LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VOLVO

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
hpcver
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 18:52

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door hpcver »

Ik ben in het bezit van een V70 bouwjaar 2001. Bij 171.00 km (2007) is de gasklep eveneens vervangen. Voor de andere meneer die reageerde, mijn auto is altijd in onderhoud bij een dealer. Bij Volvo Beesd kreeg ik nul op het rekest (jammer gemiste kans voor Volvo). En zo zijn er vele reacties met het zelfde teleurstellende resultaat. Jammer dat een zo'n groot merk het op deze kleine onvolwassen manier laat afweten.
Ik begreep dat RADAR een brief zou aanmaken op de site, om mogelijk juridische stappen te kunnen ondernemen.
Ik wacht af!

Joost van Katwik
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2009 11:07

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Joost van Katwik »

Hallo,

Ik heb 20 jaar Volvo gereden, maar daar gaat nu een eind aan komen! Nu heb ik een V40/2.0/elegance maar bij aanschaf had ik mijn oog ook al op de Totota Avensis laten vallen en met het huidige Volvo management is de keuze nu dus snel gemaakt.

Volkomen onverantwoordelijk gedrag om niet direct alle eigenaren van Volvo's die deze gevaarlijke problemen kunnen verwachten uit voorzorg kosteloos vervanging van de gasklep aan te bieden. Een schandaal!!!

In de USA krijgt men de reparatie dus wél vergoed omdat daar middels wetgeving Volvo via productaansprakelijkheid aansprakelijk gesteld kan worden voor letselschade voortvloeiend uit verkeersongevallen ten gevolge van mankementen aan de gasklep. Kennelijk is voor Volvo Nederland slechts vigerende wetgeving van belang als het om mensenlevens gaat. Of is een Nederlands mensenleven minder waard dan een Amerikaan?

Robbyj
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2008 21:39

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Robbyj »

waarom willen of kunnen mensen nooit eens accepteren dat een auto die je gebruikt stuk kan gaan en dat dit na zoveel jaar na einde garantie niet meer vergoed wordt. Bij iedere auto van ieder merk gaat er wel eens iets kapot. Bij het ene type dit en bij het andere type weer wat anders. We praten hier over auto's van soms al 10 jaar oud. De aangehouden economische levensduur van een auto is 10 jaar. Wees blij dat ze bij auto's van 5 jaar oud nog de helft vergoeden. De advocaat gaat ervan uit dat je als consument recht hebt op een totale vergoeding, dit is echter niet juist. Na een garantietermijn is het ook volgens een rechter normaal dat je een bepaald deel zelf betaald. b.v. na 5 jaar 50% van het bedrag klopt met de economische levensduur van 10 jaar.

jan v en c 70
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2009 15:54

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door jan v en c 70 »

Wanneer je slechts boekhouder bent en de techniek van een motor niet begrijpt kun je op dit onderwerp niet zinvol inhoudelijk reageren Robbyj.
Het betreft nl. geen slijtage die op welke wijze ook als redelijk normaal valt aan te duiden.
Waarom oordeel je niet over de technische levensduur?
Het is toch niet normaal dat motoren dergelijke dure reparaties rond 100.000 km nodig hebben.
Dat weet je waarschijnlijk niet omdat de rekeningen naar de lease maatschappij gaan.....
Nu moet je concluderen dat deze wagens met 120.000 of meer op de klok na twee of drie jaar weggaan zonder dat ze deze reparatie hebben gehad.
Schoenen slijten ook door te lopen en een motor door te draaien, dan zegt een levensduur in jaren niet zo veel.

willeyG52
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:33

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door willeyG52 »

ik heb een volvo s60 uit 2002 en kamp met het geschetste probleem. Net de 100.000 km gepasseerd. Er is maar één oplossing en die is zoals het in de VS is gegaan. Recall en kostenloos vergoeden. Misschien is het mogelijk om met meerdere volvo eigenaren stappen te ondernemen ipv individuele reacties? Sommige reacties in dit forum zijn nogal laconiek. Zij hebben zelf waarschijnlijk nog nooit op de snelweg gezeten terwijl alles uitvalt. Moet je ook eens proberen met een automaat! Die kun je namelijk niet opnieuw starten zonder dat ie eerst in z'n vrij staat. En dat doe je dan terwijl iedereen met 100 km rond je heen raast?

rommelbak
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 feb 2009 07:33

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door rommelbak »

volvo na saab ook spoedig failliet......

rommelbak
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 feb 2009 07:33

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door rommelbak »

volvo kan een voorbeeld nemen aan citroen
de C3 veren worden gratis vervangen indien nodig
toevallig uit het zelfde jaar 2002

