LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teleurstellende ervaring Intergas

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
lexvo
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 apr 2011 19:28

Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door lexvo »

Afgelopen winter ging onze Intergas verwarmingsketel, nog geen twee jaar oud, stuk. Onze installateur heeft ‘m gerepareerd en onder meer de ventilator vervangen. Hoewel de garantietermijn twee jaar is, wil Intergas z’n garantieverplichting niet nakomen. Maar de teleurstelling is nog groter dan dat:

1) Het valt tegen dat zo’n jonge verwarmngsketel al zo snel stuk gaat. Dat geeft een slecht gevoel over de betrouwbaarheid van Intergas ketels.

2) Het feit dat Intergas z’n garantie niet nakomt is een extra domper. In de o.m. de handleiding en internet wordt duidelijk een garantietermijn van twee jaar na installatie vermeld.

3) Ten derde heeft de behandeling van de garantie aanvraag enkele maanden op zich laten wachten. Dat getuigt niet van een servicegerichte organisatie.

4) Ik heb een brief geschreven aan Intergas waarin de hele zaak wordt voorgelegd. Misschien was er sprake van een misverstand. Hierop komt echter geen enkele reactie.

Al met al geeft dit een behoorlijke teleurstelling in het product en de organisatie van Intergas. Op hun website staat “Betrouwbaar in warmte”, dat past absoluut niet gezien het voorgaande. Wij gaan nu juridische stappen ondernemen.

Is dit een op zich staande ervaring? Heb ik gewoon pech?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door thecure »

ik vraag me af waarom intergas de garantie niet nakomt? ik neem aan dat ze een reden opgegeven hebben?
ondeskundige installatie bijvoorbeeld?

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Intergas is gewoon een matige ketel. Dat ontslaat Intergas natuurlijk niet van z'n garantieverplichtingen. Heb je voor reparatie contact opgenomen met Intergas om de zaak aan hen voor te leggen?

Als je een rechtsbijstandverzkering hebt, zou je die eens een brief kunnen laten schrijven. Of zelf een stevige aangetekende brief sturen met daarin je wensen. Op dit forum staan wel voorbeeldbrieven die de fabrikant misschien tot andere gedachten bewegen.

lexvo
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 apr 2011 19:28

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door lexvo »

Dank voor de reacties.

Ik heb regelmatig onderhoud uit laten voeren door een erkend installateur. De reparatie heb ik door dezelfde installateur laten uitvoeren. De ketel is ook geïnstalleerd door een erkend installateur.

Dus volgens mij hebben ze geen reden om de garantie af te wijzen.

Op mijn brief van een paar maanden geleden heb ik geen enkele reactie gehad. Ik ga nog eens wat andere mogelijkheden proberen.

stofzuigertje

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Sinds ik een huis uit 1982 kocht vertrouw ik de Gebroeders van de Wetering niet meer die Intergas maken.
Ook later nog vele problemen gezien maar enkele installateurs weigeren een onderhoudscontract inclusief reparaties voor bepaalde merken en deze zat hier ook tussen.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door aaten »

lexvo, heb je de ketel bij de installateur gekocht of los gekocht en door de installateur laten installeren?

Als het 1 is dan moet je je voor de garantie gewoon tot je installateur wenden en heb je niets met intergas te maken. Is het optie 2 moet je je tot degene wenden die je de ketel verkocht heeft (als dat intergas rechtstreeks is dan zit je qua je klachten goed).

stofzuigertje

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij het nogmaals lezen;

Niet U maar Uw installateur zit met een probleem.
Als verkoper en monteur moet hij het claimen.

Als je rotzooi verkoopt moet je maar zien hoe je die 2 jaren overleefde.
U heeft met de installateur een contract en niet met Intergas.

lexvo
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 apr 2011 19:28

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door lexvo »

De ketel is geïnstalleerd in ons nieuwbouwhuis door een onderaannemer van de bouwer. Omdat deze onderaannemer ver weg zit, heb ik een onderhoudscontract gesloten met een installateur uit mijn woonplaats.

Maar ik ga eens bij de bouwer (en anders de onderaannemer) informeren hoe dat nu zit met de garantie.

Stephan1979
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:47

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door Stephan1979 »

Intergas is de beste cv ketel die er bestaat en kan dat ook goed onderbouwen!

