimeerde).
Deze persoon had een “geweldig” aanbod waardoor we geen nee meer zouden kunnen zeggen tegen een combi contract met 1 gig glazvezel van KPN. Na meerdere vragen (verkoper was de taal niet helemaal machtig) gevraagd of hij het aanbod in offerte kon zetten en per e-mail toesturen zodat ik bij akkoord kon bevestigen / overstappen naar KPN.
Ik zat tot 1 september sowieso vast aan Ziggo dus gewacht moest er toch worden.
Uiteindelijk heeft deze persoon een aantal zaken genoteerd (ipad liep ondertussen vast) en toegezegd dat ik een offerte zou krijgen.
Dag erop kreeg ik helaas een bevestiging dat er een overeenkomst was aangegaan met KPN en dat ik voor het bovengenoemd abonnement had gekozen (niet dus).
Ik moest nog wel even bevestigen (Niet gedaan) en er miste aardig wat data (lang niet alles doorgegeven) en toen begon het KPN “feest”.
Oneindig veel mailtjes van de kant van KPN met verzoeken tot aanvulling (niet gegeven) en zelf ca. 15 keer gebeld (oneindig in de wacht gestaan en vervolgens toch het abonnement op kunnen zeggen (opzegging ontvangen). Vervolgens in gesprek gegaan met de juiste afdeling en te horen gekregen dat de “speciale aanbieding” enkel door externe verkopers gegeven kon worden en niet door de KPN zelf??? (wist ook niet wat ik hoorde). Aansluitend gevraagd of ze dan wel aan konden geven wat ze konden bieden en of ze dit op mail wilden bevestigen. (volledige gesprek opgenomen en mijn boodschap was echt heel duidelijk)
Resultaat geen offerte ontvangen maar wel een bericht dat ik een nieuw abonnement aan was gegaan (Kafka is hier vergeleken niets bij). en wederom een hele reeks sms'jes en verzoeken om bevestinging en aanvulling en een opzegservice. Hier heb ik niets van beantwoord en ben wederom gaan bellen wat ze nu weer van plan waren. Drie keer had dit geen resultaat echter de vierde maal heb ik ook dit contract kunnen beëindigen (opzegging ontvangen).
Feit is dat er in de tussentijd en ongevraagd wel spullen naar mij zijn verzonden (deze zijn nooit aangekomen en retour naar KPN gegaan) en ook is er nooit een monteur oid geweest om iets aan te sluiten (dus ik heb op geen enkele manier van hun service kunnen "genieten.
Aan het eind van ovenstaand verhaal met twee opgezegde contracten gaf de laatste KPN contactpersoon telefonisch aan dat er wel heel erg veel aan de kant van KPN was misgegaan en dat een excuus namens het bedrijf op zijn plek zou zijn (ik zou nog worden gebeld). Dit speelde in juli / augustus en sindsdien niets meer vernomen tot ik vorige week een aanmaning kreeg voor een paar dagen contractkosten.
Het gaat me in dit geval niet om het bedrag (te klein om er een gerechtelijke procedure voor op te starten, en zonde van mijn tijd) en wellicht ligt het aan mij maar waarom moet ik betalen voor iets dat ik nooit gehad heb op basis van een reeks fouten die door het KPN zelf veroorzaakt zijn?
Heb hier uiteraard over gebeld en is zou terug worden gebeld. Dat is gebeurd (een wonder aangezien alle voorgaande toezeggingen over terugbellen niet zijn nagekomen) echter de beller wist te melden dat het gefactureerde bedrag absoluut terecht was en contactpersoon stond helemaal nergens voor open (betalen of incasso iets ander kon hij niet uitbrengen en dat meerdere malen).
Wat mij betreft heeft de KPN voor hele lange tijd afgedaan. Ze hebben aangetoond hun eigen systemen niet onder controle te hebben en simpelweg log en klantonvriendelijk te zijn. Ik zou iedereen willen adviseren deur aan deur verkopers (in dit geval KPN maar eigenlijk algemeen) meteen te laten weten niet geïnteresseerd te zijn en weg te sturen als ze aandringen (zijn enkel uit op snelle winst).
En wat betreft de KPN: het kan goed gaan (had er goede ervaringen mee) maar als er eenmaal iets fout gaat de ben je bij dit bureaucratische en klantonvriendelijke (mijn ervaring) bedrijf echt aan de goden overgeleverd.......
