LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Olivier Olmer
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2019 17:26

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Olivier Olmer »

Beste Erthanax, ik vind het jammer dat je aangeeft dat ik kletspraat verkoop, als je verwijzing doet naar de Hunza. Ik heb aangegeven dat ik een lijst van artikelen heb gevonden op het internet, waarvan ik niet weet wat waar is. Ik ben op zoek naar feiten en dat heb ik meerdere keren een oproep hiervoor opgedaan. Het is in ieder geval duidelijk dat ten aanzien van de zaken die ik op het internet heb gevonden niet kloppen en ik vind het ook erg fijn dat dit aan het licht komt. Dus daarvoor dank.


Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Moneyman »

De conclusie...:
Conclusie van dit verhaal is, dat levend bloed analyse onzin verpakt in een pseudowetenschappelijk jasje is. Een kwalijke zaak wanneer dit over de rug gebeurt van zieke patiënten die wanhopig op zoek zijn naar een diagnose van hun klachten. Wanneer u denkt dat u ziek bent, bezoek dan een reguliere arts die op een betrouwbare manier tot een diagnose kan komen. Dit allemaal zonder daarbij ow portemonnee te plunderen!
Zelfs de Prediker schreef al:
Want in veel wijsheid zit veel verdriet. Wie kennis vermeerdert, vermeerdert leed.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door witte angora »

In plaats van een 2e kraan te installeren en allerlei dingen met je water uit te spoken kun je beter eens met je gehele levenswijze aan de gang gaan. Dit vond ik door even door te zoeken via de link van jonis en te googlen op coronairvaststenose:

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ge ... lapen.html

Geloof me, als je dit serieus op wil pakken ben je ook wel een tijdje bezig om alles geanalyseerd en toegepast te hebben. Maar het is aanmerkelijk zinvoller dan allerlei vage linkjes over water en alles wat in het water zou kunnen zitten op te zoeken. En dan hebben we het (volgens mij, heb lang niet alles gelezen) nog niet eens over het spirituele gebeuren: de zoektocht naar de zin van het leven (om het even zeer neutraal te houden).

Olivier Olmer
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2019 17:26

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Olivier Olmer »

Een donkere veld microscoop is gewoon een normale microscoop, waarop een condensor is geplaatst. Hierdoor zie je alleen het licht wat verstrooid wordt. Hierdoor worden ander zaken zichtbaar en is een goed instrument om om zaken in beeld te brengen. Deze apparatuur wordt gebruikt in de biologie en in de medische wetenschap. Je kan de bloedcellen heel goed zien en ook de schimmels. Hiervan heb ik foto's van mijn bloed en ook het verschil met foto's van anderen. Je kan dit pseudo wetenschap noemen, maar ook gewoon een microscoop heeft zijn waarde bewezen.

Zelf ben ik blij met de 2 kraan op het aanrecht met zuiver water en deel dit graag met jullie mijn ervaringen en mijn twijfels.

Witte Angora: Het is mij niet helemaal duidelijk wat je precies bedoeld met de gehele levenswijze aan de gang te gaan, en het spirituele gebeuren? Wat wil je er nu precies mee zeggen?

Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Olivier Olmer schreef:
04 apr 2019 09:21
Beste Erthanax, ik vind het jammer dat je aangeeft dat ik kletspraat verkoop, als je verwijzing doet naar de Hunza.
Ik heb niet aangegeven dat u kletspraat verkoopt (u verwijst er alleen naar). Ik waarschuw u dat u iemand die aan u kletspraat verkoopt niet moet geloven.

Ook dat levensbloedonderzoek is kletskoek. Radar heeft daar eind 2013 (!) al een item aan gewijd: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... d-analyse/

Ook hier geldt: iemand die aan u zo'n "analyse" wil verkopen, moet u helemaal niet geloven; dat is namelijk gewoon een kwakzalver, oplichter, leugenaar.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door witte angora »

Olivier Olmer schreef:
04 apr 2019 10:33
Witte Angora: Het is mij niet helemaal duidelijk wat je precies bedoeld met de gehele levenswijze aan de gang te gaan, en het spirituele gebeuren? Wat wil je er nu precies mee zeggen?
Wat ik bedoel is dat je veel te veel focust op één dingetje. Als je de link leest die ik je gegeven heb, had je gezien wat ik bedoel met 'de gehele levenswijze'. Maar kennelijk past die link niet in je straatje, en ontstaan er daardoor onnodige vragen.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Olivier Olmer schreef:
04 apr 2019 10:33
Je kan dit pseudo wetenschap noemen, maar ook gewoon een microscoop heeft zijn waarde bewezen.
Dit is natuurlijk een argumentatie van niks. Natuurlijk is een microscoop een waardevol instrument. Maar dat wil niet zeggen dat de conclusies die de levenbloedonderzoekers eruit durven te trekken meer dan kwakzalverij zijn.

Ik kan ook mijn trouwring onder dat apparaat leggen en zeggen dat ik kan zien hoeveel karaat die ring is. En als ik die van mijn vrouw ernaast leg, kan ik óók nog zien dat die van mij meer beschadigd is dan die van haar. Geloof je die onzin dan ook, "want de microscoop heeft immers zijn waarde bewezen"?

Olivier Olmer
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2019 17:26

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Olivier Olmer »

De reacties die ik lees, dat je met levend bloed onderzoek kwakzalverij is, vind ik niet van toepassing voor mijn situatie. Het gaat bij mij over het gebruik van levend bloedonderzoek voor het vaststellen van chronische uitdroging. Met een donkere veld microscoop kun je het plasma zien, wat je normaal met een gewone microscoop niet ziet. Met een levensbloedonderzoek wordt het bloed niet gemengd met chemicaliën, die stolling tegen gaan en leg je het direct onder de microscoop. Zo zie je het bloed als het nog levend is en niet gestold.

Je ziet met een donkere veldmicroscoop het bloedplasma, wat je met een gewone microscoop niet kan zien. Als de bloedcellen ze ver uit elkaar staan en ze zijn mooi rond dan ben je niet uitgedroogd. Zitten ze dicht bij elkaar en hebben ze vorm van een krent dan is er vocht te kort in je bloed. Omdat je bloedplasma heel goed vergroot in beeld hebt kun je prima de verhouding van de cellen en de vorm zien. Levensbloed onderzoek is een prima manier om vast te stellen of je chronisch uitgedroogd bent of niet. Over levend bloed onderzoek voor het vaststellen van andere zaken heb ik het niet gehad. Om dit dan kwakzalverij te noemen vind ik echt voorbij gaan aan de eenvoud en geschiktheid van deze vorm van onderzoek.

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door jonis »

Olivier Olmer schreef:
17 apr 2019 09:59
Om dit dan kwakzalverij te noemen vind ik echt voorbij gaan aan de eenvoud en geschiktheid van deze vorm van onderzoek.
De meeste artsen noemen de test overigens onzin of zelfs oplichterij.

Gesloten