Pagina 3 van 6

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 18 apr 2024 18:43
door juliomariner
Bij de Duitse Mediamarkt en Saturn ( zelfde concern) heb je voor een aantal artikelen bezorging binnen 90 minuten.
Naar mijn mening totaal belachelijk. (En zeer slecht voor het milieu)

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 18 apr 2024 18:51
door NeoDutchio
Ik_weet_niet_alles schreef:
18 apr 2024 18:28
Webwinkels kunnen heel goed in hun bestelproces verwerken of iemand een pakket echt morgen bezorgt wil hebben of eventueel 1 of 2 dagen later.
Dan de uitdaging, hoe ga je dat doen? Minder personeel om te picken waardoor je minder per dag gaat verwerken? Wel direct picken en dan ergens op voorraad leggen? Aan de bezorger overdragen en zeggen dat er geen haast bij is zodat de bezorgers stapvoets gaan rijden?

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 18 apr 2024 20:14
door Nijogeth
Als je direct bij het bestellen een tijdslot kan kiezen dat altijd over minimaal 3 of 4 dagen is, dan is dat veel makkelijker en strakker te plannen, waardoor je de inzet beter kunt verdelen. De bewoner kan dan altijd een moment kiezen dat ie thuis is. Alleen de webshop zal moeten zorgen dat de planning daar ook mee loopt met de bestellingen en de dagen dat er geleverd zal worden. Dus niet meteen de deur uit, maar alles sorteren voor de dag dat het de deur uit moet.

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 18 apr 2024 20:50
door witte angora
Maar de webshop is dus afhankelijk van een externe partij om de bestelling op de gevraagde tijd te bezorgen. Dat gaat dus niet lukken.

Dan is de enige optie dat de geliefde klant dit zelf kan regelen met de externe partij, oftewel de bezorgdienst. En misschien is dat niet eens zo'n heel gek idee. Iets van: 'we hebben uw pakketje ontvangen, wanneer mogen we het bij u bezorgen'? En dan keuze uit twee of drie tijdslots die voor de bezorger ook haalbaar zijn.

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 18 apr 2024 20:59
door Moneyman
witte angora schreef:
18 apr 2024 20:50
Dan is de enige optie dat de geliefde klant dit zelf kan regelen met de externe partij, oftewel de bezorgdienst. En misschien is dat niet eens zo'n heel gek idee. Iets van: 'we hebben uw pakketje ontvangen, wanneer mogen we het bij u bezorgen'? En dan keuze uit twee of drie tijdslots die voor de bezorger ook haalbaar zijn.
En dat is nu net wat je bij vrijwel iedere bezorger al via een app of een site kunt doen. Iets pro-actiever alleen: "we bezorgen het dan en dan, komt dat niet uit, kies dan een ander moment".

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 18 apr 2024 21:15
door Ik_weet_niet_alles
NeoDutchio schreef:
18 apr 2024 20:09
Ik_weet_niet_alles schreef:
18 apr 2024 19:02
NeoDutchio schreef:
18 apr 2024 18:51

Dan de uitdaging, hoe ga je dat doen? Minder personeel om te picken waardoor je minder per dag gaat verwerken? Wel direct picken en dan ergens op voorraad leggen? Aan de bezorger overdragen en zeggen dat er geen haast bij is zodat de bezorgers stapvoets gaan rijden?
Ik had van u ook niets anders verwacht. Dat bedrijven best een oplossing kunnen zoeken wil er bij u niet in. Het is natuurlijk veel makkelijker om de schuld alleen bij de consument te leggen.
Het framen begint behoorlijk vervelende vormen aan te nemen. Waar in het door u gequote stuk van mij staat dat de schuld bij de consument gelegd word?
In theorie is alles te verzinnen, maar de praktijk is echt anders. Elke gek kan iets roepen, maar er zijn er maar weinigen die echt iets kunnen zeggen.
Dus, kom maar op, hoe kan de druk op de bezorgers verlicht worden als een pakket 1 of 2 dagen later geleverd zal worden.
Wat dacht u van een 2 sporenbeleid met spoor 1 voor "spoed" bestellingen en spoor 2 voor reguliere bestelling waar geen druk zit op bestellingen. Dan hoeft er niet gejaagd te worden op spoor 1, omdat er dan minder pakketten hoeven te worden bezorgd en spoor 2 die rustiger aan kan doen omdat er geen druk op zit.
Daarnaast kan er een manier gekozen worden dat pakketten niet meer in postagentschappen of winkels komen te liggen maar in echte distributiecentra, alleen voor web bestellingen.

