LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen videobanden meer?!?!?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Bailey »

Gisteren wilde ik een videoband gaan kopen, maar blijkbaar ben ik nog 1 van de weinigen met een videorecorder, want Van Gent had er nog eentje (alleen van 3 uur) en deelde mee dat ze ook niet meer zouden komen, omdat dat over is. Its had er nog 3 in 1 verpakking, maar daar zouden ze ook niet meer komen.

Ik heb een goede videorecorder en een goede dvd-speler, waarom zou ik dan eendure dvd-recorder gaan kopen? Jammer dat je dus door de bedrijven en winkeliers daartoe wel verplicht wordt gesteld.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door mr T. »

Wat een onzin zeg. Onbespeelde videobanden worden nog gewoon verkocht bij zo ongeveer elke electronicawinkel, Vroom en Dreesmann, Hema, Blokker en Kruidvat. Als je een VHS-recorder hebt tenminste.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Bailey »

Blokker had ze inderdaad nog wel, maar de electronicazaken stoppen er dus mee. Ik hoop dat de rest ze gewoon blijft door verkopen, want ik ben niet van plan om binnen nu en een jaar een dvd-recorder te gaan kopen.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Jonjo »

Koop een voorraadje hoef je over enige tijd niet te zeuren dat de winkels er mee stoppen. Gek he dat ze er mee stoppen, dat is om dat ernagenoeg geen vraag meer is en teveel producten waar geen of nauwelijks nog omzet in zit kosten de winkelier geld.

antialles
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:44

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door antialles »

Wat een gezeik, welkom in het jaar 2006.

Ik ga toch ook niet naar een electronicazaak om casettebandjes te kopen. Ik vraag toch ook bij de Free record shop niet of ze de nieuwste van U@ ook op Langspeelplaat hebben.

Koop gewoon een hd recorder.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Bailey »

Voor mijn oma neem ik regelmatig lp's op op een bandje. Dit is voor haar makkelijker en mijn oma is bijna 92 en gaat zeker geen cd/dvd speler kopen. Dus ook casettebandjes koop ik nog.

Er is wel degelijk vraag naar, want ik heb eens rondgevraagd en er zijn nog genoeg mensen met een videorecorder, dus die opmerking klopt niet.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Bailey »

Koop gewoon een hd recorder.
Is goed hoor! Krijg ik van jou dan geld, want ik heb niet zoveel. En wat ik al eerder schreef, mijn dvd-speler en video werken allebei prima en zijn nog niet zo oud. Zie het nut er verder niet van in om die te gaan vervangen.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door mr T. »

Ik ga toch ook niet naar een electronicazaak om casettebandjes te kopen.
Ik ga wel, want heb nog een heel erg goed tapedeck er staan en een hele goede videorecorder. Denk dat er nog genoeg van die apparaten in huishoudens aanwezig zijn. Er is dus nog steeds wel degelij vraag naar. Mijn ervaring is trouwens dat aan cassettebandjes wel heel moeilijk is te komen en dat er eigenlijk nog maar één merk (TDK) goed leverbaar is. Alleen bij Scheer en Foppen en bij de Mediamarkt tref ik ze nog.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Voor mijn oma neem ik regelmatig lp's op op een bandje. Dit is voor haar makkelijker en mijn oma is bijna 92
Ah maak je druk op die leeftijd hoor je toch niet meer het verschil tussen vader Abraham, een wekker of een bandje met alleen maar ruis :wink:

Gebakken Makreel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 nov 2005 16:54

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Gebakken Makreel »

Nou dan ken jij zijn oma niet, die loopt nog de polonaise op naaldhakken :lol: :lol: :lol:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

En niet alleen dat, ze boert het wilhelmus in stereo.

Alle 64 coupletten.


Van Cassettebandjes weet ik het niet, maar videobanden zijn bij de Aldi nog volop te koop. Soms in verpakkingen van 5, soms per 3. Drie- en vieruurs-banden.

Gebakken Makreel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 nov 2005 16:54

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Gebakken Makreel »

Ja maar bij de Aldi krijg je geen zegeltjes en daar is het oma om te doen

antialles
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:44

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door antialles »

Is goed hoor! Krijg ik van jou dan geld, want ik heb niet zoveel.
ga dan gewoon wat meer werken... het is 2006 een tapedeck met dolby ruisonderdrukking is niet meer van deze tijd.

We gebruiken toch ook niet meer van die losse grote banden, omdat er beter is.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik maak al werkdagen van 10 uur, vind het wel meer dan genoeg hoor!! Heb alleen ook kosten, zoals zoveel mensen. En daarbij, het gaat me niet alleen om het geld. Ik heb 2 apparaten die goed werken en nog niet oud zijn, waarom zou ik dat vervangen? Alleen om met mijn tijd mee te gaan?? Rot toch op man, dan gaat de helft van de mensen niet met zijn tijd mee.

