LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Methode Jesse van der Velde

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Robjee »

Er zijn verschillende video’s van Jesse van der Velden op Youtube te vinden en op zijn site http://www.jessevandervelde.com staan een aantal blogs. Ze gaan over een gezonde voeding en leefstijl. De gedachte is om alles zo puur mogelijk te eten. Wanneer het uit een fabriek komt en toevoegingen zoals kunstmatige zoetstoffen (volgens Jesse zoet vergif) bevat valt het niet onder gezonde voeding. Ook het eten/drinken van melk(producten), margarine, geraffineerde koolhydraten en gluten wordt ontmoedigd.

De achtergrond van zijn methode is volgens Jesse te vinden in de invloed van voeding en een bepaalde leefstijl op onze hormonen. Het zijn volgens Jesse namelijk de hormonen die bijna alles bepalen waaronder dat je vet opslaat en op welke plaats. Op basis van de plaats van de opslag stelt Jesse de diagnose welk hormoon er uit balans is. Bij vetopslag op de heupen is het hormoon insuline uit balans, zit het vet op de buik dat is de oorzaak een disbalans in het hormoon cortisol of een tekort aan testosteron. En bij vet op de benen is oestrogeen de boosdoener. Hier past hij vervolgens zijn adviezen op aan.
Zonder het objectief meten van de hormoonstatus, of uit literatuurgegevens worden er redenaties gemaakt die uiterst vatbaar zijn voor onjuistheden. Wanneer dat al begint bij het stellen van de diagnose heeft dat natuurlijk ook gevolgen voor de behandeling.

Met het verkopen van zijn methode maakt hij regelmatig vergelijkingen met andere diëten dat ten koste gaat van andere diëten. Crash-, koolhydraatbeperkte en eiwitdiëten zoals Dukan en dr. Frank zouden niet de oplossing zijn. Dit terwijl crash-diëten wellicht een slechte naam hebben, maar met de juiste begeleiding en kennis wel voor succes kunnen zorgen op de lange termijn (1). Evenals eiwitrijke diëten (2).
Jesse zegt dat diëten zich richten op dingen die je niet mag. En alles wat je niet mag, daar krijg je juist zin in. Dit zou een reden zijn dat diëten niet vol te houden zijn en niet werken. De methode van Jesse zou anders werken. Maar toch heeft Jesse een visie waarbij hij bepaalde voedingsmiddelen ontmoedigd. Denk aan zuivel, gluten, lightproducten en geraffineerde producten.
Los van het nut van deze adviezen zijn het aanpassingen waar mensen moeite mee kunnen hebben. Juist omdat ze daardoor (vertrouwde) dingen niet meer “mogen” eten. Waarom dit bij de methode van Jesse wel zou werken en bij andere diëten niet is mij onduidelijk.

In zijn video’s en op zijn blogs staan regelmatig gewaagde uitspraken waarvoor een onderbouwing afwezig is (3). Wanneer onderzoek wordt aangehaald is dat selectief. Een voorbeeld is de rattenstudie van Soffritti die zou aantonen dat aspartaam kanker veroorzaakt. Dat onderzoek is echter uitgebreid door de EFSA geëvalueerd en ze zien voldoende zwakheden in het onderzoek voor het handhaven van de ADI van aspartaam (4). Ook de gezondheidsnadelen van het eten van gluten door mensen zonder coeliakie lijkt mij niet onderbouwd kunnen worden (5-8).

Een voorbeeld van een ononderbouwde uitspraak en tevens fundering van zijn methode:
Het effect van een aangepaste voeding op de hormoonstatus en vervolgens op gezondheidsparameters. Het bepaalde voeding kan namelijk gezondheidsparameters beïnvloeden (bijvoorbeeld lichaamsgewicht, bloeddruk en glycemische controle) onafhankelijk van een verandering in de hormoonstatus. Een ogenschijnlijk klein detail, maar wel essentieel voor het uitdragen van zijn visie en methode. Anders blijft de basis een beperking van bepaalde “kunstmatige” voedingsmiddelen waardoor eenvoudigweg de calorie-inname vermindert. De voedselkeuze wordt immers beperkt.

