Sloopregeling: verkeerd doel of concurrentie vervalsing??
Geplaatst: 21 aug 2009 19:00
Artikel 1.2. Doel van de regeling
Deze regeling heeft tot doel een bijdrage te leveren aan de verbetering van de luchtkwaliteit in
Nederland door het doen demonteren van oude milieuonvriendelijke personen- en bestelauto's
en het stimuleren van de aanschaf, ter vervanging daarvan, van auto's met een lagere emissie
van milieuverontreinigende stoffen.
Hierbij het antwoord op uw vraag:
Nee. U komt alleen in aanmerking voor de slooppremie als u uw oude auto omruilt tegen een jongere bij een RDW-erkend autobedrijf, dat deelneemt aan de sloopregeling.
Voor meer informatie zijn wij van maandag t/m vrijdag 08:00 - 18:00 uur telefonisch bereikbaar op nummer 0900 380 380 7 (consumenten, 10 ct / minuut) en op nummer 0900 380 380 9 (bedrijven, 10 ct / minuut) of via de website www.nationalesloopregeling.nl
Met vriendelijke groet,
Team Informatie
Nationale Sloopregeling
Ik heb wat bedenkingen bij de sloopregeling, vind het opzich een goed plan, maar alleen een beperkte groep profiteert ervan en een groep heeft er nadeel van.
Stel, je hebt een auto die volgens de regeling voldoet, maar je rijdt weinig of hebt geen geld voor een nieuwere auto, en bij verkoop krijg je ook bijna niets.
Dan zou je kunnen zeggen, ik wil toch meedoen en breng de auto naar de sloop en koop niets terug – je helpt daarmee een vervuiler van de weg te halen, en je neemt niets terug dus ook geen in minder mate vervuilende auto - , maar dan krijg je geen geld van de regeling.
Terwijl een punt ook is, om de autoindustrie uit de slop te halen en Nederland daarmee een inpuls te geven dat we uit de ressessie komen.
Als die mensen ook het geld krijgen, komt het ook in de omloop omdat ze daarmee ook dingen gaan doen en dus meehelpen om uit de resessie komen. Bijv, dingen die ze met de auto deden, die doen ze nu met de bus of trein, of ze kopen misschien andere betere fietsen.
Ik neem aan dat iedereen die geld krijgt genoteerd wordt en dus zouden mensen die hem naar de sloop brengen en geld krijgen en die gewoon later een oudere auto terug kopen gemakkelijk op de vingers getikt kunnen worden dat ze het geld van de sloopregeling terug moeten geven.
Een ander item, je kan alleen een auto kopen bij een RDW-erkend autobedrijf, dus hoeveel bedrijven mogen niet meedoen?
Die zien hun kopers misschien langs hun heen gaan naar een bedrijf dat wel meedoet en verliezen zo hun verkoop van hun auto’s.
En die bedrijven moeten misschien nog meer elk dubbeltje omdraaien dan de RDW bedrijven, en kunnen ook wel een inpuls gebruiken met de verkoop van auto’s.
Mijn vraag is zijn dit alleen mijn gedachten of zijn er meerderen die zo denken, of is er al zo’n discussie geweest, dan moet dit maar gewoon gedelete worden.
Groeten raywwf
Deze regeling heeft tot doel een bijdrage te leveren aan de verbetering van de luchtkwaliteit in
Nederland door het doen demonteren van oude milieuonvriendelijke personen- en bestelauto's
en het stimuleren van de aanschaf, ter vervanging daarvan, van auto's met een lagere emissie
van milieuverontreinigende stoffen.
Hierbij het antwoord op uw vraag:
Nee. U komt alleen in aanmerking voor de slooppremie als u uw oude auto omruilt tegen een jongere bij een RDW-erkend autobedrijf, dat deelneemt aan de sloopregeling.
Voor meer informatie zijn wij van maandag t/m vrijdag 08:00 - 18:00 uur telefonisch bereikbaar op nummer 0900 380 380 7 (consumenten, 10 ct / minuut) en op nummer 0900 380 380 9 (bedrijven, 10 ct / minuut) of via de website www.nationalesloopregeling.nl
Met vriendelijke groet,
Team Informatie
Nationale Sloopregeling
Ik heb wat bedenkingen bij de sloopregeling, vind het opzich een goed plan, maar alleen een beperkte groep profiteert ervan en een groep heeft er nadeel van.
Stel, je hebt een auto die volgens de regeling voldoet, maar je rijdt weinig of hebt geen geld voor een nieuwere auto, en bij verkoop krijg je ook bijna niets.
Dan zou je kunnen zeggen, ik wil toch meedoen en breng de auto naar de sloop en koop niets terug – je helpt daarmee een vervuiler van de weg te halen, en je neemt niets terug dus ook geen in minder mate vervuilende auto - , maar dan krijg je geen geld van de regeling.
Terwijl een punt ook is, om de autoindustrie uit de slop te halen en Nederland daarmee een inpuls te geven dat we uit de ressessie komen.
Als die mensen ook het geld krijgen, komt het ook in de omloop omdat ze daarmee ook dingen gaan doen en dus meehelpen om uit de resessie komen. Bijv, dingen die ze met de auto deden, die doen ze nu met de bus of trein, of ze kopen misschien andere betere fietsen.
Ik neem aan dat iedereen die geld krijgt genoteerd wordt en dus zouden mensen die hem naar de sloop brengen en geld krijgen en die gewoon later een oudere auto terug kopen gemakkelijk op de vingers getikt kunnen worden dat ze het geld van de sloopregeling terug moeten geven.
Een ander item, je kan alleen een auto kopen bij een RDW-erkend autobedrijf, dus hoeveel bedrijven mogen niet meedoen?
Die zien hun kopers misschien langs hun heen gaan naar een bedrijf dat wel meedoet en verliezen zo hun verkoop van hun auto’s.
En die bedrijven moeten misschien nog meer elk dubbeltje omdraaien dan de RDW bedrijven, en kunnen ook wel een inpuls gebruiken met de verkoop van auto’s.
Mijn vraag is zijn dit alleen mijn gedachten of zijn er meerderen die zo denken, of is er al zo’n discussie geweest, dan moet dit maar gewoon gedelete worden.
Groeten raywwf