LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aspartaam-gebruik het liever niet

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
vita mientje
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2007 23:25

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door vita mientje »

Waarom zou je aspartaam eten?
Wen aan minder zoet en verwen jezelf af en toe met iets echt lekkers van kwaliteit!Het idee allen al dat er voor jou plezier(lees verlaving) ergens zo een gore chemische fabriek staat te stinken,nee dan betaal ik liever de chocolatier eens in de zoveel tijd voor zijn goede waar!!
de groeten!!hou die rotzooi maar

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
-------
Waarom zou je aspartaam eten?
--------------------------------------
euh, wat dacht je van diabetes.

gatekeeper
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2008 00:43

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door gatekeeper »

kijk gewoon eens rustig naar de filmpjes op http://www.smaakversterkers.eu/index.html

zonder partij te kiezen, ik schrok er wel een beetje van.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door hharteman »

Hmmmm, deze website is voor het laatst bijgewerkt in 1970???
Op het forum totaal geen belangstelling hiervoor ????
De soep wordt niet zo heet gegeten als ze is opgediend, of het nou met MSG, of zonder is.
Filmpjes zijn een storm in een glas water.

gatekeeper
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2008 00:43

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door gatekeeper »

Quote: Filpjes storm in glas water.

Wel erg kort door de bocht nietwaar?
Als je zet wat het doet en dat het overal in zit?

Overigens is er een siroop als alternatief voor aspartaamen dus voor diabetes.
Ik weet zo alleen de naam niet.

Als toevoeging op de smaakversterkers.eu.
Type maar eens smaakversterker+msg in bij google. Dan schrik je toch of ben ik de enige.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door hharteman »

Tja, als je de media mag geloven, dan kunnen we niets meer eten.
Elke keer verschijnt er wel weer een onderzoek waar de negatieve effecten van iets uit onze voedingscultuur wordt aangetoond.
Ben daar een beetje imuun voor geworden.
We zien het wel.
Tot nu toe merk ik er weinig van.
80/90/100 jaar hoef ik niet te worden, als ik het medische gekloot op deze leeftijden bekijk.
Het is nu eenmaal zo, van leven ga je dood :shock: met of zonder msg

pieterF
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2008 16:11

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door pieterF »

van leven ga je dood
:oops:

Kennelijk hebben sommige mensen dat niet door

arwen_30
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 dec 2009 23:13

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door arwen_30 »

hoi
ik heb net een allergie op aspartaam ontwikkeld door als kind het al te gebruiken dus voor mij is dit een gevaarlijk middeltje

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door kuklos »

ik heb net een allergie op aspartaam ontwikkeld door als kind het al te gebruiken dus voor mij is dit een gevaarlijk middeltje
Ehh, ja. Dit klopt dus niet. Je hebt het niet net ontwikkeld. Het zou hooguit net vastgesteld kunnen zijn. Ten tweede toon je nergens aan dat dit de oorzaak is. Ten derde zou je de eerste persoon zijn die een allergie heeft voor aspartaam. Genoeg om een wetenschappelijk artikel over te schrijven.

arwen_30
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 dec 2009 23:13

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door arwen_30 »

kuklos schreef:
ik heb net een allergie op aspartaam ontwikkeld door als kind het al te gebruiken dus voor mij is dit een gevaarlijk middeltje
Ehh, ja. Dit klopt dus niet. Je hebt het niet net ontwikkeld. Het zou hooguit net vastgesteld kunnen zijn. Ten tweede toon je nergens aan dat dit de oorzaak is. Ten derde zou je de eerste persoon zijn die een allergie heeft voor aspartaam. Genoeg om een wetenschappelijk artikel over te schrijven.
ben je arts of heb je een diploma voor arts ? er bestaan nog mensen met een allergie voor aspartaam zoals er mensen zijn die allergisch zijn aan pinda noten. of wil je men ziekenhuisrekening en het verlag van de arts zien.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Wat versta je eigenlijk onder "vage klachten"?

Ik heb namelijk vage klachten, van dit vage onderwerp.
Als je er ziek van wordt, dan eet of drink je het toch gewoon niet?

Ik ben ook allergisch voor aloë vera, zit ook in zoveel producten.
Maar weet je wat ik er tegen doe??
De verpakking lezen...

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

arwen_30 schreef: ben je arts of heb je een diploma voor arts ? er bestaan nog mensen met een allergie voor aspartaam zoals er mensen zijn die allergisch zijn aan pinda noten. of wil je men ziekenhuisrekening en het verlag van de arts zien.
En ja, die zou ik gráág willen zien.

arwen_30
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 dec 2009 23:13

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door arwen_30 »

Miss Tascha schreef:
arwen_30 schreef: ben je arts of heb je een diploma voor arts ? er bestaan nog mensen met een allergie voor aspartaam zoals er mensen zijn die allergisch zijn aan pinda noten. of wil je men ziekenhuisrekening en het verlag van de arts zien.
En ja, die zou ik gráág willen zien.
het is erg dat de mensen zeggen dat je over zo iets kunt liegen erg gewoon

arwen_30
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 dec 2009 23:13

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door arwen_30 »

Miss Tascha schreef:Wat versta je eigenlijk onder "vage klachten"?