Daarbij....ik heb nu 3 jaar adsl, werk in de ict enz. en ik ga echt wel met mijn tijd mee. Ik heb er nu alleen geen geld voor en vind het gewoon niet nodig! Net als velen met mij.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Kom! kom!, laten we het een beetje netjes houden!, laat oma in haar waarde!, :lol:

Het is geen alledaagse hobby meer lp's opnemen op cassette bandjes,

Vroeger honderden van die bandjes opgenomen, nu liggen ze boven op zolder te verstoffen, het cassettedeck ( autoreverse!, dolby C nr. , ) staat maar wat werkeloos in de hoek!, de CD en DVD heeft het werk overgenomen!,

En wanneer je het gebruiks gemak gewend bent, ga je niet meer werken met banden of cassette bandjes,

Gemak én kwaliteit dient de Mens!,

Wel moet ik een kleine kanttekening maken waar cassette band weer beter in is,

Laat een cd maar eens los slingeren in het handschoenvakje van de auto,

Deze komt na een half jaar mat uit dit kastje, en is niet meer te draaien door de krassen die op het oppervlak zijn gekomen,

Een rondslingerende cassette wind het met dit opzicht op alle fronten, die cassettebandjes waren robuust, alleen..., wanneer de band vastliep om het toonasje of rubberrolletje wikkelde, had je bij die autocassettespelers een probleem,

In het ergste geval moest de cassettespeler uitgebouwd worden om de soms wel een meter cassetteband te verwijderen!, eigenlijk zonde van die vrije middag!, die er soms wel voor nodig had!. :lol:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

christusje
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jan 2006 19:27

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door christusje »

Ik werk in een electronica zaak en wij kunnen nog gewoon bandjes en dergelijke leveren. Of ik ze op voorraad heb is vraag 2 omdat de afname laag ligt. Maar bestellen is nooit een probleem. :wink:

Chris de Boden
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jun 2005 00:47

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Chris de Boden »

Dan ben ik helemaal ouderwets :D
Ik gebruik nog een bandrecorder en een platenspeler :D

Zowel aan bandrecorderbanden als aan (nieuwe)platen kan ik nog aankomen al moet ik er meer moeite voor doen. (puur voor hobbie doeleinden)

Cassettebandjes: Tja, als je geen waarde aan kwaliteit hecht kun je nog voldoende "Type-I/normal" tapes krijgen. "Type-II/Chrome" wordt al veel moeilijker en "Type-IV/Metal" is alleen nog maar 2e hands te verkrijgen.
Jammer voor diegene die een duur cassettedeck hebben. Het cassettedeck is verdrongen door de pc met brander.

Videobanden hetzelfde liedje ongeveer, de pc met dvd brander en hdd/dvd videorecorder zijn de oorzaak van het uitsterven van de videoband.

We leven in 2006, de technieken zullen elkaar alleen nog maar in een steeds hoger wordend tempo opvolgen en je heb 2 keuzes:
-Meegaan met je tijd en inversteren.
-Niet Meegaan met je tijd, maar dan moet je ook niet mopperen achteraf!!!

Uiteindelijk hebben we al deze moderne technieken te danken aan de computerindustrie.
Dit heeft voor en natuurlijk ook nadelen en je kunt je er alleen maar bij neerleggen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Bailey »

-Meegaan met je tijd en inversteren.
-Niet Meegaan met je tijd, maar dan moet je ook niet mopperen achteraf!!!
Ik ga wel degelijk mee met mijn tijd!! Ik heb alleen geen zin om 2 goede apparaten weg te gooien en daarvoor een nieuwe te kopen.

En mopperen? Het is toch belachelijk als de meerderheid van de Nederlands nog een videorecorder heeft dat er bijna geen lege videobanden meer zijn? Zolang er vraag naar is, vind ik dat ze gewoon verkocht moeten worden.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door mr T. »

We leven in 2006, de technieken zullen elkaar alleen nog maar in een steeds hoger wordend tempo opvolgen en je heb 2 keuzes:
-Meegaan met je tijd en inversteren.
-Niet Meegaan met je tijd, maar dan moet je ook niet mopperen achteraf!!!

Uiteindelijk hebben we al deze moderne technieken te danken aan de computerindustrie.
Dit heeft voor en natuurlijk ook nadelen
Blijkbaar is het niet de consument die bepaalt waar vraag naar is, maar de electronicaindustrie. En blijkbaar is iemand die geen goed werkende apparaten bij straat wil zetten ouderwets.

Jeepeedewee
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:31

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Jeepeedewee »

Je kan overal nog bespeelde en onbespeelde VHS-banden kopen. Zelf koop ik ze bij een particulier die er vanaf wil en vaak met hele mooie films erop. 1e opnamen, dus ze gaan nog jaren mee. Ik betaal er 7,50 voor. Dus als je nodig hebt, kan ik je helpen. :D

Gesloten