altijd raak de penders

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
ahrend
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2015 15:11

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door ahrend »

Het bedrijf Penders is nu gesloten door de gemeente Vlaardingen. Hier kwam ik vandaag achter toen ik een zaterdag gekochte startmotor probeerde terug te brengen.
De startmotor moest van een mazda 626 zijn, maar was dit in de verste verre niet.
Ik had zaterdag niet bemerkt dat het bedrijf gesloten werd op last van gemeente / politie.
Ik ben er zelf naar toe gegaan en kreeg te horen dat ik moest bellen, als ik daar rondliep kon ik gearresteerd worden!! Dus ik stukje wegrijden en bellen; nu werd me verteld dat ik langs moest komen, ik zei dat net gedaan te hebben. Ik vertelde de heren dat ik mijn geld terug wilde gezien de omstandigheden.
Hier deden ze natuurlijk niet aan, ik kon een tegoedbon krijgen wel 2 jaar geldig!! wauw. Nee ik wilde mijn geld terug en niets meer met die oplichters bende te maken hebben. Hoop dat deze verouderde discussie weer geactiveerd wordt en hoor graag wat ik moet doen.
Ik heb de politie gebeld, zij doen niet aan dit soort dingen daar het een juridisch geschil is. Kuch.
Ik durf wel te stellen dat het diefstal is bij een bedrijf dat je op alle manieren probeert te frustreren en zand in de ogen te strooien.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door peteroo »

Het is bijzonder, maar een klein deel van de mensheid leeft van het oplichten en bedriegen van de anderen. Zelf zullen ze wel een verklaring hebben daarvoor.

Laatst zocht ik ook naar auto-onderdelen op Onderdelenlijn en kwam ik inderdaad dit bedrijf tegen in het rijtje. Niet doen dus.

samiha
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2015 21:07

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door samiha »

als wij eerder hadden geweten dat altijd raak penders zo'n slecht bedrijf was dan zouden wij nooit en never onze auto daar hebben laten maken. is pas sindskort. Juni 2015.
Zij hebben ook gereageerd via onderdelenlijn.nl.
Tel maar een paar duizend euro's neer en later lekkages vertonen aan "nieuwe en revisieonderdelen"
monteur krijg je nooit te spreken.
Aldus aan alle mensen: ga alstublieft nooit naar altijd raak penders!
Laatst gewijzigd door Radar op 28 aug 2015 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Veelvuldig gebruik hoofdletters aangepast

Walnoot32
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2015 14:16

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door Walnoot32 »

Helaas heb ik nu ook ervaring met dit 'bedrijf'.

Accu gekocht, verkeerde model gekregen, geld weg.

40 Euro, een aantal uren en 160 kilometer aan besteedt.

Had ik dit forum maar eerder gevonden.

rookie61
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2016 11:33

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door rookie61 »

Hallo,als heb ik nu ook te maken met penders .Ik ben zo dom geweest om het achterlicht voor mij wagen reeds te betalen voor het zogezegd gedemonteerd was. Daarna kreeg ik een mail met de vermelding dat het onderdeel beschadigd werd hij demontage.
Geen probleem antwoordde ik stort mijn geld terug en ik zoek wel verder. De prijs die PENDERS rekende was zomaar even het dubbel van een andere
sloperij maar ik kon de beschadigde achter lamp nogsteeds kopen voor 250€(een zelfde lamp kost in een andere sloperij 150€, penders rekend 40€ verzending,de collega slopers 10€).Na enig zoeken op het internet vond ik bij een andere sloperij identiek dezelfde fotos van de beschadigd achterlicht als penders mij gestuurd had vraagprijs 50€.
Na 3dagen opnieuw telefoon vd firma penders,ze hadden SPECIAAL voor mij een andere sloopauto gekocht om alsnog mijn achterlicht te kunnen leveren.
ALS DAT GEEN SERVICE IS!!!!!!. Wel nogsteeds voor het dubbel van de prijs van de andere slopers.
Intussen heb ik NOGSTEEDS geen achterlicht en ook van terug betaling van mijn geld is er geen sprake. :evil:
koop de firma penders gewoon de onderdelen bij andere sloopers en doet de prijs maal twee(kan ook opgemaakt worden uit de foto s die ze sturen,je vind altijd dezelfde fotos terug bij andere slopers)
ER IS MAAR OPLOSSING MENSEN:DOE GEWOON GEEN ZAKEN MET PENDERS

hercu1965
Berichten: 105
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door hercu1965 »

Alle reactie's lezend , en als het met name om terugbetalingen gaat die structureel niet nagekomen worden , is Penders een keer de verkeerde tegengekomen..................................................................

https://www.youtube.com/watch?v=u_xnAGFOW6Y

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door Brahms »

Oud nieuws, was in november 2015........

olaf007
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2016 13:13

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door olaf007 »