Ik heb namelijk vage klachten, van dit vage onderwerp.
Als je er ziek van wordt, dan eet of drink je het toch gewoon niet?

Ik ben ook allergisch voor aloë vera, zit ook in zoveel producten.
Maar weet je wat ik er tegen doe??
De verpakking lezen...
doe ik ook er zitten zoveel zoetstoffen in producten dat het soms gewoon niet verwacht to zelfs in de babyvoeding

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door kuklos »

@arwen_30, het is niet zozeer dat mensen vermoeden dat je liegt. Het is eerder de zoveelste naïeveling die hier iets roept waarvan bij nader onderzoek nagenoeg alles weg zal worden geblazen.

En nee, ik hoef je ziekenhuisrekening niet te zien. Ik zie liever een medisch rapport. Daarin kunnen we lezen wat een arts werkelijk zegt ipv wat de patiënt op de rekening wil hebben staan.

arwen_30
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 dec 2009 23:13

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door arwen_30 »

kuklos schreef:@arwen_30, het is niet zozeer dat mensen vermoeden dat je liegt. Het is eerder de zoveelste naïeveling die hier iets roept waarvan bij nader onderzoek nagenoeg alles weg zal worden geblazen.

En nee, ik hoef je ziekenhuisrekening niet te zien. Ik zie liever een medisch rapport. Daarin kunnen we lezen wat een arts werkelijk zegt ipv wat de patiënt op de rekening wil hebben staan.
ik zal zeggen wat gebeurt als ik een blikje cola light drink eerst krijg ik netelroos en zwelt men slokdarm zo ap dat ik in ademnood kom en de grap is bij gewone cola heb ik dit niet. voor mij is aspartaam gevaarlijk en ik spreek alleen voor mezelf zelfs als ik een zogenaamt suiker vrij snoepje eet het zelfde effect dit kan geen toeval zijn

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door kuklos »

@arwen_30, totdat een allergietest bepaalt dat aspartaam het ingrediënt is waar jij allergisch voor bent zegt het niets.
Maar ja, in jouw optiek moeten we arts zijn om daar iets over te weten of te mogen zeggen.

arwen_30
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 dec 2009 23:13

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door arwen_30 »

kuklos schreef:@arwen_30, totdat een allergietest bepaalt dat aspartaam het ingrediënt is waar jij allergisch voor bent zegt het niets.
Maar ja, in jouw optiek moeten we arts zijn om daar iets over te weten of te mogen zeggen.
ik ben er op getest door een dermatologe en het verslag is naar men huisarts gestuurt en die heeft het bevestigt dus ik moet uitkijken wat ik koop of drink

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door Robjee »

De groep van kunstmatige zoetstoffen heeft als overeenkomst dat ze een zoete smaak hebben en daardoor suiker kunnen vervangen.
De diversiteit aan kunstmatige zoetstoffen is echter groot. Iedere zoetstof heeft zijn eigen voor- en nadelen daardoor. Wanneer gesproken wordt over een allergie dient de betreffende stof aangewezen te worden en niet de groep kunstmatige zoetstoffen. Zo kun je ook niet spreken over een allergie voor conserveringsmiddelen.

Bij welk suikervrij snoepje krijg je volgens jou ook een allergische reactie? Aspartaam is namelijk niet gebruikelijk om in snoep te gebruiken.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Aspartaam-gebruik het liever niet

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

arwen_30 schreef:
Miss Tascha schreef:
arwen_30 schreef: ben je arts of heb je een diploma voor arts ? er bestaan nog mensen met een allergie voor aspartaam zoals er mensen zijn die allergisch zijn aan pinda noten. of wil je men ziekenhuisrekening en het verlag van de arts zien.
En ja, die zou ik gráág willen zien.
het is erg dat de mensen zeggen dat je over zo iets kunt liegen erg gewoon
Ik zeg niet dat je liegt, maar biedt het dan ook niet aan, als je het niet wilt laten zien. */sarcasme.

Maar als je weet dat aspartaam in frisdrank zit en je kan er niet tegen, waarom drink je het dan nog? Sorry hoor, maar je kan de fabrikanten niet de schuld geven van jouw allergie. Pas als je én de verpakking hebt gelezen én je krijgt alsnog een reactie, dan kan je ze aanklagen.

Ik vind dat er wel belangrijkere dingen zijn om je over druk te maken.

Bovendien had ik het niet over "jouw vage klachten", maar de topic wordt geopend met de vraag of mensen vage klachten van aspartaam kregen. Wat versta je dan onder vage klachten, en wat wil je daar nu mee bereiken?

Gesloten