Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Goede of slechte ervaringen met vloeren? Geef hier jouw mening.
WOODY1963
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 dec 2015 22:19

Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Ongelezen bericht door WOODY1963 » 04 dec 2015 22:39

Afgelopen zomer na veel vloeren te hebben bekeken, kwamen wij uit bij bouwmarkt Karwei Hendrik Ido Ambacht, waar onze keuze viel op VT wonen laminaat loft. Nadat wij deze vloer gelegd hadden, kwam er naar enkele weken de eerste problemen. De vloer zette boven normaal uit, en stukjes laminaat sprongen eraf. Toen zijn wij gaan google, zagen we dat er meer klachten over dit merk laminaat en vloer waren.
We hebben de klacht ingediend bij Karwei en deze schuiven het af op de leveracier. Deze stuurde een medewerker om de klacht te komen bekijken. Hij constateerde dat de ondervloer niet niet had mogen blijven leggen, terwijl de verkoper van Karwei ons geadviseerd had deze te laten liggen, want dit was beter.
Einde verhaal een dure laminaatvloer die we nu alweer kunnen gaan vervangen voor een andere, en Karwei schuift alles af en komt niet met een oplossing.

Sunshine1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2015 11:04

Re: Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Ongelezen bericht door Sunshine1976 » 11 dec 2015 11:19

Ook ik heb hetzelfde probleem de leverancier heeft een zgn expert gestuurd nl ced brand varia.
Vocht, vocht en verkeerd gelegd was hun rapport.
Ik heb er zelf een andere laminaat expert bij gehad en zei hij had nog nooit zo ern slechte kwaliteit gezien voor de prijs die we ervoor hadden betaald.
Ik heb het gekocht via wehkamp, die schuift het op de leverancier, nu wacht ik op ern mail over hoe ze het willen oplossen ben benieuwd er stasn heel veel klachten op internet over dit laminaat en over ced brand varia .

Hgo
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2015 12:48

Re: Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Ongelezen bericht door Hgo » 25 dec 2015 12:53

Hallo

Wij hebben precies hetzelfde probleem. Gekocht bij de karwei. De leverancier stuurt een "expert" die zegt dat het door het verkeerd keggen komt en vervolgens negeren ze beide ons klachten daarover. Heel vervelend. Ze boden ons direct €200. Maar daar gingen we niet mee akkoord. Wij hebben ook een ondervloer gebruikt op hun aanraden die ze nu afraden.

renemarcelg
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2016 09:25

Re: Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Ongelezen bericht door renemarcelg » 03 jan 2016 09:35

Beste mensen,

Hier dezelfde nare ervaring met laminaat loft van vt-wonen.
Er ontstaan grote kieren en hoogteverschillen in het laminaat. Ik ben inmiddels een klein beetje expert na honderden meters laminaat leggen, maar zo slecht als dit heb ik nog niet gezien.
Naar mijn idee is de houten basis zo slecht, dat de messing en groef verbindingen afbreken.
De komende week heb ik overdag tijd om naar leverancier Karwei te gaan en hen hiermee te confronteren. De ervaringen deel ik hier...

WOODY1963
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 dec 2015 22:19

Re: Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Ongelezen bericht door WOODY1963 » 19 jan 2016 20:31

Slechte kwaliteit VT WONEN LAMINAAT .

Vorige week heeft Karwei onze VT WONEN laminaat vloer opgehaald en het aankoopbedrag teruggegeven . We hebben een nieuwe Laminaatvloer van het Merk Douwes Dekker gekocht en deze ligt er nu superstrak in deze is op dezelfde manier gelegd en op dezelfde ondervloer als bij de VT WONEN vloer . De legwijze welke was afgekeurd door het expert van buro CED waarvan ik mijn twijfels had of dit wel een onafhankelijke partij is .Onze conclusie en ervaring is dat de problemen niet aan de legwijze of ondervloer gelegen heeft maar aan de kwaliteit van het VT WONEN laminaat .

Na een aantal maanden problemen is het probleem nu eindelijk opgelost .

lindadebruin
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2016 07:39

Re: Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Ongelezen bericht door lindadebruin » 30 mei 2016 07:49

Ook wij hebben slechte ervaring met een laminaat vloer van Karwei. Het Cando kliklaminaat komt overal omhoog aan de kopse kant. Zonder de vloer te zien schoof Karwei het probleem af op te nat dweilen. Daarna werd de klacht doorgezet naar de leverancier; zonder langs te komen werd er aangegeven dat de vloer verkeerd gelegd was....Daar hebben wij het niet bij laten zitten. We betaalden veel geld voor de vloer en hij ligt net een jaar!

