LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hästens bedden

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
baggersan
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2005 14:13

Hästens bedden

Ongelezen bericht door baggersan »

Ik zit er over te denken een Hästens bed aan te schaffen.

Nu ben ik al enige tijd opzoek naar reacties van mensen welke reeds zo'n bed hebben aangeschaft. Het kan natuurlijk zo zijn dat het alleen maar positieve reacties zijn maar dan zou ik er graag ook een paar horen. Afhankelijk van het type wat je kiest kunnen de bedden nog al prijzig zijn, heb veel over voor een goed bed, maar zou niet graag een kat in de zak kopen.

Graag zou ik wat reacties zien.

baggersan
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2005 14:13

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door baggersan »

Of zijn waarschijnlijk de mensen welke hastens bedden kopen niet op de trosradar site aanwezig.

Dat kan toch bijna niet waar zijn.....

kom op mensen waar blijven de serieuze reacties.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door ronald g »

Uw vraag is nog niet belangrijk genoeg want legio lease verdient de voorkeur. Die slokt alles op. Maar wat het bed aangaat zou ik eerst goed op internet zoeken op google zal er wel genoeg over te vinden zijn.
Mijn mening is als u nu goed slaapt en uitgerust wakker wordt kan een nieuw bed enkel maar tegen vallen.

Evert Jaspers
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2005 02:02
Contacteer:

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Evert Jaspers »

Voordat je een bed aanschaft kun je het beste een spierspanningsmeting laten doen. Kijk op de website van de Stichting Voorlichting Slaapcomfort :
SVS www.beddenadvies.nl

carlocab
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2005 23:08

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door carlocab »

mijn advies is doe het niet!!
een hastens ligt heel lekker maar geeft geen ondersteuning.
Als je op zoek bent naar een goed ondersteunende boxspring kies dan voor v-spring.
bij hastens koop je voor 50 % lucht omdat de pocketveren in lijn liggen en niet honiggraadsgewijs ( dus veel ruimte tussen de veren ).
Een hastens bed koste 5 jaar geleden de helft van de prijs maar nu betaal jij alle reclame.

Evert Jaspers
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2005 02:02
Contacteer:

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Evert Jaspers »

Primair is voordat je iets koopt: laat het objectief meten.
Secondair: Door het ontbreken van zones zal het zwaardere bekken meer naar beneden zakken en de lichtere voeten zullen omhoog komen. Om die reden zullen waterbedden, luchtbedden, boxsprings en ook de zogenaamde Nasa-schuimmatrassen een soort doorgezakte houding veroorzaken.
Indien er in een slaapsysteem (ondervering + matras) zones zitten moeten ze wel op de gebruiker aansluiten. En of dat zo is, kan met een spierspanningsmeting individueel vast worden gesteld.
Ik waag te betwijfelen of een honingraadsgewijze opstelling van pocketveren de oplossing kan bieden. Niet alleen de vorm van de zonering, maar ook de gebruikte draaddikte en afdekmaterialen bepalen de mate van de individuele ondersteuning.
Als we bij producten als Håstens, maar ook V-Spring kijken naar de prijs/kwaliteitsverhouding heb ik wel de indruk, dat die verhouding scheef is.
Concluderend: laat eerst een spierspanningsmeting doen en kijk op de website van de Stichting Voorlichting Slaapcomfort: www.beddenadvies.nl

minimoke
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 mar 2006 10:39

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door minimoke »

hallo

Wij hebben sinds januari een Hastens bed en het is heerlijk.
Mijn man heeft een hernia en heef nu geen last meer van zijn rug als hij 's morgens opstaat. :D
Ikzelf heb altijd problemen gehad met het in slaap komen en werdt vaak wakker om vervolgens dan weer lang wakker liggen, nu we het hastens bed hebben ben ik zo vertrokken en slaap meestal tot de volgende morgen door.
De kosten ja het is niet niets maar wij hadden het er graag voor over want een goede nachtrust is onbetaalbaar!!!
Er zullen ook wel andere goede bedden zijn maar die zijn ook niet goedkoop.
Een nadeel... je wil eigenlijk niet meer opstaan... :lol:
Wil je een hastens echt uitproberen dan moet je eens naar een hotel gaan waar ze deze bedden hebben (deze staan op de site van hastens)

