LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kunststof kozijnen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door puma73 »

J&M schreef:Dat er ook eens iets fout gaat snap ik, maar wij waren en zijn na 3 jaar nog steeds erg tevreden met hetgeen Wanders hier geleverd heeft.

Op zich wel vreemd dat mijn reactie van destijds niet meer op dit forum staat.

@webmaster / moderator: waarom is mijn positieve bericht verwijderd??


Naast alle stemmingmakerij in de negatieve zin van een paar wijsneuzen hier, is positief nieuws niet gewenst???

Graag reactie.
Het zijn over het algemeen die paar wijsneuzen hier die de gedragsregels overtreden waardoor hun reactie door de moderator wordt verwijderd.

Uit de gedragsregels
Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten al dan niet door gebruik te maken van hyperlinks naar websites

J&M
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2011 21:02

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door J&M »

1) Ik ben geen azijnzeiker die dit forum gebruikt om mijn gal te spuien. Mocht ik een verschil hebben met een leverancier los ik dat zelf op. Ik heb slechts een bericht geplaatst als tevreden klant.

2) Dank je voor het delen van de gedragsregels. :wink: Ik heb geen link geplaatst en geen promotie gedaan. Ik heb slechts verteld op welke wijze de mannen hun werk hebben gedaan en afgeleverd.
Als dat valt onder promotie, kan mag de stofkam door dit hele forum.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik denk dat u uw reactie een beetje te enthousiast heeft geschreven. Positieve uitspraken over die bepaalde firma liggen hier nogal gevoelig aangezien die firma zelf ook reageerde waarom bepaalde (positieve reacties) hier waren verwijderd.

cornwall
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2010 18:59

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door cornwall »

Nog even een update,
Hoorde dat Finstral NL niet meer bestaat? Dat ze afgelopen jaar failliet zijn gegaan?
Nu hoorde ik op een bouwplaats dat ze in Apeldoorn een doorstart hebben gemaakt maar onder een andere bv zodat niemand nog hen aansprakelijk kan stellen voor alles wat niet werkt.
Lekker dan voor al die mensen die nu nergens heen kunnen met hun garanties en problemen als er wat is.
Ben blij dat ik Belisol heb en die doen het goed!

En even te reageren op een eerdere opmerking op dit forum,
Er is wel degelijk verschil tussen Finstral Duitsland en Finstral Italië!
Finstral Duitsland levert zoals alle Duitse bedrijven hoge kwaliteit en Italiè....Is wel bekend he :lol:

Tip, Laat kozijnen plaatsen via een aannemer en zorg dat de aannemer verantwoordelijk is voor de nazorg van de kozijnen. Laat dit vastleggen en op deze manier voorkom je dat je zelf de problemen kan oplossen.

gevel0000
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mei 2014 14:17

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door gevel0000 »

Leuk om te zien hoe mensen hun mening geven en totaal niet weten waar ze over praten.
Gewoon dingen roepen terwijl je er geen verstand van hebt.

Er zit geen verschil in het profiel van hetzelfde merk maar meer in het maken van het kozijn.
Het profiel zijn lengtes die vanuit de producent naar een verwerker gaat.
En daar zit juist het grote verschil in.
Wie maakt het kozijn, welk beslag gebruikt hij, welk staal komt er in etc. etc.
Merken zoals Finstral, Profel maken de kozijnen uit eigen beheer dus daar kun je er maar 1 de schuld geven.

Sinds 1995 monteer ik alle soorten profielen voor heel veel bedrijven en kan zeggen dat er een heel groot verschil bestaat tussen de ene en de andere verwerker die de kozijnen maakt van hetzelfde merk.
Zo heb ik een lijst van beste en slechtste profielen uit mijn eigen ervaring opgesteld.
En reken erop dat ik een dikke onvoldoende geef aan een bedrijf die grote bagger maakt en bijna elke dag op de radio te horen is.
Zoveel nazorg heb ik nog nooit gezien bij verschillende dealers.
Het is echt onbegrijpelijk dat dealers nog met deze rotzooi de handel ingaan.
Puur marketing!

Het feit dat ook bij kozijnenbedrijven onkunde bestaat is de reden waarom dit onderwerp vaak ter orde komt bij dit soort programma's.

Succes allemaal!