Waarom?

- De Intergas Kombi Kompact serie dus ook de HRE toestellen bestaan al heel lang met het zelfde principe en hiermee zijn de kinderziektes er dus uit!

- Het belangrijkste is dat er geen 3-wegklep in de cv ketel zit. Dit is een storingsgevoelig onderdeel wat bij de cv ketel dus niet stuk kan gaan. Doordat er een onderdeel MINDER in de cv ketel zit wordt de prijs van het toestel dus ook goedkoper!

- Kortom Intergas is geen mindere cv ketel maar heeft het beste concept wat al jaren lang goed werkt!

- Er zijn zelfs installateurs die 10 jaar garantie geven op alle onderdelen van de cv ketel!

Met bovenstaande punten in je achter hoofd kan je veilig een intergas cv ketel kopen!

stofzuigertje

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Jammer maar ik weet hoeveel onderdelen er bij Warmteservice doorheen gaan....

Goedkoop en geen 3 weg klep klopt.

Andere storen vooral op de 3 weg kleppen maar als je een nieuw huis koopt en zo een ketel kreeg met 2 jaren en niet werd aangeboden om 10 jaren van te maken..

Ik vermoed dat Intergas weigerde omdat het geen Intergas dealer was.
De koper van dit huis had beter een contract voor onderhoud met reparaties en onderdelen kunnen nemen in plaats van alleen onderhoud.
Nu een beetje te laat en ze moet kiezen tussen duur zelf herstellen of snel andere betere kopen.
Zelf denk ik aan AWB, een Vailiant ketel die iets ouder is met AWB stikker erop.

Maar wat zegt de hoofdaannemer die deze plaatste?

Als je bij Warmteservice een vraag stelde krijg je eerlijk antwoord want voor hun maakt het niets uit welk merk je koopt.

Aluminium ketels zijn matig.
RVS van Remeha helaas de rest niet goed.
Zij verkopen daarom erg veel AWB omdat deze bewezen en verouderde Vailiant de beste prijs kwaliteit heeft, hoewel er voor hun ketels zijn met meer winstmarge....
Naast aanschaf en onderdelen zou een andere adviseren beter zijn maar meestal zijn ze te eerlijk en verkopen de meest betrouwbare....
Alleen niet de Goedkoopste AWB nemen want die zonder RVS is ook rotzooi...

lexvo
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 apr 2011 19:28

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door lexvo »

Ik zie dat deze thread weer tot leven is gekomen :)

Het probleem is inmiddels opgelost. Ik had in mei 2011 Intergas nog een e-mail gestuurd en daarop kwam wel een reactie. Sterker nog: er werd meegedacht en uiteindelijk is via mijn installateur de defecte ventilator onder garantie vergoed.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door olaf79 »

lexvo schreef:De ketel is geïnstalleerd in ons nieuwbouwhuis door een onderaannemer van de bouwer. Omdat deze onderaannemer ver weg zit, heb ik een onderhoudscontract gesloten met een installateur uit mijn woonplaats.

Maar ik ga eens bij de bouwer (en anders de onderaannemer) informeren hoe dat nu zit met de garantie.
Was de bouwer aangesloten bij CBW, in dat geval heb je zeker recht op 2 jaar garantie.
Los daarvan een ketel heeft een gemiddelde levensduur van zo'm 10-12 jaar. Binnen 2 jaar kapot gaan is echt veel te vroeg.

wssg@1708
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2012 13:34

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door wssg@1708 »

Ook onze CV-ketel van Intergas geeft regelmatig problemen. In 2001 is onze woning opgeleverd met een HR-ketel van Intergas. In 2007 is de ventilator vervangen en in 2009 het complete gasblok. Nu na de jaarlijkse schoonmaakbeurt 'bromt' de ketel bij het afslaan en daarbij lijkt het alsof een pingpongballetje heen en weer rolt ergens in de installatie. De installateur heeft gekeken en met Intergas gebeld, maar zij weten het (zo te horen) niet. In onze vorige woning was er een Vaillant combiketel die nooit problemen heeft gegeven. De Intergasketel lijkt wel een maandagochtend-apparaat.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door hawkwind »

