LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stilzwijgend verlengen van verzekeringen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Stilzwijgend verlengen van verzekeringen

Ongelezen bericht door Radar »

Een verzekering afsluiten is makkelijk, maar u komt er niet zo eenvoudig van af. Mogen verzekeraars zomaar uw contract stilzwijgend verlengen?

in de uitzending van 1 maart 2010 om 20.30 uur.

margotsnip
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 mar 2010 20:23

Re: Stilzwijgend verlengen van verzekeringen

Ongelezen bericht door margotsnip »

Sinds 1 1/2 jaar ben ik verzekerd via de ANWB voor auto en woonhuis en kreeg vorig jaar een maand voor de verzekering afliep een brief met de mededeling tot wanneer de verzekering liep en als ze geen reactie kregen de verzekering pas verlengd zou worden.
Zo gaven ze mij de kans om over te stappen naar een ander.
Wat ik niet heb gedaan.

hgros
Berichten: 0
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:58

Re: Stilzwijgend verlengen van verzekeringen

Ongelezen bericht door hgros »

Ik heb een verzekering bij Klaverblad, die per 10 maart afloopt. deze verzekering loopt al 2 jaar en kon per jaar worden opgezegd. Kan ik deze verzekering vanaf 10 maart, per maand opzeggen?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Stilzwijgend verlengen van verzekeringen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

hgros schreef:Ik heb een verzekering bij Klaverblad, die per 10 maart afloopt. deze verzekering loopt al 2 jaar en kon per jaar worden opgezegd. Kan ik deze verzekering vanaf 10 maart, per maand opzeggen?
Dit moet u terug kunnen vinden in de voorwaarden die u bij uw polis gekregen heeft.
Maar het lijkt mij sterk dat u per maand kunt opzeggen, al heb ik de uitzending (nog) niet gezien.
Meestal kun je 1 keer per jaar opzeggen voor het nieuwe verzekeringsjaar begint.
Daar zit meestal wel een termijn aan vast en ik denk dat die in uw geval al is verlopen.
Meestal is de termijn een maand en aangezien uw verzekering over een week afloopt is dat misschien krap.
Even de voorwaarden erbij pakken of uw verzekeraar bellen.

hgros
Berichten: 0
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:58

Re: Stilzwijgend verlengen van verzekeringen

Ongelezen bericht door hgros »

In verband met die Klaverblad verzekering: ik snap dat ik in de voorwaarden moet kijken maar ik ben benieuwd naar de nieuwe regeling sinds 1 maart 2010. Dan kan je toch per dag opzeggen, vanaf het moment dat de nieuwe contractperiode begint? Ook voor lopende verzekeringen? Als dat nieuwe 'jaar'bv. begint 10 maart, zou je dan vanaf 10 maart per dag moeten kunnen opzeggen lijkt me. Of zit ik er helemaal naast?

pepe43
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2007 07:24

Re: Stilzwijgend verlengen van verzekeringen

Ongelezen bericht door pepe43 »

@hgros
Je kunt na de eerste vaste termijn -je moet dat in de polis kunnen vinden, bijv. één of vijf jaar- op ieder moment opzeggen met een opzegtermijn van één maand.
Waarschijnlijk heb je onlangs een brief van de verzekeraar gekregen dat deze mogelijkheid er is en dat de polisvoorwaarden gewijzigd zijn. Daar kun je het in vinden.
Je zult dan zien dat je -uitgaande van een eerste termijn van één jaar- nu tegen bijv. 10 april of 30 april 2010 kunt opzeggen.

hgros
Berichten: 0
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:58

Re: Stilzwijgend verlengen van verzekeringen

Ongelezen bericht door hgros »

Ik heb vandaag een brief gekregen van Klaverblad, dat mijn verzekering voor een recreatiewoning per 10-04-2010 geroyeerd is, dus niet per 10-03-2011 zoals ze eerst hadden aangegeven. Dit verzekeringsbedrijf gaf me deze mogelijkheid in eerste instantie echter niet aan. Ook deden ze in hun correspondentie alsof de ingangstermijn 10 maart voor het ieuwe contract niet bestond. Ik heb dus door moeten drukken door nogmaals op te zeggen per 10-04-10 en dit heb ik in de brief ook beargumenteerd. Toen was het gelukkig snel geregeld.

Gesloten