Pagina 1 van 2

Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 18 dec 2023 19:51
door JohanKraaj
Hallo mede-forumleden,

Ik wend mij tot dit forum in de hoop advies en steun te vinden bij een probleem dat ik momenteel ondervind. Als zzp'er ben ik gewend aan zakelijke oproepen, maar de frequentie van telefoontjes van KPN Zakelijk is onlangs exponentieel toegenomen. Dagelijks word ik gebeld met aanbiedingen en promoties waarin ik herhaaldelijk heb aangegeven geen interesse te hebben.

Ondanks mijn duidelijke verzoeken om niet meer gebeld te worden, blijft het sales team van KPN Zakelijk mij benaderen. Dit is niet alleen erg irritant, maar het verstoort ook mijn dagelijkse werkzaamheden. Ik heb geprobeerd om dit probleem bij KPN zelf aan te kaarten, maar tot nu toe zonder enig resultaat.

Heeft iemand anders soortgelijke ervaringen gehad met KPN Zakelijk of andere bedrijven? En belangrijker, hoe zijn jullie omgegaan met deze situatie? Ik sta open voor alle adviezen of suggesties om dit op een effectieve manier aan te pakken.

Alvast bedankt voor jullie hulp en inzicht!

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 19 dec 2023 09:24
door Morgan le Fay
Vraag een niet openbaar telefoonnnummer aan :lol:

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 19 dec 2023 09:36
door Moneyman
Als je ZZP-er bent, kan je klagen bij de ACM (zie hier). Ermee dreigen bij KPN kan sowieso, wellicht is dat al afdoende.

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 19 dec 2023 10:03
door Een Wiskunde Student
Ik kan dit bericht niet goed plaatsen. Als ondernemer krijg je vast veel marketing telefoontjes van verschillende bedrijven, (telecom, schoonmaak, vastgoedbeheer, onderhoud ) maar niet iedere keer van hetzelfde bedrijf.

Het lijkt me zeldzaam ineffectief als je iedere keer hetzelfde bedrijf gaat bellen met dezelfde vraag

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 19 dec 2023 13:47
door JohanKraaj
Vind het gewoon onbegrijpelijk dat, ondanks dat ik elke keer aangeef geen interesse te hebben en ondanks dat ik in het bel me niet register sta, dat KPN gewoon maar blijft bellen. Continu met een 033 nummer.... super irritant. Eerst was het die energie allemaal, maar dit is nog 100x erger...

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 19 dec 2023 13:55
door Redfloor
Mijn telefoon geeft bij dat soort belletjes al voor ik opneem aan dat het waarschijnlijk spam is. Dan kan ik ze gewoon wegklikken en verder met mijn leven.

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 19 dec 2023 14:45
door ZeerPrivé
JohanKraaj schreef:
19 dec 2023 13:47
Vind het gewoon onbegrijpelijk dat, ondanks dat ik elke keer aangeef geen interesse te hebben en ondanks dat ik in het bel me niet register sta, dat KPN gewoon maar blijft bellen. Continu met een 033 nummer.... super irritant. Eerst was het die energie allemaal, maar dit is nog 100x erger...
Volgens mij is een nr. beginnend met 033 helemaal niet van KPN. Aangezien het wel een bedrijf is, wat is het complete telnr. waar mee gebeld wordt?

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 19 dec 2023 16:53
door Erthanax
Op het KPN-forum vond ik even heel snel dit topic van een jaar oud over een vergelijkbaar geval. (Misschien zijn er nieuwere topics over, daar heb ik niet naar gekeken.) Er komt geen definitief antwoord van de moderator, maar het lijkt geen zuivere koffie.

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 19 dec 2023 17:01
door Moneyman
Erthanax schreef:
19 dec 2023 16:53
Er komt geen definitief antwoord van de moderator, maar het lijkt geen zuivere koffie.
Met name de ontwijkende moderator wekt bij mij als objectieve lezer wel heel erg de indruk dat KPN dit gewoon accepteert en/of initieert, maar zich achter "dat zijn wij niet" verschuilt.

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 19 dec 2023 19:56
door Veldt01
"dat zijn wij niet" = dat zijn zij (aantoonbaar) indirect wel. KPN levert actief pesonendata aan derden die deze potentiële klanten kunnen benaderen voor een abonnement. Dat deze personen niet in dienst zijn bij KPN geloof ik meteen maar ze identificeren zich wel met een legitimatie van KPN (bij deur aan deur verkoop) en deze partijen mogen geen klanten van andere glasvezelleveranciers benaderen (en die informatie krijgen ze ongetwijfeld doorgespeeld van KPN).