Sommige grote webwinkels kunnen ook samen een eigen koeriersdienst opzetten voor hun eigen webshops.

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 18 apr 2024 21:17
door witte angora
Moneyman schreef:
18 apr 2024 20:59
witte angora schreef:
18 apr 2024 20:50
Dan is de enige optie dat de geliefde klant dit zelf kan regelen met de externe partij, oftewel de bezorgdienst. En misschien is dat niet eens zo'n heel gek idee. Iets van: 'we hebben uw pakketje ontvangen, wanneer mogen we het bij u bezorgen'? En dan keuze uit twee of drie tijdslots die voor de bezorger ook haalbaar zijn.
En dat is nu net wat je bij vrijwel iedere bezorger al via een app of een site kunt doen. Iets pro-actiever alleen: "we bezorgen het dan en dan, komt dat niet uit, kies dan een ander moment".
Dan is er inzake de bezorgtijden dus maar één probleem: de ontvanger zal wél in actie moeten komen, anders staat de bezorger alsnog voor een dichte deur.

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 18 apr 2024 22:10
door NeoDutchio
witte angora schreef:
18 apr 2024 21:17
Dan is er inzake de bezorgtijden dus maar één probleem: de ontvanger zal wél in actie moeten komen, anders staat de bezorger alsnog voor een dichte deur.
En op die gedachte word ik steeds afgeschoten. Want, zo werd er eerder gezegd, je hebt geen overeenkomst met de bezorger, je hoeft dus niets te doen. Daarbij zou je ook niet thuis hoeven te zijn om iets te ontvangen. Oftewel, ik wil het thuis hebben en de bezorger zoekt het maar uit hoe die het doet. Die insteek zal als eerste al aangepast moeten worden. Dat zal al een gedeeltelijke verlichting geven aan bezorgers.
Ik_weet_niet_alles schreef:
18 apr 2024 21:15
Wat dacht u van een 2 sporenbeleid met spoor 1 voor "spoed" bestellingen en spoor 2 voor reguliere bestelling waar geen druk zit op bestellingen. Dan hoeft er niet gejaagd te worden op spoor 1, omdat er dan minder pakketten hoeven te worden bezorgd en spoor 2 die rustiger aan kan doen omdat er geen druk op zit.
Klinkt aardig, maar dan nog geeft dat geen verlichting voor de bezorgers. De pakketten moeten sowieso naar de eindlocatie toe. Is het vandaag niet, dan is het morgen wel. En de pakjes van morgen gaan naar overmorgen. Of je gaat laden tot de dag vol zit met als gevolg filevorming op spoor 2. Dan heb je kans dat je Sinterklaaskado's na oud&nieuw komen.
Ik_weet_niet_alles schreef:
18 apr 2024 21:15
Sommige grote webwinkels kunnen ook samen een eigen koeriersdienst opzetten voor hun eigen webshops.
Dat zou kunnen als de magazijn samengevoegd worden. Tenzij je genoegen neemt met meer bezorgdagen, dan kan je verzamelen op 1 locatie en per regio bezorgen. Echter brengt dit ook behoorlijke kosten met zich mee waarbij het de vraag komt of dat lonend is. Maar het grootste probleem is, waar haal je chauffeurs vandaan? Als het PostNL, DHL en DPD niet lukt, waarom een nieuwe bezorgdienst wel?

De hele materie is en blijft lastig. Begrijp mij niet verkeerd, ik wil niet elk idee afschieten, maar het is lastig om een doordacht plan te krijgen die werkt en betaalbaar is.

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 18 apr 2024 22:19
door witte angora
Ik heb een goed plan. We laten pakjes niet meer thuis bezorgen, maar gewoon op een centrale locatie in de buurt. Buurthuis, bibliotheek, iedere plek waar mensen komen is goed. En voor degenen die slecht ter been zijn regelen we dan iets met vrijwilligers.

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 18 apr 2024 22:23
door Nijogeth
Of gewoon een hoop pakketautomaten. Dan maken we op die plek ook snelladers voor elektrische auto's, zodat er geen laadpalen door de wijk hoeven staan. Kunnen we mooi met de wijkaccu en zonnepanelen opvangen. Wat afhaaltentjes erbij, zodat je tijdens het wachten meteen het avondeten kan afhalen. Ik zie mogelijkheden.

