Re: C&A geen factuur maar wel intimiderend duits incassobureau
Geplaatst: 07 mar 2024 13:22
check je spam
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Dat je moet oppassen als je bij c&a wat koopt. Dat je alles dubbel checkt, misschien de beste optie om IDEAL te gebruiken bijvoorbeeld, enzovoort. In iedergeval Dat ze een Duitse incassobureau hebben met torenhoge incassokosten. Ik kan het wel betalen, maar er zijn genoeg mensen die geldproblemen krijgen door dit soort zaken.
Want een aan de doos vastgeplakte factuur zit in de spam folder? Hoe weet u zo zeker dat er per email een factuur is verstuurt?
Hier lees ik helaas alleen excuses omdat U zelf zaken in de haast (niet) gedaan hebt. Zoals ik het lees bent U het gewoon vergeten wat onder de genoemde omstandigheden kan voorkomen. Helaas kan C&A hier niets mee want zij horen waarschijnlijk dagelijks vele excuses waarom rekeningen niet betaald zijn. Volgens mij gewoon een geval van jammer omdat U contact gezocht heeft met C&A en zijn verder ook niet meer bereid zijn om U te helpen.marieke85 schreef: ↑07 mar 2024 10:07Het was met de feestdagen dat ik in haast wat dingen via internet bestelde voor de feestdagen. Meestal betaal ik met IDEAL, maar dit keer had ik gekozen voor achteraf betalen. Ik ben mij door de feestdagen, drukke gezin en de zorgen om mij kind niet bewust geweest van een openstaande factuur. Als je hem dan niet ontvangt per email ben je je van geen kwaad bewust. Ik heb nog nooit een brief van een incassobureau gehad of een rekening niet betaald.
Maar dat geldt eigenlijk bij iedere online aankoop, of begrijp ik iets verkeerd?marieke85 schreef: ↑07 mar 2024 13:44Dat je moet oppassen als je bij c&a wat koopt. Dat je alles dubbel checkt, misschien de beste optie om IDEAL te gebruiken bijvoorbeeld, enzovoort. In iedergeval Dat ze een Duitse incassobureau hebben met torenhoge incassokosten. Ik kan het wel betalen, maar er zijn genoeg mensen die geldproblemen krijgen door dit soort zaken.
Dat is dus het geval. Dit is het adres van de webshop: C&A Mode GmbH & Co. KG, Postfach 210110, 46268 Dorsten, Duitsland
Ik herinnerde mij dat ik eind november wat C&A had besteld en toen een rekening deels betaald en deels onbetaald heb gelaten. Ik heb toen een betalingsherinnering gehad per e-mail. Ik acht het daarom ook onwaarschijnlijk dat je geen herinnering hebt ontvangen. Ik adviseer je daarom om 40 euro aan incassokosten betalen.
Ok, dan zit je voor aankopen bij de webshop inderdaad aan Duitsland vast. Al zal meestal juist de koper gedagvaard worden natuurlijkalfatrion schreef: ↑07 mar 2024 18:53Dat is dus het geval. Dit is het adres van de webshop: C&A Mode GmbH & Co. KG, Postfach 210110, 46268 Dorsten, Duitsland
"C&A Mode GmbH & Co. KG is principieel niet bereid en verplicht om deel te nemen aan geschillenbeslechtingsprocedures voor een arbitragecommissie voor consumenten."
Waarom zou je 40,- incassokosten moeten betalen ? In een deugdelijke 14-dagen brief wordt correct bedrag aan incassokosten genoemd. En dat laatste is hier niet het geval, dus zijn geen incassokosten verschuldigdalfatrion schreef: ↑07 mar 2024 19:07Ik herinnerde mij dat ik eind november wat C&A had besteld en toen een rekening deels betaald en deels onbetaald heb gelaten. Ik heb toen een betalingsherinnering gehad per e-mail. Ik acht het daarom ook onwaarschijnlijk dat je geen herinnering hebt ontvangen. Ik adviseer je daarom om 40 euro aan incassokosten betalen.
Ik begreep het verhaal van TS zo dat er ook geen herinnering verstuurd zou zijn. Ik acht dat ook ongeloofwaardig, omdat ik die wel ontvang en ik niet geloof dat C&A TS hiervan heeft uitgezonderd.16again schreef: ↑07 mar 2024 19:39Waarom zou je 40,- incassokosten moeten betalen ? In een deugdelijke 14-dagen brief wordt correct bedrag aan incassokosten genoemd. En dat laatste is hier niet het geval, dus zijn geen incassokosten verschuldigdalfatrion schreef: ↑07 mar 2024 19:07Ik herinnerde mij dat ik eind november wat C&A had besteld en toen een rekening deels betaald en deels onbetaald heb gelaten. Ik heb toen een betalingsherinnering gehad per e-mail. Ik acht het daarom ook onwaarschijnlijk dat je geen herinnering hebt ontvangen. Ik adviseer je daarom om 40 euro aan incassokosten betalen.
