LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Movertest

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Movertest

Ongelezen bericht door Radar »

Het kampeerseizoen is losgebarsten en dat betekent ook dat de trotse bezitter van de caravan er weer op uit trekt. Steeds meer mensen laten onder hun caravan een zogenaamde mover bouwen. Met deze op afstand bestuurbare motor wordt de caravan met een druk op de knop op de juiste plek gezet. TROS Radar test samen met het artiestenduo Lucas en Gea vijf movers.

Maandagavond Radar, 20.30 Ned 1

A. van Limbergen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2008 09:53

Re: Movertest

Ongelezen bericht door A. van Limbergen »

Ik vind de movertest niet geheel juist omdat u handbediende met automatische vergelijkt terwijl de eerste veel goedkoper zijn. U had waar mogelijk, uitsluitend handbediende kunnen testen of minstens kunnen aangeven dat die (goedkopere)versie ook leverbaar is.
Zelf heb ik 2 Simparks, op mijn caravan en op mijn zware tandemasser aanhangwagen. Beide handbediend. In juni 2007 was ik voor mijn caravan € 1.650,- kwijt incl. accu, montage en btw.

Ria Mentink
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2008 21:21

Re: Movertest

Ongelezen bericht door Ria Mentink »

producten

Wat te denken van dit bericht op internet , dat me vandaag via e-mail bereikte? Waar rook is, is vuur. Je kunt over dit soort berichtgevingen discussiëren tot je een ons weegt,.

Mij interesseert voornamelijk hoe ik gezondheid kan bewaken en in stand kan houden. Die leg ik niet graag in handen van wetgevers.


"02-05-2008: Canada staat op het punt een nieuwe wet aan te nemen. Het op 8 april 2008 ingediende voorstel nummer C-51 legt, net als de Codex Alimentarius, het gebruik van natuurlijke producten aan banden.
Door middel van een semantische truc - door het woord “drug” te verwisselen met “therapeutisch product” - geeft deze wet de Canadese regering een brede armslag om de verkoop van kruiden, vitamines en supplement aan banden te leggen.

Door dit woordspel valt alles wat “therapeutisch” is automatisch onder de FDA. Hierdoor vallen mineraalwater, bosbessen, paardebloemen, eigenlijk alles wat een plantaardige basis heeft onder deze wet.

Deze wet heeft ook de definitie van het woord “verkopen” veranderd in “iedereen die zulke therapeutische producten aan een ander geeft”. Volgens deze definitie zou dus ook een moeder die haar kind een kruid toedient hieronder kunnen vallen en zou zij gearresteerd kunnen worden.

Tegelijkertijd met het verbod op kruiden, supplementen en vitamines, geeft deze wet meer armslag aan de controlerende instanties, die het publiek moeten beschermen tegen gevaarlijke producten zoals paardebloemblaadjes.

Zo hebben zij het recht om:
- Huiszoekingen te doen, zonder gerechtelijke toestemming,
- Bankrekeningen te blokkeren,
- Boetes op te leggen die kunnen oplopen tot 5 miljoen en/of
een celstraf van 2 jaar, enkel voor het verkopen van een
natuurlijk kruidenproduct,
- Bezittingen in beslag te nemen en de rekening voor de opslag
bij het slachtoffer indienen.

Zo zou onder deze wet zelfs het drogen van kruiden in je eigen keuken met als doel dit in een product te verwerken strafbaar zijn. Het zou vallen onder “gecontroleerde activiteit” en iedereen die hierop betrapt wordt zou gearresteerd kunnen worden, een boete kunnen krijgen en/of opgesloten kunnen worden.

Andere “gecontroleerde” activiteiten zijn het etiketteren van flessen, het vergaren van planten op een boerderij of zelfs uit je eigen achtertuin; zelfs het testen van een kruidenproduct op jezelf is verboden. Jazeker, werkelijk alle activiteiten die kruiden en/of supplementen betreffen zullen strafbaar zijn."

FPW
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2008 17:45

Re: Movertest

Ongelezen bericht door FPW »

Waarom is deze test niet vergeleken met dezelfde actie met behulp van de trekauto.
Als je de helft van een mover investeert in handling met de auto kan je veel meer. Zelfs over rul zand en op een helling, je hebt dan ergens tussen de 75?? en 150 PK tot je beschikking en nooit een lege caravanaccu.

Gesloten