LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autisme te verhelpen met vitamines?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door berndv »

gezondheid schreef:Verder zou DMSA postief beïnvloeden van mensen met autisme: Bron: http://www.news-medical.net/news/200911 ... Dutch.aspx
Sorry, ik ga liever uit van officiële universiteiten, en dat is niet waar dit onderzoek plaats gevonden heeft. En sorry dat ik het zeg, maar om kinderen van 3 tot 8 jaar medicijnen tegen loodvergiftiging toe te dienen, zonder exact te weten wat de eventuele schadelijke gevolgen dit kan hebben op de lange termijn?

Tuurlijk zou het mooi zijn als er een medicijn gevonden zou worden tegen autisme, voor zover het een ziekte is.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door encore »

ach.. hier in de buurt zit een persoon die denkt dattie mijn MS kan laten verdwijnen met vreemde watertjes. In flesjes. Moet je 3 keer omschudden ( en o wee als je het vaker schudt ) en dan een druppel in een glas water gooien. Uit dat glas moet je dan 1 eetlepel water in je mond nemen en de rest weggooien. Ergo, je gooit 99% van het flesje door de gootsteen. En een consult kost je maar 100 euri. Maar wel ff doorbijten: MS duurt heel lang hoor, voordat je daarvan bent genezen....
Da's geen alternatieve geneeskunde, da's je reinste hocuspocus-oplichterij-vergoed-door-de-ziektekostenverzekeraar...
Kansloos

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door kuklos »

gezondheid schreef:Verder zou DMSA postief beïnvloeden van mensen met autisme: Bron: http://www.news-medical.net/news/200911 ... Dutch.aspx
Wat zijn dat voor een misselijk makende praktijken die jij hier toepast? Eerst al verspreid je de leugen dat autisme wordt veroorzaakt door vaccinatie nog wat verder om daarna te zwijgen als je wordt gevraagd dit te onderbouwen en nu kom je aan met dit kulonderzoek van een of andere fopinstelling?

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door encore »

nou zeg.. fopinstelling nog wel. De fopsite is echter geweldig:
Natural disaster survival tips for families
:lol:

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door mika21 »

mika21 schreef:
witte angora schreef:Ach ja, Mika, nog even en mensen krijgen te horen dat autisme ontstaat doordat kinderen op een gegeven moment geen moedermelk meer krijgen, maar koeienmelk vanuit de fles. Wedden? :mrgreen:

En dan kan het inderdaad 'genezen' worden door een extra dosis van de 'ontbrekende' vitaminen/mineralen/sporenelementen en noem maar op. :D

Ik hoop voor je dat, na het bericht van de topicstarter, de winkel niet al leeg gekocht is voordat je er bent. :lol: :lol:
O, melk was ook niet goed, he, wat ben ik toch een slechte moeder. :roll:
Wie heeft nog meer tips: geen alcohol natuurlijk, voldoende slaap, geen suiker, niet in de zon, binnen blijven, geen spelletjes op de computer, misschien geen spannende tv-series? Misschien is er toch een prikje bij de dokter te halen?
Hoe meer tips hoe beter, dan kan mijn kind weer blij de wijde wereld in. En dan is de bezorgde moeder ook weer opgelucht.
Alle gekheid op een stokje, maar heus: het is niet te bestrijden met petje pietamientje, inentingen en weet ik niet wat.
Was het maar zo: wij zijn lang bezig geweest om überhaupt te ontdekken "wat er loos" was mijn onze dochter en toen er eindelijk een diagnose kwam, was dat een opluchting. Het kreeg een naam, maar daarmee zijn de problemen niet opgelost, was het maar zo.
We/ze kunnen er nu mee omgaan, maar het zal altijd vechten zijn. Het gaat NOOIT over, TS moet eerst zich maar eens goed verdiepen in de materie en dan pas oordelen of eens een dagje meedraaien in mijn gezin om te zien wat de dagelijkse praktijk is.
Waar is TS eigenlijk?

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Alsof huisartsen en reguliere arsten het altijd bij het juiste end hebben? Immers huisartsen schrijven al snel een pilletje voor. Daarin zitten chemische middelen terwijl ik het hier over natuurlijke middelen heb en kruiden. De DMSA komt rechtstreeks uit de natuur en chlorella eveneens uit een plantenextract. Fythotherapie lijkt me onschuldiger tenminste als je niet zeer hoge doseringen inneemt. Er wordt door de reguliere artsen/psychiaters gezegd dat autisme niet te genezen valt. Daarop probeerde ik wat te zoeken of dat echt zo is. Jammergenoeg zijn hiernaar nog te weinig onderzoeken gedaan. Wat betreft baat het niet schaad het niet zeg ik: Wanneer je volpropt met vitamine pillen lijkt me dat niet goed. In de nieuwe Consumentengids staat "loze beloften in een potje" van claims van multivitaminen. Als dat zo is, dan zou je daar ook streng op moeten ageren vind ik. Het enige wat ik wilde weten is of mensen dit hebben geprobeerd en zo ja, wat hun ervaringen zijn. In het boek staan 2 tal reviews maar die lijken me van verre objectief. Er wordt in het boek ook aangeven wanner het niet helpt te stoppen met dergelijke vitamine pillen.