Als fitnessexpert zegt Jesse dat cardiotrainingen zoals hardlopen, zwemmen, aerobics, fietsen en spinnen zorgen voor gewichtstoename (zie http://www.vetkillerworkout.nl ). Dit door de afgifte van het catabole hormoon cortisol. Dergelijke lichamelijke activiteiten komen niet voor in zijn adviezen. Toch laten onderzoeken niet zien dat dergelijke bewegingsvormen op de lange termijn gepaard gaan met gewichtstoename (9). Zeker in combinatie met lichaamsbeweging is er sprake van gewichtsverlies. Daarnaast kent cardiotraining nog andere voordelen naast het effect op het lichaamsgewicht. Denk aan de effecten op hart, bloedvaten en longen. Nederlanders bewegen al weinig. Door cardiotrainingen te ontmoedigen lijkt mij de gezondheid van mensen niet te verbeteren.
Overigens kan het effect van cardiotraining op de afgifte van cortisol niet los gezien worden van de intensiteit (10). Een uur fietsen hoeft daardoor niet gepaard te gaan met een significante toename van cortisol in het speeksel. Ook vermindert de afgifte van cortisol bij eenzelfde intensiteit naarmate personen meer getraind zijn.

Via verschillende kanalen heb ik pogingen ondernomen om antwoord te krijgen op een aantal kritische vragen. Deze blijven echter onbeantwoord of ze worden onvolledig beantwoord door medewerkers van Jesse. Zelfs een belofte om terug te komen op een bepaalde vraag werd door tijdgebrek verbroken. Het lijkt dus op éénrichtingsverkeer met het verkondigen van zijn boodschap waarbij kritische geluiden geen aandacht krijgen. Ook op een ander forum waar Jesse bij betrokken is worden de berichten van Jesse kritisch besproken waarbij reacties van Jesse zelf ontbreken. Jammer, want op positieve berichten wordt wel gereageerd.

Een voordeel van de methode van Jesse is dat hij enthousiast is en naar mijn idee oprecht de gezondheid van mensen wil verbeteren en in zijn visie geloofd. Dat wekt vertrouwen bij mensen. Met het eten van natuurlijke, onbewerkte voeding is over het algemeen ook niets mis. Mijn voorkeur gaat ook naar meer natuurlijke en ongeraffineerde voeding in de supermarkt. Met dat concept vindt hij aanhangers.

Het is ook mogelijk dat mensen met het volgen van zijn methode gunstige resultaten boeken. Wanneer zijn methode leidt tot het eten van minder calorieën is gewichtsverlies mogelijk. Door gewichtsverlies is verbetering van andere gezondheidsaspecten ook mogelijk. Maar dat wil niet zeggen dat de onderbouwing van de methode van Jesse (beïnvloeding van hormonen) juist is.

Het maken van gewaagde uitspraken zal profilerend werken en bij de gedachtegang van veel mensen aansluiten. Maar dit moet ook aansluiten met wat er bekent is uit de literatuur. Met andere woorden, er mag verwacht worden dat een gezondheidscoach, fitnessexpert en personal trainer gewaagde uitspraken van een onderbouwing kan voorzien. Hiervan is vaak geen sprake en dat is de reden dat ik de methode van Jesse hier bespreek. Niet direct over de effectiviteit (daar heb ik geen zicht op), maar over de onderbouwing van zijn methode en waarmee hij zich profileert. Er zelf in “geloven” lijkt mij onvoldoende.

Mocht Jesse dit lezen en onjuistheden tegenkomen en/of een reactie willen geven nodig ik hem van harte uit!