Bepje
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:19

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Bepje »

Zoals ik al schreef in het topic over tempur matrassen hebben wij sinds oktober vorig jaar een Hastens Citation. Hiervoor tien jaar geslapen op een waterbed, waarvan de laatste vier jaar ik steeds minder goed sliep, altijd met pijn in mijn rug wakker werd en heel slecht in slaap kon vallen. Mijn man transpireert nogal als hij slaapt. In een Hastens word je nooit wakker omdat de dekens aan je vast plakken of omdat je het koud hebt. Het is eigenlijk of je het bed niet voelt. Ik zelf val altijd in no time in slaap en word nooit meer midden in de nacht wakker. Mijn advies is: laat je goed voorlichten over diverse bedden (merken) in die prijsklasse, en kies wat je het meeste aanspreekt. Of dat nou Hastens moet zijn of een ander merk, dat kan een ander je niet adviseren. Ik heb gekozen voor de natuurlijke materialen en zelfs geen rubber in de matras, maar een ander zal misschien gruwen van het idee te slapen op paardenhaar! Overhaast je niet, slaap er nog een (paar) nachtje(s) over als je twijfelt. Met een bed van deze kwaliteit kun je namelijk erg lang doen, bij Hastens vervang je eens in de 6-8 jaar alleen de topmatras, op de rest krijg je 25 jaar garantie, en in principe gaan ze nog langer mee. Wij hadden uitgerekend dat al die goedkope klonen je op termijn minstens net zoveel kosten, terwijl ze bij lange na niet zoveel comfort bieden. Ik heb van mijn aankoop nog geen seconde spijt gehad. Als je het geld ervoor hebt; doen! Slaap lekker!

baggersan
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2005 14:13

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door baggersan »

Ik heb inmiddels een hastens aangeschaft, en deel de mening van de mensen die hierboven ook in het bezit zijn van zo'n bed. Ik heb geen moment spijt van deze investering. De nachtrust is er erg op vooruit gegaan, en de rugpijnen zijn ook zo goed als verdwenen. In een woord TOP. Dus mensen als je er echt iets over wilt zeggen probeer eerst maar eens zo'n bed voordat je oordeelt opbasis van prijs. Goede nacht rust is namelijk onbetaalbaar.... Daarnaast ik heb voor de aanschaf diverse bedden bekeken welke van het zelfde type namelijk boxspring waren, de echte topbedden conclusie daarbij de overige toppers zitten allemaal in dezelfde prijs klasse.

Een tevreden slapper

Barbarella
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2006 09:31

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Barbarella »

Sinds 2 weken slaap ik nu op een Hastens Sheraton. Het is inderdaad niet goedkoop, voor die prijs kan je tenslotte een leuke auto kopen. Maar het slaapt zo lekker, niet normaal meer. Zelf sliep ik al jaren slecht: niet kunnen slapen, draaien, vaak wakker worden... zelden een goede nachtrust. Nu lig ik in mijn bed en slaap. Niet meer draaien, niet meer wakker, maar gewoon slapen. Het is bijna jammer dat je niet wakker ligt om meer te kunnen genieten van dat heerlijke bed.
Ik ga nu zelfs vroeger naar bed om eerst nog even te kunnen genieten van het liggen op het prinsheerlijke bedje. Geen moment spijt van deze enorme uitgave!

eharen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2006 16:01

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door eharen »

Ook ik zit te denken om een Hastens aan te schaffen. Vraag voor de personen die er een hebben aangeschaft: Is het gelukt om over de prijs te onderhandelen en zo ja, hoeveel heb je er af kunnen krijgen?

minimoke
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 mar 2006 10:39

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door minimoke »

