LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door bprosman »

Bonenmachine idd,groot apparaat...maar wie weet ooit...zeg nooit nooit...
Valt wel mee, ligt er ook weer aan hoe groot je bonen en waterreservoir is.
ken iemand heeft de bonen van de lidl en super koffie!
Ja, de Dark Roast van Aldi is prima, doet niet onder voor de blikken Illy.

bull74
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2015 02:57

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door bull74 »

goedendag iedereen,

Voor dolce gusto heb je een alternatief; het merk heet EMOHOME, dat zijn navul cups.

of als je nog zuiniger wil zijn dan kan je ook 1 zelf maken van 2 cups.

gr,

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik kon laatst 10 dozen Dolce Gusto gekocht voor 30 euro. Via via, van iemand die het blijkbaar uit Duitsland gehaald had.
In de winkel zou ik zowat 50 euro moeten neerleggen dus het is een interessante prijs. Ik woon zelf aan de kust maar met zulke prijzen zit ik een ritje Duitsland te overwegen om een flinke voorraad te kopen. (En dan meteen de tank volgooien, en er een dagje uit van maken)

Ik vraag me alleen af, zijn de cupjes in Duitsland inderdaad nou zoveel goedkoper , of waren ze ergens van een vrachtwagen gevallen ?

peggy-sue
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2005 11:06

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door peggy-sue »

Afgelopen weekend waren we in Belgie maar zijn we even de grens met Frankrijk over gewipt. Ik had namelijk gelezen dat er (eindelijk) een alternatief voor de dolce gusto cups op de markt is. En nog in de aanbieding ook!
En zodoende zit ik nu aan een heerlijk kopje espresso forte van Café Royal, een zwitsers koffiemerk. Ik heb ook de smaken lungo en de gewone espresso gekocht. Een vergelijkend warenonderzoek tussen de 'gewone' lungo en de versie van café royal leverde voor mij weinig smaakverschil op, dus we hebben een voorraad meegenomen. De aanbiedingsprijs is 3 pakken (van 16 stuks) voor 7,58. Normale prijs 3,79. Dat is dan weer duurder dan de gewone prijs van o.a. de lungo in frankrijk (meestal € 3,45 voor de lungo) dus echte concurrentie is het nog niet, maar het begin is er. Hopelijk ook snel in Nederland.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door renewouters »

Echte concurrentie is er zat, alleen niet binnen een proprietary systeem waar de consument zelf voor kiest. Wil je geen vendor lock-in, dan koop je gewoon een normale espressomachine waarvoor je een enorme keuze aan bonen en gemalen koffie, in iedere prijsklasse, hebt.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door langste adem »

@renewouters :
Dat is wel waar wat je zegt van die "vendor-lock in" en inderdaad kiest de consument dan meteen ook automatisch voor de duurdere cupjes.
En het geeft toch ook net wat meer gemak zo'n dolce-gusto apparaat,en het is prima koffie. En het apparaat zelf kost lang zo duur niet als een apparaat waar jij het over hebt.
Je kunt dit vergelijken met mensen die een goedkope inktjetprinter hebben gekocht. Er kan vervolgens veel geld bespaard worden met "huismerk" inkt.
Dus ik vind het wel logisch dat mensen toch zoeken naar goedkopere cupjes voor de dolce gusto.

@ peggy-sue :
Kijk dat is een interessante prijs (met die aanbieding dan). Per pak is dat ongeveer de helft van de prijs voor de "echte" cups in Nederland. Weet iemand iets over de verkrijgbaarheid van dit merk in Nederland ? Ik ben heel benieuwd naar de smaak.

En wat betekent het voor het zogenaamde patent van de dolcegusto cups ? Is die inmiddels verlopen ? Of alleen in Frankrijk ? Of zijn het "illegale" cups die het patent van dolce gusto schenden ?