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 18 apr 2024 22:39
door witte angora
Dat zou je dan ook langs de snelweg kunnen doen.

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 18 apr 2024 23:06
door Lady1234
Nijogeth schreef:
18 apr 2024 22:23
Of gewoon een hoop pakketautomaten. Dan maken we op die plek ook snelladers voor elektrische auto's, zodat er geen laadpalen door de wijk hoeven staan. Kunnen we mooi met de wijkaccu en zonnepanelen opvangen. Wat afhaaltentjes erbij, zodat je tijdens het wachten meteen het avondeten kan afhalen. Ik zie mogelijkheden.
En misschien wat winkels waar ze ook de spullen hebben die de klanten willen kopen. Kunnen ze vast kijken en hoeven ze die later niet terug te sturen.

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 19 apr 2024 08:35
door witte angora
Lady1234 schreef:
18 apr 2024 23:06
Nijogeth schreef:
18 apr 2024 22:23
Of gewoon een hoop pakketautomaten. Dan maken we op die plek ook snelladers voor elektrische auto's, zodat er geen laadpalen door de wijk hoeven staan. Kunnen we mooi met de wijkaccu en zonnepanelen opvangen. Wat afhaaltentjes erbij, zodat je tijdens het wachten meteen het avondeten kan afhalen. Ik zie mogelijkheden.
En misschien wat winkels waar ze ook de spullen hebben die de klanten willen kopen. Kunnen ze vast kijken en hoeven ze die later niet terug te sturen.
Inclusief paskamer, om kleding te passen?

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 19 apr 2024 08:51
door riddert
Eigenlijk een winkelcentrum dus.....

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 19 apr 2024 10:13
door witte angora
riddert schreef:
19 apr 2024 08:51
Eigenlijk een winkelcentrum dus.....
Hmmm... winkel-centrum. Een centrum met winkels dus. Inclusief, want daar hadden we het eerder al over, met een Postkantoor, en in dat Postkantoor meteen een Postbank. Geen gek idee eigenlijk.

Zou het fijn zijn als mensen dan hier en daar ook een kopje koffie met een appelpunt kunnen nuttigen? Of een lekkere lunch? Dan hoeven ze niet zo te haasten.

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 22 apr 2024 10:02
door Radar
Vanaf nu weer on topic gaarne

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 25 apr 2024 19:19
door Nijogeth
Nou, morgen komt er dus een pakket met PostNL, maar ik ben dan niet thuis. Nu kan ik dus een andere tijd en plaats kiezen, dus daar klik ik op. Blijkt tegenwoordig alleen nog maar te kunnen met een account. Dat ga ik dus niet doen. Die bezorger zoekt het maar uit, wat ie gaat doen, zolang ik mijn pakket maar krijg.

PostNL maakt het zo ook niet makkelijker voor hun bezorgers.

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 25 apr 2024 19:25
door Lowieze
Nijogeth schreef:
25 apr 2024 19:19
Nou, morgen komt er dus een pakket met PostNL, maar ik ben dan niet thuis. Nu kan ik dus een andere tijd en plaats kiezen, dus daar klik ik op. Blijkt tegenwoordig alleen nog maar te kunnen met een account. Dat ga ik dus niet doen. Die bezorger zoekt het maar uit, wat ie gaat doen, zolang ik mijn pakket maar krijg.

PostNL maakt het zo ook niet makkelijker voor hun bezorgers.
Dit begrijp ik dus niet. Waarom geen account aanmaken om het jezelf makkelijker te maken voor nu en in de toekomst? Is dit puur uit koppigheid?

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 25 apr 2024 19:29
door PGros
Je kunt tegenwoordig overal wel een account voor aanmaken. Dat doe je toch niet omdat het voor een ander makkelijker is? Laat ze het dan zelf maar uitzoeken als ze niet willen weten waar het heen moet.

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Geplaatst: 25 apr 2024 19:33
door Nijogeth
Een account aanmaken en de app downloaden. Schei daar nou eens mee uit. Een webshop die daarover schreeuwt is bij mij klaar. Voor een postbedrijf zie ik al helemaal geen toegevoegde waarde. Het maakt voor niemand iets makkelijker, dan een link in de mail aanklikken, aangeven waar je het wil hebben en bevestigen. Dat zijn 3 handelingen en dat kan niet korter.