Maar dan moet je wel een pdf-lezer hebben. Als die niet is geïnstalleerd kun je hem ook niet lezen.
Ik schrijf nergens dat de factuur niet op een andere manier verzonden kan worden dan per e-mail.ZeerPrivé schreef: ↑06 mar 2024 21:41Nou, ik bestel al jaren meerdere keren p.w. online en soms zit de factuur toch echt a) in de doos of b) onder het adreslabel in plastic geplakt. En daarnaast kan de mail in de spambox beland zijn.
Zal vast wel weer aan mij liggen, maar als ik geen factuur krijg voor levering of een dienst, ga ik er toch echt zelf achteraan.
Ah, interessant; wat voor soort factuur was het? Meeverpakte envelop in de doos waar de factuur in zat ? Of naam&adres was geprint op een envelop die op de doos was geplakt, en in die envelop zat de factuur ? C&A zal niet speciaal voor Ts een aparte manier bedacht hebben om de factuur te versturen.alfatrion schreef: ↑07 mar 2024 19:07Ik herinnerde mij dat ik eind november wat C&A had besteld en toen een rekening deels betaald en deels onbetaald heb gelaten. Ik heb toen een betalingsherinnering gehad per e-mail. Ik acht het daarom ook onwaarschijnlijk dat je geen herinnering hebt ontvangen. Ik adviseer je daarom om 40 euro aan incassokosten betalen.
Niks moet maar als een verkoper met geen woord rept over hoe, waar en wanneer de factuur verstuurd wordt, dan is het ook niet onlogisch dat er meer mensen zijn die geen factuur ontvangen (per email of separaat per post of bij het pakket of zelfs in het geheel niet verstuurd maar in te zien met een account op de website). Zeker bij een verkoper in het buitenland. Klanten letten wellicht minder goed op als ze de verpakking weggooien of ze hebben hun spam box niet gemonitord. Als je weet wat je kan verwachten, dan ben je er nu eenmaal alerter op.Ivo.w schreef: ↑08 mar 2024 12:59Ik schrijf nergens dat de factuur niet op een andere manier verzonden kan worden dan per e-mail.ZeerPrivé schreef: ↑06 mar 2024 21:41Nou, ik bestel al jaren meerdere keren p.w. online en soms zit de factuur toch echt a) in de doos of b) onder het adreslabel in plastic geplakt. En daarnaast kan de mail in de spambox beland zijn.
Zal vast wel weer aan mij liggen, maar als ik geen factuur krijg voor levering of een dienst, ga ik er toch echt zelf achteraan.
Ik schrijf alleen dat e-mail een gangbare methode is en dat er daarom niet elders uitdrukkelijk vermeld hoeft te worden dat de factuur per e-mail komt.
Net zoals niet vermeld hoeft te worden dat de factuur in de doos of in het plastic met de verzebddocumentatie zit.
Het niet opmerken van een factuur kwalificeerd niet als het niet ontvangen van die factuur. Het niet opmerken van een factuur in de spambox valt binnen de risicosfeer van de ontvanger.Speedy123 schreef: ↑10 mar 2024 10:04Niks moet maar als een verkoper met geen woord rept over hoe, waar en wanneer de factuur verstuurd wordt, dan is het ook niet onlogisch dat er meer mensen zijn die geen factuur ontvangen (per email of separaat per post of bij het pakket of zelfs in het geheel niet verstuurd maar in te zien met een account op de website).
Je eerste zin klopt, je tweede niet per sé. Niet om de discussie hier nog eens over te doen, maar zie dit topic. Kort samengevat: bij B2B-zaken heb je gelijk, bij consumentenzaken is de enige uitspraak die ik er toen over heb kunnen vinden in het voordeel van de consument.
4.5. Op basis van artikel 3:37 lid 3 BW BW is het aan Innova Energie om aan te tonen dat de e-mail en/of de brief door gedaagden zijn ontvangen. Dit is niet gelukt.
4.5.1. Indien de e-mail in de spam-folder terecht is gekomen, komt die immers niet onbestelbaar retour. Dat gedaagden niet hebben laten weten dat zij niets hadden ontvangen, toont ook niet aan dat de e-mail wel is ontvangen.
Dat dat wel degelijk kan, bewijst de uitspraak waar ik al naar linkte. En andersluidende uitspraken heb ik in consumentenzaken nog niet gezien.