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 19 dec 2023 20:18
door J. Deltoer
Er worden in kranten berichten geplaatst dat we of 3 miljoen arbeidskrachten moeten importeren danwel tot 70 moeten doorwerken.
Als we dit soort sales en marketingbaantjes nu eens zouden schrappen snijdt het mes aan 3 kanten. Deze gasten kunnen zinvvol werk gaan doen, de ondernemers scheelt het tijd en frustratie en kunnen zich focussen op het werk, en de tarieven kunnen omlaag omdat dit soort parasieten weggesaneerd zijn.
Goed, off topoc misschien, maar van mij mag er wetgeving komen om dit fors te beteugelen.

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 20 dec 2023 13:22
door JohanKraaj
Echt serieus, net WEER GEBELD. Heb gevraagd of ze zelf van KPN zijn of dat ze voor een callbureau werken.
Kreeg eerst een ontwijkend antwoord. Ik bleef er op aandringen dat ik een helder antwoord zou krijgen. Ze bellen namelijk dat ze van KPN Zakelijk zijn. Niet van een partij die iets van KPN mag aanbieden.
Kreeg te horen dat ze letterlijk in opdracht van KPN bellen en dat ze mogen bellen als KPN. KPN huurt ze blijkbaar exclusief in om mensen als KPN zakelijk te benaderen. Zelf was hij werkzaam bij Belme uit Nijkerk. Maar hij verzekerde me dat het allemaal 100% legitiem was, geen oplichting, als ik met hem sprak dan was het gewoon met KPN dus.
Het is me wel duidelijk dat KPN ze dus gewoon een opdracht geeft om mij o.a. dus continu lastig te vallen. Hoe komen ze aan mijn telefoonnummer? Waarom blijven ze bellen ondanks dat ik aangeef dat ze ermee moeten stoppen.
Jongen aan de lijn beloofde me ook weer dat ik niet meer gebeld zou worden. Maar ja, dat heb ik al heeeeeel vaak gehoord.

KPN STOP ER GEWOON MEE

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 03 mei 2024 14:00
door Sonja uit Arnhem
Helaas heb ik ook zeer negatieve ervaringen met het acquisitie bureau waar KPN mee belt.
Toen ik aangaf aan de verkoper die belde dat ik interesse had om over te stappen hebben we het contract door genomen wat hij kan aanbieden. Daarin heeft hij een aantal extra voordelen genoemd die helemaal niet blijken te gelden. Zo zou ik de twee super wifi punten, die ik erbij kreeg maar niet nodig heb, aan de monteur kunnen meegeven en dan zou er €100,- verrekend worden op mijn maandfactuur. (not!) Daarnaast zei de verkoper dat hij mij €5,- korting per maand voor de drie jaar waarin het contract zou lopen kon aanbieden. Toen ik aangaf dat er op de website staat dat dit alleen geldt als je een bel abonnement hebt bij KPN en dat ik dat niet heb, zei hij dat hij, omdat hij van de acquisitie afdeling was, aanbiedingen kon doen die meer bieden dan wat op de website staat. Dat klonk enigszins logisch en bovendien zei hij het, dus dan neem je aan dat het waar is. Omdat beide punten niet op mijn uiteindelijke contract stonden vroeg ik aan hem waarom dat er niet op stond. Hij gaf aan dat dit de extra dingen zijn en dit is een standaard contract.

Nu ik eenmaal ben overgestapt blijkt het allemaal niet waar. En het acquisitiebureau geeft aan dat dat niet gezegd kan zijn want het is niet zo. Voor de super wifipunten cashback ben ik nog wel terug gebeld en heeft zij zijn excuses aangeboden maar naar de spotify korting (5,- x12 x 3 = €180,-) kan ik fluiten.

Ik heb moederbedrijf KPN gebeld om aan te geven op welke manier de verkopers de potentiële klant over de streep trekken, toezeggingen doen uit naam van KPN en vervolgens niet thuis geven. KNP heeft netje terug gebeld maar gaf aan er niks aan te kunnen doen. (Vreemd, zij geven toch de opdracht aan het acquisitiebureau?) Ze mogen de band met de opnamen van de gesprekken niet terugluisteren en kunnen het bedrijf niet op de vingers tikken vanwege klachten die ze krijgen. "wij vinden dit ook vervelend want krijgen nu steeds te maken met klachten en moeten dat zien goed te maken.'
Hij kon mij €50,- retour geven voor elk wifipunt dat ik retour stuurde, dat dan weer wel.
Maar de €180,- voor spotify wordt gewoon mijn verlies. Heel vreemd.

