LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keuken renoveren

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
boekhour
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2003 11:06

keuken renoveren

Ongelezen bericht door boekhour »

Beste mensen,

Binnenkort gaan we verhuizen naar een ander huis waarin een kwalitatief goede keuken zit (bouwjaar 1998-1999). Echter het blad bevalt ons niet en de frontjes zijn ook niet van onze smaak. Bovendien ontbreekt er een vaatwasser. De maatvoering van de keuken (breedte kastjes ed) wordt nu nog steeds veel verkocht, ofwel het is geen ongebruikelijk gebeuren. Effe een paar vragen

- Is het (prijstechnisch_ de moeite waard om een keuken te renoveren, of kan je net zo goed de boel vervangen?
- Weet iemand van jullie een goede leverancier die meedenkt bij het renoveren en die ook kwalitatief goede frontjes levert (folie) tegen betaalbare prijzen?

Groeten!

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door habe »

In welk deel van Nederland zit je?

boekhour
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2003 11:06

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door boekhour »

Bij arnhem

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door habe »

Een front verwisselen heeft alleen zin als er deurtjes en ladeblinden oppassen welke in uw maatvoering verkrijgbaar zijn. Als ze op maat gemaakt moeten worden, gooi je het kind met het waswater weg.Een blad vervangen gebeurd veelvuldiger. Als je echter het gehele front wilt vervangen en een ook nog een nieuw blad, dan zal vervangen door een nieuwe keuken echter niet veel duurder zijn, of de bestaande keuken moet van een super luxe merk zijn.
Wat is het mer kvan de keukenkasten?

Pfffff

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 03 sep 2007 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

gummetje
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:29

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door gummetje »

als ik dit zo hoor moet ik altijd aan die mannetjes denken in van die groene tuinbroeken van Portas die op elke braderie, dorpsomloop of where ever staan om het keuken renovatie plan aan te prijzen.

boekhour
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2003 11:06

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door boekhour »

Volgens mij is het een Brugman keuken. Brugman staat overigens op de scharnieren, maar het merk weet ik niet. De meeste kastjes zijn 60cm breed, echt het standaard werk. Maar alles lijkt te goed om zomaar "weg te gooien".

superrobbie
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:08

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door superrobbie »

als je gewoon naar een kleine keukenzaak gaat die alles zelf maken kun je het krijgen zoals je wilt dan kunnen de boringen en dergelijke aangepast worden op jouw maat voering!
renoveren is in mijn ogen een hele goede optie en zeker de moeite waard!

weet eventueel nog wel een adres waar je terecht kunt!

boekhour
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2003 11:06

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door boekhour »

Superrobbie, ik had ook al het vermoeden dat renoveren zeker de moeite waard kan zijn.

Tuurlijk er vertoeven hier een paar keukenverkopers die maar al te graag nieuwe keukens willen verkopen. Als er een recessie gaande is, maken katten rare sprongen, en worden zelfs forums zoals hier met hun "spam" bevuild.

Maar iets wat nog voldoet kan nog jaren mee en met een kleine opknapbeurt heb je dan praktisch een nieuwe keuken.

pito

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door pito »


superrobbie
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:08

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door superrobbie »

ik zou overigens geen foliedeurtjes meer nemen veel problemen mee!
maar gewoon een mdf of massief houten deur in kleur gespoten bij een ambachtelijke keukenzaak kunnen ze je daar wel mee helpen.
dan kun je echt elk gewenst model uitkiezen en voor werkbladen ben je dan ook meteen op de goede plaats!
en uiteraard een vaatwasser kunnen ze ook leveren en tevens voor je inbouwen en aansluiten.

veel succes ermee

weet overigens wel een zaak die redelijk bij jullie in de buurt zit waar ze dat allemaal doen(zelf in het verleden zaken mee gedaan)
maar een keer goed rondkijken in jullie eigen buurt kan vaak goed zijn!
tip:probeer bij een kleine zelfstandige te kijken die denken vaak heel goed mee!

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door gast286 »

- Is het (prijstechnisch_ de moeite waard om een keuken te renoveren, of kan je net zo goed de boel vervangen?
Volgens mij is men vraag 1 uit het oog verloren!!!!!!!!!!!!

Scara

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door Scara »

Keukens geheel renoveren is prijstechnisch niet bar intressant, zoals
mijn ( lees MIJN ) ervaring leert.
Nieuw blad is geen probleem, evenals nieuwe apparatuur.
Ga je evenwel de fronten vervangen dan zal je dit de meeste kosten geven.
Het is immers het duurste van de gehele kast samen met de geleiders en dergelijke. Laat je het door een ambachtsman doen, die de deuren op maat gaat maken voor je, dan zul je weer meer manuren kwijt zijn.

En dit antwoord heeft niets met komkommertijd te maken in de keukenbranche. ( is dat er dan ?? )

En als je volhoudt met renoveren, kijk dan eens bij
http://www.keukenvernieuwer.nl/

superrobbie
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:08

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door superrobbie »

juist bij de bedrijven die aangegeven worden is het duurder een kleine zelfstandige hoeft er alleen zelf maar aan te verdienen en heeft dus geen last van de tussenhandel die het duur maakt!

renoveren is zeker de moeite waard en prijstechnisch ook goedkoper dan een geheel nieuwe keuken!

boekhour
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2003 11:06

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door boekhour »

Zoals ik in mijn eerdere posts al stelde is de bedoelde keuken redelijk modern (1998-1999) en is ook opgebouwd met standaardmaten, 60cm breed, hoogte iets van 72. Ofwel we hebben hier niet te maken met een jaren 70 model met ongebruikelijke maatvoeringen waarbij dus veel maatwerk noodzakelijk is.

Daarom denk ik juist dat het prijstechnisch juist wel interresant kan zijn. Wie is het hier, naast de veelal nuttige reacties van degene die al op deze thread gereageerd hebben, wel of niet mee eens?

En voor speciaal voor robbie, welke zaak zit redelijk in de buurt van mij, waarvan jij denkt dat zij goed een keuken kunnen renoveren?

superrobbie
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:08

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door superrobbie »

de zaak die ik bedoel is de keukenkenners uit venray die hebben het hele productieproces zelf in handen.
uit mijn ervaring weet ik dat ze al veel keukens gerenoveerd hebben met nieuwe deuren apparatuur en blad e.d.
ze doen daar alles zelf dus het zaagwerk,freeswerk,schuurwerk en spuitwerk.
en mijn ervaring daarmee is dat het prijstechnisch zeer goed was en een goede service verleend werd!

ik hoop dat je er iets aan hebt en anders lees ik het wel!

boekhour
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2003 11:06

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door boekhour »

Bedankt robbie,

Maar is al dat zaagwerk wel nodig met die standaard fronten van 60cm breed?

Groetjes

superrobbie
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:08

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door superrobbie »

ja dat is nodig omdat ze het product zelf maken ze krijgen dus een plaat mdf binnen en daar zagen ze de deurtjes dan van dus ze moeten altijd zagen!
voordeel hiervan is dat je elk gewenst model kunt krijgen dus je zou ook het mooie van twee verschillende deuren bij elkaar kunnen voegen en zo een uniek model krijgen wat niemand anders dan heeft!
en je kunt er kiezen uit zo'n 500 verschillende kleuren omdat ze het spuitwerk ook in eigen beheer doen!

ik hoop dat je er wat aan hebt!

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door gast286 »

Standaard in keukenland zijn de breedte en de nismaten, de hoogte indeling ofwel de rastermaten verschilt per fabrikant.
Daarom zal op renoveren ofwel op maat maken van nieuwe deuren en ladefronten een prijzig verhaal worden en zeer waarschijnlijk duurder zijn dan kompleet nieuwe kasten.
Ook montage technisch zal dit goed in de papieren lopen en uiteindelijk was dat vraag nr. 1 volgens mij.
Enige manier om het zeker te weten is op stap te gaan om offertes te laten maken van beide alternatieven.(en niet alleen materiaal maar zeker ook de arbeid)

boekhour
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2003 11:06

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door boekhour »

Zo te lezen zijn de meningen nogal verdeeld. Uitstekend overigens dat hier nu de diverse kanten van de zaak worden belicht. Ga ga beslist op onderzoek, cq offertes opvragen ed. uit en laat jullie weten of het de moeite waard is om te doen.

Ikzelf ben nog steeds van mening dat je een stuk goedkoper uit zult zijn, 30-40% van de nieuwprijs voor een zelfde soort keuken. En daarbij ook nog eens de uitstraling hebbende van een nieuwe keuken. Maar goed, we zullen zien.

Gesloten