LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau's

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Incassobureau's

Ongelezen bericht door Radar »

Een brief van een incassobureau is nooit leuk, maar wat als de aanmaning nu onterecht is? Of als u zelf helemaal geen idee hebt waar u een schuld zou hebben? Waar ga je verhaal halen? Bij het bedrijf waar je de schuld hebt of bij het incassobureau? Radar duikt in de wereld van de incassobureaus.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door MLF »

Dat is eens gebeurd via de boekenclub, de boekenclub is daar makelijk in: we hebben het uit handen gegeven.
Ik heb contact opgenomen met het incassobureau, zij raadden me aan een brief te schrijven en daar heb ik nooit meer iets van gehoord.

Diana Koster
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:34

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door Diana Koster »

In Rotterdam stuurt Flanderijn & Van Eck aanmaningen rond namens o.a. verhuurder ComWonen. ComWonen is zo'n corporatie die nooit op brieven reageert, waar de administratie een puinhoop is (ze vragen rustig de huurder om kopieën van brieven die ze zelf als verhuurder hebben geschreven, maar niet meer kunnen vinden) en waar ze niet eens simpel kunnen optellen. Als je namelijk de bedragen optelt blijkt het totaal niet te kloppen, ja zo kun je je huurders wel achterstanden in de schoenen schuiven natuurlijk!

Flanderijn & Van Eck stuurt namens deze verhuurder aanmaningen, maar op die brieven van hun staan niet eens hun adresgegevens, wordt een beetje moeilijk om contact met ze op te nemen op die manier! En dan achterhaal je met veel moeite de contactgegevens, stuurt Flanderijn & Van Eck kopieën van de correspondentie met ComWonen en dan hoor je dus niets meer.

Totdat een paar maanden later ComWonen het weer op z'n heupen krijgt (want die brieven van de huurder zijn nog steeds niet beantwoord, de adminstratie van ComWonen is nog steeds een puinhoop en optellen kunnen ze ook nog steeds niet), dan krijg je wéér een brief van Flanderijn & Van Eck, wéér zonder contactgegevens, je stuurt wéér kopieën van alle stukken naar het bureau en je hoort wéér niets meer.

SnowWillow
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2007 18:30

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door SnowWillow »

In de tweede helft van vorig jaar kreeg ik steeds aanmaningen van Intrum Justitia omtrent een nota bij Kruidvat shop.
De nota die ik bij het pakketje ontvangen had was lager dan het bedrag bij Intrum.(dat vind ik vreemd)
De nota is al lang voldaan toen ik die aanmaning kreeg.
Ik heb contact opgenomen met Intrum.
Op hun verzoek kon ik beter een brief met copy van betaling naar hun toe sturen,dat heb ik dus gedaan.
Momenteel heb ik nog niks vernomen van Intrum Justitia. 8)
Ik heb de nota al een tijd geleden betaald en daar heb ik bewijs van.
Dan kan Intrum,Kruidvat of wie dan ook mij niks maken volgens mij.
Of zie ik dat nu verkeerd?
En dan direkt dreigen met een rechtzaak.
Daar kan ik mij echt kwaad om maken. :evil:

Bosmal
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:55

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door Bosmal »

Nog net geen incasso maar..

Planet heeft bij mij een incasso gedaan van iets wat ik niet heb n.l. PC veilig.
Dit was gratis maar nu moet dat betaald worden.
Ik heb me daar niet voor opgegeven.
Wat ook door planet via mail wordt bevestigd.
Ik heb het geincasseerde bedrag gestorneerd en aan Planet bericht dat ze alleen het bedrag wat ze toekomt kunnen incaseren.
Wat gebeurd er dan??
Nou Planet heeft de oplossing gevonden....
Planet wil mijn internet verbinding verbreken tot dat ik betaald heb (voor iets wat ik niet geleverd krijg) en dan storten ze het bedrag terug wat teveel op de factuur stond en afgehouden is.
Ik was dit dus niet van plan dit te doen en wacht voorlopig eerst maar eens af.
Voor de goede orde: internet/bellen is een los abonnement en heeft dus niets te maken met het gestorneerde bedrag.
Wordt vervolgd..

bambam
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2008 20:31

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door bambam »

ach ja.. heb een gevalletje oud upc zeer

die willen al acht jaar 2500 euro hebben voor een niet werkende internet verbinding. bezwaar naar het incasso bureau (pennick en ladtheer of zo iets) gestuurd en alleen maar een bericht ontvangen dat ze mijn bezwaar ontvangen hebben. drie jaar later weer een bericht of ik het bedrag maar over wilde maken. hier heb ik maar niet op gereageerd... en nu probeert een ander incasso bureau het, die kunnen wat mij betreft ook de pot op. ik heb er genoeg tijd in gestopt.
het grappige is dat upc een clausule had waarin staat dat voor elke dag dat de verbinding niet werkte je twee dagen gecompenseerd krijgt. ik heb deze mee gestuurd met mijn bezwaar met de melding dat ik eigenlijk 2500 euro van ze krijg :)
wat ik me wel af vraag is in hoeverre ik nu wederom bezwaar aan zou moeten tekenen aangezien het een ander incasso bureau betreft... lijkt me dat als upc er voor moet zorgen dat de dossiers worden overdragen als ze van incasso bureau veranderen....