1. Tsai AG, Wadden TA. The evolution of very-low-calorie diets: an update and meta-analysis. Obesity (Silver Spring). 2006 Aug;14(8):1283-93.
2. Westerterp-Plantenga MS, Nieuwenhuizen A, Tomé D, Soenen S, Westerterp KR. Dietary protein, weight loss, and weight maintenance. Annu Rev Nutr. 2009;29:21-41.
3. Afkomstig van http://jessevandervelde.com en http://gezondegewoontes.nl/index_promo.php
- Volg mijn adviezen voor 30 dagen en ik garandeer je een totaal nieuw lichaam
- Weinig eten doet je gewicht toenemen en je verliest juist vet door meer te eten
- Uit recente onderzoeken blijkt dat melk ongezond is
- De enige echte oplossing voor dit probleem is het volledig elimineren van gluten uit het voedingspatroon
- Ik geef twee misvattingen over calorieën waar ALLE diëtisten de mist in gaan
- Light producten maken hormonen aan die de vetopslag bevorderen
- Aspartaam is vooral gevaarlijk voor diabetici
- Mijn methoide is beter dan Sonja Bakker, effectiever en gemakkelijker dan Dr. Frank
- Hoewel cardio-training (fietsen, hardlopen, zwemmen, crosstrainer, spinning, zumba, aerobics, body pump, etc) bekend staat als een goede methode om af te vallen, zorgt het er eigenlijk juist voor dat vet opslaat.
- Van onderstaande medische aandoeningen is uit onderzoeken gebleken dat zoetstoffen een bijdrage leveren aan;
Obesitas, Vergeetachtigheid, Duizeligheid, Geheugenverlies, Misselijkheid, Verhoogde aanmaak van insuline, PMS, Gewichtstoename, Paniekaanvallen, Epileptische aanvallen, Overstimulering van borstklieren, wat kan leiden tot borstkanker, Schade aan het zenuwstelsel, Migraine, Beroerte, Onvruchtbaarheid, Spasmen, Stekende pijnen, Gevoelloosheid in de benen, Krampen, ADD, ADHD, Parkinson,nAlzheimer. Depressie. Fibromyalgie, Vermindering van zicht, Gastro-intestinale reacties, bij zwangeren: vertraging van de mentale groei van de foetus
4. STATEMENT OF EFSA on the scientific evaluation of two studies related to the safety of artificial sweeteners. EFSA Journal 2011;9(2):2089
5. Mellen PB, Walsh TF, Herrington DM. Whole grain intake and cardiovascular disease: a meta-analysis. Nutr Metab Cardiovasc Dis. 2008 May;18(4):283-90. Epub 2007 Apr 20.
6. Jeroen S. L de Munter, Frank B Hu, Donna Spiegelman, Mary Franz, Rob M van Dam. Whole Grain, Bran, and Germ Intake and Risk of Type 2 Diabetes: A Prospective Cohort Study and Systematic Review. PLoS Med. 2007 August; 4(8): e261.
7. Slavin JL, Jacobs D, Marquart L, Wiemer K. The role of whole grains in disease prevention. J Am Diet Assoc. 2001 Jul;101(7):780-5.
8. Slavin JL. Mechanisms for the impact of whole grain foods on cancer risk. J Am Coll Nutr. 2000 Jun;19(3 Suppl):300S-307S.
9. Shaw K, Gennat H, O'Rourke P, Del Mar C. Exercise for overweight or obesity. Cochrane Database Syst Rev. 2006 Oct 18;(4):CD003817.
10. Jacks DE, Sowash L, Anning J, McGloughlin T, Andres F. Effect of exercise at three exercise intensities on salivary cortisol. J Strength Cond Res. 2002 May;16(2):286-9.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door newmikey »

Sorry hoor maar hebben we niet al genoeg pseudo-wetenschappelijke dieetgoeroe's? Is het al zo makkelijk geworden om mensen te belazeren met wat van Google overgenomen linkjes?

Dit knulletje heeft een marketing opleiding gedaan in Tilburg (2008), heeft het geschopt tot sporttassen verkoper (slechts 11 maanden volgehouden) en heeft daarna krap 11 maanden op een kleine fitness club gewerkt.

