Parketvloer ziet heel anders uit, is dit normaal?

Goede of slechte ervaringen met vloeren? Geef hier jouw mening.
SiMonMo

Parketvloer ziet heel anders uit, is dit normaal?

Ongelezen bericht door SiMonMo » 07 mar 2018 21:48

Beste forum lezers,

We hebben recent eiken parketvloer gekocht bij een grote parketvloer winkel. Deze week zijn de vloer planken binnen en ze zien echt anders uit dan toen in winkel. Vanmiddag drie planken meegenomen naar de winkel om met de verkoop sample te vergelijken. We hebben die gekozen omdat hij warm geel tint en witte houtnerf heeft. Maar geleverde planken zijn met grijs tint en dominante donkere houtnerf. Zie foto’s bijgevoegd.

We vroegen of verkeerde planken is geleverd. De winkelier weigert. Hij zei gewoon dat het normaal is en het kleur zal zelf veranderd worden na paar jaar. :?

Die geloven we niet echt. :roll: We denken steeds dat verkeerd vloer geleverd is. Of ze bewust gedaan weten we niet. We hebben alles betaald toen bij oplevering en volgende week komt de legteam.

Mensen wat denk jullie hier van? Is dit soort verschil bij parket vloer normaal?
Bijlagen
MALA5124.JPG
MALA5124.JPG (179.52 KiB) 698 keer bekeken

alfatrion

Re: Parketvloer ziet heel anders uit, is dit normaal?

Ongelezen bericht door alfatrion » 07 mar 2018 23:35

Ik geloof er niets van. De planken komen gewoon niet overeen met wat je hebt besteld.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 » 08 mar 2018 10:04

Een blinde kip kan nog zien dat het niet klopt. U heeft heel ander laminaat geleverd gekregen. Terugbrengen die handel en de winkelier sommeren de goede vloer te leveren.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 08 mar 2018 11:07

Dit is overduidelijk anders, en dit gaat ook niet goedkomen met de loop der jaren. Als jullie het niet mooi vinden, moet je het niet accepteren. Anders zit je weet ik hoeveel jaren tegen een duurbetaalde vloer aan te kijken die je helemaal niet wilt.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie » 08 mar 2018 12:22

De planken op de foto zijn inderdaad verschillend. Maar dat is niet het probleem.
Wat staat er op de koopovereenkomst die U (neem ik aan) getekend hebt toen U dit ging kopen.
Ik neem aan dat daar niet het geleverde parket staat maar dat wat in de winkel staat.
Maar voor de zekerheid zou ik dit toch controleren.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 20 mar 2018 20:31

Wanneer alle delen er net zo uitzien als de 3 samples dan wijkt de vloer veel te veel af.

Ik zou direct schriftelijk melden dat u hier niet mee akkooord gaat en dat u verwacht dat de juiste vloer wordt geleverd voordat de leggers komen. Laat de vloer niet leggen wanneer u niet overtuigd bent van de juiste vloer !

Edit: de legdatum is inmiddels geweest.

Ts, is er een update ?

Plaats reactie