LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autisme te verhelpen met vitamines?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door witte angora »

gezondheid schreef:Ik gebruik het nu een aantal dagen en voel wel een lichte verbetering. Maar je hebt ook het zogenaamde "placebo" effect.
Zal wel het placebo effect zijn. Ik zie bij jou geen enkele verbetering in je manier van reageren. Niet alleen dat: je 'beter voelen' kan met heel veel dingen te maken hebben. Misschien wel een of ander vitaminetekort dat aangevuld wordt, waar je lijf op reageert.
Ik denk dat het beter is dat je gezonder en gevarieerder gaat eten zoals op de verpakking staat van de vitamine potjes!
Ik denk dit ook. En het bevestigt mijn bovenstaande vermoeden. :!:

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Vandaag in de Volkskrant:

http://www.volkskrant.nl/wetenschap/sto ... ~a3768216/

Het stofje sulforafaan helpt autisten. PNAS vermeld dit. Door een stofje uit broccoli worden mensen met autisme verbaal commicatief sterker en en verbeterd het sociale gedrag. Autisme wordt vaak psychisch benaderd en de hoogleraar Buitelaar (UMC st. Radbout) vind het eens goed dat het ook eens van de andere kant wordt benaderd doordat het lichaam vele processen kent. Mensen met autisme hebben vaak verstoorde energiehuishouding en last van "oxidatieve stress".

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door witte angora »

Uit je link:
Buitelaar benadrukt dat grootschaliger studies nodig zijn om te zien of het effect standhoudt. Een broccolidieet is nog ver weg, de toegediende pillen hebben een veel hogere concentratie van de stof.
Maar je kunt er ook voor kiezen lekker gevarieerd te eten, met regelmatig broccoli en kool. Ben je er ook. Of zei je zelf al niet een keer zoiets?

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Zo is dat!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door sjohie »

Zoals oa dit onderzoek aantoont, zijn de onderzoeken die iets zeggen over mogelijke positieve effecten van Sulforafaan op autisme, schaars en soms behoorlijk tegenstrijdig. Daar kan niemand een causaal verband uit halen op dit moment.

En daarnaast, asbest was toen het gebruik een grote vlucht nam vlak na de 2e wereldoorlog, ook een wondermineraal waarvan toen niemand in de peiling had hoe kankerverwekkend het was. Dat kwam pas veel later door voortschrijdend medisch inzicht, en betere gerichte onderzoeken.

Ik begrijp de wens van ouders en dierbaren van mensen met autisme wel, maar de gezondheid van mensen op basis van de huidige summiere gegevens op het spel zetten is potentieel net zo gevaarlijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door moederslink »

*
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 10:11, 2 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef: ieder weldenkend mens zal niet " zomaar " iets aannemen en het dus maar ook gelijk kopen en slikken.
Nee, daarom zocht hij ook proefkonijnen.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door kuklos »

moederslink schreef:Met aandacht deze discussie gevolgd.
" gezondheid" mag rustig iets vragen en ook op zichzelf uitproberen.
Daarom hoeven we hem niet met zn allen helemaal af te branden....
Zucht. Hij wordt niet afgebrand omdat hij iets wil proberen, maar omdat hij onzin verspreidt!
moederslink schreef:ieder weldenkend mens zal niet " zomaar " iets aannemen en het dus maar ook gelijk kopen en slikken.
Ieder weldenkend mens zal geen kwakzalvers als bronnen nemen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door moederslink »

*
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door moederslink »

*
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door kuklos »

moederslink schreef:.....maar iemand in zn waarde laten vind ik echt een voorwaarde in een discussie.
Ik vind het een voorwaarde dat mensen geen complotten spuien en geen leugens verspreiden. Als iemand dat wel doet, dan mag die persoon wat mij betreft tot de grond toe worden afgebrand. En al helemaal als middels die leugens en complotten anderen bang worden gemaakt.

Denk maar eens aan de leugen dat vaccinatie autisme zou veroorzaken.

Mensen willen graag de discussie met TS voeren over autisme. Maar laten we dan wel een discussie voeren op feiten en betrouwbare bronnen en geen kwakzalverssites gaan aanhalen als bron.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door moederslink »

*
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 10:09, 2 keer totaal gewijzigd.

47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door 47712 »

Waar was u dan al die jaren om dit forum nu pas op te leuken :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door moederslink »

*
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door eleven »

kuklos schreef:
moederslink schreef:.....maar iemand in zn waarde laten vind ik echt een voorwaarde in een discussie.
Ik vind het een voorwaarde dat mensen geen complotten spuien en geen leugens verspreiden. Als iemand dat wel doet, dan mag die persoon wat mij betreft tot de grond toe worden afgebrand. En al helemaal als middels die leugens en complotten anderen bang worden gemaakt.

Denk maar eens aan de leugen dat vaccinatie autisme zou veroorzaken.

