LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Winterakoniet
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mar 2019 15:00

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Winterakoniet »

Hades2001
Ik heb een probleem hier, voor mijn gasten heb ik al omgekeerde osmose gekocht, omdat ze liepen te klagen over mijn kraanwater en de kwaliteit er van. Nu heb ik nog gasten. Ze hebben mij een tds meter gegeven en ik ben aan het meten geslagen.

Ik ben me rot geschrokken hoe wisselend het leidingwater kan zijn. Dus heb ik zelf nog zo'n ding aangeschaft.
Omdat je denkt dat ding is kapot.
Hoe meer ik me verdiep in het leidingwater hier hoe meer vragen ik krijg.
Moet ik voor ons eigen huis wel of geen extra investeringen doen in de waterinstallatie.

Hoe betrouwbaar is het en ja wie heeft ervaring met een extra kraan? Dus bij dagelijks gebruik.
Moet je wachten of nu toch zelf gaan investeren om niet weer verrast te worden door zoiets als genx

Winterakoniet
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mar 2019 15:00

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Winterakoniet »

Ja ik heb testen gedaan met omgekeerde osmose, regenwater, leidingwater en putwater.
Maar het geld groeit ook bij mij niet op de rug.

Dus nu vraag ik gewoon, 2 de kraan ja of nee,
Ervaringen in dagelijks gebruik.
Wachten of niet wachten, anders gezegd zelf investeren of vertrouwen
Is het haalbaar door de waterzuiveringsbedrijven of niet op ook in toekomst zuiverwater te leveren.
Of vragen wij gewoon te veel,
Moeten we in toekomst naar 2 systemen toe.
Als ik nu investeer ben ik dan gezonder en mogelijk goedkoper uit in de toekomst.

Dus ja ik zit met heel veel vragen, misschien niet meteen alledaagse vragen voor een ieder hier, sorry mijn excuses bij deze dan

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dus nu vraag ik gewoon, 2 de kraan ja of nee
Nee
Laatst gewijzigd door angel1978 op 30 mar 2019 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door kweenie »

De milieukwesties die nu spelen zijn veel complexer en kosten de waterzuiveringsbedrijven geld, zij moeten hun installatie gaan vernieuwen.
De vraag is concreet, stel dat het water erg duur wordt, omdat aanpassing bij de zuiveringsinstallaties bedrijven
Miljarden kost, deze worden doorberekend aan ons allemaal.
Ben je dan bereidt in je eigen huis een aanpassing te doen? Als je weer dat dit goedkoper uitpakt.
Je kunt je daarbij ook afvragen of je er blij mee zou moeten zijn als dat water níet gezuiverd zou worden. In feite zou je dan die troep dus in het afvalwater willen laten, doordat de hoeveelheid troep in de loop der tijd alleen maar toeneemt.

Verder lijkt het me niet echt een handig idee om een apart schoon drinkwater leidingnet aan te leggen. Er worden dagelijks tientallen liters water per persoon verbruikt, waarvan maar een of twee liter wordt gedronken. Om daarvoor een apart leidingnet aan te leggen kost extreem veel geld. Bovendien zal de doorstroming dan veel te traag zijn, zodat de waterkwaliteit uit de kraan veel slechter is dan hoe het de waterzuivering verlaat.

En aparte eigen filterinstallatie is natuurlijk een idee, maar ook dan heb je te maken met een hoop kussen voor relatief weinig water dat gedronken wordt. En zeker voor de chemicaliën die je uit het water zou willen halen heb je een behoorlijk professionele filterinstallatie nodig. Anders schiet je er nog niets mee op

Veel logischer zou het dan zijn om, net zoals in veel buitenlanden waar de leidingwaterkwaliteit minder is, voor consumptie flessen of tanks met water uit de supermarkt te gebruiken.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Liever afgaan op de mening van gasten, dan op informatie van deskundigen van het waterbedrijf: ik haak nu ook af.

Winterakoniet
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mar 2019 15:00

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Winterakoniet »

Nee, ik wil alleen inschatten als particulier, moet ik wel of niet nog een investering doen in mijn privé gedeelte.
Kijk zat ik in Overijssel en had ik te maken met grondwater daar, maakte ik me niet zo druk.
Daar smaakt het water trouwens ook veel lekkerder

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan is verhuizen wellicht goedkoper. Laat uw “gasten” maar zeuren.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door BL2 »

Winterakoniet schreef:
30 mar 2019 15:16
Nee, ik wil alleen inschatten als particulier, moet ik wel of niet nog een investering doen in mijn privé gedeelte.
Nee

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een filter kan kopen en in koelkast 1½ bewaren is goedkoper dan 2 kranen.

Wel is na 2 maanden het filter zo vuil, heb het ooit doorgezaagd en je ziet wat je afgelopen maanden gemist hebt!

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door witte angora »

Pfff.... als ik het goed geteld heb al minimaal 3 afhakers.

Mijn antwoord is NEE. Ik wil geen 2 kranen op het aanrecht, en ik weet wel zeker dat dat nooit zal gebeuren. Wat denk je dat er gebeurt als kleuters voor het eerst zelf water pakken? Of dementerenden, om wat te noemen? Of bij sommige relaties waarbij de tortelduifjes zich geleidelijk aan als giftige slangen gaan gedragen?

Het domste en meest ondoordachte idee van dit jaar, sorry.

