Pagina 1 van 1

wat mag je verwachten van je keuken ( rotpunkt )

Geplaatst: 27 sep 2010 21:26
door energieservice
Wij hebben in december 2004 een keuken gekocht bij een keukenboer in de buurt.

Wij zijn zeer tevreden geweest tot oktober 2009, toen begon de ellende.

De folie van de deurtjes ging los, wij terug naar Grootegast, naar de keuken boer. Heel netjes een nieuw deurtje gekregen ( kosteloos ) , en omdat we 5 apparaten van Pelgrim erbij hadden gekocht, kregen we 5 jaar garantie.In die 5 jaar is de vaatwasser een keertje gerepareerd, maar verder geen klachten. in 2010 begon er weer een deurtje de folie los te laten, wij terug en wat kregen we te horen? de garantie is inmiddels verlopen. U kunt nieuwe deurtjes krijgen, maar dan zult u bij moeten betalen. Daar zijn we niet op in gegaan. De keukenzaak is in tussen tijd overgenomen door een ander en deze verwijst ons naar de eerdere eigenaar. Deze eigenaar zou langskomen om te beoordelen welke deurtjes vervangen dienen te worden.
Na veelvuldig mailen en bellen is er nog steeds niemand langs geweest. Ondertussen zijn er al 4 deurtjes waar de folie van lostrekt. Je mag toch zeker wel verwachten dat een keuken minimaal 10 jaar meegaat en dat de folie goed is.

Zijn er meer mensen met dit probleem..... :?

energieservice.

Re: wat mag je verwachten van je keuken ( rotpunkt )

Geplaatst: 28 sep 2010 07:41
door 16again
Je mag toch zeker wel verwachten dat een keuken minimaal 10 jaar meegaat
Dat betekent niet dat je gedurende die gehele termijn recht heb op gratis vervanging.
Naarmate meer tijd verstreken is, dien je zelf een groter deel bij te betalen.
Na bijvoorbeeld 7 van de 10 jaar verstreken zou je zelf 7/10e deel moeten betalen , en de winkel maar 30%.

Dat de winkel overgenomen is doet je zaak ook geen goed.

Re: wat mag je verwachten van je keuken ( rotpunkt )

Geplaatst: 28 sep 2010 12:43
door energieservice
Naarmate meer tijd verstreken is, dien je zelf een groter deel bij te betalen.
Daar kan ik in komen ja, maar het probleem met de folie was/is bekend en vanaf 2009 hebben we al aangegeven dat deze losliet. Je kunt de mensen moeilijk aan hun oren meeslepen :) .

Dat een keukenzaak overgenomen is, betekent ook dat de bestaande problemen mee over worden genomen. ( voor zover mij bekend )

Mvg, energieservice