LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zooplus

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Dreamingman
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2009 18:44

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Dreamingman »

Lees onderstaand mijn verhaal en verbaas je zelf maar. Dit zijn tevens mailtjes die ik naar zooplus gestuurd heb. Maar ja geen reactie natuurlijk he.

Geachte heer/mevrouw,

Het volgende verhaal doet zich voor. Op 22-09-2008 doe ik een bestelling op de site van Zooplus. Ik bestel een krabpaal en betaal die contant met mijn credit kaart. Na een week krijg ik te horen dat de krabpaal nog niet geleverd kan worden en dat ik geduld moet hebben. Vervolgens komt er na een mail wisseling een bevestiging dat ze nu echt de krabpaal gaan sturen.

Ik zit met smart te wachten op de krabpaal maar al wat komt is de krabpaal. Na nog maar weer een telefoontje gepleegd te hebben met zooplus komt eindelijk na 2 weken een pakket aan bij mij. Maar in dit pakket zit nog steeds geen krabpaal. Het blijkt een deelzending te zijn met mijn overige producten die ik bij de krabpaal had besteld. 1 dag later krijg ik 1 doos van mijn krabpaal binnen. Maar die ene doos is niet de complete krabpaal want dat zou dus in 2 dozen verpakt moeten zitten. En op de doos die ik binnen krijg van de krabpaal staat duidelijk vermeld doos 1 van 2.

Ik heb vervolgens dus maar weer de telefoon gepakt en gebeld met zooplus. Ik het hele verhaal uitgelegd en ook meteen vermeld dat in de cattrack geen balletje zat. Er werd voor de telefoon gezegd geen probleem meneer. We regelen het met je dat de ene doos van de krabpaal weer bij u opgehaald word. En sturen u een nieuwe krabpaal en cattrack toe. Dit werd dus inderdaad gedaan want 2 dagen later kwam iemand van dhl mijn pakket ophalen en is het weer keurig terug gestuurd naar zooplus toe.

Ik kijk vervolgens bij mijn eigen pagina op mijn zooplus en zie tot mijn grote schrik ineens weer een nieuwe bestelling staan.Terwijl mijn bestelling niet eens afgehandeld was.En ik zelfs de krabpaal van de vorige bestelling niet eens binnen had. En ik ook niet zelf een nieuwe bestelling geplaatst had. Ik maar weer even gebeld met zooplus hoe dat kon. Maakt u zich geen zorgen meneer alles komt goed werd er aan de andere kant van de lijn gezegd.

Vervolgens kreeg ik op 12 oktober en 13 oktober inderdaad 2 dozen geleverd met de krabpaal onderdelen. En had ik eindelijk mijn complete krabpaal binnen die ik besteld had en ook al betaald met mijn credit kaart. Eind goed al goed zou je zeggen. Maar niets is minder waar.

Een week nadat ik eindelijk alles compleet binnen had. Kwam ineens doos 2 van 2 van de vorige krabpaal bij mij binnen. Terwijl doos 1 van 2 dus al lang en breed bij mij was opgehaald door dhl. Ik vervolgens maar weer naar zooplus gebeld en gevraagd wat ik daar mee aan moest. Er werd mij weer verzekerd dat ik mij geen zorgen hoefde te maken en dat alles in orde kwam. Net als bij de eerste doos gedaan is, werd dus deze doos ook weer opgehaald door dhl. Eind goed al goed zou je denken. Alle teveel ontvangen dozen weer retour gestuurd naar zooplus. Ik mijn pakket wat ik besteld en betaald had via credit kaart compleet binnen.

Er gingen dan ook zon 3 maand overheen. Tot ik ergens eind Januari ineens een herinnering van Zooplus toegestuurd kreeg. Over mijn bestelling van mijn krabpaal dat ik die nog niet betaald zou hebben en dat ik dus maar even 46 euro moest betalen. Ik dus voor de zoveelste keer weer een belletje naar Duitsland gepleegd. Meneer maakt u zich geen zorgen alles komt in orde. Werd er weer gezegd aan de ander kant van de lijn.