Volvo laat zich kennen, of zijn ze al failliet soms?

sunnysailor
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2009 07:26

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door sunnysailor »

dit is een al jaren slepend probleem , een vriend van me heeft al 2 auto`s met deze problemen gehad.
maar,jullie kunnen ook een Japanse auto gaan rijden,zij staan wel achter hun product en geven langer garantie , ook na 8 jaar werd een aandrijfas van m`n honda accord meer dan gewoon vergoed,er gaan namelijk 2 nieuwe in met nieuwe olie en kering,en wel Gratis

loek10
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jul 2007 19:57

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door loek10 »

Goedemiddag,
In februari is de uitzending geweest inzake de vele klachten over het gasklephuis in diverse typen Volvo.
Is het nu zo dat Volvo in alle NIEUWE typen dit (mechanische) gasklephuis heeft vervangen door een klachtenvrij electronisch exemplaar????
VrGr

Peter vd Mark
Berichten: 0
Lid geworden op: 24 okt 2009 19:28

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Peter vd Mark »

Mede Volvo bezitters,

Twee jaar geleden een V70 gekocht, Nieuw!! en vanaf het begin een stotterend en inhoudend gedrag. Nu met de eerste onderhouds beurt 30.000km blijkt ineens dat het gasklephuis gereinigd moet worden, sproei nog wat vervangen. Maar u raad het al de auto stotterd en houd nog steeds in, het wordt zelfs erger.

De dealer zegt geen werkzaamheden meer e verrichten, mijn auto voldoet aan alle eisen en daarmee AF.

Mijn voorstel; zoveel mogelijk egenaren bij elkaar krijgen en samen in gesprek met de importeur.

M.b.t de lezers die pissig worden bij het lezen van ongenoegen over een nieuwe auto die je koopt..... Wanneer een merk Volvo, niet zulke hoge verwachtingen schept of je met mooie praatje en leugens een auto probeert te verkopen en vooral eerlijk is, dan heb je geen on tevreden klanten.
Wellicht hebben de lezers die zich storen hun Volvo tweede, derde of zelfs vierde hands aangeschaft(niets mis mee, laat dat duidelijk zijn) maar sprekend voor mijzelf; wanneer ik, in dit geval een Volvo, koop voor € 50.000,00 verwacht ik een degelijke auto te rijden, dat zeggen de dealers tenslotte zelf, en geen Mecano doos.
De mijne rammelt trouwens ook aan alle kanten.

Mochten er lezers zijn die mijn mening delen, kom ik graag met ze in contact.

Mijn email adres is: [email protected]



Mvg,

Peter van der Mark

Jean123
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2009 09:38

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Jean123 »

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe Volvo V70 2,4 d Automaat. Precies de wagen die ik nodig heb: ruim, solide en met een sterke zuinige motor. Alleen vertoont de auto een vervelende makke: bij een toerental van ca 1200 t/m (dus als je 50 á 60 rijdt) gaat hij resoneren middels een diepe "brom". Hoogstvervelende trillingen, alsof je optrekt in een te lage versnelling. Dealer heeft dit ook geconstateerd, maar had van deze verschijnselen nog niet eerder gehoord. Men vermoedt dat het schakelmoment van de automaat wat "zuinig" is gekozen omwille van het verbruik en de emissie. Dit is kennelijk een software-zaak, die waarschijnlijk alleen door de fabriek kan worden aangepast.

Vraag: heeft iemand een vergelijkbaar probleem? Dan staat men wat sterker tegenover de producent (zegt de dealer...)

Azuerus
Berichten: 0
Lid geworden op: 29 jan 2010 19:43

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Azuerus »

Ik rijd sinds 2 jaar een V50 2.4i, hij heeft 160000 gelopen en ik heb nog geen enkel probleem gehad, ze bestaan dus toch echt zonder problemen.
Die klep van Magneti Marelli had Volvo nooit moeten monteren, dat is duidelijk, het is het principe van een potentiometer, deze slijt en geeft op de lange duur gewoon problemen omdat de loper steeds over over het contactvlak sleept.
Volvo had gewoon een coulanceregeling toe moeten passen, hadden ze een stuk minder gezeur gehad.
Zowieso is een auto gebouwd uit onderdelen van vele leveranciers, deze kunnen wel eens een steekje laten vallen ja, dat blijkt.
Dit geld dus ook voor andere automerken, bij de Fiat groep auto's zijn er ook veel electronische problemen bekend, met de electronica, van de oerdegelijke Duitse fabrikant Bosch, dus wie is nu de schuldige??

Microsoft
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:51

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Microsoft »

Zijn er nog steeds volvo rijders die electronica problemen hebben met hun auto ?
Er is zelfs een bedrijf hiervoor ontstaan :idea:

Alfredje
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2009 02:21

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Alfredje »

Microsoft schreef:Zijn er nog steeds volvo rijders die electronica problemen hebben met hun auto ?
Er is zelfs een bedrijf hiervoor ontstaan :idea:
Haha, denk dat ieder met de probleempjes nu inmiddels in een ander merkje rijden...

Voorop dat de mijne (S80 uit bj2000) momenteel ook dezelfde problemen vertoond en AC Tring kassa (Sorry AC Tronics dus) geen particulieren wilt helpen vanwege dat de particulieren te lastig zijn, heb ik dus besloten om geen VOLVO meer te gaan besturen.

Het gaat niet om het product, maar het gaat ze voornamelijk alleen om het geld wat ze eraan kunnen verdienen en dat constateer ik voornamelijk bij AC Tronics die opeens alleen met garage bedrijven nog zaken willen doen, hoe kunnen we de prijzen dan in de hand houden zeg maar, hahaha.


Volvo dealers zijn altijd mijn vrienden geweest, ondanks de reparaties vaak hoog waren, maar om nu een weerstand probleempje (van pak hem beet niet meer dan 2 euro waard) te laten repareren door wel een hele UNIT te vervangen en dat je dan rond de 600,- euries komt zijn ze voor mij nu echt gek geworden.

Maar goed, na vele trouwe jaren neem ik ook afscheid van Volvo..
Heb altijd de grotere auto's van volvo gereden en ja kocht ze altijd bij 5 jaar en ja liet ze altijd door de dealer onderhouden.
En ja ben altijd rond de 1500 tot 2000,- per jaar kwijt aan onderhoud en reparaties en opzich is dit best te doen, maar nu nog eens 600,- voor een weerstandje????

Nieuwe komplete gasklephuis vervangen omdat een printbaantje met koolstof versleten is, wat is de volgende stap en waar trappen we met z'n allen in dan...?

En ja andere merken hebben ook wel is wat, maar daar is of een goede regeling of de replacement is niet zo .... duur als dat volvo nu gewoon durft te vragen.

Tja, ben je nu beter af met een merk dealer? na 20jaar ga ik nu toch wel enigszins twijfelen, ondanks dat ik veel aan ze heb gehad, ga ik het vanaf nu ook anders doen, want ook ik moet nu op m'n centjes gaan letten.

Met groet,

Alfred

karateb
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mei 2011 22:04

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door karateb »

Je hebt ook onderhouds garages die geen auto's verkopen maar wel alle merken repareren.
Voor de helft van de dealerprijs.

Alfredje
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2009 02:21

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Alfredje »

karateb schreef:Je hebt ook onderhouds garages die geen auto's verkopen maar wel alle merken repareren.
Voor de helft van de dealerprijs.
Oke, zal dan per jaar minder kwijt zijn, kan dan iets langer op vakantie:)
Nu alleen nog de juiste garage vinden waar ze ook vriendelijk zijn...

Alfredje
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2009 02:21

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Alfredje »

Bij deze toch wel de melding dat het even pijn deed om van Volvo weg te gaan.

Uiteraard wel nog de gasklephuis laten vervangen door een originele van Volvo (er was gewoon niet meer mee te rijden) en kosten zijn 721,- incl werkplaats tarief.
Het heugelijke nieuws er gelijk erbij vermeld dat dit de laatste Volvo is en kreeg spontaan wat korting. Na, daar hoef ik dus niet meer over na te denken.
Voorop gesteld dat ze ook nog wel een jonger model hadden staan die dit heuvel niet heeft, aldus de Volvo dealer.
Maar ik bedankte ze voor de mooie jaren en dat mijn vertrouwen echt op 0 staat betreft een goede veilige auto!! Opel presteert beter, en toen keek hij me vreemd aan:)

Doch blijf ik ze vriendelijk vinden, maar aan alles komt een eind.
De dealers kunnen er misschien niets aan doen en hoop dat Volvo Nederland eens uit z'n luie stoel komt en gaat kijken wat er speelt met de zogenaamde hightech van Volvo en er wat aan gaat doen!
En dit niet alleen vanwege een gasklephuis wat je leven bijna op het spel zet, want er zijn meerdere problemen met deze serie voertuigen.

