Parketvloer

Goede of slechte ervaringen met vloeren? Geef hier jouw mening.
Lisa01

Parketvloer

Ongelezen bericht door Lisa01 » 27 feb 2018 11:07

Goedendag,

Enige tijd geleden heb ik een parketvloer besteld en een aanbetaling gedaan. Er werd mij verteld dat het parket speciaal besteld werd en teveel niet retour mag worden gegeven. Begin februari 2018 is er iemand langs geweest om de vloer in te meten en maakte na het inmeten melding dat het zelfs minder is dan oorspronkelijk vanaf de tekening was berekend.

Vervolgens ontving ik een mail dat het ik wel meer parket nodig heb, plinten wat minder waren etc. per saldo moet ik zo'n € 450 bijbetalen.

Ik heb hierop geantwoord dat dit mij verbaasde omdat de "inmeter" meldde dat het zelfs minder was dan de oorspronkelijke berekening.
Voorgesteld werd om 5 extra pakken parket te bestellen die ik mag teruggeven wanneer ze niet nodig blijken te zijn. Dit om te voorkomen dat de vloer niet afgemaakt kan worden omdat dit parket speciaal besteld moet worden.
Daarentegen moet ik alles betaald hebben vóór alle benodigdheden voor de vloer zijn geleverd. De parketzaak is overigens aangesloten bij het CBW, maar ik heb niet het idee dat dit veel voorstelt zoals onlangs uit een consumentenprogramma bleek.

Het feit dat de inmeter melding maakte dat er zelfs minder nodig is en ik alles vooraf betaald moet hebben inclusief die extra € 450 geeft me een onplezierig gevoel.

Ik heb ook contact gehad met Consuwijzer die vond dat ik door de wijziging in een sterke onderhandelingspositie verkeer.

Mijn dochter heeft onlangs telefonisch contact opgenomen ( zij heeft nl. onderhandeld over de prijs) en ik zou van deze telefonische afspraak een bevestiging ontvangen, overigens blijft het vooraf betalen staan, maar tot heden heb ik deze bevestiging niet ontvangen. Dit alles maakt dat ik niet heel veel vertrouwen meer heb.
Voor annuleren van een order mogen kosten in rekening worden gebracht volgens de site van CBW i.v.m. huur winkelpand, koffie, tijd en ongetwijfeld de tijd van de inmeter. Zaak failliet dan ben je je geld kwijt en kun je enkel een kortingsbon van CBW ontvangen om elders je aankoop te doen.

Als het inderdaad nodig is het extra parket "so be it", maar ik heb moeite om alles vooraf te betalen en dan naderhand maar zien of het teveel aan parket wel terugbetaald wordt.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke kwestie?

rvjapio

Re: Parketvloer

Ongelezen bericht door rvjapio » 09 mar 2018 17:35

U heeft al een aanbetaling gedaan. Daar zou ik het bij houden.

crazyme

Re: Parketvloer

Ongelezen bericht door crazyme » 20 mar 2018 20:25

Zoek een parketzaak waar u wel vertrouwen in heeft

Plaats reactie