Deze persoon had een “geweldig” aanbod waardoor we geen nee meer zouden kunnen zeggen tegen een combi contract met 1 gig glazvezel van KPN. Na meerdere vragen (verkoper was de taal niet helemaal machtig) gevraagd of hij het aanbod in offerte kon zetten en per e-mail toesturen zodat ik bij akkoord kon bevestigen / overstappen naar KPN.
Ik zat tot 1 september sowieso vast aan Ziggo dus gewacht moest er toch worden.
Uiteindelijk heeft deze persoon een aantal zaken genoteerd (ipad liep ondertussen vast) en toegezegd dat ik een offerte zou krijgen.
Dag erop kreeg ik helaas een bevestiging dat er een overeenkomst was aangegaan met KPN en dat ik voor het bovengenoemd abonnement had gekozen (niet dus).
Ik moest nog wel even bevestigen (Niet gedaan) en er miste aardig wat data (lang niet alles doorgegeven) en toen begon het KPN “feest”.
Oneindig veel mailtjes van de kant van KPN met verzoeken tot aanvulling (niet gegeven) en zelf ca. 15 keer gebeld (oneindig in de wacht gestaan en vervolgens toch het abonnement op kunnen zeggen (opzegging ontvangen). Vervolgens in gesprek gegaan met de juiste afdeling en te horen gekregen dat de “speciale aanbieding” enkel door externe verkopers gegeven kon worden en niet door de KPN zelf??? (wist ook niet wat ik hoorde). Aansluitend gevraagd of ze dan wel aan konden geven wat ze konden bieden en of ze dit op mail wilden bevestigen. (volledige gesprek opgenomen en mijn boodschap was echt heel duidelijk)
Resultaat geen offerte ontvangen maar wel een bericht dat ik een nieuw abonnement aan was gegaan (Kafka is hier vergeleken niets bij). en wederom een hele reeks sms'jes en verzoeken om bevestinging en aanvulling en een opzegservice. Hier heb ik niets van beantwoord en ben wederom gaan bellen wat ze nu weer van plan waren. Drie keer had dit geen resultaat echter de vierde maal heb ik ook dit contract kunnen beëindigen (opzegging ontvangen).
Feit is dat er in de tussentijd en ongevraagd wel spullen naar mij zijn verzonden (deze zijn nooit aangekomen en retour naar KPN gegaan) en ook is er nooit een monteur oid geweest om iets aan te sluiten (dus ik heb op geen enkele manier van hun service kunnen "genieten.
Aan het eind van ovenstaand verhaal met twee opgezegde contracten gaf de laatste KPN contactpersoon telefonisch aan dat er wel heel erg veel aan de kant van KPN was misgegaan en dat een excuus namens het bedrijf op zijn plek zou zijn (ik zou nog worden gebeld). Dit speelde in juli / augustus en sindsdien niets meer vernomen tot ik vorige week een aanmaning kreeg voor een paar dagen contractkosten.
Het gaat me in dit geval niet om het bedrag (te klein om er een gerechtelijke procedure voor op te starten, en zonde van mijn tijd) en wellicht ligt het aan mij maar waarom moet ik betalen voor iets dat ik nooit gehad heb op basis van een reeks fouten die door het KPN zelf veroorzaakt zijn?
Heb hier uiteraard over gebeld en is zou terug worden gebeld. Dat is gebeurd (een wonder aangezien alle voorgaande toezeggingen over terugbellen niet zijn nagekomen) echter de beller wist te melden dat het gefactureerde bedrag absoluut terecht was en contactpersoon stond helemaal nergens voor open (betalen of incasso iets ander kon hij niet uitbrengen en dat meerdere malen).
Wat mij betreft heeft de KPN voor hele lange tijd afgedaan. Ze hebben aangetoond hun eigen systemen niet onder controle te hebben en simpelweg log en klantonvriendelijk te zijn. Ik zou iedereen willen adviseren deur aan deur verkopers (in dit geval KPN maar eigenlijk algemeen) meteen te laten weten niet geïnteresseerd te zijn en weg te sturen als ze aandringen (zijn enkel uit op snelle winst).
En wat betreft de KPN: het kan goed gaan (had er goede ervaringen mee) maar als er eenmaal iets fout gaat de ben je bij dit bureaucratische en klantonvriendelijke (mijn ervaring) bedrijf echt aan de goden overgeleverd.......