Henery
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2014 11:19

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Henery »

Wij hebben dit forum gevolgd en mede op basis daarvan een bestelling geplaatst voor een nieuwe kunststof voordeur met bijbehorend kozijn bij de op de eerste pagina genoemde firma Bakker te Hilversum. Dit ook omdat we de lokale ondernemers ondersteunen daar waar het kan.

Dat is dus op een drama uitgelopen. Deze firma verzocht ons een aanbetaling te doen van 40%, nadat we de aanbetaling gedaan hadden begon de ellende. Op telefoontjes werd niet gereageerd, op email werd alleen met allerlei smoesjes en zwakke verhalen gereageerd, er werd zelfs een zieke vader bijgesleept.

Twee maanden naar aanbetaling en op enorm aandringen om een een leverdatum te noemen (stond niet in de offerte! ) kwam het verlossende woord, het zou nog 6 tot 8 weken gaan duren. Het lag aan de vertegenwoordiger, aan de fabriek in Duitsland etc etc. Navraag bij de leverancier van het gewenste deurpaneel leerde echter dat dit in 5 tot 7 weken te leveren was. De deur had dus allang geleverd kunnen worden.

Uiteindelijk zijn we naar een advocaat gestapt en dat heeft ons verlies enigszins beperkt. Wat we hier wel van geleerd hebben is niet in de mooie woorden op het internet te geloven, geen betalingen vooraf meer te zullen doen en de offertes zeer goed door te nemen op bijvoorbeeld de leverperiode.

Ik kan iedereen ten zeerste afraden om met deze firma zaken te doen. Ik heb mijn leergeld betaald en neem mijn verlies, ik hoop echter dat anderen door mijn ervaringen wijzer worden en niet (meer) met dit soort firma's in zee gaan.

Voor ons begint het hele riedeltje weer van voren af aan en we hebben nog steeds geen nieuwe voordeur alleen verlies geleden. Gelukkig heeft de leverancier van het gewenste paneel ons enkele bedrijven aangewezen welke kunnen leveren, we zullen met deze contact opnemen. Maar kleine lokale bedrijven nog een opdracht gunnen? Uiteindelijk was het goedkoper geweest om direct met een gerenommeerde firma in zee te gaan inplaats van zo'n lokale onbetrouwbare partij.

Dus mensen, ook al lees je fantastische verhalen over deze en gene hou er rekening mee dat ook niet alles zegt.

cenobyte
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:19

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door cenobyte »

Ik zou nooit een aanbetaling doen als particulier die kozijnen wil bestellen. Er zijn bedrijven genoeg die zonder aanbetaling werken (Comatherm bijvoorbeeld) en ook gewoon goed werk leveren en een mooie showroom hebben met scherpe prijzen. :)

Visite
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 sep 2007 01:10

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Visite »

Hoi,

Wij zijn ons ook al lange tijd aan het orienteren op draai-/kiepkozijnen voor een aantal ramen. Inmiddels heb ik 7 offertes. Ondanks dat ik steeds duidelijk heb gevraagd om een offerte op basis van specifieke punten komen er toch offertes die afwijken. Niet alleen worden verzoeken 'vergeten' maar soms wordt gewoon een ander kozijn aangeboden wat dan alleen verwoord is in de benaming van het kozijn. Meer niet. Na veel schriftelijk doorvragen heb ik nu voldoende vergelijkingsmateriaal om in kaart te brengen.

Wat mij in eerste instantie opvalt is dat specificaties van een kozijn zelf zoals isolatiewaarde, dikte kunststofmateriaal, behandeling stalen profielen en veiligheid beslag veelal niet vernoemd worden. Maar wel allerlei niet zo relevante zaken. Je koopt een produkt en daar wil je toch de specificaties van hebben?

Veel bedrijven roemen ook KOMO-keur en SKG-keurmerken. Als je dan de opgegeven nummers controleert op bijv. de KOMO-site dan zijn deze verlopen of niet bestaand.

Op basis van de offertes en extra vragen heb ik een mega-excel gemaakt. De prijsverschillen bij exacte vergelijking lopen van €6764,00 tot €3285,00. Hierbij zijn de twee duurste offertes nog het slechtst uitgewerkt en toegelicht.

Profielen komen uit een beperkt aantal fabrieken. Ik weet dat (soms) anderen hier de kozijnen van maken. Ik heb nu de volgende profielen die aangeboden zijn;
- Profel
- VEKA
- Koch (Profine)
- Inoutic Arcade
- Profialis (Wymar)

Wie kan mij helpen met toelichting wat de kwaliteit van deze profielen is?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door prem »

Kijk eens bij Gevel000, zijn opmerkingen.

stofzuigertje

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb nu ook iets besteld en die firma die ze maakt gebruikt 3 merken profielen, en meerdere types dus het merk profiel zegt niets.

Je moet zien of ze netjes alle hoeken lassen, het goed op maat is, en vooral de hand gemaakte wijken nog wel eens af, de computer gestuurde zaag machine is meestal stukken beter.
Maar hoe weet je nu wat zij in de werkplaats hebben?

Ook het opmeten, ik zie in mijn straat zowel dikke zwarte randen als netjes op maat...
Dus hoeveel ruimte zit er tussen muur en kozijn?

Vergeet ook niet dat een goed kozijn slecht plaatsen ook nog kan dus zowel de fabriek als plaatser moeten de garantie claims uitzoeken dus als je een probleem hebt, kijk wie er verantwoordelijk is.

gevel0000
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mei 2014 14:17

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door gevel0000 »

Doe geen zaken met m&r kozijntechniek uit Staphorst.
Een zeer duurbedrijf met zeer slechte kwaliteit kozijnen

stofzuigertje

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Namen? ik weet van oud bedrijf dat jarenlang goed werk leverde maar na pensioen en verkoop ging de nieuwe eigenaar wel erg voordelige spullen leveren en ging failliet, dus vertrouwde namen kunnen ook plotseling veranderen dus op naam alleen af gaan zou ik nooit meer doen.

Vergeet ook niet dat rommelaars vaak een perfecte showroom hebben en wat ze leveren is soms totaal andere leverancier of goedkopere versie.
Daarom, bij twijfel eerst 1 klein raampje doen en bij goed werk de rest, dan heb je zekerheid want bij prutswerk blijf je dan niet met financieel probleem zitten.

Musa656
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2016 15:37

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Musa656 »

gevel0000 schreef:Leuk om te zien hoe mensen hun mening geven en totaal niet weten waar ze over praten.
Gewoon dingen roepen terwijl je er geen verstand van hebt.

Er zit geen verschil in het profiel van hetzelfde merk maar meer in het maken van het kozijn.
Het profiel zijn lengtes die vanuit de producent naar een verwerker gaat.
En daar zit juist het grote verschil in.
Wie maakt het kozijn, welk beslag gebruikt hij, welk staal komt er in etc. etc.
Merken zoals Finstral, Profel maken de kozijnen uit eigen beheer dus daar kun je er maar 1 de schuld geven.

Sinds 1995 monteer ik alle soorten profielen voor heel veel bedrijven en kan zeggen dat er een heel groot verschil bestaat tussen de ene en de andere verwerker die de kozijnen maakt van hetzelfde merk.
Zo heb ik een lijst van beste en slechtste profielen uit mijn eigen ervaring opgesteld.
En reken erop dat ik een dikke onvoldoende geef aan een bedrijf die grote bagger maakt en bijna elke dag op de radio te horen is.
Zoveel nazorg heb ik nog nooit gezien bij verschillende dealers.
Het is echt onbegrijpelijk dat dealers nog met deze rotzooi de handel ingaan.
Puur marketing!

Het feit dat ook bij kozijnenbedrijven onkunde bestaat is de reden waarom dit onderwerp vaak ter orde komt bij dit soort programma's.

Succes allemaal!
Ik zie dat u wel enig expertise heeft over deze zaken. Ik ben al geruime tijd op zoek naar de kwaliteitsverschillen van de kunsstof kozijnen. Deze kan ik helaas niet goed vinden. Kunt u mij vanuit uw expertise het verschil tussen Rehau en inoutic geven?

Rozie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2018 22:24

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Rozie »

Iemand bekent met SterckBouw uit Hengelo

Essers
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2009 22:29

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Essers »

Ik vraag mij af of het interessant is om oude kunststof kozijnen te vervangen. Deze kozijnen zullen van de eerste of tweede generatie zijn. Niet de mooiste.....we wonen hier nu enkele jaren. In de woonkamer is de ruit gebarsten en we twijfelen: enkel glas laten vervangen de kozijnen aan de voorzijde in zijn geheel.
Het huidige glas zal ook zeker geen HR++ zijn...maar we kunnen dus 1 raam al simpelweg voorzien van HR++, verzekering betaalt immers.

Of...meteen investeren? Maakt het qua isolatie iets uit of je een oud of nieuw kunststof kozijn hebt? Los van het glas dan....

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dat u beter een nieuw topic kunt openen met uw vraag. Want nu ziet men een heel oud topic en zal daar minder op reageren.

Fam. Borghouts
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2019 09:54

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Fam. Borghouts »

Wij hadden aan Comatherm gevraagd of ze bij ons kozijnen konden plaatsen, en hadden dit uitgebreid met een nieuwe dakgoot en overkapping in de achtertuin. Enige voorwaarde die we hadden was om dit voor de grote vakantie te plaatsen aangezien ik ziek was ( Comatherm wist hiervan ) en na de grote vakantie zou ik waarschijnlijk te ziek zijn om de verbouwing aan te kunnen.
We hadden dit in februari afgesproken en sinds die tijd hadden we alleen de offerte voor de ramen gehad en hebben we herhaaldelijk gevraagd om de offerte voor de overkapping en de dakgoot. Er is wel iemand komen kijken, en de maten zijn opgenomen, maar een offerte voor de overkapping en de dakgoot is er nooit gekomen.
Wat er wel is gebeurd is eigenlijk te onbeschoft voor woorden. Toen wij navraag deden in juli ( we had dit reeds enkele keren eerder gedaan ivm de afspraak om te leveren voor de grote vakantie ) kregen we te horen dat de ramen binnen waren en dat die na de grote vakantie geplaatst zouden worden. Toen we zeiden dat dat de afspraak niet was kregen we te horen dat dat jammer was, want er was eerder geen tijd, en we hadden een contract getekend.
Aangezien we nog helemaal niets overeengekomen waren ( Wij waren nog aan het wachten op de offerte voor de overkapping en de goot ) en dus ook nergens voor getekend hadden, wilden wij dus graag van Comatherm een door ons ondertekend contract zien.
Echter dit konden ze niet overleggen aangezien het er niet was en 10 minuten na ons gesprek kregen we een email waarin Comatherm ons mededeelde dat ze geen kozijnen meer kwamen plaatsen bij ons, want de voorwaarde om voor de grote vakantie te leveren konden ze niet waar maken.
Met andere woorden ze hebben ons maanden aan het lijntje gehouden, gezegd dat er kozijnen waren, ons vals voorgelogen dat we een contract getekend hadden en toen ineens alles geannuleerd. Sorry maar ik geloof niets van dit verhaal, geen enkel bedrijf zou als zij kosten gemaakt hadden voor ramen, de order geannuleerd hebben ( en we hebben zeer afwijkende maten die niet zo maar ergens anders te plaatsen zijn ).
Met dit bedrijf doen wij dus NOOIT meer zaken.
En we willen iedereen dan ook echt waarschuwen dat als je toch zaken met hen wenst te doen, je dan alle voorwaarden die je met hen afspreekt in het contract vast laat leggen met eventueel een boete clausule als ze zich hier niet aan houden. Een goed bedrijf zal dit geen probleem vinden.

Raderson
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2020 23:20

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Raderson »

Hallo,

Ik heb 2 offertes voor het vervangen van al onze kozijnen en plaatsen van een schuifpui voor dezelfde prijs maar een ander merk.
Ik heb geprobeerd te Google en de verschillen te achterhalen maar kan er niets over vinden.
Beide leveren u1.1 als isolatie waarde.
Qua isolatie waardes is er echter 1 verschil. Profel levert een aluminium schuifpui omdat Profel niet hoger gaat dan 2.xm en Schuco een kunststof schuifpui wel(van bijna vloer tot bijna dak). Ik ga ervan uit dat de aluminium schuifpui minder goed geïsoleerd is als die van kunststof.

Maar is dat wel zo vandaag de dag?

PROFEL expert leverancier
Profel P600 serie
Kozijn: Rijnland (verdiepte blokkozijn)
Draaideel: LINO (houtverbindingslookrbindingslook buitenzijde)
Glaslat: Vlak
4 vlaksscheufdeur Breed: 4.445 mm ALUMINIUM P716 RUW MAT buiten- en binnenzijde
Hoog : 2.600mm

SCHUCO expert leverancier
CT70 Corona Classic profiel met houtnerf
Met houtverbindingslook glas 1.1u
Woonkamerkozijn achterkant 500 x 2599 mm, bestaande uit: - 4-vaks schuifpui - 2 x vast deel met of zonder ventilatierooster - 2 x schuifdeel kunststof

Gesloten