Altijd raak penders willen snel rijk worden en vragen het dubbele prijs dan bij fe dealer. Afzetterij. Als je hen hier op wijst dan mailen ze terug. "Laat de offerte maar eens zien" Nou dan doe je dat en stuurde vervolgens in de bijlage terug. Kreeg een reactie terug met "veel rijplezier".
Als klant bewiks je hun tegendeel, vervolgens nemen ze je niet serieus. Dit is het bewijs van o.a. slechte ondernemingschap en afzetterij. Dit is niet de eerste keer dat dit voorval alleen al bij zich voordoet. Mensen wees gewaarschuwd. Vraag altijd de prijs bij de dealer alvers je bij penders aanklopt. Vraag ook altijd of het gaat originele onderdelen gaat. Want zij verkope niet originele onderdelen. Wees dus dubbel opgepast.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf007 schreef:Altijd raak penders willen snel rijk worden en vragen het dubbele prijs dan bij fe dealer. Afzetterij. Als je hen hier op wijst dan mailen ze terug. "Laat de offerte maar eens zien" Nou dan doe je dat en stuurde vervolgens in de bijlage terug. Kreeg een reactie terug met "veel rijplezier".
Als klant bewiks je hun tegendeel, vervolgens nemen ze je niet serieus. Dit is het bewijs van o.a. slechte ondernemingschap en afzetterij. Dit is niet de eerste keer dat dit voorval alleen al bij zich voordoet. Mensen wees gewaarschuwd. Vraag altijd de prijs bij de dealer alvers je bij penders aanklopt. Vraag ook altijd of het gaat originele onderdelen gaat. Want zij verkope niet originele onderdelen. Wees dus dubbel opgepast.
En waar zit die afzetterij dan precies in? Je bent toch vrij om toegaan en te staan waar je wilt? Het staat ieder vrij de prijs te vragen die men blijkbaar bereid is te betalen. Dat klanten zich vooraf slecht informeren is een kans voor iedere ondernemer...

DenEric
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2016 18:06

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door DenEric »

goedemiddag ,

bij deze laat ik een bericht na , na het lezen van alle klachten op dit forum....
ik kan alleen vaststellen dat er mensen zijn die meer tijd besteden aan het schrijven van berichten op een forum , en toch wel zelf beter naar het bord zouden hebben gekeken ....
bij iedere afbraak dat ik al onderdelen gekocht heb is het steeds weer hetzelfde liedje , te duur , niet origineel , niet fonkelnieuw....enzovoort... dit welteverstaan door de mensen om u heen die daar ook terechtkomen , daar het anders niet te vinden is of te duur ...
ik ben steeds overal goed ontvangen en heb steeds een correcte prijs betaald , daar ik VOORDIEN eerst de prijzen vergelijk , en niet nadien
de opmerking van grof en klant onvriendelijk , zou je wel worden wanneer je steeds maar gezeur hoort .
tot slot laat jullie al ook weten dat ik reeds verscheidene keren mijn aankopen ben gaan doen bij Penders , en steeds normaal ben behandeld , maar dus ook de mensen daar normaal heb aangesproken....misschien daardoor..
verder ook nog te vermelden , het omruilen bij penders verloopt zoals ik heb ervaren , vlekkeloos , zelf na 4 weken tussentijd voor een ruitenhefsysteem Volvo C70 Cabrio

bij deze , een beetje stof tot nadenken..

nog een prettige dag

DenEric vanuit Belgiê

thecure
Berichten: 2704
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door thecure »

aha, stof tot nadenken.
ik denk na... familie/werknemer/kennis???

DenEric
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2016 18:06

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door DenEric »

Neen hoor , een persoon uit Zeebrugge , België , kon het gewoon niet laten om dit bericht na te laten .... altijd eerst nadenken over uw eigen , en dan oordelen over een ander .... , gelijk hoe ze het doen , ze kunnen het aanbieden... super toch ?

ruudhoogendoorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2017 09:01

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door ruudhoogendoorn »

Ik was op zoek naar een achterbank, gevonden op de onderdelenlijn door een
reactie van Penders: "Ja, de prijs is vanaf € 100,-- en wij hebben er
meerdere op voorraad".
Dus heb ik een vrije middag genomen, in de auto gestapt en de 110 km naar
Vlaardingen gereden, daar aangekomen bleek het bedrijf te zijn verhuisd ivm
een brand, naar 4 straten verderop. Uiteindelijk het kantoortje gevonden,
trap op in een smerig hok van 3 x 4 mtr, waar 5 mensen "kantoor" hielden.
Poosje moeten wachten voordat iemand tijd had tussen alle telefoontjes door
en ik werd verwezen naar het sloopterrein, waar ik in eerste instantie
geweest was. Vrolijk begroet door 2 herdershonden en een man, tussen alle
wrakken en bergen met hondenstront door, op zoek naar de auto's waar de
door mij gezochte achterbank in zou zitten. Van de 4 wrakken, bleek er maar
1 te zijn, waar een achterbank in zat. Bijna onmogelijk te bereiken door
alle rotzooi, maar we hadden er toch 1 gevonden. Terug naar het kantoor,
bellen naar de chef, wat die bank moest kosten. € 500,-- was het antwoord.
Op mijn vraag waar dan die bank van € 100,-- was, kreeg ik te horen dat er
vanaf € 100,-- in de mail had gestaan.
DIT IS TOCH NIET NORMAAL!
Onverrichterzake ben ik ongelofelijk boos maar weer een uur in de auto gaan
zitten om teleurgesteld zonder achterbank thuis te komen.
Het schijnt dat er 5 keer een poging tot brandstichting bij Penders is
geweest en dat het de 6de keer pas gelukt is, maar ik kan mij heel goed
voorstellen dat iemand dat bedrijf tot de grond wil afbranden

simonlogos
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2017 11:11

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door simonlogos »

Zocht een Junction box voor mijn BMW. Dealerprijs 283 euro incl. BTW.
Penders prijs tweedehands 500 euro! Heb er een bij Sterkens gehaald in Made
voor 100 euro. Veel vriendelijker bedrijf met normale prijzen.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door BL2 »

"DenEric" vind dit niet zulke leuke berichten..........

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door peteroo »

Ga naar een normale sloper toe. 100 euro is een mooie prijs. 500 euro betaal je voor een nieuwe, denk ik.

nadymo90
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2017 13:24

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door nadymo90 »

ik doe dit normaal nooit maar heb me speciaal geregistreerd om me te uiten over die altijd raak penders.
ik heb zelf een bedrijf in autos en motorfietsen en had een abs pompje nodig voor een suzuki swift uit 97 en ze durfde daar gewoon weg 550 euro voor te vragen voor een tweede hand pompje die ongeveer 50 tot 70 euro kost bij de sloop.
ik dacht echt dat hij een grapje maakte maar hij meende het serieus.....
nooit meer maar dan ook nooit meer bel ik dat bedrijf.
en van klant vriendelijkheid hebben ze nog nooit gehoord ben echt verbaast dat dat bedrijf nog bestaat.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door peteroo »

Waarschijnlijk gokken ze er op dat de klant niet deskundig is en daar in trapt.

Een vriend van me had een remkrachtverdeler nodig voor z'n Toyota Corolla. Kostte nieuw ruim 300 euro, geloof ik. Hij haalde het ding op de sloop voor een tientje.

MotoGuzzi
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2018 12:23

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door MotoGuzzi »

Vandaag ook een aanbieding van Penders ontvangen.
Let wel het is een aanbieding, en ik ben dus niet verplicht om het af te nemen, wat ik gezien de prijs en informatie ook niet ga doen.

Ik zoek een onderdeel voor een Skoda, welke op dit moment niet opp de plank bij de dealers, en moet daarom uit Tsjechie komen.
Kan even duren dus.

Via ondedelen.nl een aanvraag gedaan, en geen enkele reactie gehad.
Daarnaast de mogelijkheid benut om de aanvraag parallel te plaatsen op herbruik.be.

Krijg ik via herbruik.be een aanbieding van altijdraak voor een gebruikte module, met verkeerd onderdeelnummer voor een prijs van € 100,--
Nieuw vanuit Tsjechie kost dit onderdeel € 38,--.

U weet dus wel wat ik ga doen.
Hiermee wil iktevens aangeven dat altijdraak tegenwoordig dus via Belgie zijn klandizie in Nederland zoekt.

8587nm
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2020 12:20

Re: altijd raak de penders

Ongelezen bericht door 8587nm »

Penders is een commerciële onderneming met winstoogmerk, dus mag hij zelf een prijs bepalen voor zijn onderdelen.
Dat deze vraagprijzen behoorlijk uit de pas lopen, is de heer Penders zo te lezen om het even.
Zelf heb ik sinds kort een nogal bizarre ervaring.
IK wil een bepaald onderdeel van de voorbumper van mijn auto weer origineel maken, zoals deze eigenlijk hoort te zijn, en kreeg dus van Penders een reactie.
Op zijn website was het onderdeel te zien bij een tweetal auto's en mijn omschrijving op de Onderdelenlijn was ook duidelijk genoeg.
Het contact was beslist niet onvriendelijk, echter het voorstel ging nergens over.
Het demonteren van het onderdeel van de voorbumper kost ongeveer 10 minuten. Echter de heer Penders wenste dat ik de gehele bumper zou aanschaffen, ongeacht het gegeven dat ik al een complete bumper heb. Tegen een prijs van € 500,00.
Het onderdeel zelf kost € 176,00 excl. BTW.
Alsof je de wens hebt 4 wielen te willen kopen maar de hele auto erbij moet nemen tegen een door hem gewenste prijs.
Ik was van mening dat demontagebedrijven zich bezig hielden met recycling. Maar dat laat de heer Penders dan weer over aan de consument.

Plaats reactie