Het ligt eraan hoeveel en wat je koopt, wij hebben drie bedden (twee voor ons zelf en een voor onze dochter) gekocht met daarbij dingen zoals lakens, dekbedden, overtrekken, kussens en zo.
Ik geloof dat de prijs van de bedden vaststaat maar wij hebben dus bijna alles wat erbij kwam er gratis en/of met korting bij gekregen.
Niet met het eerste bod accoord gaan maar een aantal keren vragen of er nog iets af kan of nog iets gratis erbij....:).
Dus niet alles meteen bestellen maar een aantal dingen weglaten zodat je de spullen er gratis bij kan krijgen die je ook echt nodig hebt.
Wat ook wel helpt is dat je aangeeft dat het een heel bedrag is wat je moet uitgeven en dan lang twijfelen ......... :wink:


Succes

Barbarella
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2006 09:31

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Barbarella »

@eharen: over de prijs van het bed viel niet te onderhandelen, wel over extra's zoals hoeslakens, onderlakens, kussens en dekbedden. Die kwamen er gratis bij of met heel veel korting.
Succes!

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Wubo »

Ohww mahnn.. ik heb ongeveer 5jaar terug voor het eerst op een Harstens gekegen om te testen, jeejz. ik droom er nu nog over.
Kzou mijn auto er nog voor inruilen :wink:

Cynthiav
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2006 12:47

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Cynthiav »

Wij zijn ook bij Hastens geweest en bij andere boxspring merken gemaakt van alleen zuiver natuurlijke materialen en Zweedse veersystemen.
Hastens is een goed bed voor een absurde prijs, daar zijn wij inmiddels achtergekomen.
Uiteindelijk hebben wij gekozen voor een Lavital bed, het slaapt fantastisch. Veel goedkoper en veel langere garantie, wat getuigt van hun perfecte kwaliteit.
Ga absoluut verder kijken dan hastens en zijn marketing verhaal, er zijn nog meer aanbieders in Nederland die u veel minder geld kosten.

Kijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:05

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Kijk »

Sinds mei 2006 een Hastensbed. Het eerste dat opvalt is de kuilvorming (bij een tweepersoonsbed moet ieder dus in z'n eigen kuil). Nadeel van de kuil is dat het op de zij/op je schouder akelig hard ligt (samengeperst paardehaar?). De kuil omsluit de arm waardoor deze soms wordt afgeklemd (bonzend gevoel in arm/slechte bloedtoevoer). Als de kuil eenmaal is gevormd, werkt een andere houding in de voorgevormde kuil tegen. De kussens, van Hastens worden snel plat en hard. Temperatuur in bed is wel goed.

johnjohn
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2007 13:10

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door johnjohn »

Ik heb nog nooit zo'n onzin gelezen over de Hastens bedden.

Wij slapen al jaren op die bedden en ze zijn elke eurocent waard.
Ik zou iedereen adviseren er eens een nachtje op te gaan slapen. Diverse hotels bieden dat aan.

Je eigen ervaring is toch altijd de beste.

Bezuinig niet op een gezonde nachtrust en ga er voor.

61Helena
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2007 10:42

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door 61Helena »

Ik wil er graag een aanschaffen, maar ik begrijp dat er verschil in de hardheid van het matras zit? Wie kan mij daar meer over vertellen?
Groetjes Helena :?:

johnjohn
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2007 13:10

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door johnjohn »

Helena,

Ik denk dat dit zo persoonlijk is dat je het moet ervaren.
En alles heeft z'n prijs.

Een methode die voor mij heeft gewerkt was:

- Budget vastgesteld
- Documentatie opgehaald
- Proef gaan slapen in hotel die over Hastens bedden beschikt.
- De dag erna direct de andere mogelijkheden in de showroom ervaren.

Ik slaap er nu al 6 jaar op en wil nooit meer anders.
Overigens heb ik gekozen voor de 105 cm brede uitvoering.

vr.gr.
Johnjohn

Veldt01
Berichten: 984
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Ik denk dat dat een goed advies is. Hästens bedden zijn goed maar zeker niet heilig. Drie kennissen van ons hebben Hästens bedden, Een is zeer tevreden twee absoluut niet hetgeen wordt veroozaakt door de wel heel snelle kuilvorming (binnen twee jaar door inklinken paardehaar???).
Dus gewoon kijken of een Hästens binnen je budget valt en of er alternatieven zijn die beter bij je passen.

Gesloten