En van zo iemand, zonder enige medische opleiding of achtergrond, worden nu dieetadviezen met kretologie over "hormoonbalans" voor veel geld gekocht?

Het moet niet gekker worden, je snapt toch al gauw dat je je gezondheid en je portemonnee in de waagschaal stelt als je met zoiets in zee gaat.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Robjee »

Via email heb ik Jesse laten weten dat ik een topic over zijn methode ben gestart. Dat leek mij wel zo netjes om hem de gelegenheid te geven om te reageren. Helaas maakt hij daar geen gebruik van:
Jesse van der Velde schreef:"Mijn enige intentie is om mensen te helpen en dat is waarom we wekelijks heel veel tijd en geld steken in het maken van nieuwe video's, schrijven van artikelen, etc. We doen ons best om de informatie zo goed mogelijk te structureren en te werken op basis van wetenschappelijk onderbouwde informatie, al is dat laatste niet altijd mogelijk.

Ik reageer niet op je forum berichten omdat ik het niet nodig vind om in discussie te gaan, ik laat mensen het liefst zelf beslissen of ze wel of geen gebruik van mijn informatie willen maken. Ik kan slechts keuze mogelijkheden geven, uiteindelijk zal iedereen zelf over zijn/haar gezondheid moeten beslissen"
Jesse maakt gebruik van internet om zijn visie te verkondigen. Verschillende video's en artikelen zet hij hiervoor in. Geheel belangenloos gebeurt dat niet omdat op zijn site verschillende producten en diensten tegen betaling te verkrijgen zijn.
Verantwoording afleggen voor wat hij zegt en schrijft en de discussie daarover aangaan behoort echter niet tot zijn methode. Op die manier kan natuurlijk makkelijk gezegd worden dat de basis van zijn methode berust op wetenschappelijk onderbouwde informatie.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door solleila »

Dank je wel voor deze opmerkingen Robjee. Ralph Moorman doet hetzelfde. Deze dieeten kun je niet je hele leven volhouden. Dan heb je gewoon geen sociaal leven.
Nooit meer in je leven een wijntje of cola light.
Om alleen maar water te drinken,zullen de meeste niet zien zitten. Het liefst nog mineraalwater omdat er zogenaamd in kraanwater volgens Ralph resten in zouden kunnen zitten van pil gebruik van de dames die dat gebruiken. Maar dan krijg je ook stantines,aspirines etc binnen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door newmikey »

solleila schreef: Om alleen maar water te drinken,zullen de meeste niet zien zitten. Het liefst nog mineraalwater omdat er zogenaamd in kraanwater volgens Ralph resten in zouden kunnen zitten van pil gebruik van de dames die dat gebruiken. Maar dan krijg je ook stantines,aspirines etc binnen.
Tuurlijk, "stantines en aspirines" in kraanwater. Nee dan mineraalwater...stukken beter!

Bar-le-duc: water uit dezelfde put waar het kraanwater van de provincie Utrecht uit komt.

Dasani: In de VS - "Coca-Cola uses tap water from local municipal water supplies", In Engeland - "the source of the Dasani brand water was in fact treated tap water from Sidcup, a suburban development in London."

En zo kunnen we nog wel even doorgaan...

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Robjee »