De perfekte CV ketel bestaat niet.
Zelfs Nefit (Bosch) wordt door diverse CV installateurs afgeraden.
Heb zelf een Intergas HRE , en deze hangt nu bijna 2 jaar.
aantal storingen tot nu toe : 0
Wel vrij snel na montage het bekende "getik" na afslaan van de ketel.
Dit is toen direct door een monteur van Intergas verholpen.
Besparing per jaar vergeleken met onze vorige (dramatisch slechte) Vaillant VR ketel : 1100-1300 M3 gas.
Aanschaf van de ketel dus al in 1 jaar terugverdiend.
Voordelen Intergas : 15 jaar garantie op de warmtewisselaar (na 5 jaar met 10% aflopend).
Erg laag gasverbruik.
Zeer gemakkelijk in onderhoud.
Goedkoop in aanschaf.
Geluidsarm.
Een nadeel vinden wij dat het warme tapwater wat schommelt in temperatuur.
Conclusie : Zeer goede budgetketel

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door thecure »

De Calenta van Remeha schijnt ook erg goed te zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Geluidsarm
De Intergas loeiketel van mijn buurvrouw houdt bijna de hele buurt wakker. Toegegeven: een beetje overdreven. Maar ik hoor het "ding" elke keer loeien als hij aanslaat (ventilator?). Duurt elke keer circa 10 seconden. Komt dwars door de keukenmuur heen (halfsteens).

En dat terwijl ik zelf een fluisterstille Remeha in de schuur heb hangen.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Bob Schurkjens schreef:
Geluidsarm
De Intergas loeiketel van mijn buurvrouw houdt bijna de hele buurt wakker. Toegegeven: een beetje overdreven. Maar ik hoor het "ding" elke keer loeien als hij aanslaat (ventilator?). Duurt elke keer circa 10 seconden. Komt dwars door de keukenmuur heen (halfsteens).

En dat terwijl ik zelf een fluisterstille Remeha in de schuur heb hangen.
Zeker geluidsarm kun je instellen toerental bv mijn CV hoor je niet eens aanslaan zo stil :-)

Ik kan het weten slaap er een metertje vanaf :-)

Oh zuinig nog geen 600 m3 per jaar :-)

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door hawkwind »

Bob Schurkjens schreef:
Geluidsarm
De Intergas loeiketel van mijn buurvrouw houdt bijna de hele buurt wakker. Toegegeven: een beetje overdreven. Maar ik hoor het "ding" elke keer loeien als hij aanslaat (ventilator?). Duurt elke keer circa 10 seconden. Komt dwars door de keukenmuur heen (halfsteens).

En dat terwijl ik zelf een fluisterstille Remeha in de schuur heb hangen.
Die Intergas van uw buurvrouw is zeker een jaar of 30 oud.
Sterkte btw met die Remeha rampenbak van U (zie beoordelingen op kieskeurig)
Hoe weet je btw dat die remeha fluisterstil is als ie in de schuur hangt.
Tja , als je in de woning slaapt , en dat ding hangt in de schuur hoor je hem ook niet :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nou, ik slaap in de schuur en heb nergens last van. En de kwaliteit is inderdaad dra-ma-tisch:
http://www.kieskeurig.nl/cv-ketel/remeh ... ws/195316/

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Teleurstellende ervaring Intergas

Ongelezen bericht door Ulbe »

Zelf heb ik ook zo'n Intergas brulboei aan de zoldermuur hangen,

De oorzaak schijnt het gasblok te zijn, dit probleem doet zich voor wanneer de watertemperatuur in de wisselaar laag is (<20 graden), bij inschakeling wordt het water in de wisselaar verwarmd en wanneer de temperatuur bereikt is moduleert de ketel te ver terug, dit geeft dit vervelende bromgeluid, je hoort dat de elektronica dit probeert te corrigeren, maar moduleert dan weer te laag terug, met bromgeluid tot gevolg,

Wanneer de ketel op temperatuur is is er niks aan de hand en werkt de ketel naar behoren, wanneer je de Eco stand van het warm water uitschakeld houd de ketel de wisselaar op temperatuur en is het probleem minder,

Het is natuurlijk een lapmiddel, de herrie is dan weg, maar het probleem is dan opgelost, uiteraard kost dit extra gas, het probleem van de ketel is dan niet opgelost, en dat is iets voor de monteur,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten