LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zooplus

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: zooplus

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Ik bestel al twee jaar bij ZOOPLUS.de (de Duitse site is vaak goedkoper dan de Nederlandse site vreemdgenoeg) en bestel meestal in grote hoeveelheden > 100 euro ivm extra 5% korting.

In die twee jaar heb ik al heel wat bestellingen gedaan, en slechts één keer is iets kapot aangekomen. Daarvoor heb ik toen gebeld, mocht het kapotte produkt houden (foto's van gemaakt) en heb een nieuwe gehad + bon voor € 5,- korting op mijn volgende aankoop.

Nog nooit heb ik verkeerde spullen gekregen.
Kattenbakspul komt ook tot nu toe altijd heel aan, ik heb wel medelijden met de postbezorger van Zooplus stopt twee zware zakken van 15kg in één doos.
Maakt dus een postpakket van 30kg. (naar ik meen mag iemand van de Arbowetgeving maar 23kg tillen)

Laatst ook maar eens mijn zooplus-punten omgezet in leuke en lekkere (voor de katten dan) spulletjes. Zo kun je nog eens iets proberen uit het assortiment.

Ik heb dus geen klagen.

Misschien dat Zooplus. DE ... toch iets anders werkt dan de Nederlandse Zooplus === service/klachtafhandelings afdeling ?

tnolles
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2011 13:53

Re: zooplus

Ongelezen bericht door tnolles »

heb vandaag mijn krabpaal van zooplus ontvangen
toen ik de verpakking opende lag er een hompje vlees en bloed op de krabpaal
waarschijnlijk een baby vogeltje in staat van ontbinding
ik op zoek naar een contactnummer en die is er maar dan moet je wel Engels spreken terwijl het gewoon een Nederlands nummer is
ze wouden me 7 euro compensatie geven zonder bewijslevering of ik moest een foto sturen en dan werd het onderzocht
dat ga ik vanavond dus ook doen ik ben zeer benieuwd wat ze er aan gaan doen
mijn vriend kwam net thuis van zijn werk en we hebben samen de doos verder uit gepakt
het bleek een muisje te zijn niet een vogel en zijn moeder zat nog levend onder in de doos met twee dode jongen de hele krabpaal is aangevreten en ruikt naar pies


groetjes

tess

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: zooplus

Ongelezen bericht door petty1950 »

Geen fijne vondst natuurlijk maar in elke opslag zitten weleens muizen die in de verpakking kruipen......
Hoe akelig zo,n ontdekking ook is, je kunt dit moeilijk aan Zooplus verwijten lijkt mij?

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: zooplus

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Maar ZOOPLUS als bedrijf zal er wel voor moeten zorgen dat de klant GOEDE spullen en in GOEDE STAAT ontvangt.
Het risico ligt dus bij de verkoper.

Goederen dienen in goede staat te worden afgeleverd.


ZooPlus is dus m.i. WEL te verwijten.
Die muizen huizen daar al kennelijk langer als de krabpaal al is aangevreten en naar Urine stinkt. Lijkt mij niet dat dit pas tijdens het vervoer van hooguit twee dagen is gebeurt.

En dus is het al in hun magazijn gebeurt.
Vreemd dat de inpakker/verzamelaar van de goederen/order dit niet heeft bemerkt ... of er zich geen reet van heeft aangetrokken (kan ook)

Nee, ZooPlus is hiervoor verantwoordelijk.
Ze moeten ook doen aan MUIZENbestrijding in hun magazijnen ... nu vraag ik me meteen af hoe dat met hun diervoeder-magazijn zal zijn???

petra54
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:55

Re: zooplus

Ongelezen bericht door petra54 »

Verwijten en verantwoordelijk zijn ,zijn in mijn beleving twee verschillende dingen.
Verantwoordelijk zijn ze zeker ,dat ben ik met je eens.
Ben eigelijk wel benieuwd hoe Zooplus dit verder gaat afhandelen :wink:

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: zooplus

Ongelezen bericht door riddert »

Zooplus zal een nieuw exemplaar toesturen, eventueel na ontvangst van de oude, beschadigde krabpaal. Doen ze niet moeilijk over, en zo hoort het ook.