Hier is dus afhaker nr. 4.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En nog een derde kraan voor malle Pietjes. Is dat wat?

Winterakoniet
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mar 2019 15:00

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Winterakoniet »

Dank je komkommertijd,
Ken het niet, heb het net is opgezocht, ziet er simpel en logisch uit.
Kan je ook meenemen ook wel handig.

Zijn die filters goedkoper te krijgen als 32,95
Want dat is 32,95 x6 mnd = 197.70 op jaarbasis
Dat is wel goedkoper als hele jaar flessen kopen en minder belastend voor het milieu.
En scheelt ook heel veel slepen, met flessen water.

Top reuze blij mee met u reactie,
Mede, omdat u schrijft dat u de filter nader bekeken heeft en de inhoud minder kan waarderen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Revoked »

Winterakoniet schreef: Dank je komkommertijd,... omdat u schrijft dat u de filter nader bekeken heeft en de inhoud minder kan waarderen.
Maar komkommerzuigertje heeft dan ook ècht alles al meegemaakt. Die kan je zo alles adviseren.

Olivier Olmer
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2019 17:26

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Olivier Olmer »

Dit kun je nu al bereiken door in je keukenkastje waterzuiveraar te plaatsen. Het grote voordeel hiervan is dat de kosten voor het leidingwater laag blijven. Het is dan zuiverder dan het drinkwater en minder belast met toxische stoffen zoals pesticide, medicijnresten, chemicaliën, zware metalen en microplastics. Je zuivert dus alleen het water wat je nodig hebt voor consumptie. Mijns inziens zou elke waterleidingbedrijf een dergelijk apparaat moeten aanbieden.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door BL2 »

Winterakoniet schreef:
30 mar 2019 14:45
Hades2001
Ik heb een probleem hier, voor mijn gasten heb ik al omgekeerde osmose gekocht, omdat ze liepen te klagen over mijn kraanwater en de kwaliteit er van
Omgekeerd osmose water drinken is zeer schadelijk voor de gezondheid om verschillende redenen. Zou me daar maar eens in verdiepen, voordat je dit je "gasten" voorzet !

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is ook de vraag of je met die simpele huis, tuin en keuken waterfilters ook de chemicaliën waarover je je zorgen maakt eruit filtert. Want volgens mij was dat het probleem waarmee je begon.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Winterakoniet schreef:
30 mar 2019 17:31
Dank je komkommertijd,
Ken het niet, heb het net is opgezocht, ziet er simpel en logisch uit.
Kan je ook meenemen ook wel handig.

Zijn die filters goedkoper te krijgen als 32,95
Want dat is 32,95 x6 mnd = 197.70 op jaarbasis
Dat is wel goedkoper als hele jaar flessen kopen en minder belastend voor het milieu.
En scheelt ook heel veel slepen, met flessen water.

Top reuze blij mee met u reactie,
Mede, omdat u schrijft dat u de filter nader bekeken heeft en de inhoud minder kan waarderen.
Het is voor €50,- per jaar mogelijk , smaak word beter en nee, 100% filteren word het smakeloos dus lukt nooit,
Wel stukken beter, minder kalk, betere smaak en omdat een link als reclame word gezien... PB is de oplossing hiervoor.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Brainless »

Mijn schoonouders hadden op hun boerderij 2 gedeeltes (net als vele anderen in het buitengebied).
Een eigen (grond)waterpomp met leidingen naar de stal en achterhuis waar het toilet/wasmachine en douche zaten.
Het gewone leiding water zat in het voorhuis (woongedeelte) en kwam uit in de keuken.

Winterakoniet
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mar 2019 15:00

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Winterakoniet »

BL2 weet je dat zeker dat omgekeerde osmose gevaarlijk is.

Kreeg vanmiddag net een tip binnen dat ik een website is moest bekijken waarin 11 prof. En dr. Niet de minste, juist zeer positief zijn over omgekeerde osmose.

Staat in een artikel dat heet " de waarheid over omgekeerde osmose?

Waar heb jij iets gevonden onderbouwt door wetenschappers dat het gevaarlijk zou kunnen zijn?

Ik vind wel wat over gevaarlijk, maar dat is van een leverancier. En er zijn geen namen van wetenschappers geplaatst, dus is het ook niet mogelijk, om de proefschrif op te vragen en zelf te lezen.
Of om na te gaan of die prof. wel echt bestaan.

Geef me een hint als iemand wel zo site heeft gevonden of een proefschrift weet.

Kreeg net toch een aparte tip binnen, leuk leerzaam artikel
Bodemrichtlijnen heet de website en artikel "Grondwaterzuivering, omgekeerde osmose, toepassingsgebied"

En joost mag weten waar in nederland, er moet een waterzuiveringsinstallatie bedrijf zijn die een deel van het water schoon gaat maken met omgekeerde osmose, in 2022 of 2024 moet dat klaar zijn.
Wie weet waar die installatie wordt geplaatst bij welk waterzuiveringsbedrijf? Is het onzin of waarheid.
Mogelijk kan dit waterzuiveringsbedrijf meer info geven.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dat dat plaats gaat vinden in Brabant, in de buurt van Kaatsheuvel. Heb daar ook het een en ander over gelezen. Staat volgens mij begin volgende week een groot stuk over in de krant.

Wereldnieuws.

Gesloten