LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@ nicolle 71:

Je moet allereerst dat contract binnen 7 dagen aangetekend terugsturen. Als je dit niet doet, zit je aan het contract vast en wordt je contract bij NUON opgezegd. Dan krijg je een boete van Nuon en als je weer van de NEM naar Nuon wilt overstappen, krijg je een boete van de NEM.

Ik was vanavond op een verjaardag en daar was een meisje van 15 die in een callcenter in Rotterdam werkt. Daar moeten ze o.a. ook contracten voor de NEM binnen slepen. Volgens haar, kan het niet dat mensen zomaar een contract toegestuurd krijgen. Als de klant over wil stappen, moeten de callcentermedewerkers zeggen dat er een bandopname wordt gestart en er op de vragen uitsluitend met 'Ja' geantwoord mag worden. Als laatste wordt gevraagd of u begrepen hebt dat u een overeenkomst bent aangegaan. De chef controleert de telefoongesprekken incl de bandopnames. Als die niet goed zijn, foute informatie enz. wordt de klant teruggebeld om de bandopname overnieuw te doen. Ik heb haar en de overige aanwezigen natuurlijk verteld wat voor berichten op dit forum binnenkomen, maar volgens haar ging het in hun callcenter niet zo. Ben er maar over opgehouden want m.n. de ouders raakten nogal geirriteerd over mijn opmerkingen.
En wieweet werken ze niet overal hetzelfde.

Om een lang verhaal kort te maken: Je zegt dat je 100% zeker bent dat je niet om dit contract hebt gevraagd. Mijn vraag is: heb jij een bandje in moeten spreken na je vraag om informatie, of niet.
Zo ja, dan ben je telefonisch een overeenkomst aangegaan, maar die kun je binnen 7 dagen aangetekend ongedaan maken.
Heb je geen bandje ingesproken is er geen overeenkomst. Dan moet je voor de zekerheid dat contract wel terugsturen met een briefje erbij en de overeenkomst nietig verklaren omdat je nooit telefonisch een overeenkomst bent aangegaan.

Daarnaast kun je een klacht indienen bij www.consuwijzer.nl Veel succes!

@ Allen, reageer maar niet op de link die ik in mijn vorige reactie geplaatst heb. Allereerst ging het daar over Natasja Froger en nu even over Maurice de Hond en ten 2e reageren er ook mensen waar je geen discussie mee kunt voeren.


@ Gerard, wat een rare gang van zaken weer met die geschillencommissie. Hoop voor je dat de NEM i.d.d. eiren voor haar geld heeft gekozen. We horen het nog wel!

@ Alle nieuwe gedupeerden: Waarschuw uw familie, vrienden, kennissen collega's en buren voor deze oplichters, mondeling en per mail en laat ze die mail ook weer doorsturen naar hun familie enz.
Wij denken hier dat de praktijken van de Nederlandse Energie Maatschappij, na de uitzending van RTL Boulevard inmiddels wel bij veel mensen bekend zijn, maar dat is, gezien de vele nieuwe klachten, nog steeds niet zo. Verder allemaal veel sterkte en succes!

poes666
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2009 11:34

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door poes666 »

OOk ik ben vandaag voor de 7e keer benaderd door NEM, en dankzij deze forum,ben ik me nu eens echt gaan verdiepen in de prijzen en aanbevelingen en wie nu echt voor mij de goedkoopste zou zijn en wie de beste service heeft met weinig addertjes onder het gras, RARA Dat is dus absoluut NIET; NEM! Ben blij dat ik eerst alles heb gelezen want ook mij wilde hij het pakket toe sturen, nu bellen ze mij over twee dagen terug, en dan mogen ze het lekker houden! Mensen mijn advies snuffel op het web, daar haal je nog steeds de meest info vandaan.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mar42 »

nooit iets betalen ook niet aan een deurwaarder als je dit kan betwisten zij moeten met bewijzen komen en niet jij, wat je moet is ze een brief schrijven waarin jij het bedrag betwist en hu duidelijk maken dat je nooit bij de NEM hebt gezeten en dit ook absoluut nooit zult doen, tevens maan je hun het eerdere bedrag wt je hebt betaald aan hun terug vorderen met rente en kosten en gaan zij hier niet op in van het terug betalen dan meld je hun dat je ze een week tot 2 weken de tijd geeft anders ben je genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.
En als zij driegen met dat ze naar de rechter stappen dan vermeld je prima dan zien we elkaar voor de rechter. :wink: :wink:

Maar zou zeker het geld ook terug halen als ik jou was :wink:

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mar42 »

wellicht heb je hier wat aan ;


Voorbeeldbrief - Algemene klacht aan energiebedrijf


Quote:

Afzender

Naam

Adres

Postcode en woonplaats

e-mail

Aan

Naam Energiebedrijf

Adres

Postcode en plaats

Betreft: Klacht over [onderwerp klacht]

Geachte mevrouw, meneer,

Bij deze wil ik mijn klacht aan u kenbaar maken. Het betreft de volgende de klacht:

[korte omschrijving klacht].

Ik verzoek u vriendelijk om binnen vier weken op mijn klacht te reageren. Indien mijn klacht binnen deze termijn niet is afgehandeld, zie ik mij genoodzaakt om mijn klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Energie en Water.

Hoogachtend,

[Uw naam en handtekening]

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mar42 »

en nog een waar je wat aan hebt:



Voorbeeldbrief - Brief aan Geschillencommissie Energie en Water



Quote:
Afzender

Naam

Adres

Postcode en woonplaats

E-mail

Aan

Geschillencommissie Energie en water

Postbus 90600

2509 LP Den Haag

Betreft: geschil met [naam energiebedrijf]

Woonplaats, datum

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een geschil met mijn energiebedrijf. Deze klacht heb ik eerder schriftelijk aan het energiebedrijf kenbaar gemaakt, maar tot op heden heb ik geen reactie ontvangen/ is mijn klacht nog niet naar tevredenheid opgelost. [weglaten wat niet van toepassing is]

Ik verzoek u vriendelijk om toezending van een vragenformulier naar onderstaand adres, zodat ik mijn klacht bij de Geschillencommissie Energie en Water kan indienen.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam en handtekening]

cathy1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2009 17:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door cathy1967 »

beste mar42

ik had de nem als een klacht gestuurt dat ik het er niet mee eens was ben nu zover dat de brieven naar de geschillencommissie en de sociale raadslieden onderweg zijn en je heb gelijk laat het maar voorkomen dan betalen doe ik niet!!!
groetjessss

(die eeerste brief heb ik 7weken terug gestuurt naar nem en vandaag naar de geschillencom. maar bedankt dat je zo meeleeft :oops: )

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

De consumentenbond gaat nu achter de consumentenautoriteit aan om deze ambtenaren wakker te krijgen op de naleving van de wet OHP (Oneerlijke HandelsPraktijken).

http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... lspraktijk

Eindelijk...

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mar42 »

:wink: :wink: oke mooi zo en graag gedaan hoor als ik kan helpen kan ik het niet laten, hoop voor je dat het snel opgelsot word en uiteraard je geld terug krijgt :D :D

cathy1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2009 17:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door cathy1967 »

je kan me dus ook gewoon mailen toch?
advies altijd welkom

groetjes

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Cathy1967,
Vergeet bij de geschillencommissie niet dat je een beroep doet op de wet OHP!
Dat is letterlijk het ENIGE wat daar kans maakt.
Ik hoop echt dat naast het vrijwel zeker gelijk hierop, dat de consumentenbond er echt die schadevergoeding doorheen krijgt bij de consumentenautoriteit!

Gelukkig wordt eraan gewerkt nu.
1500 klachten in behandeling. Dat is niet mis.
Plus 2 miljoen slachtoffers binnen EEN jaar in nederland. Dat is ook niet mis.
Vrijwel alle slachtoffers van die criminele NEM natuurlijk.

Danielb
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2009 00:43

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Danielb »

Ook ik ben slachtoffer geworden van de NEM.

Ik werd om 9 uur sochtend's op mijn mobiel gebelt door 1 van hun call medewerkers en ze probeerden mij te helpen overstappen naar hun.
Ik heb die jongen haar fijn uitgelegt dat ik uitwonend ben maar nog wel thuis sta ingeschreven en dus helemaal geen stroom betaal.
Dat kon die wel begrijpen maar vroeg aan mij of die wat vragen toch nog even met me kon doornemen, Ik dacht nou okee schiet maar op dan..
Nu blijkt dat ik ineens een mondeling contract heb afgesloten met de NEM..

Dat bleek omdat me ouders aan brief kregen aan mij gericht dat ik meterstanden moest invullen.. Toen ben ik gaan bellen naar hun klantenservice na 20 wachten kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn, En heb ik het hele varhaal uitgelegt. Volgens hem hoefte ik alleen maar een brief te sturen naar het hoofdkantoor van de NEM.
Zo gezegt zo gedaan.

Na een paarweken was mijn contract beeindigt :D .
Even later krijg ik een eindafrekening noto met een bedrag van 286 euro en nog wat cent, Met betrekking van het gas en electra dat ik heb verbruikt terwijl me ouders nooit een switch hebben gemaakt met hun oude nu nog energie leverancier..

Plus de kosten voor het beindigen van me contract..

Hoe komen hun dat aan die standen en kosten...

Heeft iemand hier evaring mee of enige informatie die jullie met mij willen delen...

Met vriendelijk groet een gedupeerde door de NEM...

Regina M
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2009 14:29

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Regina M »

Nog een slachtoffer van de NEM! Hallo allemaal.
Hier mijn verhaal : Ik ben al een poosje bij de NEM en dat ging tot een half jaar geden wel goed .Toen miste ik een maandtermijn en hoe dat is gebeurd weet ik nog niet , maar goed .Ik kreeg heel snel een boete en ik heb betaald , ik was immers in gebreke gebleven! Het geld werd eind januari van mijn rekening geschreven , tegelijk met de rekening van januari zelf .
Tot mijn verbazing kreeg ik in februari een brief van : jawel, channock chase !! Daarin werd mij gesommeerd om alsnog(weer ) te betalen . Ik gebeld en uitgelegd dat ik al had betaald , maar de NEM had nogal moeite met het vinden van het bedrag .Uiteindelijk na vele telefoontjes en brieven kon men idd achterhalen dat ik had betaald .Restte mij dan alleen nog de incassokosten !!!!!!
Ik ben dus niet van plan om incasso kosten te betalen over een bedrag wat al was betaald voordat het incasso buro was ingeschakeld.
Nu dreigd men met afsluiting indien ik niet binnen 2 dagen betaal !
Mag de NEM dit doen , ik loop immers niet achter met mijn maandelijkse termijnen ?Wat kan ik zelf verder doen ?
Ik heb verleden week mezelf weer aangemeld bij mijn oude leverancier, maar dat gaat nog wel even duren !
Heeft iemand tips ?

Speedyboy
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2009 16:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Speedyboy »

Ook ik ben belazerd door de NEM, ik ben na 4 maanden weer naar Eneco teruggegaan. Ik wou geen klant worden bij de NEM maar zij wilden dat graag. Ik bleef maar steeds NEE zeggen tijdens de bandopname maar ze namen er geen genoegen mee en riepen een manager die me iets ging uitleggen. Omdat ik te aardig was om de hoorn niet op te hangen heb ik gezegd vooruit dan maar. Nu willen ze dat ik 200 euro betaal voor de contractbeeindiging maar dat ga ik echt nooit doen, ze kunnen het vergeten.

Ten eerste wou ik geen klant worden bij de NEM maar dat wilden zij heel graag, ik weigerde 2 keer bij de bandopname. Ten tweede: Ze beloofden dat ik 10% minder zou betalen maar ik merk dat het duurder is omdat mijn verbruik heel laag is. Ten derde het zou heel makkelijk zijn omdat ik 1 gezamelijke rekening zou ontvangen, maar het klopte niet. Ik ontving ook van de ENECO andere rekeningen. Ik ben aardig maar als iemand mij op deze manier wil bestelen dan zou ik die personen graag in elkaar willen slaan.

Ik wou helemaal niet bij ENECO weg, ik was bij hun tevreden, natuurlijk heb ik een paar kieer extra moeten betalen omdat ik niet op tijd betaalde. Maar ik werd wel eerlijk behandeld en werd nooit onterect bestolen.

NEM verdient het geld door haar klanten te bestelen en leugens vertellen. Stap nooit over van de grotere Energiemaatschappijen (zoals ENECO, ESSENT, NUON) naar de kleinere die je alleen maar willen bestelen.

De overheid is hieraan ook schuldig want ze laten het zomaar toe. Als de overheid maar belastingcentjes binnenkrijgt dan is het goed net als met de softdrugs waarbij ze enorm eel belastinggeld ontvangen.

HANG GELIJK DE HOORN OP ALS JE DOOR DE CALLCENTERS BENADERD WORDT !!

Speedyboy
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2009 16:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Speedyboy »

Wij als gedupeerden moeten het samen tegen NEM opnemen.

Als je zo vaak tijdens de bandopname weigert dan moet het toch bij de NEM duidelijk zijn dat je geen klant wilt worden. Ik zei dat ik eerst op internet wou kijken wie ze waren omdat ik het niet vertrouw maar ze waren zo AGRESSIEF met hun verkooptruck en namen er geen genoegen mee. Ze wilden ten koste van alles dat ik onmiddelijk contract afsluit omdat ze wisten dat ik die dag op vakantie ging en geen tijd had om binnen 7 dagen alles uit zoeken.

NEM HEEFT HET SLIM AANGEPAKT OM GEEN VESTIGING VOOR DE BEZOEKERS TE HEBBEN OMDAT ZE WETEN DAT DIE OVERSPOELD ZOU WORDEN VANWEGE HUN WANPRAKTIJKEN.

Word GEEN KLANT bij de Nederlandse Energie maatschappij of STOP tot het nog kan!! Bij hun ben je geen klant maar een nummer warop er gescoord wordt !!

pablo greven
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2009 20:49

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pablo greven »

De ervaring met de NEM is verschrikkelijk slecht.
De NEM verkoopt een contract en geeft aan zij de opzegging met de vorige energie leverancier zullen regelen. Indien er echter nog een contract loopt met de vorige leverancier dan kan je een boete krijgen van 2x €250 vanwege contractbreuk. Is dit het geval dan zegt de NEM dat dit je eigen schuld is omdat je dat zelf had moeten uitzoeken. Op alle klachten verstuurd via hun klachten formulier wordt niet gereageerd.
Mensen, kijk uit, de verkoop is agressief en voor dat je het weet zit je vast aan een verkeerd contract! Na maanden van schrijven en bellen heeft men de fout eindelijk toegegeven en ik ben weer terug geplaatst naar de vorige net leverancier.
Na 2 dagen ontvang ik een brief met "gefeliciteerd" met uw aanmelding bij de NEM. ???????????????????????????????????
Zonder toestemming wordt het contract met mijn eigen leverancier weer stopgezet en de maandelijkse kosten worden automatisch, en dus ook zonder toestemming, van mijn rekening gehaald.
Afijn, de rekening heb ik geblokkeerd, maar de NEM blijft aanmaningen sturen en reageert niet op klachten en brieven.
Dit loopt inmiddels alweer 5 maanden en ben inmiddels bereid om het via een advocaat te regelen.

Succes NEM, met de verkoop van nieuwe contracten!

Froukje83
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2009 09:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Froukje83 »

Hallo
ik ben zelf ook slachtoffer van ze geworden zij zouden goedkoper zijn dan essent etc, mijn man vond het een goede aanbieding en heeft ja gezegt(stom stom stom)
onze eerste maand rekening was 87 euro vonden wij wat weinig met 4 in huis dus wij op gebeld zet hem maar op 200 zitten we altijd goed betaalde we ook bij essent,..
toen wij ons eind afrekening kregen vielen we van ons stoel we moesten nog eens 1140 euro bij betalen!!
ik er heen gebeld enige wat je hoort u heeft een 3 jaar contract, en u moet dit betalen ons maakt het niet uit dat u denkt dat het niet klopt,..
Nou willen we overstappen terug naar essent, nu maakt die boete van 200 ook weinig meer uit,.. maar we hoorde nu omdat zij via netwerk van essent gaan, het net werk van essent kunnen afsluiten is weet iemand of dit waar is want hier in de omgeving gaat volgens mij alles via dat netwerk
wie zou mij kunnen helpen


Groetjes Froukje

eentje
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jun 2009 13:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door eentje »

Froukje,

De NEM kan het netwerk van Essent (Enexis) niet afsluiten, de NEM is daar gewoon een klant, meer niet.

Froukje83
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2009 09:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Froukje83 »

Hallo
oke dank je wel dus ik zou zonder problemen overkunnen stappen?
dat maakt me wel een stuk rustiger heb hier 3 kindjes (5jaar(1jaar(en 5 maandjes) dus ik wil ze niet in een huis zonder gas en licht zitten


Groetjes Froukje

eentje
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jun 2009 13:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door eentje »

Je zit natuurlijk wel aan de ontbindende voorwaarden van de NEM vast... dus contractbreuk, boetes en eventueel afkoop van het resterende contract, maar je zou normaal gesproken over kunnen stappen als dat allemaal geregeld is.

Froukje83
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2009 09:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Froukje83 »

hello

ik heb net besloten om een spoed overstap te maken,..
bij nem zeiden ze al dat het 50 euro per half jaar was, en dus kwam dat op 200 euro die overigens vergoed wordt door oxxio(Zo heeft die mevr me verteld heb het op genomen hihi)
en binnen 10 dagen ben ik bij oxxio, en weg bij nem en kom er nooit weer!
wil dit gezeur niet weer hebben, en ben ook heel duidelijk geweest naar oxxio toe, daar zou ik weer 200 betalen in plaats 300 in de maand, die ik bij de nem betaal!vind het een beetje associaal dat ze je zo kunnen vernaggelen als bij nem,toen ik oxxio belde en het verhaal vertelde en niet eens de naam van nem erbij zeiden zij al ow nem zeker?
is toch erg??


denk ik meld het hier even

groetjes van Froukje

Gesloten