Graag gedaan hoor. Ralph Moorman heeft inderdaad dezelfde visie. Ze maken ook samen video's die ze op Youtube zetten.
Jesse is nu (even) wat minder actief op internet. Op http://www.valtaf.nl (waarvan hij partner is en waarvoor hij regelmatig artikelen schreef) heeft hij ook redelijk wat negatieve kritiek gekregen. Onder andere omdat onderbouwingen van zijn beweringen ontbraken en reacties uitbleven. Nu is het alweer een tijd geleden dat hij daar een artikel heeft geplaatst. Mogelijk helpt het dus wel.
Op 15 september heeft Jesse mij de volgende mail gestuurd:
Mail me aub je vragen nog even.
Het is niet dat we het niet willen, maar het is dat we +100 mails (op rustige dagen) per dag krijgen en ik twee mensen nodig heb om ze te beantwoorden. We moeten als we mensen willen blijven helpen de hoofdlijnen in de gaten houden. Er zijn meer dan 100.000 mensen op m'n nieuwsbrief geabonneerd die allemaal wensen hebben en we doen dagelijks zo goed mogelijk ons best om deze mensen de informatie te geven waar ze naar op zoek zijn. Gratis, of in onze programma's. Ik sta er voor open om je vragen te beantwoorden, wil je ze me nog een keer geven zodat ik er werk van kan maken?
Daar heb ik gebruik van gemaakt en op dezelfde dag nog enkele bondige vragen aan hem gesteld. Een reactie of antwoord bleef echter afwezig. Ook nadat ik 26 september, 6, 14 oktober en toevallig gisteren een mail heb gestuurd met de vraag wanneer ik een antwoord of reactie mag verwachten.

Het lijkt mij duidelijk dat er geen ruimteen behoefte is om te reageren op kritische geluiden.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door solleila »

Bij Moorman en Van der Velde is er nog iets. Vooral Moorman vind dat iedereen die zijn dieet volgt geen gluten moet eten. Omdat de mensheid niet tegen gluten zou kunnen. Hetzelfde met melk. Niet veel mensen zouden goed overweg kunnen met casseine en lactose. Dus daarom maar niet eten. Ook is zijn dieet extreem duur. Een gezin die glutenvrij en casseine en lactosevrij moet gaan eten kost een heel hoop. En alles biologisch.
Hij zou zelf eens tomaten moet gaan kweken voor de grap. En andere groentes.

Er is niks mis om natuurlijk te eten,maar ik persoonlijk vind zijn dieet nogal extreem.

Verder mag roomboter wel. Terwijl er ook melkeiwitten in roomboter zitten.


En RobJee zegt wet meer over hem dan over jou.

immadoezel
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 nov 2011 16:08

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door immadoezel »

Ik heb jarenlang het ene dieet na het andere gevolgd. Altijd met het zelfde resultaat: in het begin gewichtsverlies, maar later kwamen de kilo’s er weer aan.

Toen een goede tip gekregen van een diëtiste: die zei: je bent eigenlijk helemaal niet zo heel erg veel te zwaar. Er is geen reden voor 1 of ander ingewikkeld dieet. Gewoon minder eten.

Nu hou ik bij wat ik eet en eet van alles waar heel veel vet en suiker (of zetmeel) in zit minder. Dus wel een lekker koekje bij de thee, maar geen slagroompunt. Vlees, aardappelen en groente, maar niet meer twee keer opscheppen. Geen vette saus meer over de vis. En sausen met minder zetmeel. Een stukje chocola, maar geen reep in 1 keer opeten.

Of je nu wel of niet geen cardio moet doen, dat weet ik niet. Maar zelf ben ik gestopt met spinning enzo, nu wandel en fiets (gewoon lekker buiten) ik meer.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Robjee »

In de laatste mail die ik van Jesse van der Velde heb ontvangen vroeg hij wat mijn vragen waren en gaf hij aan dat hij open stond om deze te beantwoorden.
Jesse van der Velde schreef:Mail me aub je vragen nog even.
Het is niet dat we het niet willen, maar het is dat we +100 mails (op rustige dagen) per dag krijgen en ik twee mensen nodig heb om ze te beantwoorden. We moeten als we mensen willen blijven helpen de hoofdlijnen in de gaten houden. Er zijn meer dan 100.000 mensen op m'n nieuwsbrief geabonneerd die allemaal wensen hebben en we doen dagelijks zo goed mogelijk ons best om deze mensen de informatie te geven waar ze naar op zoek zijn. Gratis, of in onze programma's. Ik sta er voor open om je vragen te beantwoorden, wil je ze me nog een keer geven zodat ik er werk van kan maken?
Die vragen heb ik vervolgens nogmaals aan hem gesteld. Ook heb ik gevraagd waarom mijn reacties op zijn blog niet geplaatst worden. Sindsdien heb ik niets meer van hem gehoord tot deze week. In die tussentijd heb ik hem regelmatig een mail gestuurd met de vraag wanneer ik een antwoord kan verwachten. Nu kreeg ik een mail waarin alleen vele malen mijn email was gekopieerd zonder verdere inhoud.

