Hoog schadebedrag bij schade aan gehuurd busje

Goede of slechte ervaringen met vloeren? Geef hier jouw mening.
boisel

Hoog schadebedrag bij schade aan gehuurd busje

Ongelezen bericht door boisel » 20 apr 2018 12:22

Op 20 januari jl. heb ik een busje gehuurd voor mijn verhuizing. Heel dom, maar die dag heb ik een deukje in de bumper aan de zijkant gereden. Er stond een paaltje in de weg. Omdat ik al 46 jaar schadevrij rijd, kwam dit keihard aan. Twee dagen daarvoor had ik een dikke den op mijn huis gekregen vanwege de storm. Flinke schade. Ik was er misschien op de dag van de verhuizing dan ook niet helemaal bij.
Nu moet ik van het autoverhuurbedrijf € 1050 betalen. Ik heb via Fixico.nl drie offertes binnen gekregen die variëren tussen de € 419 en € 575. Het autoverhuurbedrijf zegt zaken te doen met een vast bedrijf en weigert mij tegemoet te komen. Dit is toch pure oplichting?

Elly du Bois
Zutphen

Dirkie

Re: Hoog schadebedrag bij schade aan gehuurd busje

Ongelezen bericht door Dirkie » 22 apr 2018 00:39

boisel schreef:Op 20 januari jl. heb ik een busje gehuurd voor mijn verhuizing. Heel dom, maar die dag heb ik een deukje in de bumper aan de zijkant gereden. Er stond een paaltje in de weg. Omdat ik al 46 jaar schadevrij rijd, kwam dit keihard aan. Twee dagen daarvoor had ik een dikke den op mijn huis gekregen vanwege de storm. Flinke schade. Ik was er misschien op de dag van de verhuizing dan ook niet helemaal bij.
Nu moet ik van het autoverhuurbedrijf € 1050 betalen. Ik heb via Fixico.nl drie offertes binnen gekregen die variëren tussen de € 419 en € 575. Het autoverhuurbedrijf zegt zaken te doen met een vast bedrijf en weigert mij tegemoet te komen. Dit is toch pure oplichting?

Elly du Bois
Zutphen
Het verhuurbedrijf is de eigenaar van de auto en zij mogen bepalen wat de kosten zijn. En die zullen naast de kosten van de reparatie ook bestaan uit de kosten die voortkomen uit het niet kunnen verhuren van het busje als het gerepareerd wordt, dus de inkomstenderving. En dus denk ik dat oplichting een zeer zware beschuldiging is.

rvjapio

Re: Hoog schadebedrag bij schade aan gehuurd busje

Ongelezen bericht door rvjapio » 10 mei 2018 13:54

Vraag een specificatie van die 1050,-. Dan bent u een stuk wijzer en kunt u misschien in overleg gaan.

Plaats reactie