LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten over de LOI

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
hoi3
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2007 16:48

klachten over de LOI

Ongelezen bericht door hoi3 »

Hallo

Ik hoor graag of er mensen zijn die een opleiding volgen bij de loi en hierover willen klagen.

Wat vind men trouwens over de accreditatie van de LOI, de opleiding hbo recht bv laat nogal te wensen over....

markk
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 okt 2007 15:04

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door markk »

Zie thread: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=54964

Groet,
Markk

Vervolg: is inmiddels na enkele briefwisselingen netjes opgelost door de LOI. Maar voor mij zeker geen opleiding bij de LOI meer.
Laatst gewijzigd door markk op 26 nov 2008 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

sutri000
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2007 21:02

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door sutri000 »

Ja, ik lig in de clinch met LOI, dat zogenaamd gecertificeerd onderwijsinstituut, doch de certificering niet waardig is. Je moet als je klachten hebt een brief schrijven naar de klachtenunit van LOI; het is een onderdeel van de klantenservice. LOI Klantenservice, Postbus 4200, 2350 CA Leiderdorp. Je moet hen blijven bombarderen, anders doen zij werkelijk niets met je klachten

Ik weet helaas niet of er een geschillencommissie bestaat voor onderwijsinstituten. Maar als je een opleiding volgt die voorbereidt op een staatsexamen (zoals VWO) kun je je klachten wel voorleggen aan de HOofdinspecteur Beroepsonderwijs en volwasseneneducatie. Als het gaat om andere opleidingen, dan is er voor zover mij bekend geen geschillencommissie. De enige manier is dan ook om LOI voor de rechter te slepen en LOI aansprakelijk te stellen voor de cursist geleden schade.

Er is gezien mijn zeer slechte ervaring met LOI alle reden om LOI de eerder toegekende certificering te ontnemen.

ahl
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2008 14:09

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door ahl »

Ook ik heb klachten over de LOI.
Toen ik vorig jaar februari begon met de opleiding Office Manager was ik nog erg enthousiast. Naarmate ik verder in de opleiding kwam werd dit al minder.
Voornamelijk door de beoordelingen van mijn huiswerk. De eerst tijd had ik 2 leraren die mijn huiswerk zeer vakkundig beoordeelden. Mijn cijfers waren goed en de uitleg van de leraren zorgde voor voldoende motivatie om door te gaan. Ineens kreeg ik te maken met een andere leraar. Deze gaf geen uitleg omtrent de fouten maar gaf mij een laag cijfer en stuurde daarnaast zijn eigen antwoordenlijst mee zonder verder commentaar. Het werd zo erg dat ik om mezelf de frustratie te besparen maar gestopt ben ben het insturen van mijn antwoorden.
April jl. had ik examen en sprak tijdens dat examen andere cursisten die exact dezelfde klachten hadden. Er was er slechts 1 positief die mij ook liet zien hoe haar inzendingen beoordeeld werden door een zeer kundige en geduldige leraar. Zoveel verschil mag er toch niet zijn bij begeleiding van dezelfde cursus? We betalen tenslotte allemaal hetzelfde cursusgeld. Tijdens mijn voorbereidingen op het examen maakte ik gebruik van de LOI-Campus Examentrainingen. In deze trainingen staan fouten. Daarnaast had ik een dag vrij genomen om extra te trainen en was er een computerstoring bij de LOI. Erg jammer.
Daarnaast kreeg ik ook geen examenoproep. Wat bleek? Die kreeg je eenmalig bij het eerstvolgende examen. Maar bij een opleiding van 1 jaar is het toch onmogelijk om na 3 maanden examen te doen?
Zou je als cursist niet voor ieder examen op de hoogte gebracht moeten worden betreffende het eerstvolgende examen?
In ieder geval werd mijn aanvraag nog op tijd ingediend en kon ik meedoen aan het examen van 16 april jl. Nu, 9 weken later, zit ik met smart te wachten op de uitslag van het examen. Dit zou volgens de website ongeveer 7 weken duren. Vorige week heb ik een mail gestuurd en werd mij verteld dat ik de uitslag eind vorige week kon verwachten.
Iedere dag zit ik er op te wachten maar geen uitslag. Afgelopen maandag weer een mail gestuurd en geen reactie ontvangen.
Zojuist telefonisch contact gehad met het examenbureau en men vertelde mij dat ik over 2-3 dagen nog maar eens moest bellen omdat ze een stroomstoring hadden. Ze konden mij verder geen informatie verstrekken. Ook nadat ik vertelde dat mij vorige week de uitslag was toegezegd herhaalde de medewerker de tekst dat hij mij geen informatie kon verstrekken ivm de stroomstoring.

Ik wacht met smart af maar voor mij geen cursus meer bij de LOI!

boxercup1100s
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2008 18:24

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door boxercup1100s »

ik ben in april 2008 begonnen met PDB nieuwe stijl.
Eerst BKB en BKC gedaan en kwam geregeld fouten:shock: in de lesstof tegen en bij navraag aan "docent" krijg je gelijk.

In september aan module Fin.Adm begonnen wat geen hoofdstuk heeft zonder foute, met name bij de oefenopgaven:( .
Wanneer ik een fout constateer begon ik dat te melden bij de "docent" en ook bij de LOI maar krijg alleen bericht "bedankt, wij zullen dit in de volgende versie aanpassen"
In oktober aan Kostprijscalculatie begonnen en wederom geen hoofdstuk zonder fouten:( .

Dit biedt geen vertrouwen voor het examen wat ik toch in januari 2009 voor de 4 modules wil doen!! :roll: :(

C.Gruiters
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2009 11:21

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door C.Gruiters »

Hoi ook ik ben slachtoffer van de slechte kwaliteit van de LOI opleidingen ik volg sinds augustus 08 de opleiding sportmassage, ik ben compleet vastgelopen door alle fouten in de lesstof met alle voorbeelden die in de andere reacties ook werden genoemd.
ik heb herhaaldelijk gebeld met de LOI na een keer of 5 bellen met de klantenservice werdt ik uiteindelijk gebeld door iemand die over de lesstof ging hier werdt doodleuk gezegd dat het schema niet klopte en dat ze daar al van op de hoogte waren, ik moest maar gewoon aan de docent vragen wat te doen.
verder werdt ook tegen mij gezegd dat ik de fouten maar moest aangeven zodat dit bij een volgende druk verbeterd zou worden dit heb ik hier ook al in de reacties hier gelezen.
ik heb nu 2 weken terug een aangetekende brief gestuurd waarin ik vroeg om herstel of vervangen of mijn geinversteerde geldbedrag terug. ik heb tot op de dag van vandaag nog niks gehoord en vraag mij af hoe nu verder.......

kunnen jullie mij misschien ook vertellen of jullie geld hebben terug gekregen zo ja hoe??? en zo nee ben je daar nog mee bezig en hoe???

boxercup1100s
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2008 18:24

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door boxercup1100s »

Door het insturen van de fouten en klachten heb ik uiteindelijk 60% van mijn cursusgeld retour gekregen.

vanderoest
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2009 16:23

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door vanderoest »

bij de cursus gewichtsconsulente heb ik al tientallen keren een klacht ingediend over fouten in de cursus en in de kennistrainer, er wordt niks aangedaan, elke keer als ik mijn kennis test, blijven de zelfde fouten er in zitten, er wordt gevraagd waar de fouten zitten en er wordt dan ook nog verwacht dat je zelf het hele boek op fouten controleert en dat doorstuurt, maar als je bepaalde fouten doorstuurt is het na een paar dagen nog steeds hetzelfde, ik kan je wel vertellen dat ik hier spijt van heb dat ik er ooit aan begonnen ben, al zal iedereen die het wel weten vertellen hoe slecht hun cursussen zijn

ljcs
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2009 23:11

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door ljcs »

Ik ben ook enthousiast een opleiding begonnen bij de LOI. Doktersassistente. Ik heb daarvoor stage plaatsen nodig. Niet te vinden in het Noorden. Ik bel met de LOI dat ik zo ongeveer 40 praktijken heb gebeld maar geen resultaat heb en of ze mij kunnen helpen. Als antwoord krijg ik dat ik in de verkeerde regio woon en beter in utrecht kan gaan wonen. Vervolgens krijg ik een lijst met adressen die 40 tot 80! km verder op liggen en of ik daar even wil gaan proberen... Na een aantal maanden heb ik weer gebeld. Ik ben niet van plan om 20 uur per week 40 weken lang voor (niet betaalde) stage zoveel kilometers te gaan afleggen. Wéér heb ik een hoog oplopende discussie met de telefoniste. zonder resultaat. Na een week krijg ik weer een lijst. deze keer adressen dicht bij in de buurt. Het probleem is dat alle leerbedrijven afspraken hebben met scholen in de buurt en geen plaats hebben voor een LOI studente! Ik heb nog gevraagd, maar helaas te laat, of ik de opleiding kon beiendigen. Dit was niet mogelijk. Ik heb nu maar besloten om in september 'gewoon' naar school te gaan en te stoppen met LOI. uiteraard moet ik nog wel het verschuldigde cursus geld betalen... Is hier geen mogelijkheid om het terug te krijgen of in iedergeval de helft? kan ik hier nog iets mee doen? kan iemand mij helpen? Ik wil zo graag een diploma. Ik raad iedereen die in het noorden of andere minder druk bezette gebieden woont af om een opleiding met stage te doen bij de LOI. Voor mij NOOIT meer!!!

jackiek
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2008 16:11

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door jackiek »

Ik doe sinds oktober 2007 de opleiding Praktijkdiploma boekhouden en ook ik zie in elk hoofdstuk fouten staan. Ben nu bezig met de module Bedrijfseconomie en zie in elk hoofdstuk fouten staan die echt voorkomen hadden kunnen worden door het bij het samenstellen eens goed door te lezen. Ook ik krijg elke keer als ik het meld bij de LOI de opmerking goed zo dat je het meld en we gaan het meenemen bij de volgende versie van de lesstof.
Gelukkig heb ik wel van de andere modules (BKC, BKB, FIN en KP) de examens gehaald.

Jannie01
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2007 19:21

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door Jannie01 »

Ik heb in het verleden verschillende opleidingen gedaan bij het LOI.
Ben alleen maar positief.
Toen ik uiteindelijk mijn middenstandsdiploma toch in een paar maanden wilde halen, kon ik mijn leraar ook bellen als het nodig was.
Ik had toen nog geen computer.
En ik ben een van de weinigen, die geslaagd is, 8 van de 40.
@ deden een schriftelijke cursus.
Je moet wel dicipline hebben om zoiets te doen.
Ik had er niet echt zin in, dus ik stelde het steeds uit.
Totdat Het examen in zicht kwam.
Toen moest ik dus wel.
Alle dank aan het LOI dus.
Ik werd goed geholpen.

ljcs
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2009 23:11

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door ljcs »

Het gaat bij mij er ook niet om dat ik de disipline niet heb om te leren, want ik ben/was super gemotiveerd! Alleen ik denk niet dat ik hier in het noorden uiteindelijk mijn stage kan afronden en daarmee mijn diploma kan halen.

Flurry
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2009 23:02

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door Flurry »

Ik dacht eigenlijk dat ik de enige was en heb daarom niet eerder gezocht op internet, maar nu lees ik hier dat bv ljcs hetzelfde meemaakt als ik. Ik volg de opleiding apothekersassistent en ik probeer ook een stageplek te vinden. Overal krijg ik te horen 'we nemen alleen mensen aan via de ROC'. Dus ik heb ook maar eens met de LOI gebeld voor wat meer begeleiding. Ik kreeg ook een lijstje met wel 5 :!: apothekers erop. 3 waren meer dan 90 km bij mij vandaan....

Verder vind ik de 'razendsnelle feedback' echt heel razendsnel, not dus! :x . Ik heb zowaar al 2 keer een vraag gesteld, de eerste keer duurde het een dag of 5 voordat ik antwoord kreeg en van de ander na 2 weken.
Zo ook met huiswerk, over het algemeen duurt het een dag of 3, eigenlijk ook al langer dan de beloofde 48 uur, maar allez. 1 keer heb ik hierop ook 2 weken zitten wachten. In beide gevallen ben ik er na een aantal dagen (eerst nog vriendelijk :? ) achteraan gegaan, daarna maar weer een klacht ingediend.

Ook vind ik de hele campus een farce. Alles wat ze beloven in de folders en zelf als je aan de opleiding begint in die folders is helemaal niet van toepassing. Die mooie dingen zijn (naar mijn idee) alleen voor de HBO opleidingen. In ieder geval ook in mijn geval kom je veel fouten tegen die je dan meld maar niet hersteld worden (zoals ik al meer hier en daar gelezen heb)
Zo ook mijn ervaring met de lesstof, dat die slecht leesbaar is en dat die fouten simpel voorkomen hadden kunnen worden als het van te voren nog goed doorgelezen was.

Ik heb besloten de opleiding maar wel verder te volgen via de LOI, ik heb er namelijk al voor betaald. Ik heb overigens wel overwogen om 'm toch maar verder via de plaatselijke ROC te gaan volgen.
Ik blijf maar gewoon proberen een stageplek te vinden......

LarsMorcinkowski
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2009 08:26

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door LarsMorcinkowski »

Hehe gelukkig dat ik hier mijn frustratie ook even kan luchten over de LOI,
want ja, het hele klantenservice-verhaal, en klachten-afdeling van de LOI is mij helemaal bekend, inclusief alle "Kennistrainer en oefenexamen FOUTEN"
........
Ik ben dus vanaf aug 2008 bezig met HBO marketing.
Nu was vorige maand door mijn financiele administraite het lesgeld niet betaald,
ok tot zover mijn fout, maar ik heb dit dus zo spoedig mogelijk in orde gemaakt, maarja.... opeens las er ongeveer gelijktijdig met mijn betaling een brief op de deurmat, dat mijn Opleiding gehéél was stopgezet (ddor de te late bealting), en ik binnen 14 dagen €2000 moest overmaken voor al het resterende lesgeld.
Ik kan dit dus absoluut niet ophoesten, en heb hun al afgelopen examen-periode wel €1300 betaald aan examengeld (wat ook al zeer onverwacht mij toekwam buiten de 135 euro lesgeld p.m.) Ik doe deze opleding voornamelijk, omdat ik door ziekte enkele jaren niet meer een opleiding heb kunnen volgen, en dit dus nog de enige manier is om een toekomstperspectief te hebben.
.....Maarja mijn persoonlijke situatie, en mijn gehele medische achtergrond waardoor deze opleiding zo belangrijk is voor mij, had de LOI klantenservice ABSOLUUT geen enig respect en begrip voor.
De benadering naar mensen is gewoonweg WALGELIJK.

wilg24
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2009 17:03

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door wilg24 »

Ik ben al met al tevreden over de lOI
ik woord netjes te woord gestaan en ze nemen de tijd om naar je verhaal te luisteren.
Ik doe de opleiding secretarieel mederwerker niveau 2,.

Shalini89
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:34

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door Shalini89 »

Ik heb meerdere malen een brief ontvangen van de LOI dat ik cursusgeld moet betalen, omdat ik materiaal ontvangen heb. Ik heb meerdere malen gereageerd daarop en aangegeven dat ik niks ontvangen heb en pas ga betalen als ik wat krijg. Hun beweren dat het verstuurd is. Nu krijg ik een herinnering als ik niet betaal wordt het doorgegeven aan een incassobureau. Ik bel hun weer op, en de medewerkers gaan niet klantvriendelijk met me om. En vinden dus dat ik lieg, maar waarom zou ik over zoiets moeten gaan liegen????

Charmz
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2009 19:59

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door Charmz »

Hallo,
afgelopen juni heb ik ook een opleiding bij de loi aangevraagd, havo tweede fase. Omdat ik erbij 40 uur werk heb ik destijds besloten dat ik een eigen studie tempo wou aanhouden, aangezien ik niet wist hoeveel en waar ik tijd zou hebben voor mijn thuisstudie. Inmiddels ben ik 6 maanden verder en ben nogsteeds niet begonnen aan de studie, waar ik wel 110 euro in de maand aan betaal. Aangezien ik nu inzien dat een 2 jarige thuisstudie niet gaat werken met een fulltimebaan, heb ik vanmiddag gebeld met de vraag of ik de studie stil kon zetten. Deze mevrouw vertelde mij dat ik deze studie niet stil kon zetten omdat ik toen heb gekozen voor een eigen studie tempo?! en dus betekend dit dat ik nog tot juni 2011 vastzit aan een bedrag van 110 euro in de maand. verder werd mij ook nog even verteld dat dit mijn eigen verantwoording was en maar niet zo moest zeuren.
dat ik voor 6 maanden geld kwijt ben begrijp ik, maar als de boeken nog niet eens aangeraakt zijn kunnen hun de studieboeken gewoon opnieuw gebruiken? heb ik nou echt geen poot om op te staan??

miriam42
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2010 21:37

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door miriam42 »

Hallo
ook mijn dochter volgt studie havo tweede fase en heeft dit erg overschat maar ook zei krijgt te horen van de loi dat ze de studie moet betalen kan dit zomaar wie weet raar hierop want mijn dochter wordt zo ondertussen helemaal gek ervan en heeft er heel veel stress van wat volgens mij niet de bedoeling kan zijn woe heeft hier ervaaring mee en wat kunnen we hier nog aan doen
groetjes miriam

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door kuklos »

@miriam42, om je vraag te kunnen beantwoorden hebben we helaas meer info nodig.

miriam42
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2010 21:37

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door miriam42 »

Hallo

Nou mijn dochter is dus een studie bij de loi begonnen maar kan dit niet aan en wil daar mee stoppen maar dit kan blijkbaar niet bij de loi ze moet gewoon haar studie betalen maar omdat ze bij de loi een studie volgt krijgt ze ook een deeltijd studibeurs van 500 euro terwijl ze 110 euro in de maand moet betalen aan de loi dus datk omt er nog eens bij bij al haar problemen ze is helemaal uit haar doen en weet niet meer wat te doen ik hoop dat dit toch echt opgelost kan worden wie weet raadt???
Groetjes Miriam

Gesloten