Verder zag ik bij een GGZ-instelling waarbij ze me leren omgaan met autisme. Ik ben overgestapt naar een andere GGZ instelling omdat ik wil leren groeien in plaats van blijven stilstaan. Er mee leren omgaan is oké maar dat er een plafond is bereikt is no option voor mij. Natuurlijk is het niet goed dat iemand totaal niet kan rekenen er mee door te gaan tot vervelends aan toe. Maar steeds verder ontwikkelen lijkt me beter stukje bij stukje. Daar waar ik vooral tegen aanloop is mijn executieve functies. Dat strand steeds mede door depressie?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door kuklos »

@gezondheid, waarom open je eigenlijk een discussie als jij niet in wil gaan op hetgeen anderen schrijven?
gezondheid schreef:Alsof huisartsen en reguliere arsten het altijd bij het juiste end hebben?
Niemand heeft dat gezegd.
gezondheid schreef: Immers huisartsen schrijven al snel een pilletje voor.
Beschuldiging zonder bewijs.
gezondheid schreef: Daarin zitten chemische middelen terwijl ik het hier over natuurlijke middelen heb en kruiden. De DMSA komt rechtstreeks uit de natuur en chlorella eveneens uit een plantenextract.
Zucht, de zoveelste leugen wordt nu door jou gelanceerd. Als natuurlijk zo verschrikkelijk goed is, ga dan eens naar Australië en geef een taipan gewoon een flinke schop. Hij zal je wel bijten en gif inspuiten, maar ach, dat is geen enkel probleem volgens jouw redenatie, het is immers een natuurlijk product en niet iets chemisch. Of makkelijker nog, eet wat willekeurige paddestoelen uit het bos, of wat St. Janskruid. Allemaal natuurlijk producten, dus goed, volgens jouw redenatie.
gezondheid schreef: Fythotherapie lijkt me onschuldiger tenminste als je niet zeer hoge doseringen inneemt.
Hoge doseringen bij fysiotherapie? Hoge doseringen van wat? Fysiotherapeuten mogen geen medicijnen voorschrijven.
gezondheid schreef: Er wordt door de reguliere artsen/psychiaters gezegd dat autisme niet te genezen valt. Daarop probeerde ik wat te zoeken of dat echt zo is.
En weer lieg jij. Jij wilde helemaal niks onderzoeken,maar enkel kwalzalversgepraat neerspuien hier.
gezondheid schreef: Jammergenoeg zijn hiernaar nog te weinig onderzoeken gedaan.
Ook hier weer een stelling zonder bewijs of onderbouwing.

gezondheid schreef: Verder zag ik bij een GGZ-instelling waarbij ze me leren omgaan met autisme. Ik ben overgestapt naar een andere GGZ instelling omdat ik wil leren groeien in plaats van blijven stilstaan.
Als je zo graag wil groeien, waarom houdt dat dan nooit eens in dat je reageert op hetgeen anderen in het door JOU geopende topic schreven?
Wat is het verschil tussen omgaan met en groeien? Definieer dat eens als je zo graag wil groeien en zo graag topics wil openen om iets te bespreken?
gezondheid schreef: Er mee leren omgaan is oké maar dat er een plafond is bereikt is no option voor mij.
Dus als zij zeggen dat ze je willen leren ermee om te gaan betekent dat automatisch dat ze een plafond voor je instellen? Dat interpreteer jij er maar uit?

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

*cynisme modus aan*
Ooooooow, het is een gebrek aan vitamines!! Hallelujah, Godzijdank, de Hemel zijt geprezen!! Ik ben dus toch geen "ijskast moeder"!! Of een ijskast vrouw, mijn man heeft immers ook autisme. Wat een opluchting!! Ik vlieg nu gelijk even naar het Kruidvat om de afdeling Vitamines leeg te kopen. Of de Etos. Of allebei!! Gewoon even elke dag een pot vitamines erin gooien en alle autisme verdwijnt al sneeuw voor de zon!! Wat een feest, wat een vreugd!!
*cynisme modus uit*

Ach mensen, hier trapt toch (hopelijk) niemand meer in...... Je wordt met autisme geboren, punt. Vaccinaties of wat dan ook heeft er geen ene klap mee te maken. Mensen die in dit soort onzin trappen, kunnen beter een cursus "mijn kind accepteren zoals hij/zij is" gaan volgen. Zal heus niet beweren dat iedereen autisme bij hun kind in 1 dag accepteren, maar sjee, zelfs na diagnose blijft je kind gewoon jouw kind. Je weet alleen iets meer over hem of haar.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door witte angora »