evert80
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2012 18:45

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door evert80 »

Jammer dat hier niet eerder iets over Jesse in stond, dan was ik niet met hem in zee gegaan. Heb €27,- betaald, daarvoor kreeg ik 3 dvd's, barstensvol met info en kon ik aan de slag gaan. De dvd's waren niet efficient ingesproken, verfilmd, zodat je altijd alles moest bekijken, ook als je slechts 1 oefening wou gaan doen. Op zich denk ik dat hij niet verkeerd bezig is, maar hij gaat erg ver in het vervangen van ons dagelijks voedsel. Vrijwel niets is meer goed. Als je je daar aan wil houden, kun je niet meer gezellig met iemands gewone eten mee-eten. Zelfs het kraanwater wordt afgekeurd en zou vervangen moeten worden door gefilterd water (Brita waterkoker). Op het forum liet ik wel eens kritische geluiden achter, dat was in no time verwijderd...

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Robjee »

Er zijn zeker punten waarin hij gelijk heeft en een goed advies kan zijn. Maar dat is maar een gedeelte van zijn methode. Daarnaast gaat hij, zoals evert80 al aangeeft, erg ver in het elimineren van voedingsmiddelen en het verband leggen met de meest uiteenlopende gezondheidsproblemen. Hij presenteert dat als feiten om zijn methode mee te onderbouwen en onderscheident te zijn.
Hoe hij aan die informatie komt blijft onduidelijk.

Helaas blijft hij zijn eigen visie verkondigen zonder dat er ruimte en aandacht is voor kritiek. Op 9 januari kreeg ik toevallig de volgende mail van één van zijn medewerksters:
Heb je op de laatste mail die we jou hebben gestuurd een antwoord gekregen? We zijn er namelijk achter gekomen dat sommige e-mailadressen in een ander postvak terecht zijn gekomen en dus nog steeds geen antwoord hebben gehad, dat zijn we nu aan het oplossen, vandaar.

Als je antwoord hebt gekregen, kun je deze mail verwijderen.
In het vervolg krijgen we je mails in de goede postvak en zullen we je vragen op tijd kunnen beantwoorden.

Als je het antwoord nog niet hebt ontvangen, zou je dan je vragen willen herhalen, dan kan ik je snel een antwoord geven.

We zullen opnieuw onze best doen zo snel mogelijk te reageren. We willen je graag vragen ons tot 3 werkdagen de tijd te geven om je email te beantwoorden.
Het lijkt mij praktisch onmogelijk dat mijn vragen niet ontvangen zijn. Deze heb ik talloze keren gestuurd naar verschillende email-adressen.
Maar goed, op de mail heb ik op 9 januari gereageerd met nogmaals het stellen van mijn vragen. Ik heb bericht ontvangen dat de mail goed was ontvangen, maar een reactie heb ik nog niet gekregen.

Het lijkt een gewoonte aan het worden dat hij beloftes maakt om "goodwill" te kweken, maar dat hij deze vervolgens niet nakomt.
Ook berichten die ik heb achtergelaten op zijn forum zijn niet geplaatst.