Vervolgens kreeg ik een eerste herinnering. Waarop ik via mail gereageerd heb. Maar van Zooplus dus nooit een verklaring heb ontvangen. En nu inmiddels een 2e aanmaning met de dreiging dat ze het bedrag dat open staat via civiel strafrechterlijke weg te willen innen. Hier heb ik ook weer op gereageerd met een mailtje en ook daarop natuurlijk helemaal nog geen antwoord gehad van hun.

Dat er zulke groffe fouten worden gemaakt bij zooplus vind ik te zot voor woorden. En dat goed willende burgers zo de dupe van hun worden vind ik nog vele malen erger.

Doe hier iets aan zooplus!!!!!!!!

Ik ga mijn rechtsbijstand verzekering nu inschakelen en alle consumenten programma's aanschrijven met dit verhaal.
-----------------------------------------------------------

06-03-2009 Gereageerd op 1e aanmaning via zooplus mail.

Gereageerd op 2e aanmaning geen reactie terug.
19-03-2009
Uw naam: ************
E-mail adres: *********
onderwerp: Actuele bestellingen
klantennummer: ********
Uw e-mail bericht aan ons: Geachte heer/mevrouw, Ik zie mij genoodzaakt een advocaat in de arm te nemen. U blijft mij tot vervelens toe aanmaningen sturen voor een bedrag dat helemaal niet kan. Want ik heb mijn bestelling al lang betaald via credit kaart. En jullie hebben fouten gemaakt in de verzending. En ik heb alle paketten naar jullie terug gestuurd. Ik heb hierover tot in treurnis contact gehad met jullie klantenservice in Duitsland. Maar jullie schijnen het probleem maar niet te kunnen op lossen. Het bellen van Nederland naar Duitsland is stinkende duur. En ik ben het meer dan zat nu. Ik ben in middels al meer dan 40 euro kwijt aan telefoon kosten. En het probleem is nog steeds niet opgelost. Tevens lezen jullie de mails niet en beantwoorden jullie die zelfs niet. Ik ga nu zelf stappen tegen jullie ondernemen. En ik ga dus de consumenten bond, De stichting voor webwinkels waar jullie bij aangesloten zijn en het consumenten programma Radar mijn dosier toe sturen met mijn verhaal. Tevens ga ik een advocaat in de arm nemen. Ik ben het meer dan zat dat jullie geen oplossing bieden. Groetjes, **********

-----------------------------------------------------------
Bestelling door zooplus zelf ingevoerd ik heb zelf niks gedaan. op 08-10-2008

Hier kunt u de opgeroepen opdrachten in het detail zien Opdracht: 5796113

Aantal artikel Enkele prijs in EUR Prijs incl. BTW EUR
1 Trixie Cat-Track- 1 stuk 6,99 EUR 6,99 EUR
1 Trixie krabpaal Montilla- beige 119,00 EUR 119,00 EUR
Totaal incl. BTW EUR: 125,99 EUR
-----------------------------------------------------------
Bestelling door mijzelf ingevoerd op de site van Zooplus op 22-09-2008 en compleet bedrag betaald met mijn credit kaart.

Hier kunt u de opgeroepen opdrachten in het detail zien Opdracht: 5700458

Aantal artikel Enkele prijs in EUR Prijs incl. BTW EUR
1 - tegoedbon -7,28 EUR -7,28 EUR
1 Trixie krabpaal Montilla- beige 119,00 EUR 119,00 EUR
1 Trixie Cat-Track- 1 stuk 8,99 EUR 8,99 EUR
1 Gimpet Pasta-Set- Multivitamine TGOS 220 g + Mout-Soft Extra 220 g 17,69 EUR 17,69 EUR
Totaal incl. BTW EUR: 138,40 EUR

@home
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:03

Re: zooplus

Ongelezen bericht door @home »

@Petty1950

Om te bestellen geef je bij Google de zoekopdracht Zooplus.de of Zooplus.uk op. UK (United Kingdom) is voordeliger, maar je moet even kijken hoe hoog het pond staat op dit moment.

Dan krijg je gewoon de duits- of engelstalige Zooplussite. Je geeft je bestelling op net zoals je dat op de Nederlandse site doet. De rest is hetzelfde.

Om te betalen is het handig als je Internetbankieren hebt. De UK order moet in ponden worden overgemaakt, de duitse order in euro's.
Een kind kan de was doen, maar het scheelt nogal wat als je een en ander vergelijkt met de prijzen op Zooplus.nl! :D
Boven de 29 euro of pond worden er geen verzendkosten berekend.

Ik bestel altijd een flinke voorraad in een keer. Vooral Royal Canin is in Engeland stukken voordeliger! Vooral Royal Canin heeft de prijzen belachelijk veel verhoogd de laatste tijd, dus shoppen loont!


Hier kan je per dag de wisselkoers bekijken:

http://www.xe.com/ucc/convert.cgi

Vandaag is 1 GBP 1.076 euro en 1 euro 0.929 GBP

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: zooplus

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

De houdbaarheidsdatum is in Engeland ook anders aangegeven, veel artikelen zijn over de datum :roll: :roll:

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: zooplus

Ongelezen bericht door petty1950 »

@Home en Reintje, beiden van harte dank voor de info!
Ik ga meteen ,n poging wagen . In het engelse filiaal welliswaar want ik snap weinig van dat Duits :wink:
Gaat me overigens niet om voer hoor, dat blijf ik gewoon bij mijn vertrouwde dsz kopen.

Ik ben ooit ''gestrand'' op ,n mislukte poging om zo,n ''IBANCODE'' (?) in te voeren....nu maar hopen dat dit deze keer niet nodig is.... :oops:

Dreamingman
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2009 18:44

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Dreamingman »

Nou hehe het kwartje is eindelijk gevallen bij zooplus. De retour zending is eindelijk afgeboekt en ik hoef niks meer te betalen.

Goh wat een vlotte afhandeling zeg heeft al met al een half jaar geduurd.
---------------------------------------------------------------------------------
Geachte klant,hartelijk dank voor uw e-mail. wij hebben uw retourzending als retour ingeboekt, hierdoor is het openstaande bedrag komen te vervallen.Met vriendelijke groet,uwservice-team van zooplusWij willen zooplus graag verder ontwikkelen en verbeteren. U kunt ons daarbij helpen. Deel met een klik uw mening met ons.Klik alstublieft hier. Hartelijk dank voor uw moeite.als u met onze inlichting/ons antwoord zeer tevreden bent: http://www.zooplus.nl/contactFeedback/2758965490565 als u met onze inlichting/ons antwoord tevreden bent: http://www.zooplus.nl/contactFeedback/2758965771264 als u met onze inlichting/ons antwoord niet tevreden bent: http://www.zooplus.nl/contactFeedback/2758966051963 als wij uw verzoek niet begrepen hebben: http://www.zooplus.nl/contactFeedback/2758966894060 -----------------------------------------------------Let op: dit is een automatisch bericht. Dit e-mailadres is alleen bedoeld voor het versturen van e-mails. U kunt hier dus niet op antwoorden. Voor vragen aan onze klantenservice klik hier https://www.zooplus.nl/contactVestiging van de vennootschap: München, Amtsgericht München, HRB 125080Voorzitter van het bestuur: Dr. Cornelius PattBestuur: Guido Bienhaus, Florian Seubert, Andrea SkersiesVoorzitter van de raad van toezicht: Felix von Schubert

@home
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:03

Re: zooplus

Ongelezen bericht door @home »

@ Reintje Vitesse


Ik heb nog nooit artikelen ontvangen die over de datum zijn.

Misschien dat ze daar geen t.h.t. aanduiding gebruiken maar een productiedatum?? Daar moet je dan de houdbaarheid bij op tellen. Meestal 2 jaar.

Al dat voer komt uit een en dezelfde fabriek. Maar misschien dat ze voor GB een andere houdbaarheidaanduiding gebruiken?
Alleen is het zelfde voer wat ik hier in Nederland koop daar omgerekend 19 euro per 10 kg goedkoper.
Boven 29 pond hoef je geen verzendkosten te betalen.

En ik kan mij niet voorstellen dat voor over de datum is. Regelmatig tref ik het icoontje 'tijdelijk niet leverbaar' aan. Dus er is wel omloopsnelheid.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: zooplus

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ik heb nog nooit artikelen ontvangen die over de datum zijn.

Misschien dat ze daar geen t.h.t. aanduiding gebruiken maar een productiedatum??
Lees dat nou zelf ook eens, misschien valt je iets op :shock: :shock:

@home
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:03

Re: zooplus

Ongelezen bericht door @home »

@ reintje bijdehandje:

Ga iets zinnigs doen!

Eva1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:59

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Eva1983 »

Ook ik heb slechte ervaringen met zooplus.
Ik heb twee pakketjes besteld.
De eerste kwam wel aan, maar er ontbraken spullen.
het tweede pakketje is tot op de dag van vandaag nog niet aangkomen.
Ik heb nu onderhand 23 mails naar zooplus verstuurd, maar er is nog steeds niets geregeld en de pakketjes zijn nog steeds onderweg.
Er kan best eens iets fout gaan hoor, maar op veel mails wordt gewoon niet gereageerd en als er wel op gereageerd wordt dan wordt er maar op de helft van mijn vragen antwoord gegeven.
Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt.
Ik betaal mijn spullen altijd netjes en op tijd, dus daar kan het niet aan liggen, maar hoe dit bedrijf met zijn klanten om gaat kan echt niet.
Gelukkig dat er nog wel mensen zijn met positieve ervaringen,
maar ik kan hier niets positiefs van maken

Herman Steenvoorde
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2009 14:49

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Herman Steenvoorde »

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met een vervelende ervaring met Zooplus. Ok, de bestellingen worden altijd keurig en op tijd bezorgd. Maar: een akkefietje zit mij behoorlijk dwars. Ik voel me als klant behoorlijk genegeerd. Eind september 2008 bestelde ik een krabpaal waarvan bij het uitpakken bleek dat er een onderdeel niet bij zat. Gevolg: de krabpaal staat half gemonteerd te wachten op dat onderdeel. Het ontbrekende stuk zou nabezorgd worden. Nou ja, je begrijpt het al. Ondanks inmiddels 16 mailtjes van mijn kant en 12 beloftes van de kant van Zooplus dat het deze week (of binnen 14 dagen) bezorgd zou worden heb ik nog steeds niets gezien. Zeker als ze maar blijven beloven dat het bezorgd wordt voel je je als klant behoorlijk gepakt. Ik kan niet begrijpen dat zo'n bedrijf op die schandalige manier met klanten omgaat. Ik heb uit de andere mailtjes begrepen dat er geen kruid tegen gewassen is. Enkel de mijnheer die met Duitsland belde heeft enig succes begrijp ik. Nou ja, moet ik mijn Duits gaan ophalen om misschien iets te bereiken. Maar misschien heeft iemand nog een andere suggestie? :cry:

jeansflower
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2009 13:15

Re: zooplus

Ongelezen bericht door jeansflower »

Nou ik ben dus zeker niet de enige:
Mijn verhaal:

Op 6 maart 2009 een kattenbak en 2 zakken voer a 10 kg en 15 kg besteld.
De kattenbak was netjes binnen 5 dagen bij mij binnen, via TNT opgehaald bij het postkantoor.
De zakken voer lieten het nog afweten, een eerste mail naar Zooplus waarin ik gevraagd heb waar die zakken blijven.
Ze waren naar hen retour gestuurd, of ik een nalevering wilde.
Gelijk diezelfde dag (14 mrt) aangegeven een nalevering te willen, geen reactie.
19mrt opnieuw gestuurd dat ik een nalevering wilde, nou die was geregeld en zou binnen 5 dagen bij mij binnen zijn.

24 mrt nog geen nalevering... Gemaild waar het bleef... Helaas het was kwijt er werd een onderzoek ingesteld.
04 apr gemaild of er al uitslag was van het onderzoek en gelijk aangegeven het pakket niet meer te hoeven laat maar na 1 maand!, kreeg ik een mail terug dat het 3 april bij mij afgeleverd was.
Heel knap want ik heb niets en heb niets getekend, dus gelijk een mail terug.

Dezelfde dag een mail terug, helaas het was weer retour naar hen gestuurd. Gelijk erachteraan een nieuwe bestelling voor een nieuwe levering (ik had toch aangegeven dit niet meer te willen!??!)
Dus gelijk teruggemaild dat ik die bestelling niet meer hoef.

Kreeg de volgende dag 6 april een mail terug dat het helaas al naar de verzendafdeling was en dat ik het pakket aan de deur moest weigeren.

Nu vandaag 9 april nog geen pakket ontvangen (en ben toch echt tot nu toe thuis geweest) Gemaild wanneer ik het geld terug kan verwachten, dit kan helaas pas als zij het retour ontvangen hebben.

Al met al dus al 1 maand en 3 dagen bezig... en intussen losse zakken van 2 kg gekocht voor stel je voor dat het snel komt.
Als ze niet binnen 14 dagen terugbetalen ga ik toch echt verdere stappen ondernemen..


TROS: PROGRAMMAATJE WIJDEN AAN ZOOPLUS?!?!


Groeten,
Joyce Smith

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: zooplus

Ongelezen bericht door petty1950 »

Ik neem aan dat deze klachten over Zooplus NEDERLAND gaan?

Mijn springer (voor aan de fiets) werd na betaling binnen ,n week bezorgt door het filiaal in Duitsland waar hetzelfde exemplaar ook nog een 20 euro goedkoper is dan die in NL 8) .

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: zooplus

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Maaaar het Nederlandse exemplaar kan ook achter aan een 45 kilometer wagentje en het Duitse niet :lol: :lol:

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: zooplus

Ongelezen bericht door vronie »

Wat ben jij een vervelend mannentje :evil:
Die hier vanaf het jaar 2005, met je 927 berichten niks toevoegt.
Enkel maar onrust wil stroken

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: zooplus

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

@ Vronie

Jij weet meer dan ikzelf ennuh als je lid wilt worden van mijn fanclub...........jammer maar helaas, er is een ledenstop :lol: :lol:

jeansflower
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2009 13:15

Re: zooplus

Ongelezen bericht door jeansflower »

JEp Zooplus NL gaat dit over.
Maar weet je wat ik niet begrijp?

Het gaat van DHL Duitsland, naar TNT in Nederland en zij moeten het bezorgen. Normaal gesproken krijg je van TNT een berichtje dat je niet thuis was enzo en dat ze binnenkort weer terug komen.
Nooit gehad... 3x niet.

En ook nooit een afhaalbericht of iets dergelijks.
Want heb net weer op DHL.de mijn pakket getraceerd en mijn pakket is weer op weg naar hun terug.... t was 8-04 in NL en nu weer in Duitsland... Zonder enig bericht van TNT.

Doe t volgende keer wel via een ander bedrijf die bezorgt op vaste dagen in Zuid-Holland,

Groetjes,
Joyce

PS> nu mn geld nog terug zien te krijgen..

kabouter2508
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 apr 2008 21:19

Re: zooplus

Ongelezen bericht door kabouter2508 »

:D De problemen die hier beschreven worden kan ik niet beamen. :lol:

Zo nu mijn verhaal.

Ik bestel op dinsdag avond in de week voor passen die week waar ook goede vrijdag in zat.
Op woensdag had ik nog geen mail binnen dat mijn bestelling ontvangen was.
Ik gemailt en binnen een 1/2 uur een mail terug dat ik mijn mail adres niet goed ingevuld had en dat de bestelling alsnog in ontvangst genomen was en binnen 5 min had ik een bevestigings mail binnen.
Levertijd was 3 a 4 dagen op woensdag verstuurd dus zou je zeggen dat het bij mij pas op maandag 2e paasdag binnen kon zijn dat ken niet natuurlijk. Dus ik verwachte het pakket pas op dinsdag maar het was er al op paaszaterdag. Het pakket was kompleet en onbeschadigd.



Dus zooplus.nl is voor mij top ik ga zo weer bestellen en heb alweer een kortings coupon van 15% verdiend

En nu even als jullie pakket beschadigd geleverd wordt niet in ontvangst nemen

Eva1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:59

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Eva1983 »

Zooo en je weet zeker dat jij niet bij Zooplus werkt?
Want al die klachten komen neem ik aan niet allemaal uit de lucht vallen....

Abarth
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:33

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Abarth »

Zooplus is bezig met uitbreiding in NL.
Er komt nu een goede logistiek dienstverlener achter te zitten

http://www.logistiek.nl/supply-chain/lo ... inkel.html

ivar85
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 jan 2009 11:39

Re: zooplus

Ongelezen bericht door ivar85 »

Ik bestel regelmatig bij zooplus Engeland en Duitsland en krijg steeds de bestellingen perfect in huis. Soms iets later dan afgesproken, maar nooit kapot of onvolledig.
Ik kan dus geen klagen, en nee, ik werk niet bij Zooplus. :D

Gesloten