LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geef kleur aan uw leren bank

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

geef kleur aan uw leren bank

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ik zit er over te denken om mijn leren bankstel over te laten spuiten door secondleatherlife. Het is een duur bankstel van leolux, nog niet zo heel oud maar ik vind de kleur vreselijk. Het hoeft van mij geen 10 jaar meer mee tegaan. Ik zou er gewoon nog een paar jaar mee willen doen. Ik ben echter zo vreselijk uitgekeken op de kleur dat ik de gok van het verfen wil wagen. De banken zijn nog in prima conditie. Heeft iemand hier ervaring mee?

jdumont
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2006 18:47

Re: geef kleur aan uw leren bank

Ongelezen bericht door jdumont »

Ik heb recentelijk mijn bankstel laten repareren (er was een scheur in het leer) en laten verven bij Marco Leer in Nuth. De prijs bedroeg voor een 3-2-1-zit combinatie € 1000,00. Ik was verbaasd over het resultaat. Het bankstel ziet weer uit als nieuw. Ik zou het zomaar weer doen.
Ter completering moet ik er wel bij zeggen dat het bankstel geverfd werd in de originele kleur. Ik was echter in de gelegenheid, de werkplaats van voormelde firma te bezoeken en heb daar bankstellen gezien die in een kompleet andere kleur geverf waren. Resultaat: verbluffend.

antoinettevanmulken
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2006 19:41

Re: geef kleur aan uw leren bank

Ongelezen bericht door antoinettevanmulken »

Ook mijn ouders en ik hebben een aantal jaren geleden onze bankstellen laten verven bij Marco Leer te Nuth. Goede service,
Prijs/kwaliteit is uitstekend. Voor dat geld krijg je geen niuew bankstel en vooral geen Leolux. U maakt telefonisch een afspraak. Marco komt bij Uw thuis kijken. U krijgt een prijsopgaaf. Het bankstel wordt opgehaald en weer thuisbezorgd. Tenminste zo ging dat bij ons.
Ik zou zeggen ga ervoor.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: geef kleur aan uw leren bank

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Bedankt voor jullie reakties. Secondleatherlife was eerts een franchise onderneming van Marco leer. Het klinkt goed. Ik denk dat ik de gok maar waag! De romp zal zeker mooi worden en ik kan bij minder resultaat van de kussens, deze opnieuw laten bekleden met bijv. Alcantara.

jozefakie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2006 10:46

Re: geef kleur aan uw leren bank

Ongelezen bericht door jozefakie »

Helaas, maar er moet toch ook iemand zijn met niet al te beste ervaringen.
Ook ik heb Marco Leder ingeschakeld om mijn 2,5-zitsbank in een andere kleur te laten verven. Helaas begon de verf al na enkele maanden te bladeren. Er is toen iemand van Marco Leder gekomen en heeft het trachten te repareren door plaatselijk de verf te verwijderen en er nieuwe op te doen. Dat mocht niet baten want binnen enkele weken was het weer zover. Ik heb toen een pot onderhoudsverf gratis toegezonden gekregen en na iedere behandeling (maandelijs!)zag ie er weer als nieuw uit. Tijdelijk natuurlijk.
In eerste instantie was de service van Marco Leder prima. Maar na diverse telefoontjes zouden ze toch weer eens willen komen kijken maar dat is helaas nooit gebeurd.
Bij mij is het dus helaas anders gelopen en heb er dus niet veel plezier meer van gehad. Ik zou het dus nooit meer doen,

dbode
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2006 13:19

Re: geef kleur aan uw leren bank

Ongelezen bericht door dbode »

Toen wij 8 jaar geleden verhuisden besloten wij ook onze bank te laten verven. er waren veel kale plekken gekomen, maar de constructie was (en is!) nog steeds goed (bankstel stamt uit 1990). Wij hebben de originele kleur behouden (aubergine), het werk werd uitgevoerd door Marco leder. Ik weet niet meer welke vestiging, maar ik denk Almere (wij woonden toen in Almere) of de dichtsbijzijnde Marco Leder vestiging.

Het resultaat was perfect, echt weer de originele kleur en een als nieuw bankstel waar wij inmiddels weer 8 jaar mee gedaan hebben. Nu wordt het wel tijd om weer eens te kijken wat we gaan doen, de slijtage houd je niet tegen.

Onze conclusie is in ieder geval dat we geen spijt hebben gehad van deze actie, en in een vergelijkbare situatie hetzelfde weer zouden doen.

bresco
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2006 00:05

Re: geef kleur aan uw leren bank

Ongelezen bericht door bresco »

reactie voor loesje

Ik heb ongeveer 4 jaar geleden mijn Rolf Benz bankstel laten spuiten bij Second Leather Life te Nijmegen en ook in een andere kleur hij was n.m.l groen en ik heb hem in een lever kleur laten spuiten.

Ik ben daar ontzettend tevreden over en zou het zeker als het nodig zou zijn weer laten spuiten. De service is erg goed.

Ik kan het je zeker aanraden!!

boschke7
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2009 12:49

Re: geef kleur aan uw leren bank

Ongelezen bericht door boschke7 »

Nu ben ik dan wel benieuwd wat doorgaans de prijs is bij het laten overspuiten van een leren bank. Laten we een moderne ruime driezitter nemen. Heeft iemand hierover nog iets toe te voegen? Ik denk dat er meer mensen zijn die zich dit afvragen.
Verder rest mij de vraag welk bedrijf de beste optie biedt kwalitatief gezien, daarbij rekening houdend met de prijs.
Heeft iemand goede ervaringen met een leerherstelbedrijf/spuiterij in de provincie Gelderland?
Alvast bedankt.
Vr. grtjs. :?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: geef kleur aan uw leren bank

Ongelezen bericht door jor »

1 topic openen is genoeg hoor, 3 maal hetzelfde bericht is ook nog tegen de forumregels :wink: .
Bijdragen mogen niet te lang zijn en maar één (1) keer worden geplaatst.

Gesloten