Misschien dat anderen door dit topic een objectievere keuze kunnen maken om wel of niet met Jesse in zee te gaan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door crazyme »

Mij bekruipt het gevoel dat dit topic uitsluitend is geopend om commerciele redenen incl. Het verbeteren van google rankings.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Robjee »

crazyme schreef:Mij bekruipt het gevoel dat dit topic uitsluitend is geopend om commerciele redenen incl. Het verbeteren van google rankings.
Zou je kunnen toelichten waarom je dat gevoel hebt? Gezien de inhoud van het topic lijkt het mij onwaarschijnlijk dat iemand hier een commercieel belang bij heeft.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door trebelski »

crazyme schreef:Mij bekruipt het gevoel dat dit topic uitsluitend is geopend om commerciele redenen incl. Het verbeteren van google rankings.
Misschien kan je dat inderdaad toelichten? Ik zie daar namelijk nergens een aanleiding voor.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door crazyme »

trebelski schreef:
crazyme schreef:Mij bekruipt het gevoel dat dit topic uitsluitend is geopend om commerciele redenen incl. Het verbeteren van google rankings.
Misschien kan je dat inderdaad toelichten? Ik zie daar namelijk nergens een aanleiding voor.
Er moeten gewoon boeken en dvd's verkocht worden.

http://gezondegewoontes.nl/bestelpagina_promo.php

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Robjee »

crazyme schreef:Er moeten gewoon boeken en dvd's verkocht worden.
Dat is inderdaad een activiteit van Jesse van der Velde.

Het door mij aangemaakte topic heeft echter een volkomen andere strekking en zet juist kanttekeningen bij zijn methode. In ieder geval is mijn boodschap niet om boeken of dvd's van hem aan te schaffen. Wanneer je dat eruit haalt is het wellicht verstandig om het topic nogmaals goed te lezen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door crazyme »

Robjee schreef:
crazyme schreef:Er moeten gewoon boeken en dvd's verkocht worden.
Dat is inderdaad een activiteit van Jesse van der Velde.

Het door mij aangemaakte topic heeft echter een volkomen andere strekking en zet juist kanttekeningen bij zijn methode. In ieder geval is mijn boodschap niet om boeken of dvd's van hem aan te schaffen. Wanneer je dat eruit haalt is het wellicht verstandig om het topic nogmaals goed te lezen.
Jouw doel is het onder de aandacht brengen, en interesse wekken en traffic genereren op de genoemde sites.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Robjee »

crazyme schreef:Jouw doel is het onder de aandacht brengen, en interesse wekken en traffic genereren op de genoemde sites
Nee, dat is jouw vermoeden blijkbaar.
Is bij het verwijzen naar een commerciëel product de context waarin dat product geplaatst wordt niet van belang? Op welke manier kan dan een kritische noot geplaatst worden bij commerciële producten?
Er staat volgens mij voldoende informatie waardoor mensen zelf hierover kunnen oordelen. In ieder geval sta ik niet achter veel van zijn adviezen.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door trebelski »

Robjee schreef:
crazyme schreef:Jouw doel is het onder de aandacht brengen, en interesse wekken en traffic genereren op de genoemde sites
Nee, dat is jouw vermoeden blijkbaar.
Is bij het verwijzen naar een commerciëel product de context waarin dat product geplaatst wordt niet van belang? Op welke manier kan dan een kritische noot geplaatst worden bij commerciële producten?
Er staat volgens mij voldoende informatie waardoor mensen zelf hierover kunnen oordelen. In ieder geval sta ik niet achter veel van zijn adviezen.
En dat is een feit, ik zie je/het ''probleem'' niet crazyme.

zozozo
Berichten: 185
Lid geworden op: 11 nov 2011 09:27

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door zozozo »

@Robjee
Jouw doel is het onder de aandacht brengen, en interesse wekken en traffic genereren op de genoemde sites

Nee, dat is jouw vermoeden blijkbaar....
@Robjee Wat is jou motivatie dan wel om zo ontzettend actief te zijn op dit consumentenforum? Zo te lezen ben je niet een gemiddelde consument en weet je ontzettend veel van voeding enz. Waarom is een persoon als jij zo actief op een consumentenforum? Iemand als jij zou toch veel beter op een forum van professionals kunnen discussieren? Bv. op http://www.foodlog.nl

Daar discussieren overwegend echte professionals, wetenschappers over de rol van voeding en gezondheid enz. Daar zou jij met jou ervaring en kennnis toch beter op zijn plaats zijn?

Gesloten