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik zie net dat de cups van Cafe Royal gewoon bij albert hein te krijgen zijn...
Maar die zijn niet voor een dolce gusto apparaat denk ik ??
http://www.ah.nl/producten/product/wi23 ... -forte-cup

peggy-sue
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2005 11:06

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door peggy-sue »

Het lijken me geen illegale cups, aangezien het merk gewoon te koop is bij de carrefour in frankrijk, en inderdaad ook nespresso cups in Nederland verkoopt. Misschien is het patent in Frankrijk inderdaad verlopen is en hopelijk volgt Nederland dan snel.

Voor de weinige koffie die ik hier thuis drink vind ik de dolce gusto een praktisch apparaat. Zo'n mooie bonen machine zou ik graag willen hebben maar ik vrees dat de kwaliteit van de bonen tegen het einde van een pak ook een stuk minder zou zijn. Dus daarom mijn keuze en tja, als de cups dan eindelijk ook eens wat goedkoper worden juich ik dat toe.

consument456
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 mei 2012 23:01

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door consument456 »

Eindelijk verkrijgbaar! Bij AH, 3,19 voor 12 stuks, had op mijn bonuskaart een persoonlijke aanbieding van 25% dus gelijk ingeslagen.

Afbeelding

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door langste adem »

Interessant.. Maar even afgezien van de korting die best interessant is ....
12 cupjes voor €3,19, dat maakt €4.25 voor 16 kopjes. Dat is niet veel goedkoper dan de originele cupjes...

Ben benieuwd of de Lidl nu ook komt met een huismerk dulcegusto cupjes....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door kweenie »

Belangrijke vraag lijkt mij ook hoe ze smaken.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door angel1978 »

De smaak is wat mij betreft prima.
Ik heb ze nu een tijd als test en merk het verschil tussen deze, de andere ( cafe royal ) en de originele niet of nauwelijks.
Aangezien ze het patent kwijt zijn, zal de lidl wellicht ook nog wel volgen.

Bij deze alternatieven is het prijsverschil nog niet zo groot, maar toch, alles is meegenomen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Appie heeft hier,ik heb xxl winkel al tich merkrn en borige k zag ik proef bij de lidl hier!! Dus zal niet lang duren

JannemanW
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2016 12:05

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door JannemanW »

Ik heb me een half jaar geleden laten verleiden Dolce Gusto apparaat te kopen maar vind het de miskoop van het jaar. Er is geen enkel alternatief voor de peperdure cups en ik ben ook gaan beseffen van het nadeel van het vele plastic afval voor een kopje koffie. De AH cups vertrouw ik niet het apparaat maakt veel lawaai en ze stromen heel traag door, het prijsverschil is te verwaarlozen. Ik ben weer terug bij de koffiepads waarvan de koffie zeker net zo lekker is als van de Dolce Gusto.
Dus weinig afval: niet meer dan een papieren filtertje en veel meer keuze in het koffie aanbod dat meer dan de helft goedkoper is.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door GJvdZ »

JannemanW schreef:Ik heb me een half jaar geleden laten verleiden Dolce Gusto apparaat te kopen maar vind het de miskoop van het jaar. Er is geen enkel alternatief voor de peperdure cups en ik ben ook gaan beseffen van het nadeel van het vele plastic afval voor een kopje koffie. De AH cups vertrouw ik niet het apparaat maakt veel lawaai en ze stromen heel traag door, het prijsverschil is te verwaarlozen. Ik ben weer terug bij de koffiepads waarvan de koffie zeker net zo lekker is als van de Dolce Gusto.
Dus weinig afval: niet meer dan een papieren filtertje en veel meer keuze in het koffie aanbod dat meer dan de helft goedkoper is.

Iets met appels en peren....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

JannemanW schreef:Ik heb me een half jaar geleden laten verleiden Dolce Gusto apparaat te kopen maar vind het de miskoop van het jaar. Er is geen enkel alternatief voor de peperdure cups en ik ben ook gaan beseffen van het nadeel van het vele plastic afval voor een kopje koffie. De AH cups vertrouw ik niet het apparaat maakt veel lawaai en ze stromen heel traag door, het prijsverschil is te verwaarlozen. Ik ben weer terug bij de koffiepads waarvan de koffie zeker net zo lekker is als van de Dolce Gusto.
Dus weinig afval: niet meer dan een papieren filtertje en veel meer keuze in het koffie aanbod dat meer dan de helft goedkoper is.
Voor je zo,n apparaat koopt,lijkt mij dat je kijkt hoe duur zijn de cups etc...
Maar was zeker een aanbieding en dacht ja leuk goedkoop,tja dan zie je de prijzen..

En tja beetje verdiepen voor aankoop had je kunnen zirn dat patent net eraf is...je snapt wat dat is..

Ik heb nespresso en de cups schelen wel veel origineel of...appie,kruidvat of weet ik vel,mar vind de originele lekker,ik hoef echt geen pads ,no way...

Een lekker bakkie,daar ga ik voor,maar ja....sommige voor goedkoop,
Trouwens hier zamelen ze plastic in bij mij einde Vd staat ,gen problem voor mij bijwijze :lol:

Nou geniet van je pad...

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik heb laatst een paar pakken "neppers" gekocht voor m'n dolce gusto.... Merk weet ik niet uit mijn hoofd.
Ze waren ietsiepietsie goedkoper, de smaak is goed, maar de cupjes lopen wel minder goed door dan de originele. Je moet ze echt wat langer uit laten lekken, anders staat er nog veel druk op als je de bovenkant openmaakt.
Dus de "neppers" dolcegusto koop ik niet meer voor dat hele kleine prijsverschil, tenzij ze echt met een leuke aanbieding komen.

Wat ik nu meestal doe : ik maak een cappucino van de echte dolce gusto. En dan doe ik er zo'n nepper met espresso achteraan om wat meer cafeine/koffiesmaak binnen te krijgen. Kost me dus tegenwoordig 3 cupjes voor 1 mok koffie, maar hij is wel heeeel lekker. Daar kan de senseo echt niet aan tippen.
Overigens wordt de senseo ook nog veelvuldig gebruikt, hij staat op m'n werk tegenwoordig. Zou veel te duur worden als ik daar ook een dolcegusto apparaat neerzet :)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

langste adem schreef:Ik heb laatst een paar pakken "neppers" gekocht voor m'n dolce gusto.... Merk weet ik niet uit mijn hoofd.
Ze waren ietsiepietsie goedkoper, de smaak is goed, maar de cupjes lopen wel minder goed door dan de originele. Je moet ze echt wat langer uit laten lekken, anders staat er nog veel druk op als je de bovenkant openmaakt.
Dus de "neppers" dolcegusto koop ik niet meer voor dat hele kleine prijsverschil, tenzij ze echt met een leuke aanbieding komen.

Wat ik nu meestal doe : ik maak een cappucino van de echte dolce gusto. En dan doe ik er zo'n nepper met espresso achteraan om wat meer cafeine/koffiesmaak binnen te krijgen. Kost me dus tegenwoordig 3 cupjes voor 1 mok koffie, maar hij is wel heeeel lekker. Daar kan de senseo echt niet aan tippen.
Overigens wordt de senseo ook nog veelvuldig gebruikt, hij staat op m'n werk tegenwoordig. Zou veel te duur worden als ik daar ook een dolcegusto apparaat neerzet :)

Nou idd ik heb dan nespresso 1 x merk gehad,uh hoe heten ze ,oh ja pelican rouge ook niet goedkoop,maar ken iemand die er werkt en kreeg ik doos van...(100 cups) maar idd apparaat moet perssen,dus ik begin er niet aan.

Ja groot gelijk senseo meenemen naar je werk,worden dure bakkies,niet leuk meer dan.

TheRoman
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2014 16:52

Re: Alternatief voor Dolce Gusto cups

Ongelezen bericht door TheRoman »

Zelf erg tevreden met zowel kwaliteit als prijs van Perrucci bij KoffieCupster:
https://www.koffiecupster.nl/dolce-gust ... ternatief/

Gesloten