Werkplaats tarieven zijn dus ook veel te hoog, en de fout die ze dan allemaal maken is omdat ze de investering hebben van genoemde apparatuur en daarom de tarief zo hoog ligt... maar je betaalt nog eens apart omdat ze hun apparatuur moeten gebruiken voor software of uitlezing van je auto. Maar dat zag ik verkeerd!

Volgende week is het tussen mij en Volvo definitief voorbij, de Volvo S80 uit bj2000 is ingeruild.

Goed, m'n andere wagen zal door een alle merken garage in onderhoud gaan, en je kan idd goede afspraken mee maken en ja je betaald veel minder. Even geen gekheid, maar je betaald bijna 45 euro minder per uur aan werkplaats tarief, ben zelf een zakelijke rijder, moet de kosten ook zelf afschrijven dan, maar dit is snel verdienen dus (ook hebben ze tegenwoordig een vervangend vervoer mocht je toch problemen hebben).

(Sorry Volvo en of andere merk dealers, maar de prijzen stijgen de pan uit en de argumenten kloppen niet meer).

Was een mooi Topic hier en heb er weer wat van geleerd.

Met groet,
Alfred

Dimmie73
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2009 13:41

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Dimmie73 »

Ik heb ongeveer 8 jaar gereden in een Volvo S40 uit 1997. Heerlijke wagen, motorisch nog goed, alleen door de ouderdom begonnen onderdelen te slijten en werden de reparatiekosten te hoog. Op de teller stond 430.000 km. Altijd met plezier in die wagen gereden.

Ik heb hem afgelopen week ingeruild voor een Volvo V50 uit 2006. De wagen rijdt heerlijk, maar gisteren kreeg ik ineens de melding Anti Skid service nodig. Volgens de boordcomputer kon ik nog 140 km. rijden, terwijl de tank aardig leeg was. De motor viel helemaal uit!! Daarna contactsleutel omgedraaid en opnieuw opgestart, dat lukte. Maar niet veel later viel ie weer uit met dezelfde melding. Ik ben bij een tankstation gestopt om 10 liter bij te tanken. Daarna weer de snelweg op, maar al op de invoegstrook kreeg ik weer die melding. Weer contactsleutel om, en daarna kon ik in een ruk naar huis rijden. Eenmaal thuis heb ik de tank helemaal volgetankt. Vanochtend ben ik naar de dealer gegaan, bij de proefrit kregen ze ook de melding en sloeg de motor weer af.

De dealer vond het onverantwoord om me de wagen mee terug te geven!! Vervelend, maar dat is wel service! Ze onderzoeken waar het probleem zit. De auto staat nog bij de garage, heb geen idee wat de status nu is, maar ik verwacht wel dat dit probleem wordt opgelost, zeker nu dit nog in de garantieperiode valt.

Als ze het niet kunnen oplossen, wordt het toch een andere wagen.

P.S. naar mijn mening zit er tegenwoordig te veel elektronica in alle auto's. Leuk al die toeters en bellen, maar de storingen die het met zich meebrengt komen de veiligheid niet ten goede.

Alfredje
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2009 02:21

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Alfredje »

De oudere type Volvo's doen het gewoon super, dergelijk en goed aan te sleutelen mocht het nodig zijn.
Heb 1 grote spijt dat ik de Volvo S80 uit '00 aangeschaft hebt, en ook mijn zwager met een S80 is zeer ontevreden.
De service is over het algemeen wel goed bij de Volvo dealers, echter kunnen zij blijkbaar de problemen niet oplossen die te maken hebben gasklephuisjes.
De ene rekening naar de andere, dan de gaspedaal sensor, dan toch maar de inlaat sensor, dan toch maar schoonmaken van gasklephuis en dan advies nieuwe gasklephuis en daarna rijdt je auto nog beroerder.
Maar goed, Volvo is niet de enige die daar last van heeft, zo zijn er meer merken dus.

Melding Anti Skid service ken ik niet, nooit gezien in m'n S80, wel de Noodloop en dat tie vrolijk 1500rpm aanhoud of domweg op de rotonde ermee uitscheid.
Hoop voor je dat het niet iets is wat met een gasklephuis te maken hebt..

Suc6 alvast.

Dimmie73
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2009 13:41

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Dimmie73 »

Inmiddels weet ik meer. Het bleek om de brandstofdrukregelaar te gaan. Ze hebben kostenloos een nieuwe geplaatst. Volgens hen zou ie nu weer vlekkeloos moeten rijden. Ik houd het de komende tijd nauwlettend in de gaten... Maar over de service ben ik nog steeds zeer tevreden.

Gesloten