KPN gaf aan dat ik wel een belabonnement kon afsluiten bij de KPN, dan konden ze de korting wel doorvoeren.
Daar moet ik uiteraard ff over denken want waarom zou ik nu dingen moeten gaan wijzigen om alsnog te krijgen wat er in een contractgesprek is aangeboden?

N.b. De dagen voorafgaand aan de laatste dag dat ik mijn offerte moest accorderen ben ik werkelijk tot 5 keer per dag gebeld. Eén jongen die ik sprak en die jofel vroeg 'hoe mijn valentijnsdag was geweest' (pardon?) hing gewoon op toen ik vroeg waarom hij egenlijk belde. Te onbeschoft.

Dus, erg verdrietig dat KPN (laat dat Koninkljke maar weg...) zo wanhopig is dat ze in zee gaan met een dergelijk acquisitiebedrijf om contracten te werven en kennelijk niks te zeggen hebben over de 'werkstijl'.
Hoe laag gaan we?

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 03 mei 2024 21:08
door rwolters
ZeerPrivé schreef:
19 dec 2023 14:45
JohanKraaj schreef:
19 dec 2023 13:47
Vind het gewoon onbegrijpelijk dat, ondanks dat ik elke keer aangeef geen interesse te hebben en ondanks dat ik in het bel me niet register sta, dat KPN gewoon maar blijft bellen. Continu met een 033 nummer.... super irritant. Eerst was het die energie allemaal, maar dit is nog 100x erger...
Volgens mij is een nr. beginnend met 033 helemaal niet van KPN. Aangezien het wel een bedrijf is, wat is het complete telnr. waar mee gebeld wordt?
KPN Zakelijke Markt zit voor zover ik weet deels in Amersfoort (=033).

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 04 mei 2024 08:11
door peter17111962
Zeg uw zakelijke telefoon nummer op en vermeld op uw eventuele website dat U als zzp-er
alleen nog maar per mail te bereiken bent. Probleem opgelost.

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 04 mei 2024 08:54
door ZeerPrivé
peter17111962 schreef:
04 mei 2024 08:11
Zeg uw zakelijke telefoon nummer op en vermeld op uw eventuele website dat U als zzp-er
alleen nog maar per mail te bereiken bent. Probleem opgelost.
Geweldig advies! :roll: Uhh, aan wie eigenlijk?

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 04 mei 2024 10:54
door Erthanax
peter17111962 schreef:
04 mei 2024 08:11
Zeg uw zakelijke telefoon nummer op en vermeld op uw eventuele website dat U als zzp-er
alleen nog maar per mail te bereiken bent. Probleem opgelost.
Een zzp’er zonder telefoon krijgt van mij geen opdracht. Ik zal de enige niet zijn die er zo over denkt.

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 04 mei 2024 12:13
door Thijs124
Als je als ZZPer geen ongewenste telefoontjes adequaat kunt afhandelen zonder je te gaan verstoppen krijg je het nog vaak moeilijk.

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 04 mei 2024 19:13
door Consumenneke
Een Wiskunde Student schreef:
19 dec 2023 10:03
Ik kan dit bericht niet goed plaatsen. Als ondernemer krijg je vast veel marketing telefoontjes van verschillende bedrijven, (telecom, schoonmaak, vastgoedbeheer, onderhoud ) maar niet iedere keer van hetzelfde bedrijf.
Sinds de nieuwe Telecommunicatiewet 2021 is cold calling richting consumenten en kleine zelfstandigen simpelweg verboden. Vraagsteller is een bestaande klant, maar kan een beroep doen op de nieuwe Reclamecode Telemarketing.
Een Wiskunde Student schreef:
19 dec 2023 10:03
Het lijkt me zeldzaam ineffectief als je iedere keer hetzelfde bedrijf gaat bellen met dezelfde vraag.
Studeer af op kansberekening voor telemarketeers, wijsneus. :lol:

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Geplaatst: 31 mei 2024 21:37
door JohanKraaj
bellen gewoon continue door, klachten verbloemen ze heel goed, je moet in google flink omlaag gaan. Slimme jongen s daar. En ondertussen platgebeld en valse beloften geven aan de telefoon. Schandalig

@ radar geef aub daar een door dat ze stoppen met zomaar bellen zonder geldige optie-in.
Mag gewoon niet, irritant en aanbod klopt niet