Pagina 1 van 1

Drie dubbele factuur KPN na verlagen internetsnelheid

Geplaatst: 05 dec 2023 11:58
door Albus
Ik heb een internet abonnment afgesloten bij KPN (ingangsdatum 30 oktober), waarbij ik de eerste 6 maaanden 50% korting krijg.

De snelheid was 1 GB. Ik heb al eerder een abonnement gehad, en in de voorwaarden staat dat je de snelheid maandelijks kunt aanpassen. 1 GB bleek ik niets aan te hebben, vanwege beperkingen van mijn netwerk. Ik heb na 1 dag de snelheid via de app daarom verlaagd naar 200 mb. In plaats van dat ik 25 euro (50% korting) betaal, kreeg ik een factuur van 73,75 euro voor de maand december! De maand november had ik al betaald, maar door deze omzetting moet ik 2 keer betalen. Ik heb gebeld. Na 10 minuten in de wacht gestaan te hebben zei de helpdeskmedewerkster dat die 73,75 klopt. Dat ik geen recht meer heb op de 50% korting omdat ik het abonnement had gewijzigd en dat het op geen enkele manier meer is aan te passen.

De helpdesk van KPN is hopeloos. Het lukt me niet een verstandige medewerker aan de lijn te krijgen. Wellicht dat iemand anders een soortgelijk probleem had en ik ben benieuwd hoe dat is opgelost.

Re: Drie dubbele factuur KPN na verlagen internetsnelheid

Geplaatst: 05 dec 2023 20:18
door Morgan le Fay
Ooit, het KPN forum benaderd? en wat was hun antwoord?
Ps: die 1 GB is de hoeveelheid data die u koopt/afneemt, snelheid is iets anders.

Re: Drie dubbele factuur KPN na verlagen internetsnelheid

Geplaatst: 05 dec 2023 21:08
door Veldt01
Die 1 Gbit(/s) is de (up en download) snelheid behorende bij het abonnement dus niets met hoeveelheid. De Kpn is een uiterst log / weinig klantgericht bedrijf en ik heb recent ervaren dat het goed gaat zolang alles standaard blijft, Verander je ook maar iets of heb je een probleem dan ben je echt aan de goden overgeleverd (en van inzicht / redelijkheid van de medewerkers die dit soort problemen behandelen hoef je (net als het forum) ook weinig of niets te verwachten. Vrees wel dat dit bij de andere internetleveranciers niet heel anders gaat zijn).

Re: Drie dubbele factuur KPN na verlagen internetsnelheid

Geplaatst: 05 dec 2023 21:14
door 16again
Werden de nieuwe prijzen niet getoond toen je de wijziging doorvoerde? Zoniet, dan lijkt het mij dat KPN daar een steekje laat vallen.

Re: Drie dubbele factuur KPN na verlagen internetsnelheid

Geplaatst: 05 dec 2023 21:50
door Ivo.w
Dat abonnement met de eerste 6 maanden een korting van 50% is waarschijnlijk aan de nodige actievoorwaarden gebonden.

Waarschijnlijk is één van de actievoorwaarden dat de korting voor de volledige abonnementsduur vervalt indien u het abonnement voortijdig opzegt of de grootte van het abonnement naar beneden toe wijzigt. Zo'n voorwaarde is bij vrijwel alle kortingsacties van vrijwel alle bedrijven van toepassing. Mogelijk betreft de termijn waarbinnen u het abonnement niet had mogen verlagen zelfs een langere termijn dan het aantal maanden waarvoor u korting kreeg. Bijvoorbeeld "de eerste 6 maanden 50% korting bij een jaarabonnement"

U heeft desondanks uw abonnement toch naar beneden aangepast.

Re: Drie dubbele factuur KPN na verlagen internetsnelheid

Geplaatst: 05 dec 2023 23:55
door Justmeagain
Ga er maar vanuit dat 1Gb de snelheid is en niet het verbruik. 1 Gb verbruik is niets meer.

Re: Drie dubbele factuur KPN na verlagen internetsnelheid

Geplaatst: 06 dec 2023 07:16
door rwolters
Justmeagain schreef:
05 dec 2023 23:55
Ga er maar vanuit dat 1Gb de snelheid is en niet het verbruik. 1 Gb verbruik is niets meer.
Dan is het 1 Gbps of 1 Gb/s.