Hartenheer

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Hartenheer »

Het wordt zo een hele lange topic, maar we kunnen als conclusie trekken.

Het ligt er maar aan wie je treft bij de klantenservice.
Tref je de goede, dan is alles prima
Tref je iemand die misschien niet goed op de hoogte is, ben je de sigaar.

Eind conclusie:
Ze moeten de mensen die op de klantenservice zitten beter opleiden.
Dan krijg je tenniste een constante klantenservice. Dit kan zowel positief zijn als negatief.

Tarja
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 sep 2010 22:55

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Tarja »

heb een buggy bij ze besteld, netjes aangekomen maar beviel me niet, netjes terug gestuurd en een politielijn, maar die is te groot voor mijn hondje en die mag ik niet terug sturen, maar moet ik maar schenken maar moet hem dan wel betalen, vind dat schofterig, ik heb er niks aan en ga hem niet weggeven, ik wil gewoon dat hij terug gaat, maar hun vinden van niet,

petra54
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:55

Re: zooplus

Ongelezen bericht door petra54 »

Wat raar! En kloppen doet het natuurlijk niet, je hebt het recht van retourzenden met betaling van de retour-verzendkosten want dat staat in de voorwaarden.
Ik heb zelf ooit ,n te klein tuigje besteld en toen ik dat wilde ruilen mocht ik het houden met de boodschap dat ik het aan ,n asiel mocht geven oid. Ik hoefde alleen het grotere tuig betalen dat me toegestuurd werd.
Toch iets betere reactie dan dat jij gehad hebt.
Ik zou er nogeens ,n mail tegenaan wagen want nogmaals, mits binnen de tijdslimiet , moet je een product gewoon terug kunnen sturen.
Succes!

Tarja
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 sep 2010 22:55

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Tarja »

ja over dat asiel en zo zeiden ze bij het 2de mailtje ook, vind dat best wel raar aan de ene kant, maar ook wel weer aardig, je gaat toch geen spullen weggeven als het te klein is, dan wil je als winkel toch je producten terug?

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: zooplus

Ongelezen bericht door AGGB »

Voor het eerst klant bij ZOOPLUS.
Een zak hondenvoer met korting vanwege eerste bestelling totaal 66,40. Ik betaalde met IDEAL.
Er volgde direct een mail:

Hartelijk dank voor uw bestelling bij zooplus en uw vertrouwen in onze shop.
Uw bestelling wordt nu verwerkt. Het is daarom niet meer mogelijk iets te veranderen. Een overzicht van uw bestelling vindt u hieronder.

Alles was correct genoteerd.

De volgende dag ontving ik deze mail:

Hartelijk bedankt voor uw bestelling...........bij zooplus......
Helaas is de betaling met iDeal, direct na uw bestelling, mislukt
....Mocht u de betaling met iDeal nog een keer willen proberen, dan klikt u alstublieft op de volgende link:.......................
.....Helaas kunnen wij uw bestelling pas vrijgeven, als de betaling met iDeal is gelukt. Mochten wij uw betaling niet binnen de komende 7 dagen ontvangen, zal uw bestelling automatisch worden geannuleerd.


Bij mijn bank staat het juiste bedrag met volledig juiste omschrijving afgeschreven en ook op 'mijn zooplus' staat de bestelling als zijnde betaald met IDEAL.
Hoeveel klanten zouden niet argeloos nogmaals aanklikken en betalen?

NIETZOOPLUIS.
Het geeft mij een OXXIO-gevoel, temeer daar in dit topic al vaker sprake blijkt van vreemde zaken een betaling betreffend.

Ik heb zooplus via hun site een mail gestuurd en toch ook maar besloten het hier direct te melden.