gr

bam

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Eén keertje een gevalletje gehad met Intrum Justitia. Die hadden nog een appeltje te schillen met de oude bewoner van het huurhuis waarin ik destijds woonde. Ze hadden al een aantal brieven gestuurd die ik allemaal ongeopend retour had gezonden met "verkeerd adres" erop, maar uiteindelijk toch maar eens zo'n brief opengemaakt. Bleek dat ze op het punt stonden om de deurwaarder op me af te sturen.

Ik ben toen maar even in de telefoon geklommen om even heel duidelijk door te geven dat mevrouw D. niet meer op dat adres woonde en dat ik zelf geen schuld had bij hun opdrachtgever. En nee, ik wist niet waar die mevrouw nu woonde: het ging tenslotte om een huurhuis.

De reactie van IJ was dat ik dan maar moest achterhalen wat het juiste adres was zodat zij het dossier konden sluiten. Anders zouden ze alsnog de deurwaarder sturen. Ja dag, ik ga niet hun werk doen! Maar goed, uiteindelijk nooit meer wat van gehoord, dus 't zal wel goed zijn nu.

juul23
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2008 09:09

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door juul23 »

De NVI zegt dat er niet zo veel klachten zijn?
Ten eerste blijkt dat incassobureaus niet accepteren dat er onterechte incassos zijn, dus zelf zullen ze dat niet als klacht registreren. Dan het NVI, die vergeet te vertellen dat je 50 euro moet storten om een klacht in te dienen, en heel wat kleine lettertjes moet lezen. Voor een onterechte incasso van een van hun eigen leden. Je krijgt het waarschijnlijk wel een keer terug, maar wie gaat dat risico nou nemen?
Het is een beetje omgekeerde wereld in deze branche. Ze zouden wel anders piepen als zij eerst 50 euro borg moesten storten, alleen geretourneerd als ze de bewijzen leveren die er niet zijn.

Hungry Lion
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2008 09:39

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door Hungry Lion »

Ik heb momenteel een conflict met bovenstaande partijen.
LEASEDEAL is een autoleasebedrijf dat nauw samenwerkt met de RIJBEWIJSCONCURRENT.

VESTING FINANCE behandeld een valse claim van LEASEDEAL.
Aanbod voor het leveren van bewijs voor de onterechte claim wordt door bovenstaande partijen niet geaccepteerd.

Wie kent de genoemde bedrijven en kan me helpen door de volgende informatie te delen:

1. Voor welk bedrijf voerde Vesting Finance haar werkzaamheden uit?
2. Om wat voor bedrag ging het?
3. Was de claim terecht, ten dele, of niet?
4. Werden aankondigingen gedaan van dagvaardingen die niet werden opgevolgd?
5. Is er telefonisch contact geweest? Hoe werd er gereageerd?
6. Zijn er andere opvallende zaken te melden?

Werkt u, of heeft u gewerkt bij bovengenoemde bedrijven, of kent u mensen die daar werken? Ik ben ook op zoek naar medewerkers van Vesting Finance die als klokkenluider willen optreden om de misstanden bij dit incassobureau in de openbaarheid te krijgen. Uiteraard wordt een reactie vertrouwelijk behandeld. Tips kunt u sturen aan: [email protected]

s.geutjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2008 12:10

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door s.geutjes »

Geacht Tros pannel,

De afgelopendagen ben ik bestookt met , ik noem het maar dreigbrieven van Intrum Justitia, twee op vrijdag 25 januari en twee op zaterdag 26 januari. Je zou er bijna bang van worden, mooi niet alles gewoon tgerug gestuurd, met rode pen er op geschreven dat ik hier helemaal niet op in ga.

In een geval ging het om een niet betaalde factuur van tele2 van november 2002, meer dan vijf jaar geleden dus. Of ik dat maar even binnen vijf dagen het dubbele wilde betalen anders :) :) gingen ze naar de rechter.

in het tweede geval waren het ook rekeningen van Tele2 maar een was van iemand uit rijsbergen en de andere wel van ons maar gedateerd maart 2003. Ook deze keer heb ik alles retoer gestuurd.

Bijde brieven heb ik dus twee keer, op twee dagen na elkaar ontvangen, ik wacht nu hun reactie maar weer af, alleen vrees ik dat zij er nog heel veel papier aan vuil gaan maken.

Dit wilde ik even met jullie delen en als jullie een advies voor mij hebben, zie ik dit graag tegemoed.

