LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Douches uit de uitzending

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door Radar »

Hier kunt u reagereren op douches uit de uitzending.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door D1RK »

Vroeger was er in sommige plaatsen een gemeentelijke antenne, en daar maakte het niet uit welke bewoner op welke verbinding zat, dus iedereen kreeg het signaal.
Na de overname zijn juist deze systemen vaak met verkeerde huisnummers aangesloten, want toen was gewoon iedereen TV en verplicht!
Dit was tot begin 80 er jaren nog gebruikelijk, dus bij oudere wijken waar dit toen is aangelegt is dit een normaal probleem, hetzelfde als je Internet wilde, maar ook slordig aangelegde systemen die snel af moesten want het werd opgeleverd gaat het wel eens fout, en als je draden gaat wisselen om het goed te krijgen, maken ze soms meer fouten dan ze oplossen!
De enige manier om het snel te vinden is een signaal bij hem thuis erop te zetten en dan zoeken op welke kabel deze zit.

Ook is het mogelijk dat er ooit door een vorige bewoner is geknoeid, je neemt dan 1x kabel en prikt deze door naar buren en doet het samen, mag niet, maar na verhuizen worden deze illegale vaak vergeten, dus gratis blijven kijken en niets zeggen, maar als de aangesloten abbonnee dan vertrekt zitten er soms meerdere zonder, en zoek dat maar eens uit!
Dus naast de kabelfirma kan een bewoner die in de kruipruimte vele kabels van buren ziet lopen indien hij in het begin woonde zowel de kabel tv als internet aftappen en dat is lastig te vinden!

eddyvanluin
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2007 13:27

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door eddyvanluin »

Ik heb een klacht over casema. De kaaste tijd regelmatig storingen. Ik heb dan een hele dag of een groot deel van de dag geen tv internet en telefoon. Casema geeft aan dat ze hier niets aan kunnen doen. Het is een casema storing en zij geven aan dat het wel aan mijn eigen aansluiting kan liggen. Wat zeker niet het geval is. Want er zijn er vele met mij.
Hopende kunt u hier ook eens aandacht aan besteden. Ik den afhankelijk van mijn telefoon en als ik s nachts niemand kan bereiken is dat echt een probleem. Zwaar astma patient.
Maar casema vind het allemaal normaal

doubleyouk
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 sep 2005 22:15

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door doubleyouk »

laat die upc monteurs eens goed aansturen voor een kabelkruising. 2 jaar dom een monteur sturen naar deze mensen, maar ff vragen of alles klopt en naar wens is...nee.
upc..nieuw logo? tijd voor nieuwe managers!

Jorrit&Ellen
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2007 11:56

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door Jorrit&Ellen »

Gistermiddag kwamen wij er achter dat we ook afgesloten waren door UPC. Een rondje bellen naar de buren leerde ons dat een buurman zijn abonnement had opgezegd en afgesloten zou worden. Een andere buur had gezien dat een monteur van UPC in een kabelkastje bezig was geweest. Om 16.30 uur hebben we naar UPC gebeld met de klacht en om 18.30 uur was er al een monteur die het probleem verholpen heeft. Ook hij vertelde dat er bij de aanleg van het net geen rekening is gehouden met aparte aansluitingen, waardoor het heel snel voorkomt dat er een verkeerde abonnee wordt afgesloten. In dit geval lof voor UPC voor de snelle reactie.

Eerde
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 sep 2007 15:08

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door Eerde »

Een overlijdingsgeval is altijd wel triest voor betrokkenen, Hr v/d Welde of wie dan ook. Maar wat heeft dat te maken met parkeergeld ? Het leven gaat door.

Als voor iedereen bij een trieste gebeurtenis een ontheffing zou gelden is het hek van de dam.
Waar stopt dat ?
Bij het overlijden van je... kind, man, vrouw, vader, moeder, opa, oma, oom, tante, neef, nicht...... buurman, goede vriend, kennis, kennis van een kennis ?