Re: Drie dubbele factuur KPN na verlagen internetsnelheid

Geplaatst: 06 dec 2023 07:18
door rwolters
Albus schreef:
05 dec 2023 11:58
Ik heb een internet abonnment afgesloten bij KPN (ingangsdatum 30 oktober), waarbij ik de eerste 6 maaanden 50% korting krijg.

De snelheid was 1 GB. Ik heb al eerder een abonnement gehad, en in de voorwaarden staat dat je de snelheid maandelijks kunt aanpassen. 1 GB bleek ik niets aan te hebben, vanwege beperkingen van mijn netwerk. Ik heb na 1 dag de snelheid via de app daarom verlaagd naar 200 mb. In plaats van dat ik 25 euro (50% korting) betaal, kreeg ik een factuur van 73,75 euro voor de maand december! De maand november had ik al betaald, maar door deze omzetting moet ik 2 keer betalen. Ik heb gebeld. Na 10 minuten in de wacht gestaan te hebben zei de helpdeskmedewerkster dat die 73,75 klopt. Dat ik geen recht meer heb op de 50% korting omdat ik het abonnement had gewijzigd en dat het op geen enkele manier meer is aan te passen.

De helpdesk van KPN is hopeloos. Het lukt me niet een verstandige medewerker aan de lijn te krijgen. Wellicht dat iemand anders een soortgelijk probleem had en ik ben benieuwd hoe dat is opgelost.
Snelheid laten variëren van 1gigabyte (zonder tijdseenheid) naar 200 millibit (ook weer zonder tijdseenheid, en dan klagen over dat een ander slecht werk levert. Je hebt het op school ongetwijfeld anders geleerd.

Re: Drie dubbele factuur KPN na verlagen internetsnelheid

Geplaatst: 06 dec 2023 09:05
door PGros
Albus schreef:
05 dec 2023 11:58
Dat ik geen recht meer heb op de 50% korting omdat ik het abonnement had gewijzigd en dat het op geen enkele manier meer is aan te passen.
En heb je dat gedaan, het abonnement wijzigen?
Je kunt bij KPN een abonnement wijzigen (naar andere abonnement) maar ook een bestaand abonnement veranderen en de snelheid daarvan aanpassen. Dat zijn twee verschillende dingen. Bij snelheid aanpassen zou de korting moeten blijven bestaan maar bij abonnement aanpassen niet.

Re: Drie dubbele factuur KPN na verlagen internetsnelheid

Geplaatst: 06 dec 2023 09:47
door Moneyman
PGros schreef:
06 dec 2023 09:05
Bij snelheid aanpassen zou de korting moeten blijven bestaan maar bij abonnement aanpassen niet.
Dat is natuurlijk volledig afhankelijk van de toepasselijke voorwaarden.

Re: Drie dubbele factuur KPN na verlagen internetsnelheid

Geplaatst: 06 dec 2023 10:00
door Nijogeth
Als de snelheid verlagen samengaat met het verlagen van de maandelijkse kosten, dan is het abonnement dus gewijzigd.

Waarom iemand de snelheid zou laten verlagen en hetzelfde zou blijven betalen, dat ontgaat me een beetje, dus waarschijnlijk dacht men de korting van het duurdere abonnement zo mee te kunnen nemen naar het goedkopere abonnement. En dat lijkt me nu net niet de bedoeling.

Re: Drie dubbele factuur KPN na verlagen internetsnelheid

Geplaatst: 06 dec 2023 14:43
door Undutchable
Albus schreef:
05 dec 2023 11:58

.......

De helpdesk van KPN is hopeloos. Het lukt me niet een verstandige medewerker aan de lijn te krijgen. Wellicht dat iemand anders een soortgelijk probleem had en ik ben benieuwd hoe dat is opgelost.
De kans om in het heelal intelligent leven aan te treffen is groter dan bij de helpdesk van KPN.

Re: Drie dubbele factuur KPN na verlagen internetsnelheid

Geplaatst: 06 dec 2023 18:13
door Methusalah
Undutchable schreef:
06 dec 2023 14:43
Albus schreef:
05 dec 2023 11:58

.......

De helpdesk van KPN is hopeloos. Het lukt me niet een verstandige medewerker aan de lijn te krijgen. Wellicht dat iemand anders een soortgelijk probleem had en ik ben benieuwd hoe dat is opgelost.
De kans om in het heelal intelligent leven aan te treffen is groter dan bij de helpdesk van KPN.
Wat een onzin.

Hij heeft gewoon een correct antwoord gekregen waar hij het niet mee eens is. Pech gehad voor de TO, dan had hij de spelregels maar beter moeten lezen.