Vandaag komt de CED Brandvaria langs. Na jullie verhalen ben ik erg benieuwd hoe het hier af gaat lopen!

GerbenV
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2016 19:28

Re: Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Ongelezen bericht door GerbenV » 03 jun 2016 19:42

De reacties op de kwaliteit van de loft vloer die ik hier lees herken ik ook. De VTwonen loft vloer kiezel vorig jaar aangeschaft en ben niet te spreken over de kwaliteit van de vloer. De vloer is moeilijk sluitend te leggen zonder kieren. Een aantal maanden verder zijn grote kieren ontstaan als gevolg van het werken van de vloer en het loskomen van de klikverbinding. De vloer veert in de hoeken en sluit niet mooi aan. De kwaliteit is ronduit bedroevend te noemen en voldoet zeker niet aan de verwachtingen. Het is een dure vloer waarvoor je toch kwaliteit mag verwachten. Het argument van verkeerd leggen door de expert begrijp ik niet. De vloer wordt verkocht bij doe het zelf zaken en op internet. Het is niet zo dat je gestudeerd moet hebben om een laminaat vloer te kunnen leggen. Ik begrijp niet dat een bedrijf als VT wonen zijn naam hier aan durft te hangen. Ik heb daarnaast ook vloer en wandtegels uit de vtwonen collectie in mijn badkamer, ook daar ben ik niet over te spreken. Allemaal ronduit teleurstellend, je betaald een hoop geld en verwacht van een groot merk als VT wonen meer. Nu ik al deze reacties heb gelezen ga ik zeker klacht indienen bij VT wonen en de leverancier.

Shirley45
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2016 15:24

Re: Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Ongelezen bericht door Shirley45 » 28 jul 2016 15:47

Helaas zijn ook wij de "sjaak" met de aankoop van onze VT Wonen laminaat vloer type LOFT. Gekocht in oktober 2015 bij de Karwei Amersfoot Vathorst. De vloer heeft 1,5 maand in onze nieuwbouwwoning gelegen om te acclimatiseren, zoals werd aangeraden. De ondervloer hebben wij elders gekocht maar met dezelfde voorwaarden als genoteerd op de verpakking van het laminaat. December 2015 hebben wij met behulp van hulp-stukjes de vloer gelegd en op 30 januari kwamen de eerste klachten al tevoorschijn. langs de zijligging en de kop z'n kanten deukt het laminaat in en er ontstaan kieren. Na een klachtenformulier, mailcontact en telefoon contact is dan eindelijk in april (!!) een "onafhankelijke" expertise langs geweest, ook CED BrandVaria BV kwam bij ons thuis. Helaas moesten wij steeds degene zijn die contact zochten met Karwei, want zelf kwamen ze niet toe aan de klacht vanwege de drukte (?). Het rapport ontvingen wij pas 1,5 maand later nadat wij zelf wederom contact hebben opgezocht. De eerste regel van het rapport is al onjuist: er staat genoteerd dat onze klacht betreft dat de vloerdelen omhoog komen en bol staat. Zoals hierboven al genoemd de laminaat delen komen niet omhoog maar zakken juist in en er komt een ruimte tussen de vloerdelen. De reden was dat wij niet genoeg "zwelruimte" hebben genomen tijdens het leggen. Wij hebben direct bezwaar ingediend. Na een maand (begin juli) hebben wij een telefoontje ontvangen van de bouwmarkt dat onze handtekening nog mist op het bezwaarschrift. Moet hier een maand overheen gaan om te zien dat er een handtekening ontbreekt? De klacht is dus wederom weer in een hoekje gelegd zonder er naar te kijken voordat we het pand verlieten. Daarnaast zijn wij door een balie medewerker destijds min of meer zwart gemaakt, want hij had zelf ook (heel toevallig) dezelfde vloer en had helemaal geen problemen. Op de vraag welke ondervloer wij gebruikt hadden, waarop wij dus antwoordden dat dit elders gekocht is, antwoordde de medewerker: "Zie je nou wel, daar hebben we het probleem al, je had onze ondervloer moeten kopen". De verkoper die ons in oktober hielp, heeft ons nooit een ondervloer van Karwei zelf aangeraden, anders hadden wij dit advies uiteraard opgevolgd. We hebben tenslotte nog gevraagd of het erg was dat we de ondervloer elders zouden kopen en dat zou geen probleem moeten zijn. Bij de balie maken ze er ons probleem van. Wij hebben de vloer zelf gelegd met een familielid die behoorlijk wat vloeren al gelegd heeft. Het is nu eind juli en hebben 2 weken geleden een mail gestuurd naar Intergamma, zij zouden binnen 5 werkdagen van zich laten horen. Zojuist maar even gebeld naar Intergamma want we hebben reeds nog geen antwoord op onze mail ontvangen. Mevrouw gaf aan dat ze de mail hadden doorgestuurd naar Amersfoort Vathorst en dat wij onze telefoon niet hadden opgenomen na een poging tot bellen. Jammer, want wij hebben al lang door dat de bouwmarkt zelf geen oplossing wilt of kan vinden. Intergamma mag klachten alleen via de bouwmarkt zelf spelen. Cirkeltje dus weer rond. Het duurt ondertussen al een half jaar en ons geduld raakt langzaamaan op. Hadden we maar vooraf (net zoals je met vakanties doet) op het internet gekeken naar de reviews. Een vloer is immers net zo duur als een vakantie. Wij hopen snel een oplossing te krijgen, zodat we een nieuwe vloer kunnen uitzoeken en weer de boel kunnen verbouwen.

supertje229
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jul 2011 09:01

Re: Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Ongelezen bericht door supertje229 » 18 aug 2016 20:40

hallo,

wij hebben precies een jaar geleden het laminaat van VTwonen genomen. ook wij hebben net als iedereen hier op het forum problemen met het laminaat. het laminaat vlekt enorm, de naden komen omhoog. er springen hoekjes af en er is een duidelijk verkleuring onder het tapijt te zien.
ook wij zijn terug naar de karwei gegaan. ook wij moesten een klacht indienen bij de fabrikant.

afgelopen maandag is er een man gekomen om alles te bekijken. zijn eerste opmerking was wat is uw klacht ?? zeker die vlekken ??. mijn moeder gaf aan dat dit ook 1 van de problemen was. hij vroeg gelijk met wat ze dit schoon maakte. we hebben aangegeven de vloer schoon te maken met heel weinig water(handwarm) en 1 keer per week doen we voor het dweilen schoonmaak middel in het water. hij maakte een rondje door het huis en bekeek de klachten. behalve de verkleuring onder het kleed heeft hij niet naar gekeken.

afgelopen maandag hebben wij bezoek gekregen van de beste man en vandaag hebben wij bericht gekregen van het rapport. de klacht is afgewezen.
in het rapport staat dat de vloer dagelijks schoon gemaakt word met schoonmaakmiddel ( dit is niet waar want dit gebeurd 1 keer per week met speciaal spul wat bedoeld is voor dit soort vloeren. tevens word er gezegd dat het laminaat niet goed is gelegd en daarom de naden ontstaan. tevens word er gezegd dat er geen verkleuring onder het kleed is gezien. (huh?? de beste man heeft hier niet eens gekeken) we hebben 30 dagen om te reageren als we dit niet doe zijn we het eens met de afwijzing.) we gaan wederom in beklacht bij de karwei en de fabriek.

vind het toch wel raar dat veel van de klachten hier hetzelfde zijn. maar waar ligt de schuld in alle gevallen ??? jawel bij de consument. tevens vind ik het een slechte zaak dat er onwaarheden in het rapport staan.
we gaan wederom een klacht indienen als hier iets anders uit komt laat ik het hier weten.

supertje229
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jul 2011 09:01

Re: Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Ongelezen bericht door supertje229 » 21 sep 2016 15:11

Wederom na afwijzing een klacht ingediend. De fabriek wilde nogmaals iemand langs sturen voor een expertiese(kosten 275 euro) wij hebben de karwei gebeld en die hebben aangeboden om dit te betalen. Wat blijkt!! De fabriek laat iemand deze uitvoeren. Als de klachten weer afgekeurd worden dan zou het einde verhaal zijn.

Wij hebben heel duidelijk aangegeven dat wij dit niet willen omdat de vorige persoon onwaarheden heeft verteld in dat rapport. We hebben toen aangegeven dat wij zelf een expert willen inschakelen om er naar te laten kijken hier ging de karwei mee akkoord maar de fabriek niet. Karwei vond dit zelf ook belachelijk. Die hebben gezegd dat dit nu iets is tussen de fabriek en hun. Wij hebben nu een nieuw laminaat mogen uitkiezen zonder bijkomende kosten.

supertje229
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jul 2011 09:01

Re: Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Ongelezen bericht door supertje229 » 21 sep 2016 15:11

Wederom na afwijzing een klacht ingediend. De fabriek wilde nogmaals iemand langs sturen voor een expertiese(kosten 275 euro) wij hebben de karwei gebeld en die hebben aangeboden om dit te betalen. Wat blijkt!! De fabriek laat iemand deze uitvoeren. Als de klachten weer afgekeurd worden dan zou het einde verhaal zijn.

Wij hebben heel duidelijk aangegeven dat wij dit niet willen omdat de vorige persoon onwaarheden heeft verteld in dat rapport. We hebben toen aangegeven dat wij zelf een expert willen inschakelen om er naar te laten kijken hier ging de karwei mee akkoord maar de fabriek niet. Karwei vond dit zelf ook belachelijk. Die hebben gezegd dat dit nu iets is tussen de fabriek en hun. Wij hebben nu een nieuw laminaat mogen uitkiezen zonder bijkomende kosten.

anken
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2016 16:35

Re: Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Ongelezen bericht door anken » 22 sep 2016 16:42

Herkenbaar, alle verhalen. Ook mijn vloer vertoont dezelfde mankementen als die van jullie. Al na een maand dat deze er in lag. Klacht ook door CED beoordeeld en de leverancier verklaart de klacht ongegrond. Reden, hoog vochtgehalte, overigens in de rest van het huis liggen de (andere) vloeren superstrak. Karwei is overigens zeer correct hiermee omgegaan. Wie heeft ervaring hoe nu verder te handelen richting leverancier, kan ik nog verhaal halen?

mboots1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2017 16:57

Re: Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Ongelezen bericht door mboots1981 » 15 jan 2017 17:07

Ook hier een hele slechte laminaat vloer van VT wonen, gekocht via Wehkamp, is ook expert langsgeweest en al voordat hij geweest was, wisten wij door ons in te lezen op internet helaas al wat de uitkomst zou zijn, tenminste hoog vochtgehalte en verkeerde ondervloer terwijl wij het gedaan hebben zoals omschreven.
Contact met woningbouw opgenomen die zeggen dat het vochtgehalte zeker niet te hoog is, vervolgens weer contact met Wehkamp, maar die blijven vasthouden aan het oordeel van CED, ook nog contact opgenomen met VT wonen, maar helaas geen reactie, nu zitten wij dus met een vloer waar ik me vreselijk aan irriteer en keihard voor heb moeten werken als alleenstaande moeder (was zo blij eindelijk een vloer te kunnen leggen die ik zo graag wou) vloer zou eigenlijk gewoon weer vervangen moeten worden.
Baal hier zo van dus mocht iemand een oplossing hebben wat hier nog mee te kunnen doen dan hoor ik het heel graag

Jasmijnh
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2017 16:32

Re: Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Ongelezen bericht door Jasmijnh » 15 aug 2017 16:36

Hallo iedereen, heeft iemand goed nieuws mbt de afhandeling van deze klacht bij Karwei? Wij zijn nu op het moment dat we moeten beslissen een expert te laten komen, sowieso laten we geen expert komen die zij zelf inzetten maar 1 die wij zelf kiezen. Verder heb ik met mijn rechtsbijstand gebeld en die geven aan dat Karwei sowieso degene is die de klant te woord moet staan en die met een dergelijke oplossing moeten komen en absoluut niet de leverancier. Er gaat nu een ingebrekestelling vanuit ons naar Karwei, ik ben benieuwd wat hun verdere stappen zullen zijn.. Mocht iemand meer nieuws hebben mbt deze vloer en afhandeling dan ben ik daar erg benieuwd naar. Nota bene op de Karwei website staat precies dezelfde klacht zoals wij dit ervaren en de vloer blijft in het assortiment van Karwei....

Witgoedwijchen
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2017 19:27

Re: Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Ongelezen bericht door Witgoedwijchen » 13 sep 2017 00:08

Bij ons zelfde drama wij hebben de vloer binnen 30 dagen terug naar karwei gebracht er is in middels expert van jawel de leverancier geweest
En jawel de vloer is verkeerd gelegd (knap besluit karwei omdat de vloer namelijk in parketten bij jullie ligt )
In mij leven van 50 jaar heb ik inmiddels meer vloeren gelegd dan dat personeel wat bij karwei werkt
En karwei vind iemand zonder te kennen ondeskundig bedankt karwei
Buiten het werken van de vloer het slechte laminaat gaat het ons om de toplaag die bedroevend slecht is
Dit heeft met leggen niets te maken
Deze gaat namelijk glimmen en er ontstaan vlekken
Wij krijgen geen andere vloer geen geld en de vloer hebben we ook niet zo gaat karwei met trouwe klanten om bedankt karwei
We wachten nu op de geschillen comissie en roep bij deze klanten op met de zelfde ervaring om een rechtszaak aan te spannen om ons recht te halen het gaat me niet meer om de 1500 euro schade maar de manier waar karwei met de klanten om gaat
Ook div mails naar VT wonen gestuurd en die geven niet thuis
Deze vloer word nog steeds door karwei en andere retailers verkocht mensen koop deze rommel niet
Besteedt je geld aan iets anders en voorkom ergernis wij hebben er een beroerd gevoel van
De behandeling door intergamma is bedroevend
En daar sta je dan met een kat in de zak
Reacties van ons op de site van karwei worden niet geplaatst
Wij mogen ons ongenoegen niet melden zeer zwak karwei
Andere spuwen ook gal hoe schandalig de klachte afhandeling is bij karwei
Wij hopen op een goede afhandeling van deze klachten
En hoop op goed bericht van karwei niet alleen voor ons maar voor iedereen die met dit probleem zit

Mvl

Britb
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:54

Re: Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Ongelezen bericht door Britb » 07 jul 2018 13:18

Ook wij hebben deze vloer en zitten met dezelfde problemen. Binnen enkele weken ging de vloer werken. Slechte kwaliteit. Vt wonen laat niets horen. Karwei stuurde Ceo. Antwoord was zoals alle antwoorden hier, verkeerd gelegd. De zg expert zei dat ik een deletatievoeg had moeten maken, een vloer van 4 bij 7 kan volgens hem niet uit één geheel. Karwei wil een contra expertise inschakelen. Kosten zijn voor ons als de uitspraak hetzelfde blijft. Ik wil dat karwei gewoon de vloer vergoedt en stopt met verkoop van deze slechte vloer. Hoe los ik dit op? Moet ik nu echt naar de kantonrechter omdat vt wonen en karwei dit product blijven verkopen en de schuld bij de klant leggen? En zijn er meer mensen die nu bezig zijn met een klacht over deze vloer?

WOODY1963
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 dec 2015 22:19

Re: Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Ongelezen bericht door WOODY1963 » 24 jul 2018 12:15

Beste Britb

Het is altijd slim voordat je een aankoop gaat doen om eens te onderzoeken of er goede of slechtte ervaringen zijn dan had je deze problemen niet gehad . Wij hadden ook deze vloer bij Karwei gekocht met dezelfde problemen . wij hebben de hele vloer eruit gehaald en Karwei heeft deze weer opgehaald en we hebben het hele aankoopbedrag contant terug gehad . Wij hebben daarna een laminaat vloer van het merk Douwes Dekker gekocht en deze ligt er prima in zonder problemen .

R58
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:06

Re: Slechte kwaliteit VT wonen laminaat Loft

Ongelezen bericht door R58 » 20 aug 2018 14:12

Ook ik heb onlangs de vt wonen laminaat vloer gekocht en gelegd. Vanaf dag 1 al vreselijk! Overal kieren en er ontstaan steeds meer beschadigingen door hoekjes die eraf stoten. In eerste instantie kon karwei niks voor ons doen maar ik ga toch nog eens langs nu ik dit allemaal lees. Op de vt wonen site schrijft de vt wonen het volgende:
''het kan inderdaad zijn dat je klachten terugvindt op internet. Maar als het goed is, zijn dat geen recente berichten. Onze laminaatvloeren zouden op dit moment geen problemen met zich mee moeten brengen.''

Hier klopt dus niks van. Ook lees ik wisselende verhalen bij de verschillende 'gedupeerden'. De een mag een nieuwe vloer uit kiezen of krijgt geld terug terwijl er bij de ander niks aan gedaan wordt. Ook vreemd dat hier zoveel verschil in zit.

Plaats reactie