Tarja
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 sep 2010 22:55

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Tarja »

ja hun werkwijze is heel vreemd, als er staat dat er betaald is, is er ook betaald, vind ik


ik mocht de politielijn houden, en moet wel de verzendkosten betalen, ik wil die lijn niet omdat ik er niks aan heb, maar na veel ruzie maak ik de verzendkosten over en bestel daar nooit meer,

zeewater
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2011 19:11

Re: zooplus

Ongelezen bericht door zeewater »

ook ik ben in het ootje genomen door zooplus
een kooi besteld en betaald met ideal
maar ook ik kreeg een mail dat het was mislukt even opnieuw proberen was het advies (niet gedaan)
maar het geld was wel af geschreven van de bank
gelijk een mail gestuurd naar zooplus
en dit kenbaar aan ideal gemaakt en tevens een klacht ingediend

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: zooplus

Ongelezen bericht door AGGB »

@Zeewater.Waar heeft u uw klacht ingediend? Zooplus is niet aangesloten bij Thuiswinkel.org en de site van Ideal wijst iedere verantwoordelijkheid van de hand, zaak tussen koper en verkoper.
Ik heb geen auto meer en het leek mij een goed idee, hoewel ik had geconstateerd dat Zooplus niet aangesloten is, aldaar mijn bestelling te doen. Het is nogal moeilijk en zwaar zo'n zak met voer te tillen.
Het is een groot bedrijf, onnozel van mij om ze niet aan te zien voor dit soort trucs.
Vreemd is, zoals ik schreef, dat het allemaal in orde is, volgens 'mijn zooplus' en ik toch een mail kreeg dat zij geen betaling hebben ontvangen en het nog maar eens moest proberen. Net als Zeewater ben ik daar niet ingetrapt.
Maandag zal ik naar mijn ABN bank gaan.

zeewater
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2011 19:11

Re: zooplus

Ongelezen bericht door zeewater »

Ik heb al contact gehad met de ABN ik moest een klacht indienen
bij ideal via hun site als ik maandag geen reactie heb gekregen
ga ik aangifte doen bij de politie ik hoop dat dit meerdere doen

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: zooplus

Ongelezen bericht door AGGB »

Het telnr van ZOOPLUS is 020 2622620. Er wordt niet opgenomen.

Bij "mijn zooplus" staat dat de betaling succesvol is afgerond met het transactienr. erbij vermeld.

Echter zooplus spreekt zichzelf tegen in een aan mij gerichte mail met daarin dat zij geen betaling binnen hebben.
Daarom kunnen zij niet leveren, weer volgens mijn zooplus bij een andere aanklik.

Ik heb ze 2x met het contactformulier gecontacteerd.
De telefoon, met naar zij vermelden engelssprekenden, wordt afgebroken na enkele signalen.

Nietzoopluis.

Allemaal erg verdacht.

zeewater
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2011 19:11

Re: zooplus

Ongelezen bericht door zeewater »

Na veel gebel eindelijk een bevestiging van verzending
ik heb op advies van hun de betaling door gemaild via het contact formulier
daarna was alles snel geregeld nu maar afwachten

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: zooplus

Ongelezen bericht door AGGB »

Ook ik kreeg zojuist, kort voor ik naar de bank zou gaan, ( en nadat ik 2x een contactformulier doorgemaild heb, en geen gehoor kreeg aan de zg hotline telefoon), bericht in Mijn Zooplus, dat zij de betaling via IDEAL hebben ontvangen en het produkt voor verzending gereed staat.
We wachten af.
Indien alles toch nog correct wordt geleverd, dan blijft de vraag waarom die vreemde mail van hen. Is het een gevolg van een gebrekkige administratie of een poging argelozen nogmaals te laten betalen voor een bestelling, of een combinatie van die beide?

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: zooplus

Ongelezen bericht door AGGB »

Van Zooplus email ontvangen met: Door een storing in ons systeem is er een automatisch gegenereerde email naar u toe gezonden waarin vermeld stond dat uw betaling via iDeal niet gelukt is.We hebben uw betaling echter wel mogen ontvangen........etc
OK, Zooplus krijgt van mij een tweede kans.

Hartenheer

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Hartenheer »

Het blijft een vaag bedrijf

Gesloten