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door honda98 »

hierbij wil ik reageren op het verhaal over casema dat er die persoon en zogenaamd vele andere veel last hebben van uit val van TV Internet en telefoon van casema ! en dat dit onder werp in RADAR te laten behandelen ! ik heb al meer dan twee jaar (2) telefoon lijnen en internet en digitale televisi van casema ! en het werkt perfeckt !!!! er zijn wel eens storingen !! maar dan van korte duur !! meest al merk ik daar niets van !!! en storingen worden altijd gemeld en af gemeld ook als er werkzaam heden worden uit gevoert in mijn woonplaats word ik per email op de hoogte gesteld !!!! ik heb veel kenissen en kan ook veel mensen die erg teveden zijn over CASEMA :roll: onzin ver kopen is ook een VAK :!: :!: :!:

Onruist
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2005 08:40

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door Onruist »

Ik denk niet dat de gemeente hier begrip voor heeft.
Je moet er gewoon opletten dat je pakeergeld moet betalen.
Er is geen excuus.

vr.gr. onruist

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door honda98 »

wij noemen het parkeer maffia om dat men nergens geen rekening mmee houd :roll: ik ken iemand die naar de parkeer automaat liep om een parkeer kaartje te kopen en toen hij met ziin kaartj naar zijn auto liep zat er een bon op de ruit van zijn auto :roll: :roll: er is meteen een klacht in gedient ! en dat heeft geholpen :!: :!: daar om ze houden nergens geen rekening mee ! het zijn zakkevullers ! daar om noem ik ze ook PARKEER MAFFIA

Roel vd Bos
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2007 19:32

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door Roel vd Bos »

Warme of koude douche. Van de overheid of het nu vanuit het binnenhof of gemeente komt, daar straalt nooit warmte vanuit.
Wet is wet en zo zijn ze altijd gedekt. Gevoelens horen daar niet bij. Een dag voor kerst maak je misschien een kans.

jrgand
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 dec 2004 18:33

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door jrgand »

Dat u een boete heeft gehad voor fout parkeren is jammer maar wel terecht.
Was er een levensbedreigende situatie nee.

U nam wel deel aan het verkeer, Hierbij heeft u uw hoofd nodig.
Mocht u toch met u gedachte ergens anders zijn geweest dan bij het verkeer is het een wonder dat er niet meer is gebeurd.

Dat het bezwaar is afgewezen is dan ook terecht.

Het zou anders zijn geweest als er een levensbedreigende situatie was geweest, waardoor u daardoor het geen mogelijkheid had om het parkeergeld te betalen.

Ik denk hierbij aan de volegnde situatie u rijd in de auto en ziet plotseling iemand in mekaarzakken met een vermoedelijke hartstilstand. Als u dan de auto verkeerd parkeerd zal geen enkele opsporingsambtenaar u hiervoor bekeuren.

Roel vd Bos
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2007 19:32

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door Roel vd Bos »

Geachte J.R Gand.
Mag het ook een bananenschil wezen. Je kan best in zo situatie met je hoofd bij het verkeer wezen, maar net niet aan het euro'tje voor de gemeentekas.

youngraven
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2004 20:50

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door youngraven »

Tja, ik ben het wel eens met het merendeel van de respondenten. Je maakt inderdaad deel uit van het verkeer. Wanneer je een ongeval zou hebben veroorzaakt, is je dat ook aan te rekenen en ben je er gewoon voor aansprakelijk. Zo ook voor overtredingen. Wanneer je er niet volledig bij kunt zijn (net als met medicijnen die de rijvaardigheid kunnen beïnvloeden kunnen emotionele omstandigheden je rijvaardigheid beïnvloeden), zou je eigenlijk met het openbaar vervoer moeten reizen. Overigens spijt het mij voor die meneer zijn broer en wil ik hem van harte condoleren.

Ad56
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2007 19:10

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door Ad56 »

Geachte forum bezoekers,

Ik heb voor mijn werk ook toezicht gehouden op betaalde parkeerplaatsen.
Het verschil tussen moeten en willen, om een parkeer bonnetje uit te schrijven is, toch altijd nog de mentaliteit en het gezonde verstand van de controleur.
Dat hier altijd nog een stelletje onbeschofte en ondoordachte controleurs tussen lopen is helaas een feit.
Je moet tenslotte de mensen behandelen, zoals jezelf ook gaarne behandeld wenst en wilt worden.
Dan ben je met gezond verstand bezig.
Ik zelf zie het als een soort van verkapte wegenbelasting, anderzijds wil ik er wel op wijzen, dat andere bestuurders ook heel gaarne een parkeer plaatsje willen hebben.
Ik zelf paste altijd de regel toe, geef de mensen de tijd, om een parkeerkaartje te kopen, zeg een aantal minuten, als het niet druk is bij de automaat.
Zo ook bij het eindigen van de parkeer tijd, ga niet als een bezetene op wacht staan bij een voertuig, waarvan de parkeertijd zo verstrijkt.
Dat is overiggens verboden, mag niet voorvallen.
Zie je dit verschijnsel, meld het even, als je daar behoefte aan hebt.
Of het zin heeft is een tweede, licht aan de mentaliteit van de desbetreffende gemeente.
Dan het punt, waneer ga je over tot een boete ?
Welnu, het gaat dus over mentaliteit, bereidwilligheid en gezond verstand.
Ik zelf geef de mensen graag een paar minuten de tijd aan te komen bij de auto, en rustig te vertrekken.
Maar na een minuut of 5 a 6 hebben ze wel tijd genoeg gehad.
Ik heb altijd hele leuke reacties gekregen van de bezoekers, altijd een praatje, niet te lang natuurlijk, en een vriendelijk woord.

Maak het elkaar niet te moeilijk, geef elkaar de ruimte, we zijn tenslotte allemaal mensen, en we maken gelukkig allemaal wel eens een foutje, moet kunnen.

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Ach, ik heb ook zoiets meegemaakt in Zwolle. Sinds begin 2006 is er bij mijn opa in de straat (en buurt) een parkeerbeleid tegen 'wildparkeerders' (mensen die de auto ergens neerzetten en lekker de hele dag lopen te winkelen en zelfs op vakantie gaan, omdat dat dan gratis is). Je hebt gewone parkeerpalen en je hebt pasjes die je bij de gemeente kunt krijgen tegen betaling. Je moet je met een bezoekerspas (10 euro per jaar) aan- en afmelden per telefoon (0,10 eurocent per minuut). Lekker omslachtig, maar het zal wel een keer wennen. Ik kwam bij mijn opa (87 jaar en ik help hem vaak met booschappen e.d.) en had koffie gezet. Opeens bedacht ik me dat ik me had moeten aanmelden en was ook vergeten het kaartje achter mijn voorruit van de auto te leggen. Dat was toen het systeem nog maar net ongeveer een week ingegaan was. Ik meldde me telefonisch aan, en spurtte naar buiten met de bezoekerspas...
Wat denk je?! Zat er al een bon achter de ruitenwisser van 48 euro!!!
Ik ben nog met de gemeente Zwolle in conclave gegaan, maar ik kreeg niks terug, ik kon mooi betalen!!!
Zó flauw! Ik ben eerlijk geweest, heb gezegd dat ik gewoon bij mijn opa op visite-, en niet aan het winkelen was!
Ik had alleen nog maar een bababeltje gemaakt en koffie gezet toen ik erachter kwam.
Meedogenloos!!!

tis wat
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:00

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door tis wat »

Hier vanaf 1 december betaald parkeren :evil: ben benieuwd en hoop dat "ze"veel gaan schrijven zijn wij bewoners misschien eens van de overlast af.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het is natuurlijk knap vervelend wanneer je moet betalen voor je eigen parkeerplekje,

Bij ons is het grote probleem met vakanties en grote evenementen op de eilanden, het 'blik' wordt gewoon op de gratis parkeerplekken in de wijk gezet, en hetgeen inhoudt dat je meestal minimaal 3 weken niet meer op je plekje kan staan in de volle straat met vakantieblik!, :evil:

Soms hoor ik wel verhalen dat boze bewoners de banden lekprikken van de "voordelige" vakantieganger!,

Een blauwe zone zou hier goede diensten bewijzen!, en de bewoners van de buurt een gratis vrijstelling kunnen krijgen via een kaart en kenteken!, evt. de visite even een "gastkaart" in de auto, zodat deze ook gratis kan parkeren!, prettig geregeld zou je zeggen!,

Helaas!, het verdiend niks voor de gemeente!, er moet geld verdiend worden over de rug van de bewoners!, m.a.w. parkeermeters verdienen meer!, en de blauwe zone wordt zo veel mogelijk afgeschaft!, :evil:

"leuk" voor de bewoners!, die betalen toch wel die vergunning!, fijn voor de gemeente die ieder jaar een extra centje verdienen over de rug van de bewoners!, :(

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Belastingraadsman
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 dec 2007 17:02

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door Belastingraadsman »

Parkeerbelasting is wel de meest bekende gemeentelijke belasting die bekend is. De gemeente heeft het recht op grond van de gemeentewet, om parkeerbelasting te heffen, voor het parkeren met vergunning, of parkeren bij een parkeer/betaalautomaat. Bij het niet betalen van het parkeergeld (vooraf) kan de gemeente terplaatse een naheffingsaanslag opleggen.(zeg maar een parkeerbon). Hierin zit een probleem, namelijk de wet kent stoppen voor het in en uitladen van goederen, (als u deze goederen dan ook gelijk betaald, dan bent u in overtreding) Zolang u direct goederen in en uitlaad is er niets aan de hand. Ook als dit enige tijd kan duren. In dit geval is het belangrijk om enkele getuigen in te schakelen. Als u met een kast naar bovenloopt in o.a. Amsterdam, door een trappenhuis op 3 hoog dan kan dat als en parkeerovertreding worden gezien. Als u beneden komt dan kunt u een naheffingsaanslag (boete) hebben gekregen. En bewijzen is dan vaak moeilijk. Maar in dit land hebben we een rechter die bepaald of de regels wel of niet werden nagekomen. Laat het voor komen, en ga met de getuigen naar de rechtzaak. Alleen wie doet dat voor het boetebedrag.
Gezien de wet kan hele systeem niet. De wegenverkeerswet en de gemeentewet staan tegenover elkaar. U moet eerst betalen alvorens u mag parkeren. Stilstaan, terwijl het overige verkeer, of aanwijzigingen, verkeerstekens, of gedragsregels het niet noodzakelijk maken, is dan parkeren. Ook stoppen om te betalen is parkeren, alleen goederen in en uitladen. (geld valt hier niet onder) is toeggestaan. Het zou dan ook rechtvaardig zijn dat bijvoorbeeld u in de gelegenheid kan worden gesteld om aan uw verplichting te kunnen voldoen. Het volgende probleem kan zich ook voordoen. U kunt alleen betalen met het mobieltje, maar u heeft geen mobieltje. of betalen met de chipper, maar u heeft geen chipper. U heeft gewoon geldige euromunten. maar die passen er niet in en u kunt nergen anders terecht. U mag niet parkeren, want u heeft vooraf geen belasting.betaald, Wat nu ? Geld is nog steeds het wettige betaalmiddel, maar u kunt er niet mee betalen. Het zal wel altijd een probleem blijven, met de wet en ambtenaren, als ze werken, en als ze niet werken. Maar u moet het er wel mee doen.

Groeten
Belastingraadsman

rajrob
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2008 21:21

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door rajrob »

Ik heb ook dit schaakspel zo duur gekocht en ik vind het ook zo schandalig , in de uitzending werd gezegd dat na 10 jaar je geld terug zou krijgen maar waar is dit vastgelegd ,

biancavanbovene
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:42

Re: Douches uit de uitzending

Ongelezen bericht door biancavanbovene »

Wij hebben ook zeer slechte ervaringen met TMS kozijnen. September 2006 hebben ze bij ons voor een nieuwbouwwoning alle deuren en kozijnen gemonteerd. Dit hebben ze 3 keer over gedaan , Er zijn zelf hele andere puien in gegaan, maten klopten niet. Materialen klopten niet. Dit bedrijft heeft alleen turkse werknemers die geen verstand hebben van het monteren van kunststof kozijnen. Als ze komen na vele malen afgesproken te hebben gaan ze meteen weer rechtsomkeer omdat ze geen materialen bij zich hebben. Als ze dan uiteindelijk eens een keer komen dan gebeurt er weinig maar verzieken ze wel heel je inboedel. De leverancier , die de puien leverden, waar zei mee samenwerkten is in de tussentijd failliet gegaan. Dit bedrijf heette Amstelhaave Bv . Dit hebben destijds ook aan u gemaildt, Dit houdt voor ons in dat wij nog steeds met een kapotte schuifpui zitten. Zelfs hebben wij al de voordeur moeten vernieuwen. Wij hebben ook een verkeerd geleverde zijdeur; de hele binnenafwerking is nooit gedaan. De levering zou 6 weken zijn . Dit werd uiteindelijk 1jaar ,waardoor wij veel schade hebben geleden omdat de aannemer niet verder kon. Ik hoop dat u een oproep doet in u programma of er nog meer gedupeerden zijn. Ik weet haast zeker dat er meer gedupeerden zijn. Aangezien hij mij telefonisch een verzoek heeft gedaan :als ik er voor kon zorgen dat de nieuwbouwfase van heelveel recreatiewoningen voorzien konden worden van TMS kozijnen, dan zou hij binnen een aantal weken de puien vernieuwen. Op dit verzoek ben ik neit ingegaan omdat ik niet een ander de ellende wil bezorgen die wij zelf nog steeds ondervinden.

Met vriendelijke groet

Fam. van Bovene
Verl.Oudejaarseweg 2
3224 AP Hellevoetsluis
Mail: [email protected]

Gesloten