Mensen willen graag de discussie met TS voeren over autisme. Maar laten we dan wel een discussie voeren op feiten en betrouwbare bronnen en geen kwakzalverssites gaan aanhalen als bron.
Een mens met een gezond verstand weet wel wat kwakzalverij is.
TS is niet de enigste persoon hier, die leugens verspreid, maar de anderen worden dan niet afgebrand, omdat TS een gewillig offer is.
Zoals ik eerder heb geschreven, laat TS toch schrijven en reageer niet, dan stopt hij vanzelf.
Als het ongefundeerde berichten zijn, mag je de meldknop gebruiken, maar ook de mod laat deze topic's staan, ofwel geen onderbouwing is.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Nogmaals ik verspreid geen leugens en heb het ook niet gepresenteerd als de "waarheid" Over het kwik in vaccinatie verhaal kunt u meer lezen in het NRC Handelsblad:

http://vorige.nrc.nl/wetenschap/article ... einig_kwik

Volgens mij heeft Radar TV hier zelf ook eens aandacht voor gevraagd en hierover vragen gesteld?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Nogmaals ik verspreid geen leugens en heb het ook niet gepresenteerd als de "waarheid" Over het kwik in vaccinatie verhaal kunt u meer lezen in het NRC Handelsblad:

http://vorige.nrc.nl/wetenschap/article ... einig_kwik

Volgens mij heeft Radar TV hier zelf ook eens aandacht voor gevraagd en hierover vragen gesteld?
Over kwik en aluminium in vaccinaties is door de NVVKP al genoeg onzin en leugens verspreid en jij gaat dit nog eens dunnetjes overdoen?? Wat jij doet is je ouders verantwoordelijk stellen voor jouw problemen?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

gezondheid schreef:Nogmaals ik verspreid geen leugens en heb het ook niet gepresenteerd als de "waarheid" Over het kwik in vaccinatie verhaal kunt u meer lezen in het NRC Handelsblad:

http://vorige.nrc.nl/wetenschap/article ... einig_kwik

Volgens mij heeft Radar TV hier zelf ook eens aandacht voor gevraagd en hierover vragen gesteld?
U denkt dat dat artikel aantoont dat autisme door kwik in Amerikaanse vaccinaties wordt veroorzaakt? Dat is dus mooi niet zo. Dat even naast het feit dat het een artikel van 7 jaar oud is. Dat doet verder ook niet ter zake want in Nederland wordt het niet gebruikt en het is ook nooit bewezen. Die beweringen zijn pure speculatie van religieuze idioten, en daar zijn er nogal wat van in Amerika.

Autisme is aangeboren en wordt veroorzaakt omdat de verbindingen in het brein niet helemaal zijn "zoals het normaal is" - maar ook hier kun je veel over zeggen. Er zijn vele vormen van autisme met verschillende graden (wat men zwaar/licht noemt). Dit wordt niet veroorzaakt door vaccinaties, door fout eten of een gebrek aan vitaminen. Overigens is te veel vitaminen nemen schadelijk voor de gezondheid, maar dat is even bijzaak.

Autisme is overigens geen "ziekte" - velen van hun kunnen bijzondere dingen omdat hun brein net iets anders in elkaar zit en zo tot bijzondere vooruitgangen komen waar "normale" mensen nooit op zouden komen. Om over de savants nog maar te zwijgen.

Als jij, gezondheid, gelooft in dat onzinboek met bijbelse theorieën, net als die "universiteit" en half Amerika moet je dat vooral zelf weten, maar wat in die kringen doorgaans beweerd wordt is onzin. Niets meer en niets minder.

Voor dat soort mensen heb ik ook best een uitleg: jij bent/je kind is autistisch omdat god het wil.

Overigens is het niet vaccineren van kinderen naar mijn mening echt niet okay. Mensen die dat niet doen schaden de (toekomstige) gezondheid van hun kind en voorkomen herd immunity, waarmee ze dus zorgen dat ziektes niet worden uitgeroeid, naast het feit dat er aan de ziektes waartegen ingeënt wordt meer mensen (en vooral kinderen) sterven of gehandicapt raken als deze niet gevaccineerd worden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door sjohie »

gezondheid schreef:Nogmaals ik verspreid geen leugens en heb het ook niet gepresenteerd als de "waarheid" Over het kwik in vaccinatie verhaal kunt u meer lezen in het NRC Handelsblad:

http://vorige.nrc.nl/wetenschap/article ... einig_kwik

Volgens mij heeft Radar TV hier zelf ook eens aandacht voor gevraagd en hierover vragen gesteld?
Dat is over komen waaien uit Amerika, echter hier in Nederland is tijdens het rijksvaccinatieprogramma nooit gebruik gemaakt van vaccins die Thimerosal, een kwikverbinding wat duidelijk niet hetzelfde als puur kwik is, bevatten. Dat zat in bulk-vaccins als conserveermiddel, in Nederland is altijd gewerkt met individueel geportioneerde vaccins.

De feitelijke waarheid omtrent Thimerosal gebruik in Nederland, is dat de situatie zoals die heeft bestaan in de VS, op geen enkele manier van toepassing is of was in Nederland. Alle sites van bezorgde moeders die, hoe goed bedoelt ook dit wel claimen, hebben het dus simpelweg mis.

Het enige moment waar iemand dit middel toegediend kan krijgen in Nederland, is tijdens een tetanusprik, die je enkel krijgt bij een calamiteit als een beet van een wild dier, of na een vechtpartij oid. Allemaal situaties waar de reden voor het krijgen van zo'n prik, vele malen erger is dan het kleine beetje Thimerosal wat je dan binnen krijgt.

En een correlatie met autisme is er dus al helemaal niet in Nederland.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sjohie schreef:En een correlatie met autisme is er dus al helemaal niet in Nederland.
Die is er ook niet in Amerika, of ergens anders ter wereld.

Gesloten