LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] siemens wasmachine na 5 1/2 jaar motor kapot

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
phfk
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2008 19:13

siemens wasmachine na 5 1/2 jaar motor kapot

Ongelezen bericht door phfk »

Na 5 1/2 jaar heeft onze siemens wasmachine het begeven. Wij gebruiken hem vrij intensief in een gezin met 4 kinderen, maar hij staat nu ook weer niet dag en nacht te draaien.De koolstofborstels zijn versleten, en de motor vertoont ook gebreken. Totale kosten 425 euro. De aanschafprijs van de machine was 650 euro.
Nu zagen wij in de winkel dat bij nieuwe siemens wasmachines vaak 10 jaar garantie op de motor wordt gegeven. Dit is dus kennelijk een normale levensduur voor zo`n machine.
Ik begrijp dat je geen tegemoet koming op de (raparatie) kosten krijgt, omdat ze nu 10 jaar garantie op de motor geven, maar je hebt natuurlijk wel een te verwachten levensduur van een apparaat.

Helaas is de verlengde garantie die wij bij aanschaf hadden bijgekocht een half jaar geleden verlopen.

Hebben wij nog ergens recht op?

Toolboy

Re: siemens wasmachine na 5 1/2 jaar motor kapot

Ongelezen bericht door Toolboy »

Uw klacht /probleem is een heel normaal verschijnsel.
Motoren met koolborstels gaan bij veelvuldig gebruik zo`n 6 jaar mee.
De 10 jaar garantie waar u het over heeft geld vaak voor inductie motoren (koolborstelloos)

T

hpb
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:07

Re: siemens wasmachine na 5 1/2 jaar motor kapot

Ongelezen bericht door hpb »

u schrijft: 'ik begrijp dat je geen tegemoet koming op de (reparatie) kosten krijgt.... Wie heeft u dat wijsgemaakt? Een verkoper in de winkel soms? En waarom heeft u daar begrip voor? Ik heb zelf geen Siemens wasmachine, maar ik zou me behoorlijk bekocht voelen als een machine van dit merk al na 5 1/2 jaar voor zoveel geld gerepareerd moet worden.

Kijk eens op de site www.consuwijzer.nl om te zien of u nog rechten heeft. De termijn waarna consumenten aanspraak kunnen maken op een goed werkend product stopt tegenwoordig niet meer na 1 of 2 jaar schriftelijke garantie, al willen winkeliers u anders doen geloven (en geloven de meeste consumenten dit). Of dit in uw geval ook opgaat (apparaat is immers 5 1/2 geleden gekocht) kan ik niet zogauw beoordelen. Het is wel reeel om een gedeelte van de reparatie zelf te betalen. In uw geval 5 1/2jaar gedeeld door 10 (machine heeft immers 5 1/2 jaar goed gefunctioneerd en stel de levensduur van de wasmachine op 10 jaar).

Spreek sowieso de winkelier aan en niet de fabrikant. Wie weet doet de winkelier wel een aanbod als u een nieuwe machine bij hem koopt? (ik zou persoonlijk niet voor reparatie gaan). Suc6

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: siemens wasmachine na 5 1/2 jaar motor kapot

Ongelezen bericht door mylo1 »

Ik heb ook een siemens..er zat een scheurtje ,naast het waterbakje..bij het schroefje aan die zijkant
Mijn garantie loopt in maart af..en dacht toch maar even bellen..zij kwamen en er is een nieuwe voorkant [waterbakje en knopjes] opgezet

De centrifuge liep ook niet echt vlekkenloos..en daar hebben zij gelijk nieuwe veren in gehangen

Hoefde niets te betalen..coulanceregeling..zou zo en zo contact opnemen met siemens...zij geven echt serves...daarom koop ik altijd siemens

Het kan via internet www.siemens.nl

succes mylo1

Gesloten