Auti-Mama schreef:*cynisme modus aan*
Ik vlieg nu gelijk even naar het Kruidvat om de afdeling Vitamines leeg te kopen. Of de Etos. Of allebei!!
*cynisme modus uit*
Je hebt nog wel meer drogisterijen, zoals Dirkz of zoiets. Met een beetje mazzel zijn eerdaags de vitamines wel weer in de reclame, 2 halen 1 betalen of zoiets. Kun je je kind twee keer zoveel prutamines geven.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door encore »

kuklos schreef:...
gezondheid schreef: Fythotherapie lijkt me onschuldiger tenminste als je niet zeer hoge doseringen inneemt.
Hoge doseringen bij fysiotherapie? Hoge doseringen van wat? Fysiotherapeuten mogen geen medicijnen voorschrijven...
Nou Kuklos... Fysiotherapie is geen FYTOTHERAPIE hoor. Al denk ik ook wel dat een operatie door Hans Klok logischer is... :shock:

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Enige vraag die ik heb is dat er mensen met autisme dit willen proberen en kijken of het helpt. Immers als dat het geval zou zijn dan zou dat fantastisch zijn en kost het onze samenleving veel minder geld dan andere duurdere behandelingen. Helaas was het in mijn tijd er geen aandacht voor, als je er vroeger bij was geweest had er veel meer rekening mee gehouden kunnen worden.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door witte angora »

gezondheid schreef:Enige vraag die ik heb is dat er mensen met autisme dit willen proberen en kijken of het helpt.
Ik heb autisme en vertik het om dit uit te proberen. Gebruik jezelf maar als proefkonijn, maar niet een ander, wil je? :evil:

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door mika21 »

gezondheid schreef:Enige vraag die ik heb is dat er mensen met autisme dit willen proberen en kijken of het helpt. Immers als dat het geval zou zijn dan zou dat fantastisch zijn en kost het onze samenleving veel minder geld dan andere duurdere behandelingen. Helaas was het in mijn tijd er geen aandacht voor, als je er vroeger bij was geweest had er veel meer rekening mee gehouden kunnen worden.
NEE

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door encore »

witte angora schreef:
gezondheid schreef:Enige vraag die ik heb is dat er mensen met autisme dit willen proberen en kijken of het helpt.
Ik heb autisme en vertik het om dit uit te proberen. Gebruik jezelf maar als proefkonijn, maar niet een ander, wil je?
Ik heb Asperger, ik moet overal om lachen ...

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb ook Asperger, maar zoveel... sja, hoe moet je dát nog noemen?

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door encore »

sja, hoe moet je dát nog noemen?


Radarforumlid .... :mrgreen:

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door kuklos »

gezondheid schreef:Enige vraag die ik heb is dat er mensen met autisme dit willen proberen en kijken of het helpt.
Dus NU ineens na tig keer tegengas zoek je dus proefkonijnen.
Maar, en dat weet je eigenlijk al, proefkonijnen zijn niet nodig, want het werkt niet. Het is pure onzin wat er in dat boek staat. Dat was het al voordat het boek geschreven werd, en zal het zijn lang nadat wij er allemaal niet meer zijn.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Tsja, er worden veel vitamine supplementen verkocht. Ik ken veel mensen die dit elke dag slikken. Daarin zitten vaak ook de mineralen en vitamines in dat mensen met autisme zou kunnen helpen. Ik gebruik het nu een aantal dagen en voel wel een lichte verbetering. Maar je hebt ook het zogenaamde "placebo" effect. Ik denk dat het beter is dat je gezonder en gevarieerder gaat eten zoals op de verpakking staat van de vitamine potjes! In iedergeval wilde ik dit gegeven bespreekbaar maken. Niet meer niet minder.

Ik had vitamine b6 gekocht bij de Tuinen. Bij de ADH staat 100mg met daarbij dat het 7143% boven de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden zit. De voedingswijzer van het voedingcentrum geeft aan dat maximaal veilig is 25mg! Dus dat is 4 keer zoveel dan toegestaan is?!

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door encore »

Ik gebruik het nu een aantal dagen en voel wel een lichte verbetering.
¿que?
Je bent minder autistisch? Hoe merk je dat? Dat je eens een keer bewust op een topic reageert hier?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door kuklos »

gezondheid schreef:In iedergeval wilde ik dit gegeven bespreekbaar maken. Niet meer niet minder.
Dus eerst wil je de leugen verspreiden dat autisme wordt veroorzaakt door vaccinaties. Om vervolgens uiteraard geen bewijs te leveren. Daarna kom je met een kulonderzoek van een fopinstelling, om weer daarna artsen te beschuldigen van te snel medicijnen voor te schrijven (iets wat je uiteraard ook niet hebt onderbouwd). Daarop zocht je ineens proefkonijnen die het eens wilden proberen, en nu ineens wil je enkel het onderwerp bespreekbaar maken?
Waarom ga jij nooit in op tegengas en lever je geen onderbouwing van de beweringen die je doet? DAN maak je het onderwerp bespreekbaar.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 okt 2014 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast. Reden: op de man spelen.

Gesloten