LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iPhone 3G

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

iPhone 3G

Ongelezen bericht door Radar »

Nederland moest er lang op wachten maar afgelopen zomer werd dan eindelijk de Apple iPhone geïntroduceerd. De verwachtingen waren hoog gespannen maar veel consumenten kwamen van een koude kermis thuis. TROS Radar ontving zo’n 500 klachten, vooral over het bereik van deze telefoon en ging op zoek naar de oorzaak.

Heeft u problemen met het bereik van de iPhone 3G, heeft u andere klachten over het toestel of heeft u juist louter positieve ervaringen?

Wij nodigen u uit om op deze plaats over de iPhone 3G te discussiëren.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 sep 2008 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.

madourie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2008 09:32

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door madourie »

:( :x :evil: :twisted:
help!Ik wil van mijn contract met t-mobile af,vanwege het regelmatig uitvallen van bereik en 3G netwerk.Maar T-mobile geeft niet thuis.Wie weet raad.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik heb mijn gekocht in België ik wilde niet vast zitten aan T-Mobile en de problemen die mensen omschrijven over de 3G dekking heb ik nog niet meegemaakt.

Voor de rest vindt ik het een geweldig toestel die bovendien zeer gebruiksvriendelijk is.

O ja voor de mensen die lezen over een fout als je een pincode moet invoeren stel je homebutton in op beginscherm en het probleem is verleden tijd.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Big-V »

help!Ik wil van mijn contract met t-mobile af,vanwege het regelmatig uitvallen van bereik en 3G netwerk.Maar T-mobile geeft niet thuis.Wie weet raad.
Dit ligt, zoals inmiddels algemeen bekend is, niet aan het netwerk van T-Mobile, maar aan de 3G-chip van het toestel, geproduceerd door Infineon.
Apple zal met een goede oplossing moeten komen om dit gebrek op te lossen.
U heeft echter het toestel bij T-Mobile gekocht en niet bij Apple; daardoor moet ook T-Mobile dit probleem in eerste instantie oplossen. Er is echter geen reden om het contract te verbreken, aangezien het netwerk van T-Mobile goed functioneert. Sterker nog, T-Mobile NL en Duitsland kwamen onlangs bij een IPhone3G-test van Wired als beste uit de bus.

Ik vraag me af wat u zelf als beste oplossing ziet? Wilt u persé een IPhone3G, maar dan zonder de slechte dataverbinding, dan zit er weinig anders op dan te wachten op een oplossing van Apple, eventueel met een kleine korting op de abonnementskosten van T-Mobile.
Als u ook genoegen neemt met een ander toestel, zou u dat bij de provider voor kunnen stellen, hoewel ik denk dat u minder kans maakt met deze oplossing.

In elk geval succes ermee.

Bronnen:

IPhone-connection problems chip-related (Gigaom.com)

en

http://www.nu.nl/news/1715725/51/'Neder ... elst'.html

Applerulez
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2008 15:09

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Applerulez »

Ik weet niet waarom BIG-V denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft want zijn informatie klopt van geen kant.

Namelijk in hetzelfde artikel van NU.nl wat hij aanhaalt staat de volgende alinea;

Problemen

Volgens Wired wijzen de resultaten van het onderzoek er op, dat de veronderstelde problemen met de snelheid van de verbinding meer met de kwaliteit van de netwerken dan met de iPhone zelf te maken zouden hebben.

Dus waarom zegt Big-V "Er is echter geen reden om het contract te verbreken, aangezien het netwerk van T-Mobile goed functioneert. Sterker nog, T-Mobile NL en Duitsland kwamen onlangs bij een IPhone3G-test van Wired als beste uit de bus. " ?

Hij heeft dus blijkbaar niet eens het hele artikeltje van vijf alinea's van NU.nl gelezen. Bovendien is het zo dat het leuk is dat je een hoge snelheid KUNT halen ALS je bereik hebt. En dat is nu juist het probleem waar veel mensen over klagen. En dat ligt aan de dekking van het UMTS netwerk van de providers die links en rechts al toe beginnen te geven dat ze tekortschieten.

Had heel Nederland meteen bereik toen het mobiele netwerk 'af' was ? Kunt u zich het drama met BEN en met Telfort nog herinneren die in het begin alleen in delen van de randstad bereik hadden, indien je op het balkon stond ?

Orange in Frankrijk heeft al toegegeven dat ze tekort schieten;

http://www.appleinsider.com/article.php?id=4536

Op het artikel van Gigaom.com wat Big-V aanhaalt in zijn 'bewijsvoering' valt nog veel meer af te dingen;

-Het artikel is erg oud gezien er al heel veel meer nieuwe informatie is over dit onderwerp.
-Het artikel is erg algemeen en is gebaseerd op een VERMOEDEN. Zie de volgende quote; “We BELIEVE that these issues are typical of an immature chipset and radio protocol stack where we are almost certain Infineon is the 3G supplier.”
-Het gaat over AT&T in de US en is dus in het geheel niet relevant voor de Nederlandse markt.

Met de iPhone is bijzonder weinig mis. Zie daarvoor de volgende artikelen en oordeel zelf;

http://www.appleinsider.com/articles/08 ... dware.html

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=444&a=440573

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=400&a=441105

Indien u graag naar muziek van optimale geluidskwaliteit luistert terwijl u onderweg bent of u uw mail altijd wilt kunnen lezen of de krant online wilt bekijken of als u wilt zien wat de aandelenbeurs doet, of wellicht wilt ontspannen met een puzzel of 3D game, of, of, of... En zo kan ik eindeloos doorgaan over een eindeloos geweldig apparaat.

Dit is het eerste en enige model telefoon van Apple en zij hebben in korte tijd een revolutie ontketend in deze markt. Dat stuit op jaloezie en afgunst.
Jammer dat Radar zich daarvoor laat misbruiken.

De iPhone is nu al de gadget van de eeuw !

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Walter_F »

O god, een Apple fetisjist. Jajaja, Apple roeleert het hele universum en meer...Overigens heb ik zelf een Macbook Pro waar ik meer dan blij mee ben maar dit geheel terzijde. Anyway, feit blijft dat de iPhone wel degelijk een probleem heeft met die chip. Heeft Apple notabene zelf erkend.

Applerulez
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2008 15:09

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Applerulez »

Beste Walter,

"feit blijft dat de iPhone wel degelijk een probleem heeft met die chip. Heeft Apple notabene zelf erkend." Heb je geplaatst.

Als het een 'feit' is dan kan je ook wel even je bron vermelden waarin Apple dat 'feit' brengt. En 'een probleem' is wel erg algemeen. Over wat voor probleem heb je het ? En over welke chip ? Je bedoelt de chip van Infineon die ook in talloze andere modellen van andere merken zit ?

Je maakt je er wel erg gemakkelijk vanaf in je commentaar. Word eens concreet of lees mijn reactie eerst in zijn geheel !

Wellicht helpt het als je zelf de iPhone uitprobeert voordat je de holle vaten napraat die ook allemaal problemen schijnen te hebben met hun bereik, terwijl ze niet eens een iPhone bezitten !

P.S Wat is een Apple-fetisjist ?

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Walter_F »

So, wat een aannames allemaal. Nou laat ik je vertellen, ik heb lang genoeg met een iPhone kunnen spelen dus je opmerking raakt kant noch wal. Ik zal even officiele documentatie voor je opzoeken.

P.S. Koop een woordenboek. Verkrijgbaar bij de betere boekhandel

Applerulez
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2008 15:09

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Applerulez »

Hoi Walter,

Heb je tijdens het spelen met de iPhone ontdekt dat er 'problemen met een chip' zijn ? En had je bereik tijdens het 'spelen' ?

Moet ik een woordenboek kopen om op te kunnen zoeken wat de woorden betekenen waarmee jij mij belachelijk probeert te maken ?

Probeer even volwassen te blijven en je te beperken tot objectieve informatie tijdens deze discussie.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Walter_F »

Jij stelt een vraag, ik geef je een antwoord waarmee jij je vraagstuk op kunt lossen. Lijkt me vrij simpel

Applerulez
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2008 15:09

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Applerulez »

PS. Walter; ik heb een prima woordenboek op mijn iPhone zitten. Verkrijgbaar via de (betere) appstore !

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Walter_F »

Nou, ik zou zeggen; succes. Had je er allemaal niet zo'n heisa van hoeven maken.

Applerulez
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2008 15:09

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Applerulez »

Jij vertelde toch dat je een probleem hebt, Walter ? iets met chips en een iPhone ?

Voorlopig heb ik nog helemaal niets van je gezien of gehoord waarmee jij je eigen vraagstuk kunt bevestigen !

Word eens concreet ! Dat heb je wel beloofd !
Laatst gewijzigd door Applerulez op 29 aug 2008 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Walter_F »

Gast, je probeert alleen maar bijdehand te doen. Ik heb nergens een vraag gesteld en ook geen probleem dus waar heb je het over?

Applerulez
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2008 15:09

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Applerulez »

Om het geheugen van Walter op te frissen, hier nogmaals zijn eigen woorden;

"Anyway, feit blijft dat de iPhone wel degelijk een probleem heeft met die chip. Heeft Apple notabene zelf erkend."

"Ik zal even officiele documentatie voor je opzoeken."

Als je geen vraag hebt, Walter, en ook geen probleem... Waarom zit je dan op dit forum ?

Waar blijf je met je documentatie ?

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Walter_F »

DAT heb ik gezegd inderdaad... Heel goed. Maar een vraag of probleem zie ik nog steeds nergens staan. Wat ik heb gezegd ga ik ook opzoeken, in mn eigen tijd. Jij hebt kennelijk nogal haast.

Oh, en je vraag; ik heb heus redenen om hier actief te zijn maar ik hoef bij jou daar echt geen verantwoording voor af te leggen.

Lijkt me wijs om deze compleet onzinnige woordenwisseling te staken. Heb geduld...
Laatst gewijzigd door Walter_F op 29 aug 2008 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Applerulez
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2008 15:09

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Applerulez »

Is goed Walter :D

Gedegen onderzoek kost tijd dus neem alle tijd die je nodig hebt.

Neem je tussendoor nog even de zweedse onderzoeken mee over de hardware van de iPhone waaruit blijkt dat daar in ieder geval niets aan mankeert ?

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=444&a=440573

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=400&a=441105

Succes !
:lol:

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Walter_F »

Dank

Overigens kan ik zo een paar artikelen met onderzoeken vinden die het tegendeel beweren dus dat artikel heeft nauwelijks waarde.

http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2331903
http://gigaom.com/2008/08/12/3g-iphone- ... p-related/
http://www.telecompaper.com/news/articl ... cid=631941

Applerulez
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2008 15:09

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Applerulez »

Beste walter,

Het artikel wat staat onder jouw eerste link;
http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2331903
Is van 15 augustus. Het Zweedse onderzoek is van 24 augustus. Bovendien staat in jouw artikel de volgende tekst;

"Uit een onderzoek van Nomura blijkt dat de kans groot is dat de Infineon X-GOLD 608-chip in de 3G iPhone de oorzaak van de slechte ontvangst is."

Dit artikel is gedateerd en het is niet onderbouwd met de onderzoeksgegevens, noch een link naar deze gegevens. En het zegt dat 'de kans groot is'. Dat betekent dat ofwel het onderzoek niet goed verricht is, of dat het niet af is.

Een uitspraak als "Analisten kregen al snel het vermoeden dat het om de chip in de iPhone moest gaan...". Is niet sterk. Analisten speculeren naar hartelust en springen op elk gerucht om het groter te maken in plaats van zelf onderzoek te doen.

Bovendien is het grappig dat onderaan jouw artikel staat; "Apple heeft zelf nog geen officiële uitspraak gedaan over het probleem. " Terwijl dit artikel een onderdeel van jouw bewijs zou zijn dat Apple wel al iets zou hebben toegegeven !

Jouw volgende artikel;
http://gigaom.com/2008/08/12/3g-iphone- ... p-related/
is al aangehaald door BIG-V waar ik al eerder gehakt van gemaakt heb. Zie mijn commentaar op de post van BIG-V. Het is overigens nog ouder dan het artikel van PCM, nl van 12 augustus. Bovendien is het geen bewijs voor jouw stelling; namelijk dat Apple toegegeven zou hebben dat die chip van Infineon niet deugt !

Dan jouw laatste vondst;
http://www.telecompaper.com/news/articl ... cid=631941
Ook dat artikel is van 15 augustus dus ten opzichte van het Zweedse onderzoek volkomen waardeloos. Het is net als het artikel van gigaom afkomstig van Nomura, een inversteerder die het weer van de telex geplukt heeft die afkomstig is van nieuwsdienst Reuters. Zij zeggen het volgende;

"A new research report from investment bank Nomura indicates that a faulty Infineon chip could be behind problems with the new Apple 3G iPhone, writes Reuters."

COULD BE ! Speculatie dus. Aangezien iedereen nieuws plukt van nieuwsvergaarder Reuters papegaait iedereen elkaar na. En dit artikel is daar weer een voorbeeld van.

Sorry Walter, weer geen punten gescoord ! Er zijn niet veel plaatsen in de wereld waar de expertise aanwezig is om dergelijke apparatuur te testen en een daarvan is in Zweden. Het onderzoek is al gerepeteerd en naarmate het onderzoek vaker wordt gerepeteerd, hoe zekerder de uitslag wordt.

Het valt me op hoe slecht de artikelen zijn die over de iPhone worden geschreven. Iedereen praat elkaar na en niemand doet zelf onderzoek of verifieert 'zogenaamde feiten'.

Zie bijvoorbeeld de zin over de Infineon chip in het artikel van PCM;
"Apple kan de Infineon 3G-chip via een software-update verbeteren."
Je kunt via een software-update wel de AFSTEMMING en communicatie tussen verschillende hardwarecomponenten verbeteren maar hardware verbeteren met een software-update is helaas onmogelijk. Het zegt veel over het niveau van onderzoek naar de iPhone.

Wat ook opvallend is, is het sterke sentiment wat je kunt proeven bij sommige mensen tegen de iPhone en ik heb geen idee waar dat vandaan komt. In Holland wordt alles wat succesvol is onthoofd en kijkt men weer vrolijk verder naar het inhoudsloze real-life programma van Frans Bouwer.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Walter_F »

Ok, laat me eerst even zeggen dat ik het waardeer hoe je je inleest in de zaak. Doen weinig mensen je na denk ik.

Bij nader inzien heb je wellicht gelijk, durf ik heus toe te geven maar het is nog altijd niet volledig duidelijk wat er nu precies aan de hand is. Het zou het netwerk kunnen zijn, het zou de iPhone kunnen zijn, het zou ook nog iets anders kunnen zijn wat de problemen veroorzaakt.

Dan wil ik even opmerken dat ik absoluut niks TEGEN de iPhone heb. Het liefste zou ik zien dat alles op rolletjes liep, dan is er in no time hier ook 1 in huis. Jouw aanname dat ik iets tegen de iPhone zou hebben is nergens op gebaseerd. Zoals eerder gezegd heb ik een Macbook en nog wat andere Apple producten en voor deze apparaten niets dan lof.

Daarnaast motiveert jouw formulering me niet bepaald om verder met je hierover te babbelen. "Sorry Walter, weer geen punten gescoord". "In Holland wordt alles wat succesvol is onthoofd en kijkt men weer vrolijk verder naar het inhoudsloze real-life programma van Frans Bouwer." Waar slaat dat op? Zelfreflectie misschien? Ik heb dat hele programma nog nooit van mn leven bekeken. Uberhaubt kijk ik vrij weinig televisie. Als je zo ook met mensen communceerd in het echte leven wens ik je veel succes.

Gesloten