Met vriendelijke groeten, Peter-Sharif Geutjes.

helmondthebest
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2007 20:21

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door helmondthebest »

Meen toch echt dat er iets is als verlopen termijn. Is in juni meen ik nog een uitspraak geweest van de rechtbank. Stond in de Telegraaf. Hopelijk heb je er wat aan als je nog steeds last van ze hebt

Almere2010
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2008 10:50

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door Almere2010 »

Geacht panel,

Mag Intrum Justitia rente berekenen over een in te vorderen bedrag?

bv: over een bedrag van € 670,= € 315,= rente ?

Gaarne uw antwoord.

CMB
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2008 11:39

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door CMB »

Mogen ze inderdaad.

iw
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2008 00:00

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door iw »

Ik kreeg op het adres van mijn broer, van I J een kennisgeving overname vordering, van neckermann.com, d.d. 8-12 l.l.
met sommering om voor 18-12 n bedrag van € 760,08 te betalen.
Ik noch mijn broer hebben ooit iets besteld bij Neckermann.com. Ook nog nooit bericht van Neckermann.com ontvangen, dat er nog iets betaald zou moeten worden.
De hiervoor "te gebruiken inlogcodes" die rechts boven aan de brief zouden moeten staan stonden er niet.
Op 10-12 weer 2 brieven, "de recent ontvangen aanmaning als niet verzonden beschouwen u ontvangt een nieuwe" en de nieuwe aanmaning zelfde bedrag, voor 20 december betalen, en met "nieuwe verjaringstermijn van 5 jaar ingegaan" "u kunt contact opnemen per Email", maar het E adres staat niet vermeld. Neckermann klantenservice gebeld, kunnen mij niet vertellen wat ik besteld zou hebben, moet maar contact opnemen met I J. Bij tel. contact met I J moet ik referentie op tel. toestel intoetsen, staan 2 letters bij, hoe dan? lukt niet.
Op 15 december 2 aangetekende brieven verstuurd, een naar I J en een naar Neckermann.com. Email gehad van klantenservice Neckermann
Zij hebben contact opgenomen met I J, zowel naam en adres kwamen daar niet voor. Van I J nog niets vernomen. Ik vind dit toch een heel vreemde zaak.
Zou ik er nu niets meer van te horen krijgen of moet ik volgend jaar of zo het dubbele bedrag betalen? :shock:
[/u][/i][/b]

fladder
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2005 15:16

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door fladder »

Mag een incasso bureau als het beslag legt op je loon, zo'n grote beslaglegging doen, zodat je niet meer fatsoenlijk eten kan kopen?

Wij hebben dit nml gehad, wij kregen 500 euro loon en ze hebben in totaal 480 euro beslag legging gedaan, dit kan toch niet zomaar, je moet toch nog kunnen eten?

anhok
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2009 14:08

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door anhok »

Mag men direct beslagleggen bij een vermeende vordering van €750,--?? Het bureau re-effect meldde mij dat telefonisch de hr.Lang zei ook dat ik een slechte reputatie heb. Mag hij dat zomaar zeggen. Hij werkt in opdracht van naar het schijn hoge ambtenaar van de belastingdienst die meent prive een vordering op mij te hebben.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door gravedigger »

Direct beslagleggen kan bij een belasting vordering. Is het een privézaak, dan moet dat met een gerechtelijke uitspraak

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door mar42 »

heb je hiervan bericht ontvangen dat diegene een vordering op je hebt lopen of dreigen ze hier gelijk mee met beslaglegging??????????

Zo niet dan moeten zij met bewijzen komen dat diegene een vordering op jouw heeft lopen en loopt deze vordering via de belastingdienst??????????

daf
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2007 15:09

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door daf »

M.G de jong ook bekend? dit bureau handeld namens lindorff ik ben al 4 jaar bezig om mijn onschuld te bewijzen ze zoeken niks uit! nu hebben ze een grote fout gemaakt!!!
ik heb een reactie gehad op een brief en zij hebben nu ingevuld wat ik er kennelijk mee zou willen bereiken.
hiermee bezijzen nu zelf dat ze onterecht handelen en niet is toegestaan door de wet!!!!!
het tegen deel wat ze er zomaar bijhgehaald hebben heb ik toevallig wel op een brief brief getekend door de rechter!!!!!!
ik heb harde bewijzen en kan nu de rollen om gaan draaien.
ik wil ze voor alle feiten aanklgen dit voor rechtvaardigheid en alle gedupeerde met mij.
waar kan ik terecht om dit zo goed mogelijk aan te pakken?
want boontje komt om zijn loontje!

Seqreel
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2009 10:22

Re: Incassobureau's

Ongelezen bericht door Seqreel »

Hallo Daf,

De firma M.G. de Jong heeft bij mij ook ernstige fouten gemaakt die ik graag wil doorzetten in bijvoorbeeld een rechtzaak of een bij de overkoepelende organisatie van gerechtsdeurwaarders.

Misschien kunnen we dit samen doen samen staan we sterker. Wellicht zou je me eens